abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117357677
Ik rij nu in een Audi A4 uit 2002 al 2 jaar, maar hij staat tegenwoordig elke maand bijna bij de garage, en dan denk je dat nu onderhand wel alles vervangen is, is er weer wat mis..

Ik heb hem voor 10.000 gekocht paar jaar geleden, maar ik zit te denken om hem weg te doen.

Ik keek even op marktplaats maar voor geen 6000 heb je een alfa uit 2005 met nog geen 100.000 op de teller.

http://auto.marktplaats.n(...)D%3D&fta_ind=25&fs=1

Dus ik zat te denken om zo'een aan te schaffen, ze zijn vrij luxe, maar ook niet echt duur, doe ik er goed aan denken jullie om zo eentje aan te schaffen, en hoe zit het met alfa romeo, duur in onderhoud? En stel dat je dit niks vind, zijn er anderen merken/typen die wel goed zijn, luxe maar niet te duur in het onderhoud?
Prijs tot 8000 vind ik wel goed, want moet ook overhouden om benzine+reparaties van de auto te kunnen betalen!

Thanks voor het meedenken!
Onderhoud van mijn huidige auto is gewoon een bodemloze put en zonden voor het geld!
pi_117357732
Met een Alfa sta je ook elke maand bij de garage.
  vrijdag 28 september 2012 @ 16:46:46 #3
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117357817
Deze heeft de oude neus, die nieuwere is fraaier.
Berichten over de kwaliteit van Alfa zijn heel wisselend; je moet ii liefhebber zijn. Vriend van mij, die-hard Alfist, raadde mij overigens ten zeerste een Alfa af :')
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
  vrijdag 28 september 2012 @ 16:48:29 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_117357878
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:44 schreef LouieAnderson het volgende:
Met een Alfa sta je ook elke maand bij de garage.
Ben benieuwd dan, ik heb nog nergens last van.
Je moeder is een hamster
pi_117357936
Heb een grote Alfa 156 gekocht uit 1998, had toen 210.000 op de klok en nu een 230.000. Tussentijds niets bezonders gehad, alleen remblokken a 75 euro totaal vervangen. Dus aan onderhoud koste mij de Alfa 75 euro over 20.000 km, niet gek.
pi_117357986
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:50 schreef Apekoek het volgende:
Heb een grote Alfa 156 gekocht uit 1998, had toen 210.000 op de klok en nu een 230.000. Tussentijds niets bezonders gehad, alleen remblokken a 75 euro totaal vervangen. Dus aan onderhoud koste mij de Alfa 75 euro over 20.000 km, niet gek.
Wow, dat klinkt goed!
Ik ga sowieso met een vriend langs die bij een garage werkt, dus als alles in orde lijkt te zijn, dan kan ik dus overwegen om hem te kopen! Goed om te horen :) bedankt!
pi_117358154
pm hem ofzo

[ Bericht 100% gewijzigd door blup op 28-09-2012 19:39:21 ]
Ne mutlu Türküm diyene
  vrijdag 28 september 2012 @ 17:04:32 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_117358532
Die Audi was toch van je vriendin!?

Anyway, ik zou lekker een toffe Hyundai uitzoeken. Of een Mazda 3.
pi_117360025
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:46 schreef dr.Bellows het volgende:
Deze heeft de oude neus, die nieuwere is fraaier.
Berichten over de kwaliteit van Alfa zijn heel wisselend; je moet ii liefhebber zijn. Vriend van mij, die-hard Alfist, raadde mij overigens ten zeerste een Alfa af :')
Terecht. Een Alfa moet je wel een beetje 'koesteren'. Als jij een autoliefhebber bent dan ga je ook netjes met je auto om, zoals keurig warm rijden, op tijd zn beurten geven, vloeistoffen regelmatig checken. Als je iemand bent die dat niks boeit en gewoon een A naar B vehikel wil dan raad ik je (als Alfarijder) ook af om een Alfa te kopen.

Als je een Alfa koopt zou ik wel de onderhoudshistorie proberen te achterhalen of kopen bij een betrouwbare garage/specialist. Alfa's (vooral die TS-blokken) zijn net iets gevoeliger dan een doornsee japanner oid. Een twinspark moet niet met te weinig olie gelopen hebben. Als je van de lokale sjonnie via marktplaats koopt is het de vraag of dat allemaal wel netjes gecheckt is altijd.
  vrijdag 28 september 2012 @ 19:16:11 #10
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117363637
Precies wat Palomar zegt.
Overigens zijn de JTD (diesel) blokken van Alfa onverwoestbaar.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_117366758
Wel vreemd dat het logo op de kofferbakklep nu al is weggesleten. Je zou zo iets verwachten als hij veel meer km heeft gemaakt.
pi_117367553
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:31 schreef Lesley-91 het volgende:
Wel vreemd dat het logo op de kofferbakklep nu al is weggesleten. Je zou zo iets verwachten als hij veel meer km heeft gemaakt.
Die dingen verbleken idd erg snel. Die auto is uit 2005 en heb wel nieuwere Alfa's gezien waarbij dat logo helemaal faal is. Heb die aan de voorkant mijn 156 ook al vervangen ;)

Je hoeft aan de slijtage van het logo niet te concluderen dat de auto veel ouder is ;) Overigens zou ik voor dat geld wel voor het facelift-model gaan. Ook qua interieur heb je veel mooiere voor dat geld dan die uit de advertentie. Veel modellen hebben leer en de wat luxere uitvoeringen zijn te herkennen aan de airco/ventilatie-knopjes waar een displaytje op zit, ipv. een ouderwetse draaiknop.
pi_117367666
Lancia is veel beter _O_
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_117372640
hahaha

alfa is dus echt slechte kwaliteit.
m'n vader heeft er een aantal nieuw geleased. alleen maar gezeik gehad.
zowel de oudere als nieuwere modellen en vanaf 0 km begon het gezeik al.
de laatste die we hadden (159 1.9 diesel) had constant gezeik met de EGR.
een vorige had een lekke tank en zo kan ik nog wel even doorgaan.
mocht je toch per se een alfa willen, koop geen selespeed, hier zijn altijd problemen mee.

korte samenvatting: alfa is 3x niks
  vrijdag 28 september 2012 @ 23:34:28 #15
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_117375846
Een goed behandelde 147 moet je makkelijk kunnen vinden met zo'n budget, maar het is en blijft toch een klein beetje een kwestie van geluk of je ook echt een exemplaar koopt dat geen gezeik krijgt, want dat lijkt soms direct vanaf de lopende band te worden bepaald. Geldt in principe voor elke auto, maar een Alfa Romeo (een iets oudere, model stamt uit 2000) blijft natuurlijk een slag apart, en dat zeg ik als fan.

Zeker met JTD-motor niet af te raden (prachtdiesels, moet er natuurlijk qua kilometers wel uit kunnen). Maar als je dan je Audi vervangt puur vanwege constante reparatiekosten, kun je dat misschien beter doen met iets dat écht te boek staat als "wil niet kapot".

quote:
99s.gif Op vrijdag 28 september 2012 17:04 schreef Yi-Long het volgende:
Die Audi was toch van je vriendin!?

Anyway, ik zou lekker een toffe Hyundai uitzoeken. Of een Mazda 3.
Met dat laatste kan ik het alleen maar eens zijn. Verdere meningen daargelaten, die auto's zijn ontzettend sterk, hoor of lees je zelden iets verkeerds over.

In de onze bijvoorbeeld wordt nu ruim een jaar gereden (al met al een kilometer of 15.000, niet enorm veel maar toch) en het enige dat ie tot nu toe aan onderhoud gekost heeft was een leeggeraakt tankje van de ruitenwisservloeistof. De APK laatst gaf nul aandachtspunten, gewoon een Jap van de oude stempel, eenvoudig en degelijk. Rijdt ook nog lekker.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/mazda/3/8542588
http://www.autotrack.nl/tweedehands/mazda/3/8762421

Of als het een maatje groter moet is een 6 ook geen slechte optie:

http://www.autotrader.nl/(...)matic-cruise/detail/
http://www.autokopen.nl/t(...)-executive-navigatie
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_117377428
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:48 schreef Palomar het volgende:

[..]

Die dingen verbleken idd erg snel. Die auto is uit 2005 en heb wel nieuwere Alfa's gezien waarbij dat logo helemaal faal is. Heb die aan de voorkant mijn 156 ook al vervangen ;)

Je hoeft aan de slijtage van het logo niet te concluderen dat de auto veel ouder is ;) Overigens zou ik voor dat geld wel voor het facelift-model gaan. Ook qua interieur heb je veel mooiere voor dat geld dan die uit de advertentie. Veel modellen hebben leer en de wat luxere uitvoeringen zijn te herkennen aan de airco/ventilatie-knopjes waar een displaytje op zit, ipv. een ouderwetse draaiknop.
Klopt logo aan de voorkant verbleekt snel, maar de achterkant moet een stuk langer meegaan. Overigens vind ik het facelift model minder mooi, maar dat is een kwestie van smaak.
pi_117377989
Heb 2 jaar geleden een donkerblauwe Alfa 156-1.8 twin spark gekocht voor 2500 e. Er zat 189.000 km op. Verlaagde sportversie. Ik had me eerst goed ingelezen op verschillende fora en wist dat Alfa een duur zorgenkind kán zijn maar ik vond 'm gewoon zo mooi van binnen en van buiten dat ik deze gewoon móest hebben. Wat een geweldig mooi ontworpen interieur en dashboard. Beetje onderhandeld en heb de distributieriem laten vervangen, waterpomp, accu, fuseekogels,radiator, handremkabel, nieuwe banden,en binnenkort de stappenmotor. Soms gaan er bij de Alfa spontaan lampjes branden hoor je wel eens. Klopt. Paar keer gehad maar nu al een jaar helemaal niet. Gewoon goed onderhouden en steeds even laten nakijken bij een kleine beurt om de vier maanden ofzo. Niks aan de hand. Alfa rijdt echt zalig! Ik ben ook over de twee meter en die stoelen zijn goddelijk. Als je van een Alfa houdt. Kopen dat ding.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_117378307
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:50 schreef Apekoek het volgende:
Heb een grote Alfa 156 gekocht uit 1998, had toen 210.000 op de klok en nu een 230.000. Tussentijds niets bezonders gehad, alleen remblokken a 75 euro totaal vervangen. Dus aan onderhoud koste mij de Alfa 75 euro over 20.000 km, niet gek.
Ja, en binnenkort krijg je een beurt met olie, filters en banden. Dan kost die bak je ineens 875 euro over 20k km. Na 20k met een auto met amper onderhoud, kun je niet echt een representatief kostenplaatje schetsen hè? Dat komt na 50k ofzo.
Schip ahoy!
pi_117379351
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 00:41 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ja, en binnenkort krijg je een beurt met olie, filters en banden. Dan kost die bak je ineens 875 euro over 20k km. Na 20k met een auto met amper onderhoud, kun je niet echt een representatief kostenplaatje schetsen hè? Dat komt na 50k ofzo.
Nee hoor, dat denk jij.
pi_117379911
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 00:41 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ja, en binnenkort krijg je een beurt met olie, filters en banden. Dan kost die bak je ineens 875 euro over 20k km. Na 20k met een auto met amper onderhoud, kun je niet echt een representatief kostenplaatje schetsen hè? Dat komt na 50k ofzo.
Andere auto's doen natuurlijk eindeloos lang met olie, filters en banden.
pi_117381779
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 01:37 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Nee hoor, dat denk jij.
Prima, dan vervang je niks. Loopt die bak vanzelf in de soep.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 02:24 schreef vannelle het volgende:

[..]

Andere auto's doen natuurlijk eindeloos lang met olie, filters en banden.
Dan nog. Hij moet gewoon wel een reëel antwoord geven. Dit is zo'n momentopname waar je geen drol mee kan.
Schip ahoy!
  zaterdag 29 september 2012 @ 11:53:55 #22
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117383956
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 23:34 schreef Kriegel het volgende:
Maar als je dan je Audi vervangt puur vanwege constante reparatiekosten, kun je dat misschien beter doen met iets dat écht te boek staat als "wil niet kapot".
Misschien is Volvo dan ook een optie voor TS. Een beetje Volvo gaat daarbij ook minimaal 350K mee, voordat er echt een keer iets vervangen moet worden. Vaak zijn er zeer uitgebreide business modellen te koop voor een relatief lage prijs. Met een beetje zoeken is er best een leuk sportief modeletje te vinden.
Voorbeeldje
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
  zaterdag 29 september 2012 @ 12:58:19 #23
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_117385653
Heb bij Volvo altijd wel het idee dat dat ultra-onverwoestbare imago vooral stamt uit de tijd van die oude tanks, de 740 / 760 enzo. Het schijnt dat er rond de eeuwwisseling toch wat problemen waren met de S- en V-serie. Toegegeven, het fijne weet ik er niet van en tegenwoordig zou het alweer beter kunnen zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kriegel op 29-09-2012 13:11:04 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_117387476
Dat klopt, omdat die S40/V40 van die tijd onderhuids praktisch een Renault waren. Zijn dus niet zo goed als de oudere series.
Schip ahoy!
  zaterdag 29 september 2012 @ 15:42:29 #25
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_117390791
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 13:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat klopt, omdat die S40/V40 van die tijd onderhuids praktisch een Renault waren. Zijn dus niet zo goed als de oudere series.
Alleen de diesels waren van Renault. Benzine versies zijn van Volvo, behalve de 1.8GDI, die is van Mitsubishi
pi_117391915
En dat blok staat dan ook weer bekend om z'n matige betrouwbaarheid.
Schip ahoy!
  zaterdag 29 september 2012 @ 16:21:56 #27
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_117391965
Renault diesels trouwens niet, dat kunnen ze daar best goed. Maar misschien ging het om meer dan alleen de motor?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 30 september 2012 @ 16:23:04 #28
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_117426467
Let bij Alfa heel goed op de distributieriem. Volgens het boekje kan 'ie 80k km mee, maar vervangen bij 60k. Bij 80k breekt 'ie gegarandeerd.
  zondag 30 september 2012 @ 18:47:03 #29
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117432103
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 12:58 schreef Kriegel het volgende:
Heb bij Volvo altijd wel het idee dat dat ultra-onverwoestbare imago vooral stamt uit de tijd van die oude tanks, de 740 / 760 enzo. Het schijnt dat er rond de eeuwwisseling toch wat problemen waren met de S- en V-serie. Toegegeven, het fijne weet ik er niet van en tegenwoordig zou het alweer beter kunnen zijn.
De oude 40 serie wil soms wat kuren hebben, schijnt. Sprak laatst een meneer van de wegenwacht en die noemde dat nieuwe Volvo's in de regel pas 350-400K kuren gingen vertonen. Die degelijkheid gold ook voor de XC-series volgens hem.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_117435429
Dat zou wel enorm voor Volvo pleiten zeg. Genoeg merken die dat tegenwoordig lang niet zo makkelijk halen.
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')