abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117420361
nieuw deel, de vorige is full.

Cuba deel 2
Anekdotes uit Cuba
pi_117432378
hoe zit dat eigenlijk met orkanen/hurricanes?
pi_117433120
jij hebt wel veel vragen he :) heb ik daar niet gehad ( januari dit jaar ) hooguit 5 minuten regen in 16 dagen. temperatuur is tussen ( bij ons ) 33 - 38 graden. avonds wordt koeler, sommigen hadden het koud en moesten extra dekens hebben.
pi_117436205
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:10 schreef Attitude het volgende:
jij hebt wel veel vragen he :) heb ik daar niet gehad ( januari dit jaar ) hooguit 5 minuten regen in 16 dagen. temperatuur is tussen ( bij ons ) 33 - 38 graden. avonds wordt koeler, sommigen hadden het koud en moesten extra dekens hebben.
wat is in Havana een beetje een centrale punt, zoals de Dam in Amsterdam.
pi_117441398
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:19 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

wat is in Havana een beetje een centrale punt, zoals de Dam in Amsterdam.
Wikitravel nog niet ondekt?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_117441426
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:38 schreef miro86 het volgende:

[..]

Wikitravel nog niet ondekt?
nee :{
pi_117441711
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:38 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

nee :{
Alsje Nog vragen?
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
pi_117441929
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:42 schreef miro86 het volgende:

[..]

Alsje Nog vragen?
ik vraag het hier, dus ik klik niet op je link..
pi_117442181
Tja, als je jezelf niet wil helpen dan help ik niet meer.
pi_117442292
Cebtrale punt... ik zou zeggen, Plaza Vieja, een grote plein. Van daaruit kun je 3 of 4 straten inlopen en die leiden wel ergens naar toe.
pi_117442626
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:50 schreef Attitude het volgende:
Cebtrale punt... ik zou zeggen, Plaza Vieja, een grote plein. Van daaruit kun je 3 of 4 straten inlopen en die leiden wel ergens naar toe.
is dat ook vlakbij
Calle Obisbo?
Malecon?
pi_117443014
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:55 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

is dat ook vlakbij
Calle Obisbo?
Malecon?
Calle Obisbo kemn ik niet. Malecon Boulevard ligt aan water en plaza vieja in ongeveer midden van centrum. je moet het zo zien: sta je op het plein met je gezicht in de irchting van de zee, dan zie je de kerk, de beuno social club en loop je die straat in ( die gaat naar malecon boulevard ( duurt 15 minuuten ) maar onderweg kom je oude gebwouen tegen die onderhouden zijn door unesco. neem je een zijstraatje dan kom je bij museum la revolution. loop je door dan kom je in oude gedeelte van havana terecht en je komt vanazelf bij malecon boulevard. geloof me, je kunt in havana alles lopen doen. geen probleem. deden we daar ook.
pi_117443187
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:00 schreef Attitude het volgende:

[..]

Calle Obisbo kemn ik niet. Malecon Boulevard ligt aan water en plaza vieja in ongeveer midden van centrum. je moet het zo zien: sta je op het plein met je gezicht in de irchting van de zee, dan zie je de kerk, de beuno social club en loop je die straat in ( die gaat naar malecon boulevard ( duurt 15 minuuten ) maar onderweg kom je oude gebwouen tegen die onderhouden zijn door unesco. neem je een zijstraatje dan kom je bij museum la revolution. loop je door dan kom je in oude gedeelte van havana terecht en je komt vanazelf bij malecon boulevard. geloof me, je kunt in havana alles lopen doen. geen probleem. deden we daar ook.
_O_ thanks Attitude dat moet goedkomen
pi_117443233
wanneer vertrek je eigenlijk?
pi_117444074
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:03 schreef Attitude het volgende:
wanneer vertrek je eigenlijk?
in november :s)
pi_117444408
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 11:05 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

had jij je visum van te voren al? (in Nederland)
Ja, had het via reisorganisatie laten regelen (FOX Vakanties)

quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:01 schreef Attitude het volgende:

[..]

We hadden een lege douane, ons vliegtuig was op dat moment de enige die geland was. en we stonden rechts naast de rij voor de crew en vip. daar mochten we ook langs. heeft iets van 15 - 2-0 minuten gekost. hadden alleen europanen in de rij dus dan gaat het sneller. ( als je in de rij gaat staan met mensen uit india bv dan duurt het langer )
Bij ons was het wel wat drukker ;(

En dit was het eerste wat we zagen :')

Nederland moest voetballen op het WK en ze waren net begonnen :D
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_117444797
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:00 schreef Attitude het volgende:

[..]

Vanaf daar is alles wat je wil zien in Havana centrum centraal te bereiken in 15 minuten. Twee dagen rondlopen en je ziet alles :)

Daarna erop uit trekken! Miramar ook zeker eens bekijken!

Je ziet de enorm luxe en dure clubs uit de jaren 50, maar dan helemaal in een verlaten en vervallen staat, maar je kan zo de pracht en praal in je hoofd erbij denken _O_
pi_117445150
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:26 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Vanaf daar is alles wat je wil zien in Havana centrum centraal te bereiken in 15 minuten. Twee dagen rondlopen en je ziet alles :)

Daarna erop uit trekken! Miramar ook zeker eens bekijken!

Je ziet de enorm luxe en dure clubs uit de jaren 50, maar dan helemaal in een verlaten en vervallen staat, maar je kan zo de pracht en praal in je hoofd erbij denken _O_
vet _O_ wanneer was jij in Cuba, hoe lang, en wat heb je behalve Havana nog meer gezien?
pi_117445217
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:21 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Ja, had het via reisorganisatie laten regelen (FOX Vakanties)

[..]

Bij ons was het wel wat drukker ;(

[ afbeelding ]

En dit was het eerste wat we zagen :')

[ afbeelding ]

Nederland moest voetballen op het WK en ze waren net begonnen :D
Bij ons was het veel minder druk haha.... iets met snel lopen uit vliegtuig.. wil nog wel helpen :P
pi_117445946
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:31 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

vet _O_ wanneer was jij in Cuba, hoe lang, en wat heb je behalve Havana nog meer gezien?
2006 alweer ;(

We zijn 3 weken geweest, eerste 2 dagen in Havana rondgereden in zo'n old timer met prive chauffeur en gids, daarna met een mini-van met die twee naar Vinales voor 2 dagen, toen weer 3 dagen in Havana, één dag voor ons zelf, Twee dagen nog met de chauffeur en gids.

Toen stond er een auto voor ons klaar en zijn we 2100 kilometers met z'n tweetjes het eiland rond gaan rijden.

• Cienfeugos
• Trinidad
• Camaguey
• Santiago de Cuba
• Baracoa
• Guadalavaca
• Holguin
• Amsterdam

[ Bericht 0% gewijzigd door Adolecens op 30-09-2012 22:52:47 ]
pi_117446939
quote:
17s.gif Op zondag 30 september 2012 22:42 schreef Adolecens het volgende:

[..]

2006 alweer ;(

We zijn 3 weken geweest, eerste 2 dagen in Havana rondgereden in zo'n old timer met prive chauffeur en gids, daarna met een mini-van met die twee naar Vinales voor 2 dagen, toen weer 3 dagen in Havana, één dag voor ons zelf, Twee dagen nog met de chauffeur en gids.

Toen stond er een auto voor ons klaar en zijn we 2100 kilometers met z'n tweetjes het eiland rond gaan rijden.

• Cienfeugos
• Trinidad
• Camaguey
• Santiago de Cuba
• Baracoa
• Guadalavaca
• Holguin
• Amsterdam
vet man, ik ga maar voor een week, maar ik hoop naast Havana nog een aantal andere plaatsen te zien. :)
pi_117447043
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:55 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

vet man, ik ga maar voor een week, maar ik hoop naast Havana nog een aantal andere plaatsen te zien. :)
Mijn zusje zit er nu toevallig, die zit alleen 10 dagen in Varadero.. Dat vind ik wel wat zonde als je naar zo'n land gaat..

Wat ga jij doen?
pi_117447391
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:56 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Mijn zusje zit er nu toevallig, die zit alleen 10 dagen in Varadero.. Dat vind ik wel wat zonde als je naar zo'n land gaat..

Wat ga jij doen?
idd Varadeiro beschouw ik niet eens als Cuba, maar ieder zijn ding.
nog geen idee man, heb me nog niet ingelezen, maar sowieso alle toeristische attracties in Havana en natuurlijk op de Malecon lopen. verblijven in Casas Particular en 'k hoop een beetje salsa te leren/dansen. *O*
Naast Havana dacht ik aan Santa Clara voor Che Guevara en de hele geschiedenis.. nog een paar stadjes met de Viazul bus, maar weet nog niet welke, heb ook maar een week, waarvan ik er toch wel 4 dagen in Havana wil doorbrengen. Ik dacht ook nog aan Isla de Juventud of zoiets, maar dat zien we dan wel, heb nog geen idee hoe ver dat van Havana ligt :') gaat wel leuke tijd worden :Y
pi_117447462
Als je 1 week heb, moet je vooraf goede planning maken...

Adolecens, blijft ze hele tijd in varadero? lijkt me zonde... er is zoveel te zien daar en varadero geeft niet een goed beeld van cuba weer...
pi_117447569
als je morgens vroeg opstaat dan kun je havana makkelijk in 2 dagen doen. daar heb je echt geen 4 dagen voor nodig. en mocht je besluiten om met dolfijen te zwemmen, dat kan in cienfuegos...

En malecon lopen.. iedereen doet of dat bijzonder is maar is gewoon een weg. Je denkt aan boulevard snel aan een strand maar dat is daar niet zo.. een stuk muur die de zee en de autoweg gescheiden houdt, jij kunt er langs lopen, steeds oplettend voor de golven die over de muur slaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')