abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117590407

Welkom in het grote chinese webshops topic!

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om alles op orde te kunnen houden zijn er een aantal regels en maatregelen genomen die in dit topic gelden. Alles wat je moet weten om mee te kunnen posten in dit topic kan je hieronder vinden. Voordat je hier een vraag gaat stellen gelieve even hieronder kijken of daar je antwoord misschien instaat. Domme vragen bestaan niet, maar wel als ze gewoon in de OP staan ;)

Veel succes en veel plezier met het kopen van chinese gadgets!

Kan je iets niet vinden, of weet je écht niet wat je zoekt gebruik dan een van de onderstaande zoekmachines. Let er wel op dat niet alle chinese webshops hierin opgenomen zijn. Je zoekt dus maar door een beperkt aantal shops, alhoewel de belangrijkste shops er wel tussen staan (je kan de zoekmachines natuurlijk ook gebruiken om de shop te vinden met de laagste prijs van je gevonden item!).

We hebben een aantal veel voorkomende vragen op een rijtje gezet, druk op de spoiler van de vraag waar jij het antwoord op wilt weten en het antwoord zal zichtbaar worden.
SPOILER: Ze hebben alleen maar troep op die site welke gek koopt daar nou iets?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Goed ik wil wat bestellen hoe doe ik dit?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
SPOILER: Tracksites
SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?
SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?
SPOILER: Hoe kan ik nou vinden wat ik zoek in al die webshops?!
SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?
SPOILER: Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?
SPOILER: Wat is illegaal in Nederland?
SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt? Wat moet ik betalen bij de douane?
SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
SPOILER: Waar kan ik de 0.01$ deals zien?
Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.

In het algemeen kijk je voor kortingscoupons op www.retailmenot.com en www.tjoos.com .

Korting speciaal voor de FOK!-members die dit topic bezoeken is een feit! De eerste shops hebben inmiddels al aangegeven kortingen te willen geven en hier maken we natuurlijk gebruik van!
SPOILER: Recommenderkorting van 5% bij buyincoins
SPOILER: MP4Nation geeft 5% korting het minimumbedrag is 1$, en de kortingscoupon verloopt op 02/09/2012.
SPOILER: Budgetgadgets geeft 5% korting op het hele assortiment! (Onbeperkt geldig)
SPOILER: Pandawill geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Chinabuye geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Deal-cool geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Pinkcoon geeft 5% korting op het hele assortiment (bij bestellingen van 20$ of meer)
Hopelijk zullen meer shops aangeven een korting te willen geven speciaal voor Fok!, zodra dit gebeurt zal dit natuurlijk toegevoegd worden aan de OP.

Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!

SPOILER: TradeTang
SPOILER: TaoBao
Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!

PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.

Heb je aanvullingen/aparte vragen; PM dan even de vaste gebruikers in dit topic: Shiznuts, Tokko1, RobertNL, Downstar, Monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

Hou verder de volgende regels in de gaten: - Niet bitchen naar elkaar - Geen handeltjes. - Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding. - En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden. - En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op zn voorganger lijken. - Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PMs te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In [gadgets] Chinese webshops reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk

Link naar deze openingspost

Met dank aan RacerDKB (tekst), Jopiede (Track 'n trace pakketjes), joepie91 (tekst), Mstr (plaatjes OP) en tokko1 revision OP to V2. Tevens geupdate door: Downstar
pi_117590456
1 na laatste post van vorige topic (van mij):

De V911 is binnen! Na eerst een kwartier de piepschuim doos te moeten onttapen kon ik hem dan eindelijk aanschouwen, eerste reactie was: Kleine batterijen, helikoptertje wel zo verwacht en grote controller! WIl ik gaan vliegen kom ik erachter dat er 6 batterijen in de afstandbediening moeten, en met overal gevonden batterijen (uit zaklampen, uit doosjes, toetsenborden) heb ik er 6 bij 1 kunnen sprokkelen, maarja daar zitten paar lege bij... word dus even wachten tot we nieuwe batterijen in huis hebben.

Wat wel raar is dat er een wit kleurig draadje los lijkt te zijn van het printplaatjes (of hoe je dat noemt) Is deze losgeschoten en moet ik dat zelf repareren of hoort dit zo? Foto's volgen zodadelijk, camera is aan het opladen!

Edit:

Foto van heli (kapje eraf gehaald)

Foto van het losse draadje op het printplaatje.

[ Bericht 17% gewijzigd door nodig op 04-10-2012 16:08:46 ]
pi_117591411
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:37 schreef nodig het volgende:
De V911 is binnen! Na eerst een kwartier de piepschuim doos te moeten onttapen kon ik hem dan eindelijk aanschouwen, eerste reactie was: Kleine batterijen, helikoptertje wel zo verwacht en grote controller! WIl ik gaan vliegen kom ik erachter dat er 6 batterijen in de afstandbediening moeten, en met overal gevonden batterijen (uit zaklampen, uit doosjes, toetsenborden) heb ik er 6 bij 1 kunnen sprokkelen, maarja daar zitten paar lege bij... word dus even wachten tot we nieuwe batterijen in huis hebben.

Wat wel raar is dat er een wit kleurig draadje los lijkt te zijn van het printplaatjes (of hoe je dat noemt) Is deze losgeschoten en moet ik dat zelf repareren of hoort dit zo? Foto's volgen zodadelijk, camera is aan het opladen!
Wanneer en waar gekocht?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_117591578
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:06 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Wanneer en waar gekocht?
Banggood
14 september
37,02 $
http://www.banggood.com/W(...)de-2%29-p-36779.html
pi_117591792
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:10 schreef nodig het volgende:

[..]

Banggood
14 september
37,02 $
http://www.banggood.com/W(...)de-2%29-p-36779.html
Mmm, hij is nu iets duurder (voor 38 dollar heb ik hem ook gekocht)

de 25ste meen ik.... dus dat is 11 dagen later... dus hopelijk over 11 dagen kan ik hem ontvangen.

Ben wel benieuwd naar dat draadje idd, lijkt mij niet dat zoiets normaal is.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_117591806
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:16 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Mmm, hij is nu iets duurder (voor 38 dollar heb ik hem ook gekocht)

de 25ste meen ik.... dus dat is 11 dagen later... dus hopelijk over 11 dagen kan ik hem ontvangen.

Ben wel benieuwd naar dat draadje idd, lijkt mij niet dat zoiets normaal is.
Had er een coupon overheen gegooid ;)
Over het draadje kan shiznuts (V911 eigenaar toch?) ons waarschijnlijk meer vertellen :)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:18:18 #7
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_117591863
Interessante topictitel, waar kan ik daar meer over vinden??
pi_117591953
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:18 schreef AdoraBelle het volgende:
Interessante topictitel, waar kan ik daar meer over vinden??
zoek op bijv tomtop.com op

E27 Led 5w
YouTube
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:27:39 #9
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_117592171
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:20 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

zoek op bijv tomtop.com op

E27 Led 5w
Oké, en dan?
pi_117592221
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:27 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Oké, en dan?
Lees anders eerst even het vorige topic door.
[Chinese Webshops] Topic #220 Waar niemand het nieuwe topic opende?
Pagina 12.
pi_117592253
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:27 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Oké, en dan?
tjaa, het is een beetje een te verleidelijke titel..

het is zo dat er RGB ledlampen ( die e27 5 watt dingen etc) zijn, die je middels een AfstandBediening kan bedienen.,. Het is dus eigelijk helemaal geen ambilight, maar een livingcolors idee..

Deze 'livingcolors' kun je vervolgens weer achter je tv/beeldscherm doen.. om een soort van ambilight te krijgen..

Toch heb ik eerder hier ook wel gezien dat er ambilights zelf werden gemaakt.. die echt naar de tv kleurt,,
ik zou dat ff voor je opzoeken
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:30:53 #12
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_117592287
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:30 schreef Downstar het volgende:

[..]

het is zo dat er RGB ledlampen ( die e27 5 watt dingen etc) zijn, die je middels een AfstandBediening kan bedienen.,. Het is dus eigelijk helemaal geen ambilight, maar een livingcolors idee..

Deze 'livingcolors' kun je vervolgens weer achter je tv/beeldscherm doen.. om een soort van ambilight te krijgen..

Toch heb ik eerder hier ook wel gezien dat er ambilights zelf werden gemaakt.. die echt naar de tv kleurt,,
ik zou dat ff voor je opzoeken
Oké, dankjewel voor je reactie :) .
pi_117592368
Nog wat foto's van de V911 onder een spoiler.
Had voor de eerste foto even alles in de doos gelegd hoe het ongeveer lag, klopt dus niet helemaal met hoe je hem krijgt ;)

SPOILER
quote:
Hehe :P, sorry.
pi_117592435
Do it you self ambilight projectjes:

amblone.com

mtatmo

en nog veel meer met DIY ambilight
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:37:46 #15
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117592508
Nodig, losse draadje is de antenne
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_117592547
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:33 schreef nodig het volgende:
Nog wat foto's van de V911 onder een spoiler.
Had voor de eerste foto even alles in de doos gelegd hoe het ongeveer lag, klopt dus niet helemaal met hoe je hem krijgt ;)

SPOILER
[..]

Hehe :P, sorry.
Supervet man, kan niet wachten tot ik me eigen binnen heb :9~

Daar gaat heel wat verspilling van tijd in zitten :P

maak anders een user filmpje, hoe die vliegt etc/je ervaringen.

Misschien iets voor in de OP ofzo... zijn ongetwijfeld meerdere mensen die zo'n helikopter aan het bestellen zijn/gaan bestellen/besteld hebben.
YouTube
pi_117592877
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:37 schreef RobertNL het volgende:
Dankjewel Robert! Dat verklaard het, gelukkig maar!
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:38 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Misschien iets voor in de OP ofzo... zijn ongetwijfeld meerdere mensen die zo'n helikopter aan het bestellen zijn/gaan bestellen/besteld hebben.
Heb nu geen batterijen :P geen rekening mee gehouden dat er 6 AA batterijen in de afstandsbediening moeten, ga ik morgen wel even halen in de stad, misschien maak ik wel een filmpje als ik een keer tijd heb, maar ik beloof niks (zat te vinden op youtube trouwens :P)
pi_117593191
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:47 schreef nodig het volgende:

[..]

Dankjewel Robert! Dat verklaard het, gelukkig maar!

[..]

Heb nu geen batterijen :P geen rekening mee gehouden dat er 6 AA batterijen in de afstandsbediening moeten, ga ik morgen wel even halen in de stad, misschien maak ik wel een filmpje als ik een keer tijd heb, maar ik beloof niks (zat te vinden op youtube trouwens :P)
Ja maar dat zijn promo filmpjes, of filmpjes van RUK kwaliteit.

AH for Batteries man! :P tot 21u open :p
YouTube
pi_117593254
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:54 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Ja maar dat zijn promo filmpjes, of filmpjes van RUK kwaliteit.

AH for Batteries man! :P tot 21u open :p
Geen uur fietsen voor over ;)

@hieronder

quote:
17s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:56 schreef MineraalWater het volgende:
Bestelling binnen, Wat een geluid die AWEI's voor dat geld _O_
[ afbeelding ]
Ah door de douane gekomen :P Mijn heli kwam trouwens ook door de douane heen :D

EDIT: Familielid heeft batterijen gevonden, hij kwam al iets van de grond af, maar eerst even eten. Zo uitvogelen hoe het precies werkt voordat ik iets stuk maak :P

[ Bericht 8% gewijzigd door nodig op 04-10-2012 17:03:41 ]
pi_117593260
Bestelling binnen, Wat een geluid die AWEI's voor dat geld _O_
pi_117593390
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:56 schreef nodig het volgende:

[..]

Ah door de douane gekomen :P Mijn heli kwam trouwens ook door de douane heen :D
Ja gelukkig wel :)
En netjes! Ik zag je kleine review net al staan :)
pi_117594555
Al even proberen te vliegen, pfoe lastig zeg. Eerst toch nog maar even de handleiding goed bestuderen, kwam al 2x tegen een tafelpoot aan met het blad :P
  donderdag 4 oktober 2012 @ 17:52:34 #23
372279 SuperChips
Beter dan Pringles
pi_117594890
Nodig vuile lapo hunter ~O>
Say whaaaat?
pi_117594970
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:52 schreef SuperChips het volgende:
Nodig vuile lapo hunter ~O>
Vol is vol toch..

EDIT: 2e keer vliegen ging stukken beter, deed het buiten boven het gazon, wel stuk of 10x ''gecrasht'' maar niks aan de hand :P zodadelijk weer een keertje proberen ;)

EDIT 2: 3e keer vliegen ging nog beter, buiten is er toch iets teveel wind, net even in de schuur gevlogen, bochtjes maken en hem continu in de lucht houden lukt al, gebruik alleen de rechterstick naar links en naar rechts nog niet :P Al met al best makkelijk te leren (of ligt het aan mijn battlefield 3 vliegervaring :P)

[ Bericht 23% gewijzigd door nodig op 04-10-2012 19:10:11 ]
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:14:14 #25
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117597511
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:37 schreef RobertNL het volgende:
Dat kan ik bestätigen. :P _O- lol.

Goed trimmen is trouwens een goede tip. ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:38 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Die kunnen hier kijken: [gadgets] Chinese webshops reviewtopic en mensen kunnen hun eigen ervaringen/filmpjes/foto's daar natuurlijk gaarne neermikken. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')