quote:Een bedorven kippetje maakte bijna een einde aan de carrière van John Guidetti, maar de spits die vorig seizoen uitgroeide bij Feyenoord tot fenomeen knokte zich terug en reikt weer naar de sterren. Voetbal International zocht hem op in Manchester, waar Guidetti voor het eerst sprak over zijn mysterieuze blessure en de kans op een terugkeer in De Kuip. 'Onze Lieve Heer vond blijkbaar dat ik eerst maar eens moest bewijzen dat ik al dat geluk wel echt waard was.'
'Ik was de koning van Rotterdam, omdat de mensen me dat gevoel gaven. Als ik de stad in ging, kon ik overal gratis eten, voor kleding hoefde ik niet te betalen en als ik weigerde, werden ze nog boos ook. Het was ongelooflijk. Ik denk elke dag aan Feyenoord,' zegt Guidetti, die nog steeds contact heeft met de selectie. 'Ik probeer gewoon de boel aan de gang te houden. Probeer die gasten een beetje op te peppen. Laatst belde ik Jordy Clasie vlak voor de tweede wedstrijd tegen Dinamo Kiev. Geef die andere jongens ook effe, zei ik. Wens ik ze allemaal succes.'
'Met Feyenoord was het net als toen ik Sanna zag, mijn vriendin: liefde op het eerste gezicht. Volgens mij was de liefde meteen wederzijds. Lang voordat ik een akkoord had bereikt met Feyenoord, stuurden supporters al berichten naar me op Twitter dat ik moest komen. Dan weet je dat je niet naar zomaar een club gaat. Mensen die roepen dat ik dit zeg om populair te willen zijn, weten niet waarover ze praten. Die kennen me niet, want ik ben in Rotterdam al populair. Er zullen altijd twee mensen rondlopen die mijn naam op hun lichaam hebben getatoeëerd. Die gaat er nooit meer af en dat zegt veel over mijn band met Feyenoord.'
Guidetti: 'Ik ben gewoon supporter. Op YouTube staan beelden van het feest nadat we tweede waren geworden. Zie je mij zingen: I am Feyenoord till I die. Regelmatig kijk ik nog naar dat filmpje, want het is écht zo. Ik ben Feyenoorder totdat ik doodga,' vervolgt de Zweed. 'De kans is klein dat ik in de winterstop terugkeer. Niet eens omdat ik niet wil, maar Manchester City bepaalt. Roberto Mancini heeft al gezegd dat hij me in de Premier League wil zien spelen, of desnoods de Bundesliga of Primera División. Ik heb het bij Feyenoord goed gedaan en de club wil zien of ik dat ook op een hoger niveau kan. Zelf weet ik het wel, natúúrlijk kan ik dat.'
'Waar ik ook heen ga, ik zal scoren en Feyenoord op die manier trots maken. Tot ik op een dag terugkom in Rotterdam, koester ik de mooie herinneringen. Want dát ik terugkeer, staat vast. Ooit speel ik weer voor Feyenoord. Of beter: het is mijn droom ooit weer voor Feyenoord te spelen. Ik weet nu hoe onvoorspelbaar het leven kan zijn, dus heeft het geen zin iets te beloven. Maar ik weer met de hand op mijn hart dat het absoluut mijn intentie is,' zegt de aanvaller, die sowieso naar de Klassieker wil tegen Ajax op 28 oktober. 'Ik móét erbij zijn en ga, als het kan, als supporter tussen de supporters staan.'
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Speciaal voor jou dan. Zo ben ik.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:53 schreef CasselerRIP het volgende:
Als ik dat Real Madrid uitshirt zo zie zou ik wel weer een mooi groen uitshirt van Feijenoord willen zien.
Dat dus. Wat een fucking eindbaas.quote:
Viel mij ook op. Als ie kaal was, lijkt ie volgens mij op Rooney.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 04:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hij heeft wel een dikke kop gekregen.
Dat doet Prednison met je.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:15 schreef TN-FR het volgende:
Zo die heeft ook een dikke kop gekregen zeg
Na al die jaren in Manchester is hij gewoon een lelijke Brit geworden.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 07:00 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Viel mij ook op. Als ie kaal was, lijkt ie volgens mij op Rooney.
die bedorven hollandse kip heeft ook niet geholpenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Na al die jaren in Manchester is hij gewoon een lelijke Brit geworden.
Bovendien vragen we geen geld aan de gemeente, maar een garantstelling als vangnet, Dat is niet ongebruikelijk bij dit soort projecten.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:52 schreef Scarface88 het volgende:
Uit Rotterdam kwam er veel kritiek over gemeentesteun toen PSV een deal sloot met de gemeente Eindhoven. Waar valt dit dan onder?
De gemeente betaalt het nieuwe stadion toch? Garantstelling stelt niet zoveel voor. De deal met de gemeente Eindhoven was ook een garantstelling.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:52 schreef Luni het volgende:
[..]
Bovendien vragen we geen geld aan de gemeente, maar een garantstelling als vangnet, Dat is niet ongebruikelijk bij dit soort projecten.
Waar het geld aan besteed wordt is niet relevant in deze discussie. De constructie is vergelijkbaar.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:55 schreef Fuszy het volgende:
Een nieuw stadion is nog altijd iets anders dan een parkeerterrein overkopen om daar spelers van te halen. Overigens hoorde het nieuwe stadion toch bij het plan voor het WK bid?
Dat was het item ter discussie toch destijds? Dat ze die zoveel miljoen in spelers hadden gestopt, terwijl ze moesten bezuinigen?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:56 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Waar het geld aan besteed wordt is niet relevant in deze discussie. De constructie is vergelijkbaar.
Dat werd inderdaad al snel geroepen, maar in werkelijkheid ligt het anders, indirect was de mogelijkheid om nieuwe spelers te kopen realiseerbaar door de gemeente deal, maar dat geld kwam van transfers van verkochte spelers.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:58 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Dat was het item ter discussie toch destijds? Dat ze die zoveel miljoen in spelers hadden gestopt, terwijl ze moesten bezuinigen?
Nee.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:54 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
De gemeente betaalt het nieuwe stadion toch? Garantstelling stelt niet zoveel voor. De deal met de gemeente Eindhoven was ook een garantstelling.
Nee, de gemeente staat wel degelijk garant. Clubs hebben namelijk geen mogelijkheid om geld te kunnen lenen bij een bank, en via deze constructie was het wel mogelijk om met de gemeente Eindhoven als tussenpersoon bij een Duitse bank een lening te verkrijgen. Mocht PSV failliet gaan en niet meer jaarlijks kunnen aflossen is ook in dit geval de gemeente de sjaak.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:01 schreef Peak het volgende:
[..]
Nee.
Garantstellen = mocht het mis gaan dan is de gemeente de sjaak
Grond onder een stadion kopen = hier is een zak met geld waar we niks voor terug hoeven
Hebbie het hele stuk uberhaupt gelezen?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:54 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
De gemeente betaalt het nieuwe stadion toch? Garantstelling stelt niet zoveel voor. De deal met de gemeente Eindhoven was ook een garantstelling.
Yup.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:06 schreef Luni het volgende:
[..]
Hebbie het hele stuk uberhaupt gelezen?
Daar staat nog steeds hetzelfde.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:08 schreef Peak het volgende:
1. Wat houdt de voorgenomen overeenkomst met de gemeente Eindhoven in?
Het gaat om verkoop van de grond onder het Philips Stadion en De Herdgang, waarbij PSV het recht behoudt om deze te blijven gebruiken. Deze structuur (erfpacht) wordt vaak gebruikt bij gronden waarbij eigendom en beheer gesplitst worden. De gemeente moet lenen voor de aankoop en dus een rente betalen op de lening. PSV betaalt de gemeente een bedrag voor het gebruik van de grond dat hoger is dan de rentekosten van de gemeente. Het kost de gemeente dus niets, gaat niet ten koste van de begroting en leidt niet tot extra besparingen op andere activiteiten. Als de gemeente het geld geleend had om andere (sociale) activiteiten te subsidiëren, waren er niet de inkomsten geweest om de rentelasten te compenseren. Dan had het wel geld gekost.
bron??: http://www.psv.nl/Nieuws/(...)lgestelde-vragen.htm
Boeit mij PSV nou, dat Feyenoordstuk heb ik het over wat ik postte.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:11 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Yup.
[..]
Daar staat nog steeds hetzelfde.
Daar reageerde ik toch ook op.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:15 schreef Luni het volgende:
[..]
Boeit mij PSV nou, dat Feyenoordstuk heb ik het over wat ik postte.
Check.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:13 schreef SjaakBauer het volgende:
Wie gaan d'r allemaal nog naar Groningen toe?
Ik zag het ja. Jammer dat ik er niet bij kan zijn zondagquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:34 schreef E.H. het volgende:
[..]
Check.
Losse kaartverkoop, dus zullen er wel veel zitten zondag.
Had je het beter moeten lezen, want dit staat er in het stuk:quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:16 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Daar reageerde ik toch ook op.
Ja succes daarmee in deze economische crisis. Uiteindelijk gaat er gewoon een beroep worden gedaan op de gemeente. Daarnaast, wat te denken van de infrastructuur.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:41 schreef Luni het volgende:
[..]
Had je het beter moeten lezen, want dit staat er in het stuk:
Het bedrag van driehonderd miljoen euro halen we op samen met het bouwconsortium onder leiding van VolkerWessels door onder meer Founders en sponsors aan te trekken.
Nee.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:54 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
De gemeente betaalt het nieuwe stadion toch?
Dus sowieso meer dan de gemeentesteun van Eindhoven.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee.
Investeerders hebben nu al zo'n 80% binnen schijnt. Dan staat de gemeente slechts voor een miljoen of 50 garant. Van de 300.
Ja, alleen koopt de gemeente Eindhoven een stuk grond waar ze geen reet mee kunnen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:49 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dus sowieso meer dan de gemeentesteun van Eindhoven.
Dat is inderdaad het mooie aan een nieuw stadion. Feyenoord heeft daar geen centje pijn aan. Alles wordt gefinancieerd door VolkerWessels & een consortium. De gemeente moet alleen voor een deel garant staan.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:41 schreef Luni het volgende:
[..]
Had je het beter moeten lezen, want dit staat er in het stuk:
Het bedrag van driehonderd miljoen euro halen we op samen met het bouwconsortium onder leiding van VolkerWessels door onder meer Founders en sponsors aan te trekken.
Ik denk dat uiteindelijk dat stadion ook tegen de vlakte gaat en daar midden in het centrum dure appartementen gebouwd gaan worden. Dat geld verdienen ze terug plus winst. Maar ik snap je punt.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, alleen koopt de gemeente Eindhoven een stuk grond waar ze geen reet mee kunnen.
Stadions echt ín de stad worden steeds meer uitzonderlijk helaas. Ongeacht het parkeerprobleem etc. vind ik het toch altijd mooi om gewoon in een wijkje te lopen en ineens voor een voetbalstadion te staan.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:52 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik denk dat uiteindelijk dat stadion ook tegen de vlakte gaat en daar midden in het centrum dure appartementen gebouwd gaan worden. Dat geld verdienen ze terug plus winst. Maar ik snap je punt.
Mooi gezicht, maar inderdaad totaal niet meer van deze tijd.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:54 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Stadions echt ín de stad worden steeds meer uitzonderlijk helaas. Ongeacht het parkeerprobleem etc. vind ik het toch altijd mooi om gewoon in een wijkje te lopen en ineens voor een voetbalstadion te staan.
Inderdaad prachtig, Upton park ook, schitterend man!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:54 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Stadions echt ín de stad worden steeds meer uitzonderlijk helaas. Ongeacht het parkeerprobleem etc. vind ik het toch altijd mooi om gewoon in een wijkje te lopen en ineens voor een voetbalstadion te staan.
Wat een onzin. Red de kuip is er niet voor om op alle bedrijfseconomische problemen antwoord te geven. Lijkt me logisch dat als je 300 miljoen, uit de markt haalt dat 117 ook moet lukken (denk is uitgifte van aandelen). De financiering valt en staat bij je businessmodel, zowel bij renovatie als nieuwbouwquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het mooie aan een nieuw stadion. Feyenoord heeft daar geen centje pijn aan. Alles wordt gefinancieerd door VolkerWessels & een consortium. De gemeente moet alleen voor een deel garant staan.
En dát is mijn grote kritiek punt tegen red de Kuip. Er wordt daar namelijk met geen woord gerept over de financiering van 117 miljoen. Waar ze anderen van betichten, namelijk het ontransparante karakter van Feyenoord, daar maken ze zich zelf behoorlijk schuldig aan.
Geen woord wordt er over gerept...
Hmja, hij moet wel. Z'n arrogante houding m.b.t de fiattering van de gemeente verraadt echter z'n intenties voor zover de afgelopen maanden dat nog niet hebben gedaanquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:09 schreef Luni het volgende:
Daar zijn wij toe bereid
Gisteren vergaderde de commissie Fysieke Infrastructuur en Buitenruimte (FIB) in de raadszaal van het Rotterdamse Stadhuis. Wat volgde was o.a. een debat tussen Jan van Merwijk en de dhr. Harreman (PvdA) en dhr. Sneijder (Leefbaar Rotterdam).
Aan stadion directeur Jan van Merwijk werd gevraagd of Feyenoord bereid is een inhoudelijke reactie te geven op de plannen van Red de Kuip en deze te delen met de commissie FIB over twee maanden, was het antwoord van Jan van Merwijk:
Wat een onzin??quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:24 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Wat een onzin. Red de kuip is er niet voor om op alle bedrijfseconomische problemen antwoord te geven. Lijkt me logisch dat als je 300 miljoen, uit de markt haalt dat 117 ook moet lukken (denk is uitgifte van aandelen). De financiering valt en staat bij je businessmodel, zowel bij renovatie als nieuwbouw
300 miljoen lukt wel, maar een derde zou probleem zijn??quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat een onzin??
Wat heeft het voor zin om hoog van de daken te blaten zonder een totaal oplossing te hebben?
Ik kan ook zeggen dat de Kuip gerenoveerd kan worden. En daarmee klaar.
Juist met het uitgeven van aandelen betrek je Feyenoord weer teveel in de financiering. We komen net uit een immens diep dal, en jij wil Feyenoord weer betrekken in de financiering?
Voor business seats/units volgens mij wel, dacht ik ooit een keer opgevangen te hebben.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:50 schreef Haringkop het volgende:
[..]
300 miljoen lukt wel, maar een derde zou probleem zijn??
Stadion Feyenoord is nu aparte rechtspersoon die zelf aandelen kan uitgeven. Feyenoord hoeft niet mee te participeren. Wat is het verschil met founders en sponsors dan? Dan staan we ook gewoon buitenspel.
Feyenoord kan alleen verdienen aan de extra capaciteit (als daar vraag naar is) en de uitbreiding van horeca en seats/boxs, de rest staan we buiten.
Overigens roept iedereen dat de club er alleen op vooruit gaat, maar wij zullen ook gewoon middels die huur die 300 miljoen investering moeten ophoesten. En voorlopig hebben wij geen wachtlijsten, wie zegt ons niet dat we ons weeer een te grote jas aanmeten?
Had het even met name over scc, seats zou best kunnen. Maar KK zit nooit vol.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:04 schreef Typisch het volgende:
[..]
Voor business seats/units volgens mij wel, dacht ik ooit een keer opgevangen te hebben.
Op scc's valt eigenlijk nauwelijks iets te verdienen, geld zit op de rode stoeltjes.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:11 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Had het even met name over scc, seats zou best kunnen. Maar KK zit nooit vol.
Ja, omdat wij een seizoen tweede seizoen geworden zijn. Het seizoen daarvoor werden de units gewoon onder de marktprijs verhuurd.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:04 schreef Typisch het volgende:
[..]
Voor business seats/units volgens mij wel, dacht ik ooit een keer opgevangen te hebben.
Dat geld ga je op den duur echt wel terugverdienen. Denk bijvoorbeeld ook aan weer eens een Champions League finale, Europa League finale, wedstrijden van Oranje. Concerten, noem het maar op.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:50 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Stadion Feyenoord is nu aparte rechtspersoon die zelf aandelen kan uitgeven. Feyenoord hoeft niet mee te participeren. Wat is het verschil met founders en sponsors dan? Dan staan we ook gewoon buitenspel.
Feyenoord kan alleen verdienen aan de extra capaciteit (als daar vraag naar is) en de uitbreiding van horeca en seats/boxs, de rest staan we buiten.
Overigens roept iedereen dat de club er alleen op vooruit gaat, maar wij zullen ook gewoon middels die huur die 300 miljoen investering moeten ophoesten. En voorlopig hebben wij geen wachtlijsten, wie zegt ons niet dat we ons weeer een te grote jas aanmeten?
Maar wat zal Stadion Feyenoord (lees : van Merwijk) er baat bij hebben om aandelen uit te geven voor een renovatie? A. Dat is niet het plan wat meneer voor ogen heeft. B. Je kan jezelf buitenspel zetten omdat je als aandeelhouder dan straks kan bepalen over het lot van van Merwijk. En aangezien ie zich niet zo populair heeft gemaakt bij de supporters lijkt me dat wel het laatste dat ie zal willen/doen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:50 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Ja, gelukkig hebben we nu Verhoek, De man die nog langzamer is dan Van Beukering.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:57 schreef Tito_Makani het volgende:
Ben blij dat we Cabral niet meer hebben. Als je ziet hoe hij bij twente inviel
Dit ja.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, gelukkig hebben we nu Verhoek, De man die nog langzamer is dan Van Beukering.
Daar heeft Feyenoord niets aan. De club moet de hogere huisvestingskosten moeten dragen en kunnen dekken. Ik zeg dat niet dat niet lukt, maar voorlopig is het allemaal gebaseerd op groei die er tot nu toe niet is en waar je kan afvragen of die er wel komt. Tevens ontbreekt de transparantie rondom juist die financiën.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:41 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dat geld ga je op den duur echt wel terugverdienen. Denk bijvoorbeeld ook aan weer eens een Champions League finale, Europa League finale, wedstrijden van Oranje. Concerten, noem het maar op.
Verhoek past ook niet echt in de huidige spelopvatting van Feyenoord.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, gelukkig hebben we nu Verhoek, De man die nog langzamer is dan Van Beukering.
Wat meteen aangeeft dat het belang van Feyenoord niet voorop staat niet deze ontwikkeling. Het vitesse scenario doemt op, waar de voetbalclub een last is voor de ontwikkeling en uitbating van het stadion. Ik ben puur geïnteresseerd in de meerwaarde voor Feyenoord. Wij hebben niets aan schuifdak, en onverkochte capaciteit en mogelijk ook seats en boxen. Laat dat maar eens duidelijkheid over komen. De verhalen dat onze begroting meteen verdubbeld wordt vind ik allemaal luchtfiesterij..quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Maar wat zal Stadion Feyenoord (lees : van Merwijk) er baat bij hebben om aandelen uit te geven voor een renovatie? A. Dat is niet het plan wat meneer voor ogen heeft. B. Je kan jezelf buitenspel zetten omdat je als aandeelhouder dan straks kan bepalen over het lot van van Merwijk. En aangezien ie zich niet zo populair heeft gemaakt bij de supporters lijkt me dat wel het laatste dat ie zal willen/doen.
Door middel van een nieuw stadion, waarbij er nauwelijks financiëel risico is, verwacht men dus te groeien.
Overigens wordt die 300 miljoen gefinanciërd door een consortium bestaande uit allerlei instanties die "de nieuwe Kuip" niet alleen als voetbal stadion zien. Juist als een multifunctioneel centrum. Daardoor is dat consortium blijkbaar bereid te investeren.
Met een renovatie staan dat soort instanties niet te springen, anders hadden zij ook wel oren naar dat vele goedkopere plan, nietwaar?
liever 4 jaar Verhoekquote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:57 schreef Tito_Makani het volgende:
Ben blij dat we Cabral niet meer hebben. Als je ziet hoe hij bij twente inviel
quote:Beste Onlogisch,
Naar aanleiding van de gesprekken die we hebben gevoerd met de directie, willen wij u bij deze zorgvuldig voorlichten over hoe de gesprekken verlopen zijn en de voortgang van ons plan.
Resultaat gesprekken Reddekuip en Directie Stadion Feijenoord
Reddekuip heeft geen enkel document, rapport of tekening ontvangen, terwijl ons verzoek hiertoe sinds mei 2011 en bij herhaling is gedaan.
Er is inhoudelijk uitsluitend gesproken over de zichtlijnen.
Wij hebben in een tijdsbestek van 2 dagen (meer tijd kregen we niet) aangetoond dat zichtlijnen volgens de strenge Uefa norm goed mogelijk zijn. Onze voorstellen voor het leveren van een gelijkwaardig upgradingscenario zijn resoluut van de hand gewezen.
Er werd een mediaoffensief aangekondigd door de directie. Een persbericht is verzonden tijdens ons derde gesprek. Dus daar zijn de bevindingen van het derde gesprek niet in meegenomen.
Het mediaoffensief heeft daadwerkelijk plaatsgevonden, wij zijn met name geschrokken over het niveau van het persbericht en hoe de directie haar gesprekspartners (de professionals van Reddekuip) probeert neer te zetten als amateurs.
De heer van Merwijk heeft gisteren op 3 oktober in de gemeenteraad de belofte gedaan om over 2 maanden de dan uitgewerkte plannen van Reddekuip te beoordelen. De raad vindt het voor een goede afweging van belang dat beide plannen (nieuwbouw en modernisatie) serieus worden onderzocht.
Reddekuip zal nu alle voor haar benodigde en relevante documenten voor een laatste maal opeisen.
Op 3 oktober 2012 door Prof. Dr. Ir. Mick Eekhout:
Er hebben in de afgelopen week 3 gesprekken plaats gevonden tussen de directie van Feyenoord Stadion en Reddekuip.
Het eerste gesprek op 25 september op aandringen van Reddekuip was een kennismaking en wederzijds werden onwrikbare standpunten toegelicht. De sfeer was stroef. De functionaliteit van een 3e ring met goede zichtlijnen aan de hand van de zg C-factor werd door het bestuur naar voren gebracht. In 2011 heeft bureau Zwarts & Jansma dat bestudeerd en haar advies was dat een 3e ring en verdiepen van de 0de ring onvoldoende goede stoelen op zou leveren. Daarnaast was en een lijst van minder prominente zaken waarop de kuip slecht scoorde. Resultaat van die overwegingen was het voorstel van het bestuur om te werken naar een nieuw stadion.
Het tweede gesprek vond op 28 september plaats op verzoek van de directie.
De uitnodiging luidde “wij zullen jullie dan meenemen in het proces van onderzoek naar de renovatie mogelijkheden van De Kuip”.
Ter ondersteuning van de directie was Rein Jansma van het architectenbureau Zwarts & Jansma Architecten uitgenodigd aangezien hij deze exercitie vorig jaar had uitgevoerd.
Voorafgaand aan de bijeenkomst hadden we geen stukken gekregen om ons voor te kunnen bereiden.
In het gesprek lichtte Rein Jansma mondeling aan de hand van een map tekeningen, de overwegingen toe vanuit zijn studie om de zichtlijnen van de huidige stoelen op de 1e en 2e ring, de te verlagen 0de ring en een eventueel op te bouwen 3e ring te analyseren. Om de zichtlijnen van de 0de ring te verbeteren werd het speelveld verlaagd. Hiermee werden natuurlijk de zichtlijnen van zowel de 1e, 2e en 3e ring dramatisch verslechterd.
Daarnaast was er een massastudie (studie van massa’s van gebouwen) gemaakt, de zg ‘zwemband-variant’ waarbij door een ring van additionele gebouwvolumen de kuip in het geheel niet meer zichtbaar en dus onherkenbaar zou zijn. De conclusie van Rein Jansma was: renovatie is niet mogelijk.
In 2005 heeft TNO ook al een studie voor het bestuur gemaakt met eenzelfde negatieve resultaat. Dit rapport werd niet getoond aan Reddekuip.
Antwoord van Reddekuip:
Architect Joris Molenaar legde aan de hand van nieuwe tekeningen en berekeningen uit hoe het wel degelijk mogelijk is om volgens de strenge Uefa eisen uit te breiden naar meer dan 60.000 goede stoelen. Er wordt hierbij ruim voldaan aan de strenge C norm. We zijn hierbij puur voor de oefening uitgegaan van een helling van 40 graden voor 3e ring, dit is echter niet ons eindresultaat.
Omdat de zichtlijnen zo goed scoren in onze studiedoorsnedes ontwerp is het heel goed mogelijk ook de helling te verbeteren.
Het bestuur lichtte toe dat er nog een groot aantal overwegingen zijn om te denken aan veel meer ruimten van meer commerciële aard, teneinde een positieve exploitatie voor een nieuw stadion te behalen. De nauwkeurige lijst van die eisen is enkele keren door Erwin Eekelaar gevraagd, maar geweigerd door het bestuur. Reddekuip kent dus niet het nauwkeurige programma van eisen, waaronder ook de extra exploitatiegerichte eisen.
Vervolgens drong het bestuur aan op een 3e afspraak op maandag 1 oktober.
Doel van het gesprek op 1 oktober 2012 was om aan de directie voor te stellen door Reddekuip een gelijkwaardig upgradingscenario te laten maken. Om over twee maanden op zakelijke wijze de twee scenario’s nieuwbouw en upgrading publiekelijk vergelijkbaar te maken. Helaas is de directie op geen enkel wijze geïnteresseerd in het upgradingscenario en heeft dat duidelijk uitgesproken. “Dat wordt ‘em dus niet”.
Reddekuip gaat zijn eigen weg om het upgradingscenario uit te werken. Zo zullen de supporters van Feyenoord tegen die tijd ingelicht worden over de mogelijkheden die een upgrading van de kuip in zich heeft.
De argumentaties van Reddekuip zullen als schetsen en begrotingen ook naar de lokale politiek geventileerd worden. Met name de investeringskosten en de exploitatie van de upgrading ten opzichte van de nieuwbouw zullen dan interessant zijn. En is het woord aan de supporters en aan de politiek. De politiek gaat haar eigen gang en kan de nieuwbouw wel degelijk afwegen tegenover de upgrading, incl. stichtingskosten en exploitatie.
Toelichting, de mening van Reddekuip:
De beslissing van het bestuur om een nieuw stadion te verkiezen boven de upgrading van de kuip is niet in het openbaar genomen; Haar redenatie heeft een groot deel van de Feyenoord aanhang niet bereikt. De achterban is dus niet overtuigd van de voordelen van de keuze voor nieuwbouw. De 14.000 handtekeningen vanuit de aanhang van Feyenoord getuigen daarvan.
De kuip heeft een dermate emotionele plaats in het hart van veel Feyenoorders dat een publieke vergelijking op zakelijke gronden gemaakt zou moeten worden om de geest van Reddekuip weer in de fles te krijgen.
Daartoe zal naast het nieuwbouwontwerp of het nieuwbouwscenario een equivalent op gelijkwaardige basis opgezet upgradingscenario ontwikkeld worden. Reddekuip zal daartoe op een eigen, onafhankelijke financiering een upgradingscenario laten maken dat op hetzelfde niveau als het nieuwbouwscenario.
Het voorstel van Reddekuip was om, indien er over enige tijd twee vergelijkbare scenario’s voor nieuwbouw en upgrading zijn, er door de directie (inclusief financiers) en Reddekuip samen een zakelijke vergelijking zou kunnen worden gemaakt en in het publiek besproken.
Maar de directie was in het geheel niet geïnteresseerd in het voor haar kostenloze onderzoek van de upgrading van de kuip.
Door te spreken van een Plan A (= nieuwbouw) en een Plan B (= upgrading van de kuip), is al een preferentie gekozen, die Reddekuip nog niet wenst te erkennen. Plan C zou dan zijn herbestemmen van de kuip na nieuwbouw en Plan D zou afbraak van de kuip zijn. Afbraak is cultureel en emotioneel ondenkbaar en dat is ook proces de overweging van de supporters om hun ontevredenheid kenbaar te maken.
Plan C is waarschijnlijk heel moeilijk haalbaar: er rust nog een lening van 25 miljoen euro op de Kuip, die bij de kosten van het nieuwbouwscenario moet worden opgeteld; er zijn jaarlijks minimaal 2 mio Euro aan onderhoudskosten (dezelfde som als nu) en er zijn moeilijk grootschalige evenementen denkbaar, geen voetbal zijnde, die het stadion zinvol kunnen vullen. Plan C is dus een hete aardappel die het bestuur met haar verantwoordelijkheden en aansprakelijkheid in het tweede gesprek voorstelde door te schuiven naar Reddekuip. Reddekuip gaat eerst aan de slag met de upgrading, vervolgens, wellicht, alleen als de nieuwbouw onvermijdelijk is, zal de herbestemming van de kuip aandacht krijgen als advies aan de directie van Feyenoord. Het is immers de taak van de directie zelf om bij nieuwbouw een passende herbestemming en exploitatie voor de herbestemde kuip te maken. Voorbeeld van bemoeienis van de oude eigenaar (Douwe Egberts) met herbestemming is de Van Nellefabriek.
Wij hopen u bij deze voldoende geinformeerd te hebben en zullen u in de toekomst op de hoogte houden van de voortgang.
Met vriendelijke groet,
Robin van Holst
Communicatie & persvoorlichting ReddeKuip
quote:Naar aanleiding van de gesprekken die we hebben gevoerd met de directie, willen wij u bij deze zorgvuldig voorlichten over hoe de gesprekken verlopen zijn en de voortgang van ons plan.
Resultaat gesprekken Reddekuip en Directie Stadion Feijenoord
• Reddekuip heeft geen enkel document, rapport of tekening ontvangen, terwijl ons verzoek hiertoe sinds mei 2011 en bij herhaling is gedaan.
• Er is inhoudelijk uitsluitend gesproken over de zichtlijnen.
• Wij hebben in een tijdsbestek van 2 dagen (meer tijd kregen we niet) aangetoond dat zichtlijnen volgens de strenge Uefa norm goed mogelijk zijn. Onze voorstellen voor het leveren van een gelijkwaardig upgradingscenario zijn resoluut van de hand gewezen.
• Er werd een mediaoffensief aangekondigd door de directie. Een persbericht is verzonden tijdens ons derde gesprek. Dus daar zijn de bevindingen van het derde gesprek niet in meegenomen.
• Het mediaoffensief heeft daadwerkelijk plaatsgevonden, wij zijn met name geschrokken over het niveau van het persbericht en hoe de directie haar gesprekspartners (de professionals van Reddekuip) probeert neer te zetten als amateurs.
• De heer van Merwijk heeft gisteren op 3 oktober in de gemeenteraad de belofte gedaan om over 2 maanden de dan uitgewerkte plannen van Reddekuip te beoordelen. De raad vindt het voor een goede afweging van belang dat beide plannen (nieuwbouw en modernisatie) serieus worden onderzocht.
• Reddekuip zal nu alle voor haar benodigde en relevante documenten voor een laatste maal opeisen.
Op 3 oktober 2012 door Prof. Dr. Ir. Mick Eekhout:
• Er hebben in de afgelopen week 3 gesprekken plaats gevonden tussen de directie van Feyenoord Stadion en Reddekuip.
• Het eerste gesprek op 25 september op aandringen van Reddekuip was een kennismaking en wederzijds werden onwrikbare standpunten toegelicht. De sfeer was stroef. De functionaliteit van een 3e ring met goede zichtlijnen aan de hand van de zg C-factor werd door het bestuur naar voren gebracht. In 2011 heeft bureau Zwarts & Jansma dat bestudeerd en haar advies was dat een 3e ring en verdiepen van de 0de ring onvoldoende goede stoelen op zou leveren. Daarnaast was en een lijst van minder prominente zaken waarop de kuip slecht scoorde. Resultaat van die overwegingen was het voorstel van het bestuur om te werken naar een nieuw stadion.
• Het tweede gesprek vond op 28 september plaats op verzoek van de directie.
De uitnodiging luidde “wij zullen jullie dan meenemen in het proces van onderzoek naar de renovatie mogelijkheden van De Kuip”.
Ter ondersteuning van de directie was Rein Jansma van het architectenbureau Zwarts & Jansma Architecten uitgenodigd aangezien hij deze exercitie vorig jaar had uitgevoerd.
Voorafgaand aan de bijeenkomst hadden we geen stukken gekregen om ons voor te kunnen bereiden.
In het gesprek lichtte Rein Jansma mondeling aan de hand van een map tekeningen, de overwegingen toe vanuit zijn studie om de zichtlijnen van de huidige stoelen op de 1e en 2e ring, de te verlagen 0de ring en een eventueel op te bouwen 3e ring te analyseren. Om de zichtlijnen van de 0de ring te verbeteren werd het speelveld verlaagd. Hiermee werden natuurlijk de zichtlijnen van zowel de 1e, 2e en 3e ring dramatisch verslechterd.
Daarnaast was er een massastudie (studie van massa’s van gebouwen) gemaakt, de zg ‘zwemband-variant’ waarbij door een ring van additionele gebouwvolumen de kuip in het geheel niet meer zichtbaar en dus onherkenbaar zou zijn. De conclusie van Rein Jansma was: renovatie is niet mogelijk.
• In 2005 heeft TNO ook al een studie voor het bestuur gemaakt met eenzelfde negatieve resultaat. Dit rapport werd niet getoond aan Reddekuip.
• Antwoord van Reddekuip:
Architect Joris Molenaar legde aan de hand van nieuwe tekeningen en berekeningen uit hoe het wel degelijk mogelijk is om volgens de strenge Uefa eisen uit te breiden naar meer dan 60.000 goede stoelen. Er wordt hierbij ruim voldaan aan de strenge C norm. We zijn hierbij puur voor de oefening uitgegaan van een helling van 40 graden voor 3e ring, dit is echter niet ons eindresultaat.
Omdat de zichtlijnen zo goed scoren in onze studiedoorsnedes ontwerp is het heel goed mogelijk ook de helling te verbeteren.
• Het bestuur lichtte toe dat er nog een groot aantal overwegingen zijn om te denken aan veel meer ruimten van meer commerciële aard, teneinde een positieve exploitatie voor een nieuw stadion te behalen. De nauwkeurige lijst van die eisen is enkele keren door Erwin Eekelaar gevraagd, maar geweigerd door het bestuur. Reddekuip kent dus niet het nauwkeurige programma van eisen, waaronder ook de extra exploitatiegerichte eisen.
• Vervolgens drong het bestuur aan op een 3e afspraak op maandag 1 oktober.
• Doel van het gesprek op 1 oktober 2012 was om aan de directie voor te stellen door Reddekuip een gelijkwaardig upgradingscenario te laten maken. Om over twee maanden op zakelijke wijze de twee scenario’s nieuwbouw en upgrading publiekelijk vergelijkbaar te maken. Helaas is de directie op geen enkel wijze geïnteresseerd in het upgradingscenario en heeft dat duidelijk uitgesproken. “Dat wordt ‘em dus niet”.
• Reddekuip gaat zijn eigen weg om het upgradingscenario uit te werken. Zo zullen de supporters van Feyenoord tegen die tijd ingelicht worden over de mogelijkheden die een upgrading van de kuip in zich heeft.
• De argumentaties van Reddekuip zullen als schetsen en begrotingen ook naar de lokale politiek geventileerd worden. Met name de investeringskosten en de exploitatie van de upgrading ten opzichte van de nieuwbouw zullen dan interessant zijn. En is het woord aan de supporters en aan de politiek. De politiek gaat haar eigen gang en kan de nieuwbouw wel degelijk afwegen tegenover de upgrading, incl. stichtingskosten en exploitatie.
Toelichting, de mening van Reddekuip:
• De beslissing van het bestuur om een nieuw stadion te verkiezen boven de upgrading van de kuip is niet in het openbaar genomen; Haar redenatie heeft een groot deel van de Feyenoord aanhang niet bereikt. De achterban is dus niet overtuigd van de voordelen van de keuze voor nieuwbouw. De 14.000 handtekeningen vanuit de aanhang van Feyenoord getuigen daarvan.
• De kuip heeft een dermate emotionele plaats in het hart van veel Feyenoorders dat een publieke vergelijking op zakelijke gronden gemaakt zou moeten worden om de geest van Reddekuip weer in de fles te krijgen.
• Daartoe zal naast het nieuwbouwontwerp of het nieuwbouwscenario een equivalent op gelijkwaardige basis opgezet upgradingscenario ontwikkeld worden. Reddekuip zal daartoe op een eigen, onafhankelijke financiering een upgradingscenario laten maken dat op hetzelfde niveau als het nieuwbouwscenario.
• Het voorstel van Reddekuip was om, indien er over enige tijd twee vergelijkbare scenario’s voor nieuwbouw en upgrading zijn, er door de directie (inclusief financiers) en Reddekuip samen een zakelijke vergelijking zou kunnen worden gemaakt en in het publiek besproken.
Maar de directie was in het geheel niet geïnteresseerd in het voor haar kostenloze onderzoek van de upgrading van de kuip.
• Door te spreken van een Plan A (= nieuwbouw) en een Plan B (= upgrading van de kuip), is al een preferentie gekozen, die Reddekuip nog niet wenst te erkennen. Plan C zou dan zijn herbestemmen van de kuip na nieuwbouw en Plan D zou afbraak van de kuip zijn. Afbraak is cultureel en emotioneel ondenkbaar en dat is ook proces de overweging van de supporters om hun ontevredenheid kenbaar te maken.
• Plan C is waarschijnlijk heel moeilijk haalbaar: er rust nog een lening van 25 miljoen euro op de Kuip, die bij de kosten van het nieuwbouwscenario moet worden opgeteld; er zijn jaarlijks minimaal 2 mio Euro aan onderhoudskosten (dezelfde som als nu) en er zijn moeilijk grootschalige evenementen denkbaar, geen voetbal zijnde, die het stadion zinvol kunnen vullen. Plan C is dus een hete aardappel die het bestuur met haar verantwoordelijkheden en aansprakelijkheid in het tweede gesprek voorstelde door te schuiven naar Reddekuip. Reddekuip gaat eerst aan de slag met de upgrading, vervolgens, wellicht, alleen als de nieuwbouw onvermijdelijk is, zal de herbestemming van de kuip aandacht krijgen als advies aan de directie van Feyenoord. Het is immers de taak van de directie zelf om bij nieuwbouw een passende herbestemming en exploitatie voor de herbestemde kuip te maken. Voorbeeld van bemoeienis van de oude eigenaar (Douwe Egberts) met herbestemming is de Van Nellefabriek.
4 secondenquote:
De tering, wat een klapmongoolquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:09 schreef Luni het volgende:
Daar zijn wij toe bereid
Gisteren vergaderde de commissie Fysieke Infrastructuur en Buitenruimte (FIB) in de raadszaal van het Rotterdamse Stadhuis. Wat volgde was o.a. een debat tussen Jan van Merwijk en de dhr. Harreman (PvdA) en dhr. Sneijder (Leefbaar Rotterdam).
Aan stadion directeur Jan van Merwijk werd gevraagd of Feyenoord bereid is een inhoudelijke reactie te geven op de plannen van Red de Kuip en deze te delen met de commissie FIB over twee maanden, was het antwoord van Jan van Merwijk:
Op zich is je kritiek hier op RdK terecht, maar ik vind dat de kosten voor nieuwbouw wel heel gemakkelijk onder het tapijt worden geveegd. Die gasten doen dat heus niet enkel voor wat naamsbekendheid en verder uit liefdadigheid ofzo. Kan best dat ze een groot deel financieren, maar dan zal dat ook betekenen dat ze gewoon eigenaar zijn en de exploitatie uitbaten en vrijwel alle publiciteit op zullen eisen waarmee heel veel sponsorinkomsten gemist gaan worden etc. etc.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het mooie aan een nieuw stadion. Feyenoord heeft daar geen centje pijn aan. Alles wordt gefinancieerd door VolkerWessels & een consortium. De gemeente moet alleen voor een deel garant staan.
En dát is mijn grote kritiek punt tegen red de Kuip. Er wordt daar namelijk met geen woord gerept over de financiering van 117 miljoen. Waar ze anderen van betichten, namelijk het ontransparante karakter van Feyenoord, daar maken ze zich zelf behoorlijk schuldig aan.
Geen woord wordt er over gerept...
De mensen die het felst reageren op die "subsidie" zullen vast ook niet bij de slimsten horen. Het zou pas belachelijk gaan worden op het punt dat de gemeente later de grond voor significant minder zou terugverkopen aan PSV. Toch vind ik het wel een heel andere situatie dan een garantstelling.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:52 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik denk dat uiteindelijk dat stadion ook tegen de vlakte gaat en daar midden in het centrum dure appartementen gebouwd gaan worden. Dat geld verdienen ze terug plus winst. Maar ik snap je punt.
Calimero?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:57 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
De mensen die het felst reageren op die "subsidie" zullen vast ook niet bij de slimsten horen. Het zou pas belachelijk gaan worden op het punt dat de gemeente later de grond voor significant minder zou terugverkopen aan PSV. Toch vind ik het wel een heel andere situatie dan een garantstelling.
Wat ik, en vrijwel ieder ander met mij, wel belachelijk vindt, is dat PSV aan moet kloppen bij de gemeente, maar vervolgens voor 30 miljoen aan nieuwe spelers uitgeeft. En dat terwijl er vooraf door diverse politici keihard gehamerd werd op een flink eisenpakket met een uberstrenge begroting. Kun je wel aankomen met inkomsten uit transfers, maar dat is gewoon sneu boerenbedrog: de gemeente is deze deal enkel aangegaan om te zorgen dat PSV niet zwaar in de problemen zou komen, niet om een kampioenschap te kopen. Dan hadden ze die transfers maar in de schuldsanering moeten stoppen zodat ze ze geen grond hadden hoeven verkopen. Was dit vooraf bekend geweest had de gemeente nóóit akkoord gegaan.
Nee hoor, geen calimero en zelfs maar beperkte woede. Ik zie in dat PSV een waarde vertegenwoordigd voor de gemeente, en dat zodoende een lening, garantstelling, aankoop zonder significante kosten etc. volledig te rechtvaardigen is. Net als dat zo is bij een garantstelling in het geval van een Kuip 2.0 of soortgelijke constructies. Het moet alleen geen 'welke gemeente heeft de langste piemel'-wedstrijd worden. Wat PSV heeft geflikt is gewoon geen zuivere koffie, heeft verder niets die club of mijn voorkeuren te maken.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 01:00 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Calimero?
Nee even zonder dollen. Ik kan volledig je woede begrijpen, maar karma is een bitch Zij krijgen hun tijd nog wel.
Ik heb het niet eens meer afgekeken nadat hij al vrijwel direct begon met "het is ons gebouw". Had zo uit het Feyenoord magazine kunnen komen.quote:En wat betreft het filmpje. Hij komt echt als een koekwaus over. Maar ik denk dat dat rapport helemaal niets wordt van RedDeKuip
De vragen die vanuit de gemeente worden gesteld zijn dan ook volledig terecht. De gemeente wil gewoon straks 2 optimaal uitgewerkte plannen hebben en kunnen kiezen op basis van objectieve informatie. Het is eigenlijk al te triest voor woorden dat er juist een actiegroep nu op de barricades moet klimmen om het alternatieve plan uitgewerkt te krijgen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:39 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
De tering, wat een klapmongool
Sorry, ik denk persoonlijk, met de beperkte informatie die ik heb (lees wij hebben) dat een nieuw stadion inderdaad de beste keus is, al is dat natuurlijk bijzonder spijtig. Maar als zo'n stoethaspel gewoon als antwoord geeft "het is ons gebouw" dan zou je die kerel toch willen stenigen met pek en veren de stad uit willen jagen.
Dit.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:47 schreef Chewbalhaar het volgende:
Op zich is je kritiek hier op RdK terecht, maar ik vind dat de kosten voor nieuwbouw wel heel gemakkelijk onder het tapijt worden geveegd. Die gasten doen dat heus niet enkel voor wat naamsbekendheid en verder uit liefdadigheid ofzo. Kan best dat ze een groot deel financieren, maar dan zal dat ook betekenen dat ze gewoon eigenaar zijn en de exploitatie uitbaten en vrijwel alle publiciteit op zullen eisen waarmee heel veel sponsorinkomsten gemist gaan worden etc. etc.
Komt nog bij dat ik het raar vind dat ze nú al zo veel binnen zouden hebben (of iig toezeggingen). Als dat zo zou zijn kunnen ze vast ook wel die laatste miljoentjes ergens binnenschrapen zonder de gemeente.
Het lijkt er toch op dat er heel wat is wat ver onder onze neus vandaan wordt gehouden.
Goed voor Clasie ook, even rustig aan met die jongen. En Usain Schaken!quote:05-10-2012 Schaken voor het eerst in selectie Nederlands elftal
Ruben Schaken is voor het eerst opgenomen in de definitieve selectie van het Nederlands elftal. De aanvaller, die wel al twee keer tot de voorselectie behoorde, kan daarmee in de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Andorra en Roemenie zijn officiële debuut maken voor Oranje. Ook Daryl Janmaat en Bruno Martins Indi ontvingen een uitnodiging van bondscoach Louis van Gaal, waarmee Feyenoord gedeeld hofleverancier is van de definitieve selectie van het Nederlands elftal.
De oud-Feyenoorders Ron Vlaar, Dirk Kuijt en Robin van Persie behoren eveneens tot de 20-koppige selectie, waarin Jordy Clasie ontbreekt. De middenvelder is opgenomen in de selectie van Jong Oranje, waar hij volgens Van Gaal een belangrijke rol vervult.
Het Nederlands elftal speelt op vrijdag 12 oktober om 20.30 uur in De Kuip tegen Andorra, waarna op dinsdag 16 oktober om 21.00 uur lokale tijd de uitwedstrijd tegen Roemenie op het programma staat. In de WK-kwalificatieronde bezet Oranje momenteel de tweede plaats in groep D, met zes punten uit twee gespeelde wedstrijden.
Laatste wedstrijd basis en nu helemaal er niet bijquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:12 schreef Karelnoord het volgende:
Jordy er niet bij. Alhoewel hij een iets mindere periode mee maakt toch wel teleurstellend.
Schijnt dat hij moet opdraven bij Jong Oranje, omdat zij een play-off spelen waarbij ze zich kunnen plaatsen voor het EK.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:55 schreef Luni het volgende:
[..]
Laatste wedstrijd basis en nu helemaal er niet bij![]()
Ach het zal wel, kan me er niet druk om maken.
Wel logisch ook, De Jong is nog wel wat verder dan Clasie. Van der Vaart en Strootman hebben gewoon beter gespeeld deze weken.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:37 schreef Harry15 het volgende:
[..]
Goed voor Clasie ook, even rustig aan met die jongen. En Usain Schaken!
Eens, maar had gedacht dat door afwezigheid Sneijder er toch weer een extra plekje zou zijn voor Clasie.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:02 schreef Typisch het volgende:
[..]
Wel logisch ook, De Jong is nog wel wat verder dan Clasie. Van der Vaart en Strootman hebben gewoon beter gespeeld deze weken.
Luxe wc's is inderdaad echt iets wat ik mis bij de Kuipquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:13 schreef Equites het volgende:
Fuck die Kuip. Bouw lekker een nieuw mooi stadion, met luxe wc's en overal genoeg te vreten en zuipen. Wat willen we nog meer!
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:13 schreef Equites het volgende:
Fuck die Kuip. Bouw lekker een nieuw mooi stadion, met luxe wc's en overal genoeg te vreten en zuipen. Wat willen we nog meer!
Het is hetzelfde als je oude huis inruilen voor een nieuwbouw woning. Het is klote, maar jaren later ben je blij dat je uit dat keot weg bent gegaan.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:18 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Serieus, zoek een andere club, idioot.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:20 schreef Equites het volgende:
[..]
Het is hetzelfde als je oude huis inruilen voor een nieuwbouw woning. Het is klote, maar jaren later ben je blij dat je uit dat keot weg bent gegaan.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:18 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Serieus, zoek een andere club, idioot.
Doe het zelf. Die nieuwe kuip komt er, of je nou wil of niet.quote:
Nee, het is hetzelfde als uit je huis worden gezet omdat de gemeente graag een nieuwbouwproject op die locatie neerzet. Ook al kreeg je dan een vervangende nieuwe woning, als je er naar je zin zit is het niet leuk.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:20 schreef Equites het volgende:
[..]
Het is hetzelfde als je oude huis inruilen voor een nieuwbouw woning. Het is klote, maar jaren later ben je blij dat je uit dat keot weg bent gegaan.
De projectontwikkelaar ja. De inwoner (de fan) niet.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:31 schreef Typisch het volgende:
Wezenlijk verschil is hier dat je in je nieuwe huis vele malen meer mogelijkheden hebt om geld te verdienen, als je het dan toch met huizen wil vergelijken. Het is gewoon nodig, of je het nou wil of niet.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, het is hetzelfde als uit je huis worden gezet omdat de gemeente graag een nieuwbouwproject op die locatie neerzet. Ook al kreeg je dan een vervangende nieuwe woning, als je er naar je zin zit is het niet leuk.
QFTquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:31 schreef Typisch het volgende:
Wezenlijk verschil is hier dat je in je nieuwe huis vele malen meer mogelijkheden hebt om geld te verdienen, als je het dan toch met huizen wil vergelijken. Het is gewoon nodig, of je het nou wil of niet.
quote:
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De projectontwikkelaar ja. De inwoner (de fan) niet.
Natuurlijk, maar uiteindelijk wil je toch ook dat je eigen club zich door gaat ontwikkelen? Het plan werd al door velen afgeschoten, voordat er ook maar iets van bekend werd.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De projectontwikkelaar ja. De inwoner (de fan) niet.
Nou ja, in principe klinkt dat mooi en als iets wat je alleen maar kan steunen natuurlijk. Maar ik sta er wel vrij sceptisch tegenover. Ben bang dat er heel veel mensen heel veel aan gaan verdienen en uiteindelijk weinig voor Feyenoord over blijft.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:36 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar uiteindelijk wil je toch ook dat je eigen club zich door gaat ontwikkelen? Het plan werd al door velen afgeschoten, voordat er ook maar iets van bekend werd.
x2quote:
En daarom zou juist een goed uitgewerkt, open plan van beide opties het best zijn, ook zodat dan kan worden voldaan aan de eis dat de gemeente zodoende het best mogelijk wordt ingelicht. RDK wil daarbij helpen, maar wordt tegengewerkt door de familie Van Merwijk... die daarop terecht gewezen wordt door de gemeenteraad.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:46 schreef Haringkop het volgende:
Niemand is er tegen dat Feyenoord zich verder ontwikkelt. Het gaat hier om de vraag of de gestelde groeidoelstellingen ook niet in een gerenoveerde Kuip kunt behalen, ipv in stervensduur nieuwbouw complex...
Hoe concreet is het plan van de directie en consorten dan? Er is niet eens een prototype voor het stadiion, alleen een budget en dat er een schuifdak op moet, meer weten we niet..quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:32 schreef Typisch het volgende:
Natuurlijk gaan er mensen winst pakken op een nieuw te bouwen stadion, dat is áltijd het geval en dat zal ook het geval geweest zijn bij De Kuip. Daar doe je niks aan en hoort er bij. En tot nu toe vind ik reddekuip niet verder komen dan een leuk initiatief. Ik zie weinig feiten en échte oplossingen.
Er zitten meer onduidelijkheden aan het idee van renoveren van De Kuip dan een nieuwe te bouwen van wat ik tot nu toe gezien heb.
En de behoefte aan een schuifdak is dan al uiterst twijfelachtig en voor SC Feyenoord compleet overbodig.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:47 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Hoe concreet is het plan van de directie en consorten dan? Er is niet eens een prototype voor het stadiion, alleen een budget en dat er een schuifdak op moet, meer weten we niet..
Dat ReddeKuip niet overal even concreet kan zijn in haar oplossingen hebben we ook (deels) te denken aan de directie die hen gewoon niet over de benodigde informatie wil voorzien.
Reden 1 zou juist koren op de molen van het bestuur zijn om de besluitvorming door te drukken.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:10 schreef ace_eleven het volgende:
Ja, het moge wel duidelijk zijn dat er informatie wordt achtergehouden. Voor mij zijn de opties die ik totnogtoe kan bedenken:
• ofwel dat de Kuip al in een verdere staat van verval is dan dat ze bekend willen maken (wat ook zou verklaren waarom ze RDK geen metingen willen laten doen in de Kuip)
• Ofwel dat ze dermate arrogant zijn en geen adviezen willen inwinnen omdat ze het zelf reeds ff onderzocht hebben en ze geen buitenstaanders die deslissingen nemen op emotionele waarde ipv op economische gronden
• er al achterkamertjesbeslissingen zijn genomen en er reeds handen zijn geschud VolkerWessel
Dit zou wel erg jammer zijn. Kongolo speelde misschien nog wel beter dan BMI achterin. Liever Nelom eruit.twitter:JanDirkStouten twitterde op vrijdag 05-10-2012 om 13:39:40Koeman: 'Als Mathijsen fit is krijgt hij de voorkeur boven Kongolo.' #grofey reageer retweet
Ben ik wel met je eens, maar ja, hoe lang gaat de Kuip na die renovatie dan weer mee? Weer 20-30 jaar? Dan moet er daarna toch weer een nieuw stadion komen, en dan is het toch 150 mln afschrijven over 30 jaar (en dan investeren) of 300 over 80 jaar...quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:35 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Reden 1 zou juist koren op de molen van het bestuur zijn om de besluitvorming door te drukken.
Ik denk een combinatie van 2 en 3.
Overigens blijf ik er bij dat een behoud van de Kuip niet louter gebaseerd hoeft te zijn op emotionele gronden. Een besparing van minimaal 150 miljoen investering en toch gemoderniseerd kan ook bedrijfseconomisch een goede uitkomst geven
quote:Van Gaal wilde Clasie oproepen: 'Maar Jeugd-EK is belangrijk'
Jong Oranje speelt binnenkort de allesbeslissende play-offs voor het EK onder 21 in 2013. Louis van Gaal heeft rekening gehouden met de aanstaande duels tegen Jong Slowakije.
"Zo'n EK is een geweldige stap en mooi tussenstation voor die spelers", zei de bondscoach tijdens een persconferentie. "Het is een belangrijke stap voor talenten en om die reden heb ik mijn selectie daar enigszins op aangepast. Al zou het kunnen dat ik na de wedstrijd tegen Andorra nog spelers van Jong Oranje er bij haal. Dat doe ik echter alleen als ik die spelers echt nodig heb. Zo niet, laat ik ze bij Jong Oranje."
Met name Jordie Clasie had Van Gaal er graag bij gehad tegen Andorra. "Hem zou je tegen zo'n ploeg zeker opstellen, hij is een meerwaarde vanwege zijn, zoals ik dat noem, creatieve pass naar voren. Maar nu doen we het met anderen." Dat de bondscoach meedenkt betekent niet hij al zijn jonge spelers afstaat. "Iemand als Bruno Martins Indi heb ik echt nodig."
Daar wringt de schoen inderdaad. Heb eerlijk gezegd niet het idee dat de directie ook maar enig moeite zal doen om te luisteren dan wel te informeren. RDK wil gewoon een tafelpartner zijn van de directie en met open vizier naar iets moois toe werken.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:45 schreef Muto het volgende:
Een nieuwe Kuip is nodig. Maar wat iedereen vergeet is dat er ook een mooie tussenweg mogelijk moet zijn. Eentje waarbij zowel de supporters als de club cq. het stadion tevreden kunnen zijn. En dát is waar beide partijen naar toe moeten willen gaan. Niet weer een of andere machtstrijd met leugens, onzin en tijdverlies.
Uiteraard is een en andere afhankelijk van levensverwachting, dat zal gewoon begroot moeten worden. Ik kan geen uitspraken doen of je de renovatie afschrijft binnen 20 of 50 jaar, maar het dient op z'n minst in je afweging te worden meegenomen worden (en dus onderzocht)quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:42 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens, maar ja, hoe lang gaat de Kuip na die renovatie dan weer mee? Weer 20-30 jaar? Dan moet er daarna toch weer een nieuw stadion komen, en dan is het toch 150 mln afschrijven over 30 jaar (en dan investeren) of 300 over 80 jaar...
(nog niet gesproken over de financiering die bij Feyenoords plan wel behoorlijk gedekt lijkt te zijn, en bij renovatie nog niet zo 1-2-3 geregeld is)
Maar ik ben ook niet tegen een gedegen onderzoek en meer openheid van zaken, ik zie alleen daar alleen wel uit komen dat Feyenoord gelijk heeft, en als zij dat nu dus ook al zien, zou dat ook een reden van wegwijven kunnen zijn...
Gek gezegd, kon ik zowaar enthousiast worden van de stadion in de Maas.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:45 schreef Muto het volgende:
Een nieuwe Kuip is nodig. Maar wat iedereen vergeet is dat er ook een mooie tussenweg mogelijk moet zijn. Eentje waarbij zowel de supporters als de club cq. het stadion tevreden kunnen zijn. En dát is waar beide partijen naar toe moeten willen gaan. Niet weer een of andere machtstrijd met leugens, onzin en tijdverlies.
Eens. BMI - Mathijssen - Kongolo - Janmaat.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:41 schreef Slobeend het volgende:
Even wat anders.Dit zou wel erg jammer zijn. Kongolo speelde misschien nog wel beter dan BMI achterin. Liever Nelom eruit.twitter:JanDirkStouten twitterde op vrijdag 05-10-2012 om 13:39:40Koeman: 'Als Mathijsen fit is krijgt hij de voorkeur boven Kongolo.' #grofey reageer retweet
Ben het helemaal met dit verhaal eens.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:37 schreef Lastpost het volgende:
Ik ben ook niet perse tegen een nieuw stadion, wel tegen deze hele gang van zaken waarbij het er wel dik bovenop ligt dat bepaalde partijen bijzonder veel belang hebben bij de komst van een nieuw stadion.
Blijf ook het liefst in De Kuip hoor als ik de keuze had, want niets mooier dan dat stadion en in combinatie met de herinneringen, de tranen, de lach, de kameraden die je er hebt ontmoet, je vaste plekkie, de geweldige wedstrijden en het gigantische pak slaag dat je er kreeg .... het is gewoon je 2e huiskamer geworden.
Maar dat is de emotie, wanneer een nieuw stadion de club Feyenoord écht veel verder kan brengen dan ons huidige stadion (al dan niet gerenoveerd) zou ik er zo voor tekenen, met pijn in het hart, dat dan weer wel.
Het heeft er alleen alle schijn van dat de renovatie van onze tempel nooit een optie is geweest en dat ze het eerste de beste advies tegen renovatie direct hebben aangegrepen om het er niet meer over te hebben.
Dat i.c.m de uitspraken van Van Merwijk over 'die amateurs' terwijl ze zelf geen enkele bladzijde met benodigde informatie willen geven om het plan uit te werken, de nodige 'bouw'-gerelateerde personen in onze raad van commissarissen, niet eens weten wat er met ons prachtige stadion moet gebeuren en de eerdere rapporten naar buiten brengen over de sfeer/luxe alsof het de stem van de Feyenoorders is terwijl het onderzoek werd gedaan tijdens een interland en nu weer de geouwehoer over al die concerten en inkomsten die 'we' missen terwijl de rode stoeltjes enkel na die 2e plek weer gretig aftrek vonden en concerten amper meer in stadions gehouden worden en als laatste dat het besluit al vast staat en dat het 300 miljoen euro gaat kosten nog zonder er een ontwerp gekozen is ...
Nee, dit zaakje stinkt en dus ben ik blij dat die actiegroep met dit plan de media zoekt, Feyenoord/Van Merwijk had meerdere opties moeten uitwerken waaronder ook de renovatie en wanneer dan echt blijkt dat het niet rendabel is/onmogelijk blijkt etc. zal iedereen achter een nieuw stadion staan.
De Vrij?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:22 schreef Gert het volgende:
[..]
Eens. BMI - Mathijssen - Kongolo - Janmaat.
Of zou BMI al zoveel status hebben dat hij een CV-plek kan opeisen ipv de wat minder in aanzien staande LB positie (als Koeman daar al gevoelig voor zou zijn)?
Sure, als die weer helemaal fit is.quote:
Leuk voor hem, maar dat gaat natuurlijk nergens over. Blijft een extreem beperkte speler.quote:
Meest constante Nederlandse rechtsbuiten in NLquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Leuk voor hem, maar dat gaat natuurlijk nergens over. Blijft een extreem beperkte speler.
Preciesquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:41 schreef Slobeend het volgende:
Dit zou wel erg jammer zijn. Kongolo speelde misschien nog wel beter dan BMI achterin. Liever Nelom eruit.
Het lijkt me duidelijk dat als de eindverantwoordelijke, de gemeente dus, objectief een besluit wil vormen op basis van 2 goed uitgewerkte opties het nogal wiedes is dat de Feyenoord-directie zich niet zo kinderachtig moet gaan opstellen om alles voor zichzelf te houden. Dan kan de gemeente heel makkelijk de deur voor nieuwbouw dichtgooien.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:13 schreef Tomasso het volgende:
Even inhakend op het verhaal dat Feyenoord geen documenten wil vrijgeven aan Red De Kuip en dan vooral dat velen daarover vallen. Vertel mij eens, inzake welk artikel of afspraak is Feyenoord verplicht die documenten te geven? Wat voor documenten hebben ze überhaupt nodig? Werk eerst maar een fatsoenlijk en realistisch plan uit, waarin daadwerkelijk goed begroot is, antwoord is gegeven op de vele vragen en kom dan maar weer een terug. De manier waarop Red De Kuip de media opzoekt is verre van sjiek. Zíj zijn degene die beweren dat ze het beter kunnen. Laat ze het maar eens zien dan.
Deze postquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:37 schreef Lastpost het volgende:
Ik ben ook niet perse tegen een nieuw stadion, wel tegen deze hele gang van zaken waarbij het er wel dik bovenop ligt dat bepaalde partijen bijzonder veel belang hebben bij de komst van een nieuw stadion.
Blijf ook het liefst in De Kuip hoor als ik de keuze had, want niets mooier dan dat stadion en in combinatie met de herinneringen, de tranen, de lach, de kameraden die je er hebt ontmoet, je vaste plekkie, de geweldige wedstrijden en het gigantische pak slaag dat je er kreeg .... het is gewoon je 2e huiskamer geworden.
Maar dat is de emotie, wanneer een nieuw stadion de club Feyenoord écht veel verder kan brengen dan ons huidige stadion (al dan niet gerenoveerd) zou ik er zo voor tekenen, met pijn in het hart, dat dan weer wel.
Het heeft er alleen alle schijn van dat de renovatie van onze tempel nooit een optie is geweest en dat ze het eerste de beste advies tegen renovatie direct hebben aangegrepen om het er niet meer over te hebben.
Dat i.c.m de uitspraken van Van Merwijk over 'die amateurs' terwijl ze zelf geen enkele bladzijde met benodigde informatie willen geven om het plan uit te werken, de nodige 'bouw'-gerelateerde personen in onze raad van commissarissen, niet eens weten wat er met ons prachtige stadion moet gebeuren en de eerdere rapporten naar buiten brengen over de sfeer/luxe alsof het de stem van de Feyenoorders is terwijl het onderzoek werd gedaan tijdens een interland en nu weer de geouwehoer over al die concerten en inkomsten die 'we' missen terwijl de rode stoeltjes enkel na die 2e plek weer gretig aftrek vonden en concerten amper meer in stadions gehouden worden en als laatste dat het besluit al vast staat en dat het 300 miljoen euro gaat kosten nog zonder er een ontwerp gekozen is ...
Nee, dit zaakje stinkt en dus ben ik blij dat die actiegroep met dit plan de media zoekt, Feyenoord/Van Merwijk had meerdere opties moeten uitwerken waaronder ook de renovatie en wanneer dan echt blijkt dat het niet rendabel is/onmogelijk blijkt etc. zal iedereen achter een nieuw stadion staan.
Uhm.. reddekuip heeft geen toegang gekregen tot het stadion om metingen te verrichten, geen inzage in het TNO rapport inzake de houdbaarheid van de huidige Kuip en constructie. Lijkt me toch redelijk essentieel om te komen tot dat volledige uitgewerkte rapport waar jij op doelt.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:13 schreef Tomasso het volgende:
Even inhakend op het verhaal dat Feyenoord geen documenten wil vrijgeven aan Red De Kuip en dan vooral dat velen daarover vallen. Vertel mij eens, inzake welk artikel of afspraak is Feyenoord verplicht die documenten te geven? Wat voor documenten hebben ze überhaupt nodig? Werk eerst maar een fatsoenlijk en realistisch plan uit, waarin daadwerkelijk goed begroot is, antwoord is gegeven op de vele vragen en kom dan maar weer een terug. De manier waarop Red De Kuip de media opzoekt is verre van sjiek. Zíj zijn degene die beweren dat ze het beter kunnen. Laat ze het maar eens zien dan.
Zwevende ring zal sowieso niet gebeuren denk ik, want er zullen wel rond het gehele stadion business units komenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:50 schreef ace_eleven het volgende:
Ik hoop erop dat de nieuwe Kuip qua opbouw (volle zwevende ringen) en hoe dicht het publiek op het veld zit redelijk de huidige kuip nastreeft, en het zal vanzelfsprekend wat meer luxe, meer ruimte voor businessunits en een dak met zich meebrengen (waarbij ik hoop dat we als achterban kunnen afdwingen dat deze altijd open moet zijn tijden wedstrijden, tenzij onweer)
:-Dquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:20 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik ga die man straks nog logisch en mogelijk sympathiek vinden
Feyenoord is van het volk, en het gemeentegeld van Rotterdam al helemaal. Je hebt dus een 'moeten' en een moeten. Als ze echt zo overtuigd zijn van hun nieuwbouwplannen, wat is er dan makkelijker dan meewerken aan renovatie/verbouwonderzoeken en openheid van zaken geven? 99% zal het liefste in de kuip maken, maar als het realistisch is zou zijn om in een nieuw stadion een omzet te behalen waarmee je in de top meedoet, terwijl je afzakt naar het rechterrijtje als je dat niet doet, zoals van Merwijk het vorige keer nog voorstelde, dan is natuurlijk 98% om.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:13 schreef Tomasso het volgende:
*ril*quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:25 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
:-D
True that. Bizar. Ik denk dat hij gewoon goodwill aan het kweken is om na Brazilië een open sollicitatie in te dienen. Een beetje om net als Koeman nu zijn beschadigde imago na een dubbele faal wat op te poetsen bij de mooiste club van het vaderland.
quote:Geen vooronderzoek, Feyenoord niet bestraft voor 'Lexie'-lied
6 oktober 2012
In het Algemeen Dagblad laat een woordvoerder van de KNVB weten dat de aanklager heeft besloten geen vooronderzoek te starten naar het door Feyenoord fans zingen van 'Lexie gaat op jodenjacht'. "Daarvoor moeten de spreekkoren kwetsend zijn en een aanhoudend karakter hebben. Er is volgens de aanklager onvoldoende sprake van een continuerend en aanhoudend karakter. Hij beschouwt de uitlatingen wel als uitermate ongewenst en wijst Feyenoord er op maatregelen te nemen opdat ze niet meer worden herhaald en ook om te voorkomen dat dit grote vormen aan gaat nemen. In dat kader is het goed te zien dat Feyenoord er publiekelijk afstand van neemt.
Toch wel triest, want je refereert aan de joden als in ajax supporters. De geuzennaam die zij hebben aangenomen. Zolang het bij Feyenoord gebeurd, dan kunnen er onderzoeken plaats vinden. Zie het nog wel gebeuren dat die joodjes echt op hun tenen zijn getrapt bij de KNJB om ons later nog te vervolgen voor een soortgelijk incident.quote:
Nou, dan moet jij nog ff wat geschiedenisles nemen over WO2quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:09 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Toch wel triest, want je refereert aan de joden als in ajax supporters.
Ja natuurlijkquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou, dan moet jij nog ff wat geschiedenisles nemen over WO2
De ajaxsuppo's hebben een groot aandeel in de ondergang van het derde rijk?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Volgens mij is niemand die dat meezingt doelbewust antisemitisch bezig hoor.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:28 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Dat snap ik ook wel, maar Lexie gaat op jodenjacht gaat in mijn beleving eerder over ajax dan over joden in het algemeen
Oh, ik dacht dat we allemaal oprecht Lex aan het aanmoedigen waren met een shotgun eens flink aan de slag te gaan in een synagoge.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Volgens mij is niemand die dat meezingt doelbewust antisemitisch bezig hoor.
Volgens de KNVB welquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:00 schreef Harry15 het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat we allemaal oprecht Lex aan het aanmoedigen waren met een shotgun eens flink aan de slag te gaan in een synagoge.
Dat is gelijk het probleemquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:28 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Dat snap ik ook wel, maar Lexie gaat op jodenjacht gaat in mijn beleving eerder over ajax dan over joden in het algemeen
Tuurlijk niet. Jij weet ook wel hoe 'Jodenjacht' bedoeld wordt.quote:
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Volgens mij is niemand die dat meezingt doelbewust antisemitisch bezig hoor.
Niet allemaal, er zijn mensen die idd niet snappen wat ze zeggen. Maar een groep legt die link wel degelijk. Lekker doen alsof we niet weten waar het om gaatquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:00 schreef Harry15 het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat we allemaal oprecht Lex aan het aanmoedigen waren met een shotgun eens flink aan de slag te gaan in een synagoge.
De Schaakquote:
Verkopen we hem op zijn 32e voor 30 miljoenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:48 schreef eight het volgende:
[..]
De SchaakOver een kleine 2 jaar maakt hij de winnende treffer in Brazilië
Afbouwen in Turkije of Rusland. Ik zie het nog wel gebeuren.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:08 schreef vandermar het volgende:
[..]
Verkopen we hem op zijn 32e voor 30 miljoen
zijn ploeg staat 1 na laatste, weet niet of ie veel speeltquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:39 schreef Tito_Makani het volgende:
Over Turkije gesproken, Bieseswar hoor je ook nooit meer wat over
Ga huilie doen, Calimero. Iedereen weet dat dit niets met anti-semitisme te maken heeft. Laten ze eerst maar beginnen die joden te vervolgen (quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
[..]
Niet allemaal, er zijn mensen die idd niet snappen wat ze zeggen. Maar een groep legt die link wel degelijk. Lekker doen alsof we niet weten waar het om gaat
ff vlug gekeken op fcupdate, hij heeft 2x ong 80 min gespeeld en 1x 46 min. 1 x gescoord.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:04 schreef Tito_Makani het volgende:
Dat hij ooit bijna een miljoen verdiende
Toch fijn, dat ze dit jaar wél op tijd gaan kijkenquote:'Feyenoord scouts op tribune voor Zweedse topscorer’
Volgens het Zweedse Expressen waren Feyenoord scouts aanwezig bij het Zweedse competitieduel tussen Hacken en Syrianska. Onder leiding van spits Majeed Waris staat Hacken momenteel eerste in Zweden. De 21-jarige Ghanees Majeed Waris scoorde inmiddels 22 keer in 25 wedstrijden en heeft daarmee 10 doelpunten voorsprong op de nummer twee van de topscorerslijst. De Feyenoord scouts zagen hem vandaag drie keer scoren.
Feyenoord was er niet alleen. Volgens de Zweedse krant hadden ook scouts van Chelsea, Middlesbrough, Charlton, Chievo, Siena, AZ, PSV, Porto en Odense zich gemeld voor het duel.
Die kunnen we toch nooit halenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:08 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Toch fijn, dat ze dit jaar wél op tijd gaan kijken
Pelle is na dit seizoen uiteraard weg als hij goed speelt en als hij niet goed speelt moet je hem natuurlijk niet willen houden.
guidetti doet vast een goed woordje voor onsquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:09 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Die kunnen we toch nooit halen
Ok, als jij het zegt.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:09 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Die kunnen we toch nooit halen
Het is een Ghanees dus denk niet dat Guidetti veel kan betekenenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:10 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
guidetti doet vast een goed woordje voor ons
Heel europa zit er weer achteraan...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:08 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Toch fijn, dat ze dit jaar wél op tijd gaan kijken
Pelle is na dit seizoen uiteraard weg als hij goed speelt en als hij niet goed speelt moet je hem natuurlijk niet willen houden.
Wil niet zeggen dat heel Europa er concreet voor gaat worden. Gebeurt wel vaker hoor, dat zo'n jongen gevolgd wordt door jan en alleman, en vervolgens bij Groningen, Heerenveen of AZ terecht komt voor een heel bescheiden prijsje.quote:
Bijna altijd zo bij een vroege voorsprong van Feyenoordquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:49 schreef Muto het volgende:
Begin je goed en ben je het na zo'n kutdoelpunt helemaal kwijt.
Idd.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bijna altijd zo bij een vroege voorsprong van Feyenoord
Twee terechte gele kaarten.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:58 schreef Tito_Makani het volgende:
We hebben wel bizar vaak de arbitrage tegen zeg
Gewoon terecht.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:58 schreef Tito_Makani het volgende:
Was gewoon geel toch? Ik kon het niet goed zien maar als hij hem vasthield is het terecht.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:58 schreef Tito_Makani het volgende:
Dat was ook terecht.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:59 schreef Tito_Makani het volgende:
Ja maar die vrije trap waar Groningen uit scoorde
Dit. Die knakker kan gewoon niet verdedigen, 2 x zeugfuik niet bijhouden.quote:
Ja, maar je kan moeilijk nu al je tweede wissel gebruiken.quote:
Gelul. We doen het hier.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:02 schreef onlogisch het volgende:
Live Eredivisieverslagen #69 duimpje voor FCU
Daar bespreken we de wedstrijden hé
Achahbar heb je ook vrij weinig aan.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, maar je kan moeilijk nu al je tweede wissel gebruiken.
Schaken/Fernandéz wel, maar dan heb je Verhoek ook nog rondlopen.quote:
quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit heb je onder ctrl+v staan neem ik aan?
Fernandez zit niet bij de selectie. Onverstandig, zo blijkt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Schaken/Fernandéz wel, maar dan heb je Verhoek ook nog rondlopen.
Ik zou het maar gewoon zo proberen voorlopig.
Ah, vandaar, dat had ik even gemist.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Fernandez zit niet bij de selectie. Onverstandig, zo blijkt.
Je kan hier echt nog wel winnen als het een beetje meezit en je hard werkt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:14 schreef Caland het volgende:
Probeer op z'n minst te voetballen. Alsof Groningen zo'n goede ploeg heeft.
Nee, maar Feyenoord ook niet.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:14 schreef Caland het volgende:
Probeer op z'n minst te voetballen. Alsof Groningen zo'n goede ploeg heeft.
Dat hard werken zie je bij Feyenoord ook niet zo veel meerquote:Op zondag 7 oktober 2012 15:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je kan hier echt nog wel winnen als het een beetje meezit en je hard werkt.
Scheids ken er geen fuck aan doen dat er bij ons een aantal kneuzen instaan die onnodige overtredingen maken.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:22 schreef SjaakBauer het volgende:
In de kelder van Serdar daar staat een schaap
Wat een kankerwedstrijd
Moet toch ergens op kankeren hequote:Op zondag 7 oktober 2012 15:23 schreef Muto het volgende:
[..]
Scheids ken er geen fuck aan doen dat er bij ons een aantal kneuzen instaan die onnodige overtredingen maken.
maar hij laat wel veel te lang doorspelen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:23 schreef Muto het volgende:
[..]
Scheids ken er geen fuck aan doen dat er bij ons een aantal kneuzen instaan die onnodige overtredingen maken.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:24 schreef RvLaak het volgende:
Jezus.. 2e geel van Kongolo was niet nodig geweest als de grensrechter zijn werk had gedaan
Ik bepaal zelf wel waar ik op kankerquote:Op zondag 7 oktober 2012 15:25 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kanker dan op het gebrek aan kwaliteit bij Feyenoord.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:25 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Ik bepaal zelf wel waar ik op kanker
Had ik niet gezien.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:25 schreef Haringkop het volgende:
Scherp van perez, zeefuik buitenspel bij die tweede kaart...
Maakt de kaart helaas niet minder terecht, alleen jammerderquote:Op zondag 7 oktober 2012 15:25 schreef Haringkop het volgende:
Scherp van perez, zeefuik buitenspel bij die tweede kaart...
Tuurlijk wel, er had gefloten moeten worden voor buitenspel. Maar das een koe in de kont kijkenquote:Op zondag 7 oktober 2012 15:26 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Maakt de kaart helaas niet minder terecht, alleen jammer
quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:26 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Maakt de kaart helaas niet minder terecht, alleen jammerder
De grensrechter deed zijn werk niet, dus wordt er doorgespeeld, dus is geel terecht voor die overtredingquote:Op zondag 7 oktober 2012 15:28 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, er had gefloten moeten worden voor buitenspel. Maar das een koe in de kont kijken
In het geval van onze scheids is het een schaap in de kont kijken, maar dat geheel terzijdequote:Op zondag 7 oktober 2012 15:28 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, er had gefloten moeten worden voor buitenspel. Maar das een koe in de kont kijken
Die muur hoort daar toch, maar niet te springen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:26 schreef Toekito het volgende:
Waarom stond er een muur bij de 1-1? Zorgde voor de goal in mijn optiek.
Zolang het maar bij kijken blijftquote:Op zondag 7 oktober 2012 15:28 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
In het geval van onze scheids is het een schaap in de kont kijken, maar dat geheel terzijde
Dat begrijp ik ook wel, maar maakt het dan niet terecht. Als een scheids een schwalbe fout beoordeelt is de pingel niet terecht..quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:28 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De grensrechter deed zijn werk niet, dus wordt er doorgespeeld, dus is geel terecht voor die overtreding
klopt, maar bij een schwalbe is er geen sprake van een overtreding. Hier welquote:Op zondag 7 oktober 2012 15:30 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook wel, maar maakt het dan niet terecht. Als een scheids een schwalbe fout beoordeelt is de pingel niet terecht..
Dat is wat anders, gewoon stom gedaan buitenspel of niet.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:30 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook wel, maar maakt het dan niet terecht. Als een scheids een schwalbe fout beoordeelt is de pingel niet terecht..
deze mietjes duiken altijd weg voor de bal, schiet niet op!quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:29 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die muur hoort daar toch, maar niet te springen.
Is toch ook al eens gebeurd dat ze omdraaiden in de muur en de bal er doorheen ging?
Maar Groningen is wel (iets) beter dan Feyenoord. Dus deze stand is niet eens onverdiendquote:Op zondag 7 oktober 2012 15:32 schreef Merkie het volgende:
Het is gewoon zo frustrerend dat ik niet naar voetbal zit te kijken. In plaats daarvan kijk ik naar domme overtredingen, ballen die random alle kanten opvliegen bij dode spelmomenten en een onnodige tweede gele kaart. Je kunt nou moeilijk beweren dat Groningen goed voetbal speelt en het ons voetballend lastig maakt. Totaal niet. Daarom is het juist zo frustrerend hoe dit gaat.
En toch tikken ze je op het middenveld weg.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:32 schreef Merkie het volgende:
Het is gewoon zo frustrerend dat ik niet naar voetbal zit te kijken. In plaats daarvan kijk ik naar domme overtredingen, ballen die random alle kanten opvliegen bij dode spelmomenten en een onnodige tweede gele kaart. Je kunt nou moeilijk beweren dat Groningen goed voetbal speelt en het ons voetballend lastig maakt. Totaal niet. Daarom is het juist zo frustrerend hoe dit gaat.
Ja, stom gedaan maar wel een onterechte gele kaart omdat het spel al stil had moeten liggen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:31 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat is wat anders, gewoon stom gedaan buitenspel of niet.
Oh eens hoor, dom van die jongen. Maar het zorg ons op dit gebied niet dit seizoen, ook al een paar keer een cruciale pingel ontnomen. Maar je moet het wel bij jezelf zoeken, eens.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
klopt, maar bij een schwalbe is er geen sprake van een overtreding. Hier wel
Niets dus, die Fin probeert hem een kaart aan te naaien.quote:
Hoezo?quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:41 schreef Keyos het volgende:
Gadver wat een smerig kloteteam is dit Groningen toch.
Voor wat?quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:41 schreef LimboFan het volgende:
Ik zie de knvb hier nog wel een schorsing voor geven...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |