3. Persoonlijk vind ik de stranden in het Oosten mooier, maar daar valt weinig uit te gaan.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 06:26 schreef Cracker26 het volgende:
3: Paar dagen Varadero of zijn er mooiere stranden waar naast het strand nog meer te beleven valt (uitgaan en eventuele excursies).
4: Via waar de goedkoopste vliegtickets boeken?
We willen het liefst direct. Dat scheelt 10 uur per vlucht. Zonde van de tijd, maar wel best prijzig (ongeveer 1200 euro per persoon euro via cheaptickets en tix. Vlieg dan wel met KLM).
Datum is van 29 juli tm 17 augustus. Maar misschien is op zaterdag vliegen gewoon duur.. nog niet naar andere dagen gekeken, maar als we later doorgaan, kunnen we ook korter. Dus is eigenlijk geen optie.
Ik vloog vorige maand met Eurowings direct op Varadero. 465 euro.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 07:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
3. Persoonlijk vind ik de stranden in het Oosten mooier, maar daar valt weinig uit te gaan.
Wat voor uitgaansgelegenheden zoeken jullie eigenlijk?
4. Je kan met TUI of Air Berlin naar Varadero of Holguïn vliegen.
Edit:
Valt tegen zie ik, met TUI is het een dag korter en scheelt 114 euro. (Waar dan nog vanalles bij komt voor entertainment en drinken aan boord)
Ik heb ook nog ff gekeken ja.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 18:48 schreef FredvZ het volgende:
Eurowings kan als TS een dag eerder weg kan en een dag eerder terug kan zijn. Dan zit hij rond de ±800 euro.
Ik ben er zelf groot fan van om wat tijd te houden tussen terug komen van vakantie en werken. Niet alleen om weer bij te komen, maar ook om eventuele vertragingen op te vangen.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 21:31 schreef Cracker26 het volgende:
Ik heb ook nog ff gekeken ja.
29 juli heen en 19 augustus terug (ipv 17 aug) en dan kunnen we voor 859 euro vliegen.
Scheelt bijna 300 euro, dus dat is wel mooi.
Enige nadeel voor mij is dan wel dat je zondagochtend de 20e dan pas land en moet de dag erna of misschien diezelfde avond alweer gaan werken.
En daar heb ik dan weer niet zoveel zin in.
Ben liever nog 2 of 3 dagen thuis, voordat ik moet gaan werken.
Oeps... Zo gaat het de hele dag al, tijd om vroeg naar bed te gaanquote:PS: Ik ben de TS niet ;-)
Vinales met een dagtocht? Vanuit Trinidad?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 22:22 schreef Zocalo het volgende:
Wij vliegen over twee weken en gaan net iets langer dan een week. Is het bijvoorbeeld te doen om vanuit Havana naar Trididad te gaan en dan ook nog Vinales mee te pakken met een dagtocht? Of is dat echt too much?
Inderdaad, dat is zeker een uur of 5/6 rijden.quote:Op woensdag 8 februari 2017 07:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Vinales met een dagtocht? Vanuit Trinidad?
Lijkt me niet dat die worden aangeboden. Ik zou dan eerder voor plaatsen in de buurt gaan.
Je kunt wel vanuit Trinidad richting Vinales met de Viazul (als je een ticket weet te bemachtigen) Maar dat zal inderdaad minstens zes uur rijden zijn. Dus zoveel tijd in daglicht heb je dan niet meer over in Vinales. Wat ik zelf al vond toen ik vanuit Havanna onderweg was.quote:Op woensdag 8 februari 2017 07:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Vinales met een dagtocht? Vanuit Trinidad?
Lijkt me niet dat die worden aangeboden. Ik zou dan eerder voor plaatsen in de buurt gaan.
Nee, ik was niet duidelijk denk ik.quote:Op woensdag 8 februari 2017 09:34 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Je kunt wel vanuit Trinidad richting Vinales met de Viazul (als je een ticket weet te bemachtigen) Maar dat zal inderdaad minstens zes uur rijden zijn. Dus zoveel tijd in daglicht heb je dan niet meer over in Vinales. Wat ik zelf al vond toen ik vanuit Havanna onderweg was.
Ik zou het zelf niet doen. Denk ook niet dat het met dagtochten wordt aangeboden. Maar je kunt vast wel een collectivo vinden waar je mee mee kunt. Viazul vanuit Habana is denk ik nog steeds een kleine 4 uur enkele reis. Dan moet je als je reserveert er ook nog een half uur minimaal van tevoren zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2017 13:40 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Nee, ik was niet duidelijk denk ik.
Ik bedoelde de combinatie Havana - Vinales met dagtocht uit Havana - Trinidad - Terug naar Havana met eventueel nog een andere stad/bezichtiging in een week
Ik heb niks online geboekt. Je hebt amper internet in Cuba. En als je het hebt, hoe denk je dan casa's te kunnen bereiken die zelf geen internet hebben?quote:Op donderdag 9 februari 2017 15:22 schreef Cracker26 het volgende:
Ik hoorde gisteren via een bekende van mij dat hij heel vaak via mensen in de taxi/bus/andere plekken overnachtingen in casa's regelde.
Bijna altijd wel mensen die iemand kende die zo'n aanbood.
Hebben mensen hier ook op die manier overnachtingen geregeld, of al die casa's online geboekt?
Ik heb alle casa's geregeld van te voren via hostelclub of vinalesbbinn oid. Heeft prima gewerkt. Je betaalt 10% aan of reserveert kostenloos. Ter plekke betaal je de rest cash.quote:Op donderdag 9 februari 2017 15:22 schreef Cracker26 het volgende:
Ik hoorde gisteren via een bekende van mij dat hij heel vaak via mensen in de taxi/bus/andere plekken overnachtingen in casa's regelde.
Bijna altijd wel mensen die iemand kende die zo'n aanbood.
Hebben mensen hier ook op die manier overnachtingen geregeld, of al die casa's online geboekt?
Haha nu je het zegt ja.. had er nog niet over nagedacht dat het internet daar niks is.quote:Op donderdag 9 februari 2017 19:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb niks online geboekt. Je hebt amper internet in Cuba. En als je het hebt, hoe denk je dan casa's te kunnen bereiken die zelf geen internet hebben?
Iedereen heeft connecties overal. En zoniet, dan via via wel. Het is een land waar je alles kunt regelen en waar iedereen met commissies graag wat bijbeunt. Het is handig als je in een goede 'circle' zit. Wat dat is, is voor iedereen anders. Voor mij is locatie belangrijkst, vervolgens prijs. Ik vind een casa in het centrum zo'n 25 CUC waard.
Ik vroeg gewoon aan de eigenaar van mijn casa of hij vrienden/connecties had in mijn volgende bestemming (met mijn wensen). Vervolgens gingen ze altijd direct aan het bellen. Nog nooit mislukt.
Wel handig als je een beetje Spaans spreekt trouwens. Dat maakt sowieso de kloof tussen toerist en huiseigenaar een stuk kleiner.
OK, bedankt voor je info. Dit is natuurlijk wel handig als je je route al weet.quote:Op donderdag 9 februari 2017 20:05 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik heb alle casa's geregeld van te voren via hostelclub of vinalesbbinn oid. Heeft prima gewerkt. Je betaalt 10% aan of reserveert kostenloos. Ter plekke betaal je de rest cash.
Internet is eigenlijk alleen op de grote pleinen. Maar zelfs daar werkt het soms maar bagger (en ach, wat moet je eigenlijk ook op internet als je op vakantie bentquote:Op donderdag 9 februari 2017 20:15 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Haha nu je het zegt ja.. had er nog niet over nagedacht dat het internet daar niks is.
Wel mooi eigenlijk dat dat zo werkt.
En voor mij/ons is locatie ook belangrijker dan prijs.
Als ik het goed opgezocht heb, klopt het dat 1 euro ongeveer evenveel waard is als 1 cuc he..?
Alleen spreken we allebei totaal geen Spaans... op misschien enkele woordjes na dan.
Misschien nog maar een soort snelcursusje doen dan. Is wel fijn om toch een beetje te kunnen communiceren met de lokale bevolking.
Ik heb 2x met Air Berlin gevlogen; 1x naar New York en 1x naar Bangkok (toen Air Berlin nog rechtstreeks Dusseldorf - Bangkok vloog, maar dat is inmiddels al bijna 10 jaar geleden). Ik vind het een prima maatschappij. Ik ben zelf niet erg lang dus heb al snel voldoende beenruimte. Je krijgt gewoon eten en drinken aan boord en je hebt eigen entertainment schermpjes. Ik vond het primaquote:Op donderdag 2 maart 2017 20:15 schreef Cracker26 het volgende:
Iemand hier weleens met AirBerlin (naar Havana) gevlogen?
Vanaf Dusseldorf is een directe vlucht met AB ongeveer 240 euro p.p. goedkoper, dan vanaf Amsterdam met KLM.
Wil graag weten hoe het is om een verre vlucht met AirBerlin te maken.
Als dat zwaar tegen valt, dan kiezen we wel "gewoon" voor KLM.
Is wel iets makkelijker (en iets dichterbij) om vanaf Schiphol te vliegen, maar het prijsverschil maakt het toch wel aantrekkelijk om vanaf Dusseldorf te vliegen.
Ok, dank je!quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:37 schreef Mazou het volgende:
[..]
Ik heb 2x met Air Berlin gevlogen; 1x naar New York en 1x naar Bangkok (toen Air Berlin nog rechtstreeks Dusseldorf - Bangkok vloog, maar dat is inmiddels al bijna 10 jaar geleden). Ik vind het een prima maatschappij. Ik ben zelf niet erg lang dus heb al snel voldoende beenruimte. Je krijgt gewoon eten en drinken aan boord en je hebt eigen entertainment schermpjes. Ik vond het prima![]()
Ik ben zelf 2 jaar geleden met Swiss/Edelweiss naar Havana gevlogen, via Zurich. Was ook een goede ervaring.
Ik ben vorig jaar met Air Europe van Amsterdam via Madrid naar Havana gevlogen. Beenruimte was waardeloos zoals bij de meeste maatschappijen. De reden dat we deze maatschappij hadden, was omdat we een georganiseerde reis geboekt hadden. Ik neem aan dat deze reisorganisatie op prijs inkoopt, dus wellicht is het concurrerend.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:26 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Ok, dank je!
Heb ondertussen al meerdere gehoord dat het een goede maatschappij is.
Nu nog even uitzoeken of we voor een goede prijs met de trein in Dusseldorf kunnen geraken. Anders heeft het weinig zin om "helemaal" naar Dusseldorf te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |