abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117370547

De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en pas na een hele lange tijd te wassen creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.

De meeste dry's hebben echter al wel een proces achter de rug om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, dit omdat sommige merken enorm uitlopen. Qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een cuff (omslag) wil maken).

Een mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.

De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te soaken (letterlijk: onderdompelen) haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.

Wat bekende merken op een rijtje per prijscategorie:

>250 euro:
• Iron Heart
• Momotaro
• Samurai
• Somét
• Sugar Cane
• The Flathead

150 - 250 euro:
• Artist Denim
• Atelier La Durance
• Denham
• Iron Heart
• Japan Blue
• Naked & Famous
• Red Cloud

<150 euro:
• A.P.C.
• Cheap Monday
• Edwin
• Levi
• Naked & Famous
• Nudie Jeans
• The Unbranded Brand

Even in een notendop wat jeans-informatie. :)

Ali_Ilegali - Edwin ED-67, Momotaro X N&F Collab, Red Cloud S400, Oldblue Co. 23oz.

Analoog - Momotaro 0701, N&F Skinny Guy Japan Heritage.

Atta-boy - APC Petit Standard, Samurai S5000VX, Self Edge x Dry Bones x SuperFuture x StyleForum.

BacardiRazzSinas - Warehouse 1000xx.

BigSmurf - Momotaro 0201, ALD Prescott Broken Twill

Blaxje - N&F WeirdGuy Selvedge Chino, A.P.C New Standard, Nudie Thin Finn Dry Selvedge, Nudie Thin Finn Dry Black Coated.

Bobr - ALD Prescott Broken Twill.

Bokkepoot - , N&F Weird Guy Elephant 2, Nudie Regular Ralf Dry Selvedge , Roy RS2 , Momotaro 201, Nudie Lab Neo , , Samurai S5000GX-K Wind , Edwin ED-35 Rainbow selvage

Brummi3_NL - Momotaro 0701, ALD Frontier BB, Nudie Lab 16 BB, Thin Finn Dry Grey Coated.

Cpt. - A.P.C. New Standard.

DeGrote - N&F Weird Guy Elephant 2, Denham Skin VJS, Indigofera Ryman Unwashed Shirt.

don-diablo - Momotaro 0201, N&F WG Japan Heritage , Levi's 511 commuter

DutchErrorist - Levi 501 STF, en meer STF's.

Ditty - Nudie Tight Long John denim stretch, Railcar Viper X003

Gaijin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.

Grachtenpinguin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.

Ieppeh - APC Petit Standard, Tellason Ladbroke Grove

JopJuh - Tellason 15.5 oz Kuroki Denim.

Kasanova_ - N&F Slim Guy Nep Selvage, Nudie Grim Tim Red Selvage.

M1stral - Momotaro 0201, 0701, 0702 en G007.

Neraice - Nudie Slim Jim Organic Dry Embu.

Nezhi - Cheap Monday Tight Original.

One_conundrum - Red Cloud S400 17oz.

omelette- APC New Standard

Patroon - Nudie Average Joe Dry Dirt Organic, Nudie Slim Jim Dry Black Coated.

RinkeNL - LVC 67 505, Samurai S710XX.

SatanicWarrior - Pace P-006 Dry Selvage, Nudie Average Joe Dry Selvage, Nudie Grim Tim Dry Stretch Selvage.

Sinji - Samurai 710xx.

T_Fluff - Edwin Nashville, ALD Frontier en Artist Denim.

ThePlaneteer - Edwin Nashville , Edwin ED-47 Rainbow selvage.

xSanjay - Nudie Thin Finn Dry Liquid Indigo, N&F Skinny Guy Natural Indigo.

Zwartemarktplaats: Denhram Grade Virgin Regular, Nudie Jeans Slim Jim Dry Organic Ecru Embo, Cheap Monday premium tight selvedge , Cheap Monday Autobahn Straight Selvedge, H&M Sliq Unwashed, Levis 504.

Ali_Ilegali (Oldblue)

Atta-boy (APC)

BigSmurf (ALD)

bokkepoot (Naked & Famous)

DeGrote (Denham)

Ditty (Nudie)

don-diablo (Momotaro)

LSDreamer (ALD)

M1stral (Momotaro)

T_Fuff (Royston)

xSanjay (Naked & Famous)

omelette (APC)

OP-style made by: Bobr ^O^
pi_117370571
Moet er nog iets in de OP aangepast worden?
pi_117371204
Grappig, porteegoods is nice ;) Heb ook een paar chukka's besteld :) Staan ook op FB.
Gelukkig dat je kon payen T_Fuff, anders kon ik via paypal voorschieten ;)

Wel lachuh dat jullie ook aan de indo brands gaan ;)
We fear that which we cannot see
  vrijdag 28 september 2012 @ 22:02:56 #4
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_117371600
+ 1 voor een TT :D

Niks mis met een mooie straight of een kleine taper (Nudie Average Joe of Momotaro 201 ofzo :9)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  vrijdag 28 september 2012 @ 22:33:50 #5
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_117373199
Goede TT idd. Mogen sowieso meer non-skinny fit collabs komen.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_117373555
Haha.
Maar laatste vraag: licht bruin of donker bruin onder anthraciet pak? :P Anders kan ik ook een navy pak nemen.
pi_117374871
Zal morgen (eindelijk) eens wat fitpics maken van mijn ED-55 :)
Ik moet zeggen dat ik nog weinig progress zie, alleen wat honeycombs die zich beginnen te vormen ;(
  vrijdag 28 september 2012 @ 23:23:52 #8
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_117375399
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 23:11 schreef Michhas het volgende:
Zal morgen (eindelijk) eens wat fitpics maken van mijn ED-55 :)
Ik moet zeggen dat ik nog weinig progress zie, alleen wat honeycombs die zich beginnen te vormen ;(
Tsja, dat is nu eenmaal Edwin..
#FREEBAJSKORV
  vrijdag 28 september 2012 @ 23:28:15 #9
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_117375594
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:41 schreef Nezhi het volgende:
Haha.
Maar laatste vraag: licht bruin of donker bruin onder anthraciet pak? :P Anders kan ik ook een navy pak nemen.
Onder antraciet kan alles. Zwart, lichtbruin, donkerbruin. Daarom ook een donkergrijs pak halen, kan je alles mee combineren. ;)
pi_117375625
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:56 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Grappig, porteegoods is nice ;) Heb ook een paar chukka's besteld :) Staan ook op FB.
Gelukkig dat je kon payen T_Fuff, anders kon ik via paypal voorschieten ;)

Wel lachuh dat jullie ook aan de indo brands gaan ;)
Hebben geen paypal nog, ik had gezegd dat ze dat moesten doen, want dat zou internationale klanten fijner vinden.

Ik heb nu iets van ¤7-10 aan kosten moeten betalen voor de internationale overboeking, best zonde. Paypal heeft dat probleem niet!

Ben wel echt benieuwd naar die slub denim.
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  vrijdag 28 september 2012 @ 23:30:44 #11
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_117375691
Heb je geen CC dan?
pi_117376188
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 23:28 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Onder antraciet kan alles. Zwart, lichtbruin, donkerbruin. Daarom ook een donkergrijs pak halen, kan je alles mee combineren. ;)
O+ Thanks! Ik ga ze morgen bestellen, wacht nu alleen nog op antwoord over de maat :)
pi_117378333
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 23:29 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Hebben geen paypal nog, ik had gezegd dat ze dat moesten doen, want dat zou internationale klanten fijner vinden.

Ik heb nu iets van ¤7-10 aan kosten moeten betalen voor de internationale overboeking, best zonde. Paypal heeft dat probleem niet!

Ben wel echt benieuwd naar die slub denim.
Oh ja dat sux idd ;( Het scheelt dat ik ook mijn nicht eerst kan laten betalen en ik betaal dan haar terug als ik daar ben ;)

Ben idd ook benieuwd hoe die slub is, hoop dat die bij je binnen is voordat ik ga :D
  zaterdag 29 september 2012 @ 08:41:59 #14
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_117381443
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 23:43 schreef Nezhi het volgende:

[..]

O+ Thanks! Ik ga ze morgen bestellen, wacht nu alleen nog op antwoord over de maat :)
Ik zou zelf wat donkerder doen als eerste paar.
pi_117390514
Heeft een van jullie ervaring met Benzak Denim Developers? Ik heb deze naam wel eens kort voorbij zien komen op sufu, maar ik ben er laatst achter gekomen dat een goser in Amsterdam deze jeans in zeer gelimiteerde opgaven in elkaar knutselt. Er staat een klein katern over dit merk in de laatste JFK(tijdschrift). Check www.benzakdenimdevelopers.com

De denim zal dan wel niet hyper bijzonder zijn, maar ergens vind ik het wel gruwelijk om een Nederlands product te dragen in plaats van een vergelijkbaar geprijsde en in grotere oplage geproduceerde Nudie, Apc of Naked and Famous.

[ Bericht 2% gewijzigd door kaaspeer op 29-09-2012 15:52:29 ]
  zaterdag 29 september 2012 @ 15:55:41 #16
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_117391160
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:34 schreef kaaspeer het volgende:
Heeft een van jullie ervaring met Benzak Denim Developers? Ik heb deze naam wel eens kort voorbij zien komen op sufu, maar ik ben er laatst achter gekomen dat een goser in Amsterdam deze jeans in zeer gelimiteerde opgaven in elkaar knutselt. Er staat een klein katern over dit merk in de laatste JFK(tijdschrift). Check www.benzakdenimdevelopers.com

De denim zal dan wel niet hyper bijzonder zijn, maar ergens vind ik het wel gruwelijk om een Nederlands product te dragen in plaats van een vergelijkbaar geprijsde en in grotere oplage geproduceerde Nudie, Apc of Naked and Famous.
Ervaring niet, alleen eens zien staan. Verder niet opgezocht maar het is zeker geen verkeerd paar. Prima fit en goede potentie. :Y potentieel waard om te overwegen voor de toekomst.
pi_117391245
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:34 schreef kaaspeer het volgende:

Meeste hier kennen het wel maar volgens mij geen ervaringen ermee.
Idd wel nice dat NL producten qua denim op de markt is en in beperkte uitgave zodat niet iedereen het draagt ;)
  zaterdag 29 september 2012 @ 16:08:48 #18
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_117391563
Ik vind die (slim) portemonnee wel tof eig. Selvage aan de binnenkant en het juiste aantal vakjes voor pasjes (had voor mij nog 1 meer kunnen zijn).
pi_117391951
Ik heb net ff een mailtje naar ze gestuurd om te vragen hoeveel rek er nog in de denim zit. De mt 32 (34 true waist) zou me prima moeten zitten, mits t niet uitrekt als een beest.

Mogelijk is dit een leuke vervanger voor m'n Jean Shops. Met een bijbaan als barman ging er helaas teveel meuk overheen waardoor nauwelijks wassen niet echt goed te praten was. Het resultaat van veelvuldige Baco soaks zijn dus nihil. Ondanks het vele wassen heeft deze nog best leuke whiskers. Er zijn alleen nauwelijks fades in m'n knieholtes.

@ Don Diablo: die accessoires zijn Obbi Good Label. Mooi spul.
  zaterdag 29 september 2012 @ 16:32:39 #20
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_117392299
Obbi good label ken ik wel. Kent iedereen hier wel. Ik zou een 31 à 30 (indien genoeg rek) nemen. Indien die reageert vragen of die aan korting doet bij meerdere dingen. ;)
pi_117393851
Heb net antwoord op m'n mail gekregen. Hij zei dat er idd wat uitloop te verwachten is, maar niets noemenswaardigs. Als xtra tip werd me verteld om een dikke riem te dragen om de boel op z'n plek te houden. Minder kans om te rekken, zullen we maar zegen.

86cm is wel bottomline strak. 2cm erbij zou comfortabel worden, dus dat moet te doen zijn.

Ik ga er nog even over nadenken en m'n centjes tellen. Bij sufu gaf hij 25% korting, helaas was dat voordat z'n naam in grote tijdschriften stond. Kleine kans dat hij dat weer zal flikken.
  zaterdag 29 september 2012 @ 17:25:08 #22
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_117394080
Je kunt subtiel vragen of die korting nog geldt. Indien je em besteld dan zijn we erg benieuwd en pics wanneer binnen. :P
  zondag 30 september 2012 @ 15:03:58 #23
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_117423915
Is er trouwens überhaupt iemand die mijn skinnyguy hier past? Ik heb namelijk het liefst dat iemand hem overneemt waarbij ik zeker weet dat hij in goede handen komt. Wat mij betreft mag hij voor ¤50 weg.

Anders moet ik hem op SuFu/MyNudies zetten, en wie weet waar hij dat terecht komt.
#FREEBAJSKORV
  zondag 30 september 2012 @ 15:10:14 #24
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_117424166
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 15:03 schreef xSanjay het volgende:
Is er trouwens überhaupt iemand die mijn skinnyguy hier past? Ik heb namelijk het liefst dat iemand hem overneemt waarbij ik zeker weet dat hij in goede handen komt. Wat mij betreft mag hij voor ¤50 weg.

Anders moet ik hem op SuFu/MyNudies zetten, en wie weet waar hij dat terecht komt.
Ikke njet. :P
  zondag 30 september 2012 @ 15:16:50 #25
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_117424370
Past mij ook niet, skinny Guy krijg ik niet verder dan m'n knieën.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')