Iemand die veel moet tillen, maar dat vanwege rugklachten niet kan, kan natuurlijk ook gewoon ziek thuis gaan zitten, als de baas dat liever heeft.quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:51 schreef karr-1 het volgende:
Het antwoord lijkt me simpel. Nee dat kan niet, aangezien je er voor getekend hebt. Maar je zou in overleg kunnen gaan met je werkgever, om te zien wat er mogelijk is.
Tuurlijk wel. Ze kan gewoon haar bijbaantje opzeggen. Staat meestal een maand opzegtermijn voor. Kijk anders even in je contract, ts!quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:51 schreef karr-1 het volgende:
Het antwoord lijkt me simpel. Nee dat kan niet, aangezien je er voor getekend hebt. Maar je zou in overleg kunnen gaan met je werkgever, om te zien wat er mogelijk is.
Arboarts, terecht ziek gemeld, loon doorbetalen, maandje extra geld zonder ervoor te werken.quote:
Opzeggen kan, maar een contract voor bepaalde tijd kent volgens mij vaak geen opzegtermijn. Dus dan word het alsnog doorwerken tot het eindquote:Op zaterdag 29 september 2012 18:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Ze kan gewoon haar bijbaantje opzeggen. Staat meestal een maand opzegtermijn voor. Kijk anders even in je contract, ts!
Arboarts constateert dat werken had gekund mits er lichtere dingen waren, werkgever zegt dat dit mogelijk was, onterecht ziek, geen loon.quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Arboarts, terecht ziek gemeld, loon doorbetalen, maandje extra geld zonder ervoor te werken.
Ik weet honderd procent zeker dat ze het contract kan opzeggen en dat er een opzegtermijn in staat. Meestal gaat het om een opzegtermijn van 4 weken. Als TS nou even haar contract van 1,5 pagina erbij pakt en de moeite neemt om het te lezen, dan zal ze een opzegtermijn tegenkomen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Opzeggen kan, maar een contract voor bepaalde tijd kent volgens mij vaak geen opzegtermijn. Dus dan word het alsnog doorwerken tot het eind
Snap het. Kassa geen oplossing, waarschijnlijk niet? Vindt het sowieso sneu dat hij je in je gezicht uitlacht. Kleine mensen plagen, bah. Hoe oud ben je en zit je op school? Dat soort achtergrondinformatie is ook wel handig om de situatie te beoordelen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:03 schreef V90 het volgende:
Het is niet alleen het tillen, maar ook het steeds bukken en dan weer opstaan. Gisteren moest ik een mega pakket honing vullen en schoot het in mn rug waardoor ik een pot liet vallen. In plaats van me te helpen, werd mn leidinggevende boos en lachte hij me uit toen ik het stond op te dwijlen. Gewoon midden in de winkel waar ook klanten bij stonden. Dat was voor mij echt de druppel. Ik zit erover na te denken om me gewoon ziek te melden, zodat ik nog wel doorbetaald krijg...
Waarom niet? Een bedrijfsarts komt bij elke functie om de hoek kijken hoor. Ik betwijfel alleen of deze werkgever voor die laatste 4 weken nog die moeite gaat doen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:06 schreef Nobu het volgende:
[..]
Arboarts bij een vakkenvuller? Vergeet het.
jawel hoorquote:Op zaterdag 29 september 2012 19:06 schreef Nobu het volgende:
[..]
Arboarts bij een vakkenvuller? Vergeet het.
Daar los je niks mee op, gewoon even in gesprek gaan en eerlijk vertellen wat de problemen zijn. Wellicht werk je niet op de goede manier.quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:03 schreef V90 het volgende:
Het is niet alleen het tillen, maar ook het steeds bukken en dan weer opstaan. Gisteren moest ik een mega pakket honing vullen en schoot het in mn rug waardoor ik een pot liet vallen. In plaats van me te helpen, werd mn leidinggevende boos en lachte hij me uit toen ik het stond op te dwijlen. Gewoon midden in de winkel waar ook klanten bij stonden. Dat was voor mij echt de druppel. Ik zit erover na te denken om me gewoon ziek te melden, zodat ik nog wel doorbetaald krijg...
Duidelijk. Staat er verder niks in over een opzegtermijn van 4 weken? Je moet niet alleen in de CAO kijken, maar in je contract? CAO is collectief en niet voor een individu persoonlijk opgesteld.quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:10 schreef V90 het volgende:
Heb net even in de cao gekeken en indien er sprake is van wederzijds goedvinden, is er geen opzegtermijn. Misschien als ik een heel zielig verhaal ophang...
Een vakkenvuller met een paar vaste uren gaan ze echt niet een hoop werk insteken. Die gaat er gewoon zo snel mogelijk uit.quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:09 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Waarom niet? Een bedrijfsarts komt bij elke functie om de hoek kijken hoor. Ik betwijfel alleen of deze werkgever voor die laatste 4 weken nog die moeite gaat doen.
Ziekmelding op zich slaat trouwens ook nergens op, dan zul je toch echt vervangend werk moeten gaan doen.
Hoe weet je dat zo zeker? Bij het merendeel van de bepaalde tijd contacten is geen expliciete opzegtermijn opgenomen, waardoor deze tussentijds niet opzegbaar zijn.quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik weet honderd procent zeker dat ze het contract kan opzeggen en dat er een opzegtermijn in staat. Meestal gaat het om een opzegtermijn van 4 weken. Als TS nou even haar contract van 1,5 pagina erbij pakt en de moeite neemt om het te lezen, dan zal ze een opzegtermijn tegenkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |