Je hebt gelijk, maar zijn komst was toch ook dankzij de tevredenheid van Kittel? Of zoiets in ieder geval. Hij had ook kunnen kiezen voor grotere ploegen (en waarschijnlijk meer geld).quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:02 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Degenkolb was natuurlijk gewoon goed aankoopbeleid, al genoeg laten zien voordat hij van HTC naar Argos kwam.
Klopt helemaal inderdaad. Maar vorig jaar was Tony Martin ook heel dicht bij, maar zat Specialized helaas in de weg. Dat zegt toch wel iets imo.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar zijn komst was toch ook dankzij de tevredenheid van Kittel? Of zoiets in ieder geval. Hij had ook kunnen kiezen voor grotere ploegen (en waarschijnlijk meer geld).
Naar verluidt betaald Argos juist grof voor die twee renners.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar zijn komst was toch ook dankzij de tevredenheid van Kittel? Of zoiets in ieder geval. Hij had ook kunnen kiezen voor grotere ploegen (en waarschijnlijk meer geld).
Uiteraard. Iedereen heeft het bij Argos dan wel over een leuk initiatief, een goede groep, een bewonderenswaardige werkwijze, een beloftevolle toekomst, maar uiteindelijk komen die grote namen enkel en alleen op het geld af. Niemand gaat voor minder geld bij een team rijden omdat ze 't zo "tof" vinden, in 't beste geval krijg je een uitbollende veteraan die zich daarmee wil bezig houden, geen jonge veulens.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:56 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Naar verluidt betaald Argos juist grof voor die twee renners.
3 Nederlanders in de top-5:quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:47 schreef FredWielergek het volgende:
Kittel wint maar weer eens, nu in Munsterland giro. Voor Van Hummel trouwens.
Vooral heel knap van Groenewegen. Is pas 19.quote:1 Kittel
2 Van Hummel
3 Van Staeyen
4 Groenewegen
5 Hofland
6 Brambilla
7 Fenn
8 Stallaert
9 Selig
10 Sentjens
(chroome)quote:
Ik heb dit jaar echt genoten van de grote Italiaanse wedstrijden. Milaan-San Remo was een boeiende koers die tot de laatste meters beklijfde, de Giro was tot de slottijdrit spannend. Lombardije en de Tirreno waren ook leuk.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:44 schreef baggerbaas het volgende:
Zaterdag weer de Giro dell'Emilia![]()
En van de mooiste aankomsten in het wielerjaar
Mooiste aankomsten van eendagskoersen:quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:20 schreef Drebbelman het volgende:
De aankomst van Fabian in Siena in de Strade Bianchi was ook mooi
Ik vond de Giro bijzonder saai. Ik ben niet zo'n fan van spannende klassementen die gewoon een gevolg zijn van passief rijgedrag. Een bekermatch waarin geen enkele keer op doel wordt geschoten, is in de 90e minuut ook nog spannend. Dat is een vorm van spanning die ik maar matig kan waarderen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar echt genoten van de grote Italiaanse wedstrijden. Milaan-San Remo was een boeiende koers die tot de laatste meters beklijfde, de Giro was tot de slottijdrit spannend. Lombardije en de Tirreno waren ook leuk.
Die Kessiakoff is aardig in vorm zo laat in het seizoen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:43 schreef Marcoss het volgende:
Quintana wint GP Emilia
1 Nairo Quintana (MOV)
2 Fredrik Kessiakoff (AST)
3 Franco Pellizotti (AND)
4 Domenico Pozzovivo (COG)
5 Chris Anker Srensen (STB)
6 Matteo Rabottini (FAR)
7 Giovanni Visconti (MOV)
8 Riccardo Chiarini (AND)
Parijs Roubaixquote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:33 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Mooiste aankomsten van eendagskoersen:
- Waalse Pijl
- Strade Bianche
- Giro dell'Emilia
Ik mis de muur ook, maar de muur/bosberg is natuurlijk geen aankomst. De aankomst zelf van 2011 en daarvoor was ook niet bijster inspirerend.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:44 schreef thijsdetweede het volgende:
Vandaar ook de doorstreping. Ik mis de muur/bosberg finish nog steeds.
quote:Viatcheslav Ekimov wordt de nieuwe ploegmanager van Katusha. Dat maakte het Russische WorldTour-team, met onder meer Joaquim Rodriguez in de rangen, maandag bekend.
Ex-prof Ekimov volgt de Duitser Hans-Michael Holzer op. Die had in september vorig jaar de rol overgenomen van Andrei Tchmil. De 46-jarige Ekimov komt ook aan het hoofd van het jongerenteam Itera-Katusha.
Het probleem is ook dat Bos een goede stuurman voor zich moet hebben die het e.e.a. durft. Theo kan dat van nature namelijk niet. Hij is absoluut niet de persoon om in de laatste kilometer zijn eigen weg te zoeken als zijn ploeggenoten weg zijn. Dan raakt hij 99 van de 100 keer ingesloten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:55 schreef Marcoss het volgende:
Bij Rabo is het verschil tussen een trein met Renshaw en een trein zonder Renshaw veel te groot. Bol komt nu 2km voor de finish op kop, terwijl hij dan met Bos in zijn wiel in het wiel van n van de andere sprinters moet gaan zitten. Argos doet dat eigenlijk altijd wel goed, met wie ze ook rijden.
Mijn velgen liggen al zowat doordemidden als ik een beetje hard rem, dus nee ik denk het nietquote:
Yep.quote:
Nee was TJS naar wat ik net elders heb gelezen, kon het zelf niet zien. Jammer want dit was echt een aankomst voor hem om top-3 te rijden.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:00 schreef ItaloDancer het volgende:
Slagter werd helemaal van de weg gereden ofzo
of was dat een andere Rabo?
Heb het een tijd geluisterd maar weinig verrassends. Voskamp en Boogerd zaten er.quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:58 schreef borisz het volgende:
Langs de Lijn gaat zo op de radio het seizoen evalueren. Met Boogie. Al zal het wellicht vooral over Armstrong gaan.
En tekent direct een tweejarig contract bij Vacansoleil.quote:
Die laatste zin is wel heerlijk naef.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:17 schreef Evertjan het volgende:
http://www.nusport.nl/wie(...)doping-gebruikt.html
moet nu trouwens denken aan Max van Heeswijk en dat interview met Nusport vorig jaar
quote:Fabian Cancellara: ‘Ik denk dat ik de Tour oversla'
‘Ik wil volgend seizoen opnieuw coureur zijn. Terug naar de basis', vertelt Fabian Cancellara aan het einde van een wielerjaar dat hij al na de olympische tijdrit afsloot in augustus. ‘Ik mik in de eerste plaats opnieuw op de Ronde en Parijs-Roubaix. De Tour? Ik denk dat ik die eens oversla.'
Na de E3 in Harelbeke, maar vooral de Ronde van Vlaanderen was hij in Londen aan zijn derde zware crash van het seizoen toe.
Hoe kijk je terug op, qua resultaten, toch wel je zwakste seizoen in jaren?
‘Tot de E3 en de Ronde zag het er fantastisch uit, maar dan kwam vooral die crash in de Ronde, waardoor ik met een verhakkeld sleutelbeen meteen een streep kon trekken door maanden voorbereidingswerk. Dan ben je machteloos. In de Tour herpakte ik me met winst in de proloog. Ik droeg toch een week de leiderstrui.'
'Ik heb die valpartijen geanalyseerd. Aan die vreselijke klap in de Ronde kon ik niets doen. In Londen was het mijn eigen fout. Ik ging te hard door de bocht. Zoals het ook vorig jaar mijn eigen schuld was in de Amstel Gold Race. Philippe Gilbert was toen nog niet klaar met mij. Het is een rare vaststelling: als ik te zeker ben van mezelf, lig ik tegen het asfalt. Alsof ik in de flow van het wenkende succes even niet alert genoeg ben of te slordig rijd in de groep. Ik was er in Londen echt van overtuigd dat ik olympisch kampioen zou worden. ‘
Een van je dromen was ooit de Tour te winnen. Denk je er nog aan, nu met Lance Armstrong het laatste Tour-icoon is gevallen?
‘Neen, sorry. Buiten Oscar Pereiro, Cadel Evans en Bradley Wiggins gingen alle Tourwinnaars voor doping voor de bijl. Ik hoop dat we nu alles hebben gehad. Ik wil ook niet zoals Wiggins of Jurgen Van den Broeck alles opofferen voor de Tour. Ik wil een ander leven hebben. Ik ben naast coureur ook nog familieman. Ik denk zelfs dat ik de volgende Tour oversla. Zeker nu er geen proloog is. Wat heb ik daar nog te bewijzen? Misschien is het interessanter om dan een break te nemen en me voor te bereiden op het tweede gedeelte van het seizoen.'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |