quote:Op zaterdag 29 september 2012 02:46 schreef Mercer het volgende:
Ok fijn, wat is verder de bedoening van dit topic?![]()
In welke context dan? Maw je kletst beheurlijk uit je nek IMHOquote:Op zaterdag 29 september 2012 04:32 schreef Specularium het volgende:
Bedoeling klinkt in de context vaak beter.
Bedoening gaat over het wezen, bedoeling over de richting van het idee.quote:Op zaterdag 29 september 2012 04:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
In welke context dan? Maw je kletst beheurlijk uit je nek IMHO
Zoals ik al zei dus, je kletst uit je nek, want als jij ergens binnenkomt en het daar saai vindt, is dat jouw interpretatie van de situatie en slaat dus nooit op de bedoeling van het idee.quote:Op zaterdag 29 september 2012 04:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Bedoening gaat over het wezen, bedoeling over de richting van het idee.
Je zegt zeker ook toendertijd ipv. toentertijdquote:Op zaterdag 29 september 2012 10:27 schreef Pallas-Athene het volgende:
Echt weer een klacht om een klacht te hebben.
In de spreektaal hebben correcte bewoordingen voor woorden geen betekenis.
Zuig je dit uit je duim, of zag je dit in je glazen bol?quote:Op zaterdag 29 september 2012 10:31 schreef Aapmensch het volgende:
[..]
Je zegt zeker ook toendertijd ipv. toentertijd
"zeker ook" is moeilijk te begrijpen hequote:Op zaterdag 29 september 2012 10:33 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Zuig je dit uit je duim, of zag je dit in je glazen bol?
Hoe ik het en óf ik dat uitspreek kan je niet weten.
Dus zinloze post.
Je beide posts zitten vol met aannames.quote:Op zaterdag 29 september 2012 10:35 schreef Aapmensch het volgende:
[..]
"zeker ook" is moeilijk te begrijpen he![]()
Je hecht duidelijk weinig waarde aan de correcte uitspraak en bewoording, dus dan is het zeer waarschijnlijk dat je dit soort elementaire dingen verkeerd doet
Wil niet zeggen dat je dus maar ieder woord mag vervangen door iets wat erop lijkt.quote:Op zaterdag 29 september 2012 04:33 schreef Hiddendoe het volgende:
Taal verandert inderdaad, maar elke verandering is nog geen verbetering.
Ja wat bedoent TS nou, vraag ik me af?quote:Op zaterdag 29 september 2012 02:46 schreef Mercer het volgende:
Ok fijn, wat is verder de bedoening van dit topic?![]()
Die zie ik echt heel vaak, ja.quote:Op zaterdag 29 september 2012 15:17 schreef Leevancleef het volgende:
Terechte klacht. Of hij wilt i.p.v. hij wil, ook zo'n gedrocht.
quote:Op zaterdag 29 september 2012 02:47 schreef timbob het volgende:
Misschien moest dat feest wel saai zijn. Dan was het wel een saaie bedoeling.
Wil niet zeggen of het gelukt was...
Dit is niet zo maar een gewoonte onder mooiboys en chimeids Frank, dit is echt een verschijnsel wat je in alle lagen vd maatschappij terugvind.quote:
Ik wilde net verklaren hoe terecht je klacht is, maar 'terugvind' is weer een beetje jammer.quote:Op zaterdag 29 september 2012 16:52 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Dit is niet zo maar een gewoonte onder mooiboys en chimeids Frank, dit is echt een verschijnsel wat je in alle lagen vd maatschappij terugvind.
De juiste uitdrukking is ook 'onder de veren'.quote:Op zaterdag 29 september 2012 02:38 schreef JosefDettelbacher het volgende:
Voor ik tussen de veren kruip, nog gauw een topic, ik beloof dat het de laatste is voor vandaag.![]()
Want godnondepien, ik kwam hem weer tegen net:
"was echt een saaie bedoeling op dat feest, echt niet normaal".
Nee trut, het is bedoening!! Niet bedoeling!!![]()
Aantal jaar terug merkte ik in mijn omgeving dat mensen dit op grote schaal fout begonnen te gebruiken. Maar tsja, je onderschat het fenomeen, en voor je het weet is het diep verankerd in de maatschappij he.
Als ik er nu wat van zeg, zal iedereen mij ongetwijfeld raar aankijken...![]()
Maar het juiste woord is dus bedoening! Met de N van nicotinepleister!
Tot dusver mijn rant. Truste!!
Moet dat los, of moet er een t achter?quote:Op zaterdag 29 september 2012 17:12 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ik wilde net verklaren hoe terecht je klacht is, maar 'terugvind' is weer een beetje jammer.
Beter kick jij dit soort kuttopics niet meer.quote:Op zondag 25 november 2012 16:29 schreef Edmund_Blackadder het volgende:
Het gebruik van beter aan het begin van de zin en verkeerd gebruik van het werkwoord doen vind ik ook lelijk klinken.
Beter doe jij dit even schoonmaken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |