abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117483732
There's salmon in salmonella...
pi_117483788
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)ken_door_zalm__.html

Oplettende lezertjes zien dat dezelfde zalm bij AH, Aldi en Super de boer Unie verkocht wordt...

En bij Hema, Makro, Coop, Plus, en veel meer

http://www.foppenpalingenzalm.nl/recall/

Alleen pakt de media AH als specifieke (grootste?) eruit.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 1 oktober 2012 @ 21:44:45 #83
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_117484265

quote:
Al 200 zieken door salmonella-zalm

Van tot nu toe 200 mensen is bekend dat zij ziek zijn geworden door de met salmonella besmette gerookte zalm van visfabrikant Foppen uit Harderwijk. Dat meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid (RIVM) maandagavond. Het werkelijke aantal besmettingen ligt volgens het RIVM vermoedelijk hoger. In de gerookte zalm is dezelfde soort salmonella gevonden als bij zieke patiënten, Salmonella Thompson.

De besmetting werd afgelopen vrijdag ontdekt. De salmonella-zalm was toen al verkocht bij Albert Heijn, Aldi en supermarkten die inkopen via organisatie SuperUnie. De vis is mogelijk besmet geraakt door een fout in de productie, zo liet een woordvoerder van Foppen maandag weten, „Ons onderzoek richt zich nu op een specifieke productielijn in een van onze twee productievestigingen.”
De zalm is vrijdag direct uit de schappen gehaald. Behalve naar winkels binnen Nederland, waren de producten toen ook naar de VS gedistribueerd. Voor zover nu bekend zijn daar honderd mensen ziek geworden.

Een infectie met Salmonella Thompson kan leiden tot koorts, diaree, misselijkheid, braken, buikkrampen en hoofdpijn. De eerste ziekteverschijnselen beginnen gemiddeld 24 tot 48 uur na het eten van besmet voedsel, aldus het RIVM. Bij de meeste mensen houden de verschijnselen 3 tot 7 dagen aan.
Hier staat de Aldi ook gewoon bij dus...
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 1 oktober 2012 @ 22:28:51 #84
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_117487065
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Schadeclaim indienen bij het bedrijf. Jammer dat het in NL niet toegestaan is no cure no pay advocatuur te bedrijven.
Ben jij een advocaat dan dat je het zo jammer vindt?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_117492886
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:37 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

En bij Hema, Makro, Coop, Plus, en veel meer

http://www.foppenpalingenzalm.nl/recall/

Alleen paktken de media AH als specifieke (grootste?) eruit.
Over welke media heb je het nou?
Of lees jij maar een medium?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_117493086
Lege verpakking terugbrengen en een keer goed over de klantenbalie heenkotsen dat zal ze leren. :r
pi_117493982
Zeg, al een tijdje niets van ludd gehoord. Zou 'ie ziek zijn?
Find your prince, before you start kissing frogs
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 06:35:57 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117494127
quote:
10s.gif Op maandag 1 oktober 2012 22:28 schreef Staal het volgende:

[..]

Ben jij een advocaat dan dat je het zo jammer vindt?
Nee, en dat weet jij staal.
Tijd niet gezien trouwens, hoe ist met je ondernemingsplannen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:23:22 #89
385796 MagicMaik
I am full of magic ;)
pi_117500162
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oplettende lezertjes zien dat dezelfde zalm bij AH, Aldi en Super de boer Unie verkocht wordt...

Alleen is het niet de super de boer unie, Super unie is een cooperatiëf inkoop unie voor bedrijven zoals PLUS, COOP en SPAR en andere kleinere winkel ketens.Die als ze zelf zouden inkopen veel meer betalen dan als ze dat samen zouden doen omdat ze dan kortingen kunnen krijgen omdat ze meer afnemen met z"n alle.

Maar Nu even on-topic, ik werk zelf bij de PLUS, en wij kregen een memo van het hoofdkantoor, dat inderdaad de zalm werdt terug geroepen omdat het niet voldeed aan kwalitieits eisen van de plus, maar nu beschuldigen meerdere deelnems aan dit topic, de supermarkten ervan de schuldigen te zijn. Even om te duidelijk te wezen, de Firma Foppe uit Harderwijk is hier de aangewezen schuldige dit is een gerenomeerd bedrijf in de verwerking van zalm en paling. Zij hebben hun partij zalm niet van te voren gecontroleerd op ziektes en virussen. Waar dit wel verplict wordt door de NVWA, dus ik vind dat de supermarkten hier totaal geen schuld aan hebben. Zij kopen deze zalm bij een vertrouwde producent en weten dit soort dingen niet van tevoren. Natuurlijk begrijp ik als je ziek bent dat je dan hier wat tegen wilt doen. Maak daneen melding bij de NVWA over de Firma Foppe en niet over de supermarktketens zelf

Ze zouden die firma moeten aanpakken zij waren degene die in feite met mensen hun gezondheid spelen.

Groet

Maik
.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:57:51 #90
384674 Nate-Diaz
Stockton 209
pi_117500985
Ik was bijna dood door die salmonella :{
Wat een gemis zou dat geweest zijn voor jullie fokkertjes
In times of danger, dont freeze, time to be a G, follow my lead
pi_117511782
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 04:31 schreef Kings het volgende:
Zeg, al een tijdje niets van ludd gehoord. Zou 'ie ziek zijn?
Nee, ik heb er gelukkig niets aan overgehouden. :)

Wanneer het besmet was, had ik het inmiddels wel gemerkt neem ik aan.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:56:01 #92
45206 Pietverdriet
pi_117619038
De Salmonella is over de grens gegaan
http://www.n-tv.de/panora(...)-article7392906.html
Grappig is wel dat je er zo achter komt dat de slaatjes van de Aldi dus door Johma gemaakt worden.
pi_117639490
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig is wel dat je er zo achter komt dat de slaatjes van de Aldi dus door Johma gemaakt worden.
Bij de discounters zijn veel producten verrassend goed. Haal ze uit het bakje en niemand merkt het verschil. Het nadeel is dat het irritatie-gehalte van het shoppen bij een discounter hoger ligt.
pi_117643321
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:20 schreef Sessy het volgende:

[..]

Bij de discounters zijn veel producten verrassend goed. Haal ze uit het bakje en niemand merkt het verschil. Het nadeel is dat het irritatie-gehalte van het shoppen bij een discounter hoger ligt.
Ik moet zeggen dat de 120-kilo kassakalveren bij de Aldi mij een stuk minder irriteren dan een AH vol met puberende marrokaantjes die voor elk product dat je moet hebben een vakkenvul-kar neerplempen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:03:02 #95
379064 Dumpafval
Gooi jezelf weg
pi_117644169
Ik werk in een AH op de groente-afdeling en heb alle zalmverpakkingen uit de schappen gehaald zien worden. Ook de medewerkers waren er niet blij mee: het is een van de meest gewilde producten onder medewerkers voor tijdens de pauze.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:43 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat de 120-kilo kassakalveren bij de Aldi mij een stuk minder irriteren dan een AH vol met puberende marrokaantjes die voor elk product dat je moet hebben een vakkenvul-kar neerplempen.
Ben je mensenschuw? Je kan gerust vragen of de vakkenvuller het even weghaalt, als er niet gevuld wordt kan jij je boodschapjes niet doen.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:17:58 #96
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_117646898
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de Duitse ja, maar ook voor de Nederlandse?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:14:33 #98
45206 Pietverdriet
pi_117655051
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:20 schreef Sessy het volgende:

[..]

Bij mij niet hoor, ik erger me meer bij bep AH filialen.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:16:41 #99
45206 Pietverdriet
pi_117655097
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:17 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Voor de Duitse ja, maar ook voor de Nederlandse?
Moet je het fabrikantnummer controleren wat in dat ovaaltje staat
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:32:53 #100
298937 phusician
wees wijs dan doe je goed
pi_117657110
dus ook Aldi, Vomar, Deka, maar niet de Ikea
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')