http://www.rampen-info.nl/105351/grote-stroomstoring-groningen/quote:De stad Groningen is maandagochtend getroffen door een grote stroomstoring door een ontploffing in een netwerkstation.
“Grofweg 20.000 klanten in de oostelijke en zuid-oostelijke delen van Groningen hebben last van de stroomstoring”, laat een woordvoerder weten.
“De oorzaak is een ontploffing tijdens werkzaamheden in een 110.000 volt-station in de Bornholmstraat. Daarbij heeft helaas één van onze medewerkers letsel opgelopen. Het is nog onduidelijk hoe hij er aan toe is.”
Onder meer verkeerslichten, bruggen en andere openbare voorzieningen zijn buiten gebruik , zo meldt de meldkamer Noord-Nederland.
“Op dit moment heeft de brandweer de regie in handen. Zij proberen het station rookvrij te maken, zodat onze medewerkers aan de slag kunnen om de schade op te nemen en te beginnen met reparaties.”
Denk je niet dat die noodaggregaten heeft?quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:10 schreef GrunnigsTrots het volgende:
als het oosten van de stad er last van heeft dan zou het trouwens kunnen dat het UMCG er ook problemen door krijgt
Geen last van, ik woon er vlakbij. Maar anders zijn ze er ook wel op voorbereid.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:10 schreef GrunnigsTrots het volgende:
als het oosten van de stad er last van heeft dan zou het trouwens kunnen dat het UMCG er ook problemen door krijgt
Die hebben een aggregraat.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:10 schreef GrunnigsTrots het volgende:
ja, maar ook die moeten eerst opstarten enzo.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:11 schreef Patrickovik het volgende:
[..]
Denk je niet dat die noodaggregaten heeft?
ik kijk er ook op uit en ook nergens last van maar het kan echt per straat verschillen of je er wel of niet last van krijgtquote:Op maandag 1 oktober 2012 11:11 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Geen last van, ik woon er vlakbij. Maar anders zijn ze er ook wel op voorbereid.
Ze zullen die nu wel in paraatheid brengen, zodat ze elk moment kunnen overschakelen als dat nodig mocht zijnquote:Op maandag 1 oktober 2012 11:13 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ja, maar ook die moeten eerst opstarten enzo.
Ja, dus?quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:13 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
Gossiequote:Op maandag 1 oktober 2012 11:18 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Leuk, ik mag vandaag de inhoud van mijn vriesvak opeten of weggooien.
kan me voorstellen dat als de stroom in het ziekenhuis ook maar 1 seconde hapert het wel gevolgen heeft.quote:
quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:22 schreef nuget het volgende:
het gaat ook niet om de stad groningen maar om de provincie groningen.. de stad groningen heeft er dus geen last van.
quote:GRONINGEN - Op heel veel plekken in de stad Groningen is op dit moment geen stroom. Er komen meldingen binnen uit Oosterpoort, Oosterhoogebrug, Helpman, Beijum, Lewenborg en De Wijert. Ook het gebouw van Duo (het Cruiseschip) zit in het donker. Enkele bruggen in de stad staan half open, omdat ze niet meer sluiten.
Dat valt wel mee, niet noodzakelijke operaties worden wel uitgesteld etc. Daarbij kan kritieke apparatuur wel eventjes een spanningsdip handelen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:21 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
kan me voorstellen dat als de stroom in het ziekenhuis ook maar 1 seconde hapert het wel gevolgen heeft.
hartfilmpjes die niet kloppen, apparatuur die gereset word en weet ik veel wat
Niet dus.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:21 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
kan me voorstellen dat als de stroom in het ziekenhuis ook maar 1 seconde hapert het wel gevolgen heeft.
hartfilmpjes die niet kloppen, apparatuur die gereset word en weet ik veel wat
Reken maar dat die binnen 10 seconden draaien.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:13 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
Met een beetje fantasie...quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:35 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Het Cruiseschip,
DUO kan ik helaas niet bellen.
UMCG heeft ws een no-break systeem. Dit betekent dat zodra de stroom uitvalt de noodaggregaten direct bij komen. Een jaar of 10 geleden was er ook een grote stroomstroring en toen werden wel alle operaties afgezegd want een noodstroomsysteem heeft natuurlijk maar beperkte capaciteit.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:13 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
[..]
ik kijk er ook op uit en ook nergens last van maar het kan echt per straat verschillen of je er wel of niet last van krijgt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |