Ja is ook wel handig. Ik ga backpacken voor 3 maanden dus het liefste zo goedkoop mogelijk. Locatie maakt me niet veel uit. Maar in de buurt van Khao San Road zou wel fijn zijn. Die eerste nachten zijn om een beetje bij te komen en rustig de stad verkennen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:36 schreef opreis het volgende:
vermelden van budget zou handig zijn, en evt locatie in bangkok.
Rambuttri is inderdaad een straat vlakbij Khao San Road. Wel een erg sfeervolle straat. Hoe verder je de straat in loopt, hoe goedkoper de hotels in het algemeen. Ook hoef je niet zomaar met alles genoegen te nemen, aangezien de straat bomvol zit met hotels en plaatsen waar je kunt slapen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:37 schreef opreis het volgende:
ik had een positieve ervaringen met een straat vlakbij KSR, minder druk en 2 minuten ervandaan. Weet alleen niet meer zo goed de namen daar maar ik dacht dat het Rambuttri ofzo heten? Daar waren ook wel een paar goedkope prima plaatsen.
En ik had twee weken hoosbuien, buiten de regentijd (Krabi in februari), het kan dus ook nog ergerquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:28 schreef Silenus het volgende:
Ik vond die regentijd maar overdreven, alleen in Chiang Mai wat buitjes gehad. Voor de rest nergens last van, en ik had ook constant die stomme wolkjes op de weer-sites.
Wanhoop dus niet Iwanius.
http://www.hostelworld.com/hostels/Bangkokquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:30 schreef Mr.West het volgende:
[..]
Ja is ook wel handig. Ik ga backpacken voor 3 maanden dus het liefste zo goedkoop mogelijk. Locatie maakt me niet veel uit. Maar in de buurt van Khao San Road zou wel fijn zijn. Die eerste nachten zijn om een beetje bij te komen en rustig de stad verkennen.
Misschien alleen voor de eerste nacht?quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:45 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
http://www.hostelworld.com/hostels/Bangkok
Ik heb voor NapPark gekozen.
edit. Ik zie dat je een hotel zoekt? 3 maanden backpacken, zo goedkoop mogelijk en dan voor hotels kiezen?
Dit dus eigenlijk:)quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:41 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Misschien alleen voor de eerste nacht?Ik wil voor de eerste nacht ook wel even een relaxt hotel om even bij te kunnen komen van de reis. Daarna maakt het me niet zoveel uit of het hostels of hotels zijn.
Overigens verbaas ik me er nog over hoe sommige hostels er uit zien. Vind het best luxe af en toe.
Fijn om te horen dat dat een prima hotel is! Wij verblijven onze eerste 2 nachten ook in Rambuttri Village Plaza, toch wel lekker om even bij te komen van de vlucht en te wennen aan het klimaat voordat we verder het land intrekken!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Rambuttri is inderdaad een straat vlakbij Khao San Road. Wel een erg sfeervolle straat. Hoe verder je de straat in loopt, hoe goedkoper de hotels in het algemeen. Ook hoef je niet zomaar met alles genoegen te nemen, aangezien de straat bomvol zit met hotels en plaatsen waar je kunt slapen.
Zelf heb ik ooit vooraan (vanuit KSR gezien) in Rambuttri Village In geslapen, wat prima is en waar je na je vliegreis heerlijk even een duik kunt nemen in het zwembad dat op het dak zit.
Dit jaar heb ik in een hotel in een zijstraat redelijk achterin Rambuttri geslapen. Geen idee meer hoe die heette eigenlijk. Maar wederom prima bevallen.
Zat ook in een hostel op soi rambuttri kan alleen niet meer op de naam komen. Waren beneden allemaal van die houten banken met kussens. Geweldig om daar savonds te lopen en een biertje te drinken in een barretje.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:37 schreef opreis het volgende:
ik had een positieve ervaringen met een straat vlakbij KSR, minder druk en 2 minuten ervandaan. Weet alleen niet meer zo goed de namen daar maar ik dacht dat het Rambuttri ofzo heten? Daar waren ook wel een paar goedkope prima plaatsen.
op de webcams zie ik in de nacht spiegelende wegen en zacht rijdende auto'squote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:11 schreef Trusten het volgende:
Kan iemand toevallig wat zeggen over het huidige weer op Phuket? De weersites spreken elkaar nogal tegen. Ook zijn de voorspellingen steeds heel slecht maar als je op de dag zelf kijkt valt het weer erg mee...
Nederland heeft dan weer mooie herfstkleuren en paddenstoelen in oktober.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:53 schreef HD9 het volgende:
je zou nu in mozambique moeten zijn, daar is oktober de topmaand
als je voor 30+ C strandweer gaat wel, maar als je op Phuket de hele dag binnen zit om Changs te drinken dan maakt het ook niet uitquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nederland heeft dan weer mooie herfstkleuren en paddenstoelen in oktober.
Maar is dat relevant in een Thailand topic?
Nu ik eraan denk is eigenlijk Chang het enige bier waar ik goed dronken ben van geworden in zuid-oost aziequote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:09 schreef HD9 het volgende:
[..]
als je voor 30+ C strandweer gaat wel, maar als je op Phuket de hele dag binnen zit om Changs te drinken dan maakt het ook niet uit
Dat zal best ik vind het veel te zwaar, Singha is veel beter voor de dorstquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:59 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Nu ik eraan denk is eigenlijk Chang het enige bier waar ik goed dronken ben van geworden in zuid-oost azie
Wist nog niet dat dat rechtstreeks kan, vandaar het plan via BKK. Maar kanchanaburi wordt vervangen door Pai. Ook mooi dat Ayutthaya in minder kan, hebben we een dagje extra in het noordenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:27 schreef conleche het volgende:
Je kan vanaf Kanchanaburi rechtstreeks naar Ayutthaya met een minivan, dus waarom zou je eerst terug naar BKK? Ik zou in Ayutthaya idd maar 1 nacht logeren, je hebt aan een dag rondfietsen daar wel genoeg. Ik vond op zich Pai erg leuk en als je bv een jungletrekking in gedachten had, dan kan dat prima vanaf daar.
ja beneveld in een t shirt op de eilanden rondscheuren kan een bloedige toestand zijnquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:37 schreef conleche het volgende:
Ik heb trouwens nog nooit zoveel mensen in het verband gezien als op Koh Tao. Iedereen scheurde daar rond op een scootertje. maar het was daar op sommige stukken ontzettend steil en icm de coctailbuckets die overvloedig werden geconsumeerd, leverde dat echt nasty wonden op.
Ja die wil ik nog steeds wel graag zien, maar dat is het nadeel van beperkte tijd...keuzes keuzesquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:37 schreef conleche het volgende:
Bij Kanchanaburi had ik niet de watervallen willen missen, dat was echt de moeite waard! Bij Pai kan je prima met een scooter toeren denk ik, wij hadden fietsen en dat was echt (te) zwaar.![]()
Bij Chang varieert het alcohol percentage tussen de 4,5 en 7 procent. Volgens mij staat er nog steeds geen pct op die flessen, terwijl Singha gewoon op 5 % gereguleerd is. Maar Leo heeft toch een smaak die nauw verwant is aan Chang.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:59 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Nu ik eraan denk is eigenlijk Chang het enige bier waar ik goed dronken ben van geworden in zuid-oost azie
Waar haal je die informatie vandaan? Naar mijn weten staat er zeker een percentage op. 6,4 zo uit het hoofd.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bij Chang varieert het alcohol percentage tussen de 4,5 en 7 procent. Volgens mij staat er nog steeds geen pct op die flessen, terwijl Singha gewoon op 5 % gereguleerd is. Maar Leo heeft toch een smaak die nauw verwant is aan Chang.
Gaan we weer met de wisselkoersquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:50 schreef Lemans24 het volgende:
Gewoon San Miguel voor 30 cent per halve literAl zijn er ook grote fans van Red Horse, in de Filipijnen.
Hm, die is inderdaad momenteel een stuk ongunstiger dan toen ik er was.quote:
Oh je hebt het echt over de prijs van bier op de Filipijnen in een topic over Thailand.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hm, die is inderdaad momenteel een stuk ongunstiger dan toen ik er was.
22 peso was het bier toen.
0.0240984 EUR voor een flesje waterquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:01 schreef Ener-G het volgende:
in indonesie was het nog erger trouwens, alleen biljetten van 10.000 bij je hebben en dan een flesje water van 300 rupiah af moeten rekenen...
Anderhalve Reais voor een broodje hamburger in Salvador de Bahia. Toedertijd iets van 50 eurocent. Om nog maar niet te spreken van de Taco's in Mexico City.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:08 schreef Lemans24 het volgende:
2,4 cent! Mooie prijs
10 cent voor een patatje in Guatemala, dat was mijn beste deal, denk ik.
Allereerst heb ik hem van jaren geleden van horen zeggen nadat ik de ene keer nergens last van had en de andere keer hem stevig had zitten na een paar biertjes. Ik heb het ooit bevestigd gekregen van een NL resort manager op Koh Chang... what's in a name. De Chang die je hier in Europa drinkt in een Thai's restaurant smaakt in het algemeen toch wat lichter dan lokaal. En Singha vind ik gewoon te flauw, te zoet etc. Niet mijn favoriet. Maar ik heb daar wel bier met ijsblokjes leren drinken, en ook daar kun je aardig dronken van worden als je het als water drinkt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:09 schreef Ener-G het volgende:
Dat van die Chang herken ik trouwens wel, ik heb het idee dat de lokale Chang heul wat meer variabel is in alcoholpercentage dan de Chang die je hier koopt vanuit de export.
Van horen zeggen vind ik niet zo betrouwbaar. Zelf zie ik absoluut geen reden waarom een enorm bedrijf als Chang dit zou doen. Ik ga er dan ook vanuit dat de 6,4% gewoon klopt. De machines waarin ze bier brouwen zijn niet echt lastig af te stellen als het op alcoholpercentage aankomt. En dat je de ene keer wel een kater hebt en de andere keer niet, hangt niet alleen van het alcoholpercentage af van je drank. Daar komt veel meer bij kijken.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 00:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Anderhalve Reais voor een broodje hamburger in Salvador de Bahia. Toedertijd iets van 50 eurocent. Om nog maar niet te spreken van de Taco's in Mexico City.
[..]
Allereerst heb ik hem van jaren geleden van horen zeggen nadat ik de ene keer nergens last van had en de andere keer hem stevig had zitten na een paar biertjes. Ik heb het ooit bevestigd gekregen van een NL resort manager op Koh Chang... what's in a name. De Chang die je hier in Europa drinkt in een Thai's restaurant smaakt in het algemeen toch wat lichter dan lokaal. En Singha vind ik gewoon te flauw, te zoet etc. Niet mijn favoriet. Maar ik heb daar wel bier met ijsblokjes leren drinken, en ook daar kun je aardig dronken van worden als je het als water drinkt.
Overigens neem ik aan dat de Europese Chang in Europa gebotteld wordt en wellicht enige nazorg verkrijgt, als het al niet in EU gebrouwen wordt. Zo smaakt de Guinness in Engeland ook heel anders dan de originele uit Ierland omdat die in engeland gebrouwen wordt.
En ja, Thailand is godsgruwelijk duur geworden als je het vergelijkt met de prijzen van slecht een paar jaar geleden... wisselkoers en inflatie. En dat laatste daar klaagt de Thaise middenklasse ook heel erg over.
Of jij het betrouwbaar vind of niet maakt natuurlijk niets uit. Feit blijft dat het algemeen bekend is dat je met Chang bier uit moet kijken!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Van horen zeggen vind ik niet zo betrouwbaar. Zelf zie ik absoluut geen reden waarom een enorm bedrijf als Chang dit zou doen. Ik ga er dan ook vanuit dat de 6,4% gewoon klopt. De machines waarin ze bier brouwen zijn niet echt lastig af te stellen als het op alcoholpercentage aankomt. En dat je de ene keer wel een kater hebt en de andere keer niet, hangt niet alleen van het alcoholpercentage af van je drank. Daar komt veel meer bij kijken.
De prijzen voor alcoholische drank vind ik wel echt bizar. Totaal niet in verhouding.
Die 42 baht is in de supermarkt?quote:Op zondag 28 oktober 2012 02:33 schreef kalinhos het volgende:
42THB betaal je voor een 0,65L fles Chang. En ja dat het alcohol-percentage per keer fluctueert geloof ik wel eigenlijk. Heb dagen gehad dat ik er 4-5 dronk en nergens last van had, en dagen dat ik na 3 Changetjes de wereld voor een doedelzak aanzag
Betaalde in Chiang Mai 80 baht voor een 0,67 liter fles Chang idd, en 60 voor een kleine. Maakt de keuze makkelijker, de wereld om me heen wat vager haha.quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die 42 baht is in de supermarkt?
In Ao Nang was het in een bar 60 voor 0,33 liter Chang, 70 voor Tiger en Singha en 80 voor Heineken. Nooit een 0,65 liter fles gezien daar. Wel langs de weg in Surat Thani.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |