abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146261618
Koekjes?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 3 november 2014 @ 18:06:58 #102
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_146261816
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:01 schreef kalinhos het volgende:
Koekjes?
De toeristen koekjes. De lokale mensen hebben hun eigen koekjes hoewel ze toeristenkoekjes wel lekker vinden. :9~
reset
pi_146262602
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:06 schreef Individual het volgende:

[..]

De toeristen koekjes. De lokale mensen hebben hun eigen koekjes hoewel ze toeristenkoekjes wel lekker vinden. :9~
_O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147050816
Varkensbaai was tof, nog thanks voor de tip! gewoon 't water inlopen en duiken. Maria La Gorda ook gedoken maar dat vond ik een stuk pauperder eigenlijk (bij mn reisbuddy was zijn regulator gewoon lek :'), betaal je dan nog 14 koekies voor ook). Vinales echt een zalig dorp, bijna een hele week verbleven.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_147064732
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:48 schreef kalinhos het volgende:
Varkensbaai was tof, nog thanks voor de tip! gewoon 't water inlopen en duiken. Maria La Gorda ook gedoken maar dat vond ik een stuk pauperder eigenlijk (bij mn reisbuddy was zijn regulator gewoon lek :'), betaal je dan nog 14 koekies voor ook). Vinales echt een zalig dorp, bijna een hele week verbleven.
Hey, graag gedaan. Heb je bij Pepe gedoken?

Ja, ik zou mijn open water in Maria La Gorda doen, maar vertrouwde die tent totaal niet, vriend van me (advanced) ging daar toen duiken.

Viñales is mooi ja, konijn gegeten? :9
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_147065003
Geen idee wat de spot precies was. Het was een minuut of 20 rijden richting Playa Larga, en de duikspot was aan het water. Je liep gewoon het water in, en na een meter of 100-150 lag er een soort van groot uitgevallen roeiboot/kleine freighter en daarna begon er een drop van 80meter.

Konijn niet. Wel naar de Robaine tabacco farm gegaan. Leek ons wel een leuk idee om het per fiets te doen. Bleek het 44km enkele reis te zijn _O- Toch maar gedaan maar kan het niet aanraden.
pi_147065086
Ik vond het bij Maria La Gorda sws raar dat je én moest betalen om gear te huren (nja oké, dat doen wel meer scholen) maar vooral ook dat je per duik die gear opnieuw moest betalen, alleen werd het dan goedkoper. Voor 1 duik kostte het je 14 koekies, en voor 2 duiken kostte het dan 26 koekies.
pi_147065372
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 19:59 schreef kalinhos het volgende:
Geen idee wat de spot precies was. Het was een minuut of 20 rijden richting Playa Larga, en de duikspot was aan het water. Je liep gewoon het water in, en na een meter of 100-150 lag er een soort van groot uitgevallen roeiboot/kleine freighter en daarna begon er een drop van 80meter.
Yup:

Pepe is blonde duikinstructeur, in Playa Girón.

quote:
Konijn niet. Wel naar de Robaine tabacco farm gegaan. Leek ons wel een leuk idee om het per fiets te doen. Bleek het 44km enkele reis te zijn _O- Toch maar gedaan maar kan het niet aanraden.
Wij zijn toen in een prachtig onderhouden Lada taxi met 120 km/u naar Maria La Gorda gescheurd langs die weggetjes waar jij fietste... :P

pi_147079774
Ik had wel een blonde, vrij jonge, duikinstructeur ja. Die deed stoicijns tijdns mijn 2e duik ineens mijn regulator uit mn mond en deed 'm er toen weer goed in - bleek dat ik al 20 minuten dat ding ondersteboven in mijn mond had _O- ben je dan al 2,5 jaar open water diver voor.

Lada's vond ik maar dramatische auto's. Vanaf Playa Giron hadden we een lada taxi met zn 4en naar Havana. Dat ding ging maximaal 70 en uiteindelijk gingen we er bij PLaya Larga maar uit, omdat de Viazul bus ons dreigde te gaan inhalen.
pi_147662135
Shame on me, normaal ben ik niet echt van de resorts maar voor 600 euro all in 7 dagen in januari kon ik niet laten liggen.
Ga met een maat naar Guardalavaca om vooral lekker te chillen, maar we willen natuurlijk ook wel wat van het echte Cuba zien.

Qua bezienswaardigheden moet ik me nog even inlezen maar heb er in ieder geval erg veel zin in.
  vrijdag 19 december 2014 @ 13:07:06 #111
62913 Blik
The one and Only!
pi_147738655
Je moet nu snel zijn voordat het overspoeld raakt met Amerikanen...
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:37:34 #112
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_147774208
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:07 schreef Blik het volgende:
Je moet nu snel zijn voordat het overspoeld raakt met Amerikanen...
Dit. De blokkade is al ruim 20 jaar over de datum en had er dus al lang niet meer moeten zijn, maar ergens had de situatie wel wat als reiziger. :P

Er waren trouwens wel wat Amerikanen (die er dus technisch niet mochten zijn), zelfs militair personeel. Het ligt op steenworp afstand dus het kan best wel eens heel druk worden.
reset
  zaterdag 20 december 2014 @ 15:12:53 #113
62913 Blik
The one and Only!
pi_147775123
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:37 schreef Individual het volgende:

[..]

Dit. De blokkade is al ruim 20 jaar over de datum en had er dus al lang niet meer moeten zijn, maar ergens had de situatie wel wat als reiziger. :P

Er waren trouwens wel wat Amerikanen (die er dus technisch niet mochten zijn), zelfs militair personeel. Het ligt op steenworp afstand dus het kan best wel eens heel druk worden.
Je mag er nog steeds niet naartoe als toerist, maar dat is binnen nu en een paar jaar natuurlijk ook afgelopen
pi_147795312
Wij gaan in februari. Ben blij dat we nog net op tijd zijn voor alle Amerikanen binnenstromen. Tenminste, ik ga er vanuit dat die niet meteen morgen op de stoep staan. Wat is jullie inschatting, hoe lang gaat het duren voor Cuba door deze nieuwe betrekkingen extreem verandert?
  zondag 21 december 2014 @ 13:32:59 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_147799011
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 11:01 schreef gifkwal het volgende:
Wij gaan in februari. Ben blij dat we nog net op tijd zijn voor alle Amerikanen binnenstromen. Tenminste, ik ga er vanuit dat die niet meteen morgen op de stoep staan. Wat is jullie inschatting, hoe lang gaat het duren voor Cuba door deze nieuwe betrekkingen extreem verandert?
Nog niet, de huidige toenaderingen zijn niet zo extreem. Het wordt pas echt anders als Amerikaanse toeristen naar Cuba mogen, dan gaat het land echt overstroomd worden
pi_147806157
Is dat een kwestie van maanden of eerder jaren?

O ja, hebben jullie ervaring met welke reisgids het meest geschikt is voor backpacken door Cuba? Lonely Planet of Rough Guide? (mijn eigen ervaring is dat dat per land verschilt). Ik wil de gids vooral gebruiken om vooraf alvast een idee te krijgen van wat ik wil gaan zien en ter plekke voornamelijk om de praktische zaken uit te zoeken (kaartjes, bustijden, locatie van busstation, openingstijden etc) - niet per se voor restaurants of hotels.
  zondag 21 december 2014 @ 16:49:36 #117
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_147807147
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 16:24 schreef gifkwal het volgende:
restaurants
Tip: neem eten mee uit Nederland! Energy bars etc.
reset
pi_147818347
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 16:49 schreef Individual het volgende:

[..]

Tip: neem eten mee uit Nederland! Energy bars etc.
Ben je serieus? Wtf eten uit NL meenemen? Waarom ga je uberhaupt nog? Geniet gewoon van het eten daar!
pi_147818383
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 16:24 schreef gifkwal het volgende:
Is dat een kwestie van maanden of eerder jaren?

O ja, hebben jullie ervaring met welke reisgids het meest geschikt is voor backpacken door Cuba? Lonely Planet of Rough Guide? (mijn eigen ervaring is dat dat per land verschilt). Ik wil de gids vooral gebruiken om vooraf alvast een idee te krijgen van wat ik wil gaan zien en ter plekke voornamelijk om de praktische zaken uit te zoeken (kaartjes, bustijden, locatie van busstation, openingstijden etc) - niet per se voor restaurants of hotels.
Geen idee, maar van alle landen die ik gezien heb heb ik in Cuba eigenlijk geen backpackers gezien.
pi_147818430
Hostels ook niet, alleen in Havana denk ik
  zondag 21 december 2014 @ 21:21:25 #121
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_147818903
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 21:12 schreef Travel. het volgende:

[..]

Geniet gewoon van het eten daar!
Buiten de resorts he?
reset
pi_147820425
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:21 schreef Individual het volgende:

[..]

Buiten de resorts he?
Ik heb 2 dagen in een resort gezeten en het was het minste deel van de reis ja. Net buiten centrum Havana zit ook nog een tentje waar ik serieus het lekkerste heb gegeten in mijn leven
pi_147824681
Ik heb me nog niet heel erg ingelezen maar ben van plan inderdaad te gaan backpacken (heb een hekel aan resorts) en meen dat je in die casa particulares bij mensen thuis kan slapen en eten. Eten meenemen uit Nederland lijkt me vrij onzinnig, er is daar toch geen hongersnood of zo? Of is het ook voor westerlingen werkelijk uiterst moeilijk om buiten de resorts fatsoenlijk voedsel te vinden?
pi_147825270
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:09 schreef gifkwal het volgende:
Ik heb me nog niet heel erg ingelezen maar ben van plan inderdaad te gaan backpacken (heb een hekel aan resorts) en meen dat je in die casa particulares bij mensen thuis kan slapen en eten. Eten meenemen uit Nederland lijkt me vrij onzinnig, er is daar toch geen hongersnood of zo? Of is het ook voor westerlingen werkelijk uiterst moeilijk om buiten de resorts fatsoenlijk voedsel te vinden?
totaal niet. Je struikelt over de restaurantjes. + je kan ook vaak lekker eten in je Casa :7
pi_147825297
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:09 schreef gifkwal het volgende:
Nee, je kan prima eten. Westerlingen zijn ze zelf ook want het ligt net zo westers als de VS. Meestal staan in die reisboekjes wel een paar veel gekozen restaurants, maar wij zijn zonder boekje gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')