abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161144757
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:10 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Dat idee van Varadero had ik al, maar voor wat we betalen en aangezien we eigenlijk vooral even willen relaxen vind ik dat geen ramp. Hotelovernachting in Havana is wel een goed idee als het zo lang duurt om er te komen...
Zo ver is Havana nu ook weer niet :D
Reken op 2 uur over goede 'snel'wegen (uitkijken voor ossekarren) _O-

Je hotel zal vast tours aanbieden, maar je zou ook kunnen kijken naar een taxi die je op en neer brengt, of inderdaad auto huren. Gezien de afstand zou ik er een overnachting aan vastknopen. Maar als je op tijd onderweg bent kan het ook prima in een dag.
Kijk wel even naar de daglicht uren, in het donker rijden is niet relaxed in een land waar men, zeker bij ongemotoriseerd vervoer, cd's gebruikt als achter'verlichting'. :X

In Varadero kun je ook nog een dagje rondrijden met een lijnbus. Hop on hop off idee. Aan het einde van het schiereiland zit een natuurgebied wat mooi schijnt te zijn. Of boek een duik- of snorkel expeditie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 3 april 2016 @ 15:56:31 #252
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161145589
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 11:41 schreef LordLynx het volgende:
Heb van de week compleet out-of-the-blue een reis naar Cuba geboekt voor half mei, leuke aanbieding bij TUI. Zitten 7 nachten in Sol Palmeras in Varadero.
Niet schrikken als je op de terugreis in wil stappen en er al iemand zit op de stoelen die jij gereserveerd hebt. Je vliegt dan eerst naar Cancun om vakantiegangers uit Amstedam daar af te zetten en tussen Varadero en Cancun is het "free-seating". Kortom, wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

quote:
We willen na drukke periodes op het werk vooral even relaxen maar ik heb niet echt zin om elke dag in het hotel te zitten, is het op Cuba een beetje te doen om zelf wat rond te reizen, bijvoorbeeld met een huurauto? Of is het aan te raden om excursies te boeken vanuit het hotel (neem aan dat dat ook kan) En wat zijn de dingen die je echt moet zien? Ik wil in ieder geval een dag naar Havana maar verder heb ik geen idee wat er te doen/zien is.....
Via de TUI reisagent ter plaatse kan je ook een aantal excursies boeken. En volgens mij zit daar ook een excursie incl. hotel bij naar Havana.
Neem trouwens wel een flinke dosis geduld mee, want ehm het gaat er niet altijd even snel ;)
So we just called him Fred
  vrijdag 15 april 2016 @ 17:45:47 #253
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_161449625
We gaan begin mei met een familierondreis mee! Heb er echt zin in!

Ook ik twijfel over een aantal zaken die hier al vaker aan de orde zijn geweest: We zijn met z'n vieren en gaan 15 dagen. Als ik de bedragen hier en het advies van de reisorganisatie lees dan moet ik al snel aan ¤2500 zakgeld denken. Ga ik die echt allemaal in ¤ meenemen of kan ik ook CUC opnemen met Mastercard in de andere plaatsen buiten Havana? We gaan naar Soroa, Pinar del Rio, Playa Larga, Trinidad en ook Varadero. En als ik wil wisselen, dien ik dan alles in briefjes van 50 mee te nemen, of hebben ze geen probleem met 100/200/500? Ik heb ook SBS Oplichters gezien en fraude met 2x¤500 is nog altijd lastiger dan met 20x¤50 :)

De sfeer zien we helemaal zitten, maar als ik recensies op TripAdvisor lees dan zijn de hotels echt vergane glorie, zo niet smerig. Dat heb ik zelfs in Indonesie en Vietnam niet meegemaakt.

En dan kregen we ook het advies de reisorganisatie om geen korte broeken te dragen omdat mensen bloot niet waarderen. Zou dat ook al gelden voor mijn broek met zakken aan de zijkant die tot op de knieën komt? Of gaat het hardloopbroekjesformaat?

Ach ja, 1e wereld problemen... Zodra ik in het vliegtuig zit dan dompel ik me onder in het lokale tempo. Alleen jammer dat ik (nog steeds) geen Spaans spreek :X
  vrijdag 15 april 2016 @ 17:53:29 #254
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161449743
Bloot niet waarderen? Lol had niet eens een lange broek mee en iedereen loopt met zijn buik onder hun shirt uit _O- Misschien in bars in de grotere steden.

Overigens is pinnen op de grote plaatsen echt geen probleem. Zorg er voor dat je nooit compleet zonder zit en verdeel het een beetje. Dat zijn eigenlijk tips die overal wel gelden.

[ Bericht 30% gewijzigd door Ethanolic op 15-04-2016 19:04:19 ]
Deathlift or Die.
pi_162382339
Even een schopje naar boven!

Deze zomer ga ik samen met mijn vriendin een paar weken reizen door Cuba. Nu is het het afgelopen jaar behoorlijk wat drukker geworden met toerisme in Cuba. Ik vroeg me dus af of het nodig zou zijn om de Viazul-bussen van tevoren al te boeken? De website van Viazul schijnt niet heel betrouwbaar te zijn dus ik vraag me af of het überhaupt te doen is om verder van tevoren te boeken. We blijven in elke stad wel een aantal dagen, dus 2 of 3 dagen van tevoren boeken zou ook nog kunnen. Hopelijk zijn er dan nog wel plekken vrij!

Hoe denken jullie daarover?
pi_162476617
Wat is een redelijke hoeveelheid cash voor 6 dagen Cuba? Ik ga naar Havana en waarschijnlijk twee dagen naar Vinales. Ik zou graag weten wat de normal listen zijn voor vervoer, eten, wellicht entree voor musea ed.

Los daarvan, wat lost een doos sigaren of fles rum onweer? Kan natuurlijk niet met legs Hansen aankomen.

Verder zou het misschien leuk zijn een kaart naar huis te sturen, werkt dat een beetje? En hoe zit het met de beschikbaarheid van internet?
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_162489469
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:39 schreef Schadenfreude het volgende:
Wat is een redelijke hoeveelheid cash voor 6 dagen Cuba? Ik ga naar Havana en waarschijnlijk twee dagen naar Vinales. Ik zou graag weten wat de normal listen zijn voor vervoer, eten, wellicht entree voor musea ed.

Los daarvan, wat lost een doos sigaren of fles rum onweer? Kan natuurlijk niet met legs Hansen aankomen.

Verder zou het misschien leuk zijn een kaart naar huis te sturen, werkt dat een beetje? En hoe zit het met de beschikbaarheid van internet?
Hoeveel je precies nodig hebt kan ik niet zeggen maar ik zou uit gaan van 100 per dag pp. Ik ben dan alleen nogal makkelijk met geld, volgens mij kan het veel goedkoper.

De standaard rum heb ik gezien van 4-15 cuc, dat is erg locatie afhankelijk maar goed zoeken helpt dus! De standaard toeristenlocaties vragen er veel te veel voor. Sigaren zijn over het algemeen niet goedkoop, zeker als je een echte en niet uitgedroogde wilt is de prijs haast nederlands. Een goede cohiba zal op 15-20 cuc zitten.

Wifi heb ik bij 1 duurder hotel in havana gezien (niet gebruikt). Verder had ik op m'n telefoon ook data constant aanstaan echter werkte dit niet op 3x 10 minuten na in 2 weken. Dit was even dichtbij varadero en midden in de nacht in havana. Op de resorts is voor zover ik weet nauwelijks internet op wat internetcomputers na.
pi_162678822
Hola! Ik kon een retourvlucht vanaf Köln - Varadero niet laten liggen voor 300 euro. Ik vertrek op 24 juni en ga terug op 11 juli. Daarmee heb ik 17 dagen - 2 vliegdagen = 15 dagen voor het eiland. En ik wil daar zoveel mogelijk van zien dus ik ben voornemens om van west naar oost en weer terug te trekken. Per Viazal bus, schijnt goedkoper te doen te zijn in je uppie dan een huurauto regelen.

Is een planning als deze wat?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje zo ingepland op een mapje: http://www.zeemaps.com/vi(...)1272&y=23.106076&z=9

Met het idee qua planning: dagje reizen per Viazul + aankomst nieuwe bestemming. Nachtje pitten in een casa particulares en dan een dag compleet te besteden aan de nieuwe bestemming. Dag erop weer op doorreis, rinse and repeat. Die rit van Baracao naar Havana gaat mijn langste busrit ooit inhouden _O- dus ik ben benieuwd hoe brak ik daar uit ga stappen. Maar het is goedkoper dan een binnenlandse vlucht doen. Natuurlijk kan ik Baracao ook skippen, maar het lijkt mij mooier daar de vakantie te eindigen dan in een ressort ergens in Varadero.

Qua casa's dacht ik aan een casa voor Habana boeken en vanuit daar de eigenaar in kwestie maar telkens een nieuwe casa fixen in de nieuwe plek van bestemming. Is de ervaring van Cuba gangers daarmee goed te noemen? Ben ook benieuwd naar verhalen over harde euro's meesjouwen die hele reis omdat pin/cc-terminals niet te vertrouwen zijn. Je zult ze voor toeristen peso's moeten inwisselen, maar als je betaalt in nationale peso's krijg je dan ook de nationale prijs van spullen die je koopt? :7 Of heeft dat weinig zin omdat je het alleen kan stuk slaan op eten, drinken gezien de rest luxe-artikelen zijn en de facto met inwisselbare peso's betaalt zal moeten worden.

Verdere opmerkingen, tips 'n tricks hoor ik graag :)
mag het weten
pi_162679259
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:49 schreef Joosie200 het volgende:
Hola! Ik kon een retourvlucht vanaf Köln - Varadero niet laten liggen voor 300 euro. Ik vertrek op 24 juni en ga terug op 11 juli. Daarmee heb ik 17 dagen - 2 vliegdagen = 15 dagen voor het eiland. En ik wil daar zoveel mogelijk van zien dus ik ben voornemens om van west naar oost en weer terug te trekken. Per Viazal bus, schijnt goedkoper te doen te zijn in je uppie dan een huurauto regelen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje zo ingepland op een mapje: http://www.zeemaps.com/vi(...)1272&y=23.106076&z=9

Met het idee qua planning: dagje reizen per Viazul + aankomst nieuwe bestemming. Nachtje pitten in een casa particulares en dan een dag compleet te besteden aan de nieuwe bestemming. Dag erop weer op doorreis, rinse and repeat. Die rit van Baracao naar Havana gaat mijn langste busrit ooit inhouden _O- dus ik ben benieuwd hoe brak ik daar uit ga stappen. Maar het is goedkoper dan een binnenlandse vlucht doen. Natuurlijk kan ik Baracao ook skippen, maar het lijkt mij mooier daar de vakantie te eindigen dan in een ressort ergens in Varadero.

Qua casa's dacht ik aan een casa voor Habana boeken en vanuit daar de eigenaar in kwestie maar telkens een nieuwe casa fixen in de nieuwe plek van bestemming. Is de ervaring van Cuba gangers daarmee goed te noemen? Ben ook benieuwd naar verhalen over harde euro's meesjouwen die hele reis omdat pin/cc-terminals niet te vertrouwen zijn. Je zult ze voor toeristen peso's moeten inwisselen, maar als je betaalt in nationale peso's krijg je dan ook de nationale prijs van spullen die je koopt? :7 Of heeft dat weinig zin omdat je het alleen kan stuk slaan op eten, drinken gezien de rest luxe-artikelen zijn en de facto met inwisselbare peso's betaalt zal moeten worden.

Cubaaaa *O*
Als Varadero airport net zo is als Havana: NOOIT je papieren tag van je ruimbagage verwijderen voor je het vliegveld hebt verlaten. In Havana had een dame er haar levenswerk van gemaakt dat bij alle toeristen te controleren voor ze door mochten naar arrivals. :') Check als in: kijken of je een tas met label eraan had. Of dat jouw tas en jouw label was boeide niet. NL stel werd tegen gehouden omdat hij zijn label meteen had weggegooid. Hopelijk zijn ze inmiddels door gemogen ;(

Ik ga nadenken over meer tips, naast degene die ik al had gegeven in the other place. :P
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_162679436
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:01 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Cubaaaa *O*
Als Varadero airport net zo is als Havana: NOOIT je papieren tag van je ruimbagage verwijderen voor je het vliegveld hebt verlaten. In Havana had een dame er haar levenswerk van gemaakt dat bij alle toeristen te controleren voor ze door mochten naar arrivals. :') Check als in: kijken of je een tas met label eraan had. Of dat jouw tas en jouw label was boeide niet. NL stel werd tegen gehouden omdat hij zijn label meteen had weggegooid. Hopelijk zijn ze inmiddels door gemogen ;(

Ik ga nadenken over meer tips, naast degene die ik al had gegeven in the other place. :P
Hasta la vista Ollanda *O*

De papieren tag die ze in Köln aan je ruimbagage sealen? Die krengen spaar ik sort of iig is een soort van souvenir dus die laat ik braaf aan mijn tas zitten :7 Uhu snap ik. Maar zo op het oog is mijn planning wel te doen? Heb je ervaring met nacht viazuls? Scheelt weer een casa moeten boeken O-)
mag het weten
pi_162679689
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:06 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Hasta la vista Ollanda *O*

De papieren tag die ze in Köln aan je ruimbagage sealen? Die krengen spaar ik sort of iig is een soort van souvenir dus die laat ik braaf aan mijn tas zitten :7 Uhu snap ik. Maar zo op het oog is mijn planning wel te doen? Heb je ervaring met nacht viazuls? Scheelt weer een casa moeten boeken O-)
Bewaren die krengen! Ik had mijn backpack in een flightbag gedaan en daaraan de tag. Bij aankomst natuurlijk de flight bag in backpack. Na bijna 24 uur wakker duurde het even voor ik snapte wat ze van me wilde. En toen nog even om die zware pack ondersteboven te halen voor dat domme ding :r

Geen ervaring met OV in Cuba want wij hadden een eigen bus.
Wat ik wel hoorde is dat locals vaak meeliften op zo'n bus als die leeg rondrijdt tussen A en B. Daar betalen ze een kleine vergoeding voor. Dus duimpje zou ook nog kunnen :)

Je hebt ruim 2 weken, dan is het te doen. Maar je bestrijkt wel een groter gebied dan ik heb gedaan. Dus minder nachten op een plek (wij deden 2 a 3). Zo te zien kom jij aan maximaal 2 nachten.
pi_162679779
Van je laatste twee dagen zou ik trouwens een beetje dood gaan :@
Eerst hele dag en halve nacht in de bus, dan rondhangen (of ga je nog hotel boeken in Habana?) en tegen de avond het vliegtuig in voor een eeuwig durende avondvlucht en van daaruit nog naar huis. Dat worden 48 laaaaange uren.
Weet je zeker dat je niet sneller naar Varadero wil?
pi_162679854
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:11 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Bewaren die krengen! Ik had mijn backpack in een flightbag gedaan en daaraan de tag. Bij aankomst natuurlijk de flight bag in backpack. Na bijna 24 uur wakker duurde het even voor ik snapte wat ze van me wilde. En toen nog even om die zware pack ondersteboven te halen voor dat domme ding :r

Geen ervaring met OV in Cuba want wij hadden een eigen bus.
Wat ik wel hoorde is dat locals vaak meeliften op zo'n bus als die leeg rondrijdt tussen A en B. Daar betalen ze een kleine vergoeding voor. Dus duimpje zou ook nog kunnen :)

Je hebt ruim 2 weken, dan is het te doen. Maar je bestrijkt wel een groter gebied dan ik heb gedaan. Dus minder nachten op een plek (wij deden 2 a 3). Zo te zien kom jij aan maximaal 2 nachten.
Roger *waarvan akte*

Oké.. dus dan kun je opeens in zo'n bus locals meekrijgen? :D Duimpje is leuk maar ga ik niet op vertrouwen :@ En klopt, ik bestrijk een groter gebied omdat ik het zonde vind om het eiland in tweeën te splitsen en alleen te focussen op westkust of oostkust. Qua tijdsplanning doe ik het ook zo dat ik zoveel mogelijk van de reisdag al kan benutten voor de nieuwe bestemming. Door in de avond dingen te bezoeken enzo die in de buurt zitten op loopafstand. En dan de volgende volle dag voor andere dingen in de omgeving :)

quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:14 schreef Cat22 het volgende:
Eerst hele dag en halve nacht in de bus, dan rondhangen (of ga je nog hotel boeken in Habana?) en tegen de avond het vliegtuig in voor een eeuwig durende avondvlucht en van daaruit nog naar huis. Dat worden 48 laaaaange uren.
True, tis nogal een afstand :P Uiteraard rondhangen in Habana voor de souvenirs en laatste keren mojito en malibu achterover slaan. In het vliegtuig ben ik toch kapot en indien kapot val ik zelfs in zoiets als een vliegtuig als een blok in slaap. Ik zou wel willen maar hoe dan? Dan zou ik plekken moeten schrappen zoals Baracao wat me nu zo leuk lijkt.
mag het weten
pi_162679981
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:15 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Roger *waarvan akte*

Oké.. dus dan kun je opeens in zo'n bus locals meekrijgen? :D Duimpje is leuk maar ga ik niet op vertrouwen :@ En klopt, ik bestrijk een groter gebied omdat ik het zonde vind om het eiland in tweeën te splitsen en alleen te focussen op westkust of oostkust. Qua tijdsplanning doe ik het ook zo dat ik zoveel mogelijk van de reisdag al kan benutten voor de nieuwe bestemming. Door in de avond dingen te bezoeken enzo die in de buurt zitten op loopafstand. En dan de volgende volle dag voor andere dingen in de omgeving :)
Als de bus vol touristen zit dan stopt hij niet. Maar ik verbaasde me erover dat een bus die duidelijk tourbus was en gevuld met kaaskoppen zoveel duimpjes kreeg. Nagvraagd en toen hoorde ik dat een lege bus dus zo gebruikt wordt. Volgens mij een leuke bijverdienste als de groep in een stadje zit. :+
pi_162680239
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:19 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Als de bus vol touristen zit dan stopt hij niet. Maar ik verbaasde me erover dat een bus die duidelijk tourbus was en gevuld met kaaskoppen zoveel duimpjes kreeg. Nagvraagd en toen hoorde ik dat een lege bus dus zo gebruikt wordt. Volgens mij een leuke bijverdienste als de groep in een stadje zit. :+
Oh zo. Ja alles om maar peso's bij te verdienen. :7

quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:14 schreef Cat22 het volgende:
True, tis nogal een afstand :P Uiteraard rondhangen in Habana voor de souvenirs en laatste keren mojito en malibu achterover slaan. In het vliegtuig ben ik toch kapot en indien kapot val ik zelfs in zoiets als een vliegtuig als een blok in slaap. Ik zou wel willen maar hoe dan? Dan zou ik plekken moeten schrappen zoals Baracao wat me nu zo leuk lijkt.
mag het weten
pi_162680405
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:26 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Oh zo. Ja alles om maar peso's bij te verdienen. :7

[..]
Ik begreep dat lege bussen van de staat (kenteken b) het verplicht zijn..
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:21:22 #267
253447 Ethanolic
pi_162681742
quote:

SPOILER

Veel te druk schema voor 15 dagen, zou alleen west pakken.
Deathlift or Die.
pi_162682480
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:21 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Veel te druk schema voor 15 dagen, zou alleen west pakken.
Oost is dus minder interessant? Ik zie niet op tegen het reizen van plek naar plek. Ben ik wel gewend bij eerdere tripjes. Lijkt me wel zo gevarieerd om diverse steden aan te doen. En dat je dan verhoudingsgewijs meer uren aan het reizen bent dan aan het genieten is nu eenmaal een gegeven. Vakantie hoeft voor mij niet enkel te bestaan uit de ene na de andere plek bezoeken. Het reizen an siche is ook onderdeel van. Voor mij begint het vakantiegevoel als ik al in de trein richting Keulen zit. Dat begint niet pas zodra ik in Varadero voet aan grond zet in Cuba. Tuurlijk dan gaat wel het gevoel leven: jeuj, Cuba *O* Maar de lol zit hem ook in het reizen.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:31 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Ik begreep dat lege bussen van de staat (kenteken b) het verplicht zijn..
In geval van lege plekken dus. Naja ik ga het meemaken, ben benieuwd :D

Daarom lijkt me zo het eiland oversteken ook leuker dan een privé touringcar. Blijf je niet zitten in je eigen groepje maar je ontmoet andere toeristen en wellicht Cubanen :s)
mag het weten
  donderdag 2 juni 2016 @ 18:13:45 #269
253447 Ethanolic
pi_162697880
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:52 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Oost is dus minder interessant? Ik zie niet op tegen het reizen van plek naar plek. Ben ik wel gewend bij eerdere tripjes. Lijkt me wel zo gevarieerd om diverse steden aan te doen. En dat je dan verhoudingsgewijs meer uren aan het reizen bent dan aan het genieten is nu eenmaal een gegeven. Vakantie hoeft voor mij niet enkel te bestaan uit de ene na de andere plek bezoeken. Het reizen an siche is ook onderdeel van. Voor mij begint het vakantiegevoel als ik al in de trein richting Keulen zit. Dat begint niet pas zodra ik in Varadero voet aan grond zet in Cuba. Tuurlijk dan gaat wel het gevoel leven: jeuj, Cuba *O* Maar de lol zit hem ook in het reizen.
Ik ben niet in Oost geweest, maar ik heb 18 dagen gedaan over Havana - Vinales - Bahia de Cochino's - Cienfuegos - Trinidad - Varadero - Havana. Had het niet sneller moeten doen, kwam zelfs al wat daagjes te kort. Zo veel te zien. De stadjes zijn allemaal wel mooi, daar niet van.

Ik vond die Viazul vreselijk, je mist de helft en het is ongezellig omdat je enkel tussen de toeristen zit.

Ik was met mijn vriendin, we zochten gewoon andere toeristen die naar dezelfde plek gingen en lieten locals ons brengen. Die rekenden hetzelfde als de Viazul, maar je leert wel mensen kennen die je wat kunnen vertellen.
Deathlift or Die.
pi_167664567
Hoe regelde jullie de casas? Overal ter plekke?

Ik heb er een paar gemaild maar overal nog de reactie terug dat ze al vol zitten. :(
pi_167664581
quote:

SPOILER

Hoe is je planning uitgepakt? Te ambitieus lijkt me?

Ik denk er zelf aan om in 3 weken naar het oosten te trekken en dan terug te vliegen naar Varadero.

Hoe was je vlucht trouwens? En auto gewoon ergens in Keulen gedropt of op het vliegveld zelf?
pi_167671109
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 07:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoe is je planning uitgepakt? Te ambitieus lijkt me?

Ik denk er zelf aan om in 3 weken naar het oosten te trekken en dan terug te vliegen naar Varadero.

Hoe was je vlucht trouwens? En auto gewoon ergens in Keulen gedropt of op het vliegveld zelf?
Leuk dat je het vraagt. Uiteindelijk werd het 7 tot 23 december. Wel vanuit Keulen. De planning viel prima te doen. De vlucht was langer op de heenweg dan terug. Boven de Pecurpine Banks vlak na Noord-Ierland kregen we lichte turbulentie, zowel heen als terug. Ik ben met de trein naar Keulen vertrokken.

Mijn top drie plaatsen zijn: Baracoa, Playa Larga en Cienfuegos. Baracoa is een ideale combinatie tussen het strand van Playa Larga, de binnenstad van Cienfuegos en de landschappen van Vinales en Trinidad. _O_ Het eten elders smaakte lang niet zo lekker als in Baracoa. En datzelfde gold voor de pina colada's die ik er dronk.
mag het weten
pi_167671941
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 13:12 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Leuk dat je het vraagt. Uiteindelijk werd het 7 tot 23 december. Wel vanuit Keulen. De planning viel prima te doen. De vlucht was langer op de heenweg dan terug. Boven de Pecurpine Banks vlak na Noord-Ierland kregen we lichte turbulentie, zowel heen als terug. Ik ben met de trein naar Keulen vertrokken.

Mijn top drie plaatsen zijn: Baracoa, Playa Larga en Cienfuegos. Baracoa is een ideale combinatie tussen het strand van Playa Larga, de binnenstad van Cienfuegos en de landschappen van Vinales en Trinidad. _O_ Het eten elders smaakte lang niet zo lekker als in Baracoa. En datzelfde gold voor de pina colada's die ik er dronk.
Dank voor de tips. Wij vliegen ook vanuit Keulen. De trein had ik nog niet overwogen maar dat is een prima optie.

Hoe ben je van west naar oost gereisd? Alles met de viazul of daar nog wat in aangepast? En vervolgens weer terug? Was dat te doen of zijn het vooral lange vermoeiende busritten? Die laatste rit moet killing geweest zijn lijkt me.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2016 13:43:15 ]
pi_167862203
Wij gaan eind februari naar Cuba. Omdat ik nu in Canada woon is het maar een kort stukje vliegen, helaas is de reis zelf ook niet lang (effectief een week).

Hoewel ik niet te veel wil plannen, en je dat op het eiland volgens mij ook niet moet willen, wil ik wel graag een indruk krijgen wat je in een week kunt doen. Aan de ene kant kunnen we een week in Havana verblijven, maar meer de stad uit lijkt me ook wel leuk.

Is het bijvoorbeeld te doen om vanuit Havana naar Trididad te gaan en dan ook nog Vinales mee te pakken? Of is dat echt too much?
pi_167868920
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2016 13:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dank voor de tips. Wij vliegen ook vanuit Keulen. De trein had ik nog niet overwogen maar dat is een prima optie.

Hoe ben je van west naar oost gereisd? Alles met de viazul of daar nog wat in aangepast? En vervolgens weer terug? Was dat te doen of zijn het vooral lange vermoeiende busritten? Die laatste rit moet killing geweest zijn lijkt me.
Ik reis graag per trein. Heb je geen gedoe met files en parkeren. Ik ben alleen van Havana naar Vinales en terug met de taxi collectivo gegaan. Alle andere ritten van Havana naar Baracoa en elke plek er tussenin met de Viazul bus.

De enige lange, vermoeiende rit die ik had was van Camaguey naar Bayamo en Santiago naar Baracoa (6 uur) en Bayamo naar Havana (12 uur) Overige busritten waren maximaal 2 uur. Met de bus van Havana naar Playa Larga is 2 uur, Playa Larga Cienfuegos 1 uur, Cienfuegos Trinidad 2, Trinidad Santa Clara, Santa Clara Sancti Spiritus idem.
mag het weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')