quote:Een bedorven kippetje maakte bijna een einde aan de carrière van John Guidetti, maar de spits die vorig seizoen uitgroeide bij Feyenoord tot fenomeen knokte zich terug en reikt weer naar de sterren. Voetbal International zocht hem op in Manchester, waar Guidetti voor het eerst sprak over zijn mysterieuze blessure en de kans op een terugkeer in De Kuip. 'Onze Lieve Heer vond blijkbaar dat ik eerst maar eens moest bewijzen dat ik al dat geluk wel echt waard was.'
'Ik was de koning van Rotterdam, omdat de mensen me dat gevoel gaven. Als ik de stad in ging, kon ik overal gratis eten, voor kleding hoefde ik niet te betalen en als ik weigerde, werden ze nog boos ook. Het was ongelooflijk. Ik denk elke dag aan Feyenoord,' zegt Guidetti, die nog steeds contact heeft met de selectie. 'Ik probeer gewoon de boel aan de gang te houden. Probeer die gasten een beetje op te peppen. Laatst belde ik Jordy Clasie vlak voor de tweede wedstrijd tegen Dinamo Kiev. Geef die andere jongens ook effe, zei ik. Wens ik ze allemaal succes.'
'Met Feyenoord was het net als toen ik Sanna zag, mijn vriendin: liefde op het eerste gezicht. Volgens mij was de liefde meteen wederzijds. Lang voordat ik een akkoord had bereikt met Feyenoord, stuurden supporters al berichten naar me op Twitter dat ik moest komen. Dan weet je dat je niet naar zomaar een club gaat. Mensen die roepen dat ik dit zeg om populair te willen zijn, weten niet waarover ze praten. Die kennen me niet, want ik ben in Rotterdam al populair. Er zullen altijd twee mensen rondlopen die mijn naam op hun lichaam hebben getatoeëerd. Die gaat er nooit meer af en dat zegt veel over mijn band met Feyenoord.'
Guidetti: 'Ik ben gewoon supporter. Op YouTube staan beelden van het feest nadat we tweede waren geworden. Zie je mij zingen: I am Feyenoord till I die. Regelmatig kijk ik nog naar dat filmpje, want het is écht zo. Ik ben Feyenoorder totdat ik doodga,' vervolgt de Zweed. 'De kans is klein dat ik in de winterstop terugkeer. Niet eens omdat ik niet wil, maar Manchester City bepaalt. Roberto Mancini heeft al gezegd dat hij me in de Premier League wil zien spelen, of desnoods de Bundesliga of Primera División. Ik heb het bij Feyenoord goed gedaan en de club wil zien of ik dat ook op een hoger niveau kan. Zelf weet ik het wel, natúúrlijk kan ik dat.'
'Waar ik ook heen ga, ik zal scoren en Feyenoord op die manier trots maken. Tot ik op een dag terugkom in Rotterdam, koester ik de mooie herinneringen. Want dát ik terugkeer, staat vast. Ooit speel ik weer voor Feyenoord. Of beter: het is mijn droom ooit weer voor Feyenoord te spelen. Ik weet nu hoe onvoorspelbaar het leven kan zijn, dus heeft het geen zin iets te beloven. Maar ik weer met de hand op mijn hart dat het absoluut mijn intentie is,' zegt de aanvaller, die sowieso naar de Klassieker wil tegen Ajax op 28 oktober. 'Ik móét erbij zijn en ga, als het kan, als supporter tussen de supporters staan.'
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Speciaal voor jou dan. Zo ben ik.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:53 schreef CasselerRIP het volgende:
Als ik dat Real Madrid uitshirt zo zie zou ik wel weer een mooi groen uitshirt van Feijenoord willen zien.
Dat dus. Wat een fucking eindbaas.quote:
Viel mij ook op. Als ie kaal was, lijkt ie volgens mij op Rooney.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 04:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hij heeft wel een dikke kop gekregen.
Dat doet Prednison met je.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:15 schreef TN-FR het volgende:
Zo die heeft ook een dikke kop gekregen zeg
Na al die jaren in Manchester is hij gewoon een lelijke Brit geworden.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 07:00 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Viel mij ook op. Als ie kaal was, lijkt ie volgens mij op Rooney.
die bedorven hollandse kip heeft ook niet geholpenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Na al die jaren in Manchester is hij gewoon een lelijke Brit geworden.
Bovendien vragen we geen geld aan de gemeente, maar een garantstelling als vangnet, Dat is niet ongebruikelijk bij dit soort projecten.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:52 schreef Scarface88 het volgende:
Uit Rotterdam kwam er veel kritiek over gemeentesteun toen PSV een deal sloot met de gemeente Eindhoven. Waar valt dit dan onder?
De gemeente betaalt het nieuwe stadion toch? Garantstelling stelt niet zoveel voor. De deal met de gemeente Eindhoven was ook een garantstelling.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:52 schreef Luni het volgende:
[..]
Bovendien vragen we geen geld aan de gemeente, maar een garantstelling als vangnet, Dat is niet ongebruikelijk bij dit soort projecten.
Waar het geld aan besteed wordt is niet relevant in deze discussie. De constructie is vergelijkbaar.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:55 schreef Fuszy het volgende:
Een nieuw stadion is nog altijd iets anders dan een parkeerterrein overkopen om daar spelers van te halen. Overigens hoorde het nieuwe stadion toch bij het plan voor het WK bid?
Dat was het item ter discussie toch destijds? Dat ze die zoveel miljoen in spelers hadden gestopt, terwijl ze moesten bezuinigen?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:56 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Waar het geld aan besteed wordt is niet relevant in deze discussie. De constructie is vergelijkbaar.
Dat werd inderdaad al snel geroepen, maar in werkelijkheid ligt het anders, indirect was de mogelijkheid om nieuwe spelers te kopen realiseerbaar door de gemeente deal, maar dat geld kwam van transfers van verkochte spelers.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:58 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Dat was het item ter discussie toch destijds? Dat ze die zoveel miljoen in spelers hadden gestopt, terwijl ze moesten bezuinigen?
Nee.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:54 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
De gemeente betaalt het nieuwe stadion toch? Garantstelling stelt niet zoveel voor. De deal met de gemeente Eindhoven was ook een garantstelling.
Nee, de gemeente staat wel degelijk garant. Clubs hebben namelijk geen mogelijkheid om geld te kunnen lenen bij een bank, en via deze constructie was het wel mogelijk om met de gemeente Eindhoven als tussenpersoon bij een Duitse bank een lening te verkrijgen. Mocht PSV failliet gaan en niet meer jaarlijks kunnen aflossen is ook in dit geval de gemeente de sjaak.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:01 schreef Peak het volgende:
[..]
Nee.
Garantstellen = mocht het mis gaan dan is de gemeente de sjaak
Grond onder een stadion kopen = hier is een zak met geld waar we niks voor terug hoeven
Hebbie het hele stuk uberhaupt gelezen?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:54 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
De gemeente betaalt het nieuwe stadion toch? Garantstelling stelt niet zoveel voor. De deal met de gemeente Eindhoven was ook een garantstelling.
Yup.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:06 schreef Luni het volgende:
[..]
Hebbie het hele stuk uberhaupt gelezen?
Daar staat nog steeds hetzelfde.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:08 schreef Peak het volgende:
1. Wat houdt de voorgenomen overeenkomst met de gemeente Eindhoven in?
Het gaat om verkoop van de grond onder het Philips Stadion en De Herdgang, waarbij PSV het recht behoudt om deze te blijven gebruiken. Deze structuur (erfpacht) wordt vaak gebruikt bij gronden waarbij eigendom en beheer gesplitst worden. De gemeente moet lenen voor de aankoop en dus een rente betalen op de lening. PSV betaalt de gemeente een bedrag voor het gebruik van de grond dat hoger is dan de rentekosten van de gemeente. Het kost de gemeente dus niets, gaat niet ten koste van de begroting en leidt niet tot extra besparingen op andere activiteiten. Als de gemeente het geld geleend had om andere (sociale) activiteiten te subsidiëren, waren er niet de inkomsten geweest om de rentelasten te compenseren. Dan had het wel geld gekost.
bron??: http://www.psv.nl/Nieuws/(...)lgestelde-vragen.htm
Boeit mij PSV nou, dat Feyenoordstuk heb ik het over wat ik postte.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:11 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Yup.
[..]
Daar staat nog steeds hetzelfde.
Daar reageerde ik toch ook op.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:15 schreef Luni het volgende:
[..]
Boeit mij PSV nou, dat Feyenoordstuk heb ik het over wat ik postte.
Check.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:13 schreef SjaakBauer het volgende:
Wie gaan d'r allemaal nog naar Groningen toe?
Ik zag het ja. Jammer dat ik er niet bij kan zijn zondagquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:34 schreef E.H. het volgende:
[..]
Check.
Losse kaartverkoop, dus zullen er wel veel zitten zondag.
Had je het beter moeten lezen, want dit staat er in het stuk:quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:16 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Daar reageerde ik toch ook op.
Ja succes daarmee in deze economische crisis. Uiteindelijk gaat er gewoon een beroep worden gedaan op de gemeente. Daarnaast, wat te denken van de infrastructuur.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:41 schreef Luni het volgende:
[..]
Had je het beter moeten lezen, want dit staat er in het stuk:
Het bedrag van driehonderd miljoen euro halen we op samen met het bouwconsortium onder leiding van VolkerWessels door onder meer Founders en sponsors aan te trekken.
Nee.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:54 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
De gemeente betaalt het nieuwe stadion toch?
Dus sowieso meer dan de gemeentesteun van Eindhoven.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee.
Investeerders hebben nu al zo'n 80% binnen schijnt. Dan staat de gemeente slechts voor een miljoen of 50 garant. Van de 300.
Ja, alleen koopt de gemeente Eindhoven een stuk grond waar ze geen reet mee kunnen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:49 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dus sowieso meer dan de gemeentesteun van Eindhoven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |