Ben benieuwd dan, ik heb nog nergens last van.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:44 schreef LouieAnderson het volgende:
Met een Alfa sta je ook elke maand bij de garage.
Wow, dat klinkt goed!quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:50 schreef Apekoek het volgende:
Heb een grote Alfa 156 gekocht uit 1998, had toen 210.000 op de klok en nu een 230.000. Tussentijds niets bezonders gehad, alleen remblokken a 75 euro totaal vervangen. Dus aan onderhoud koste mij de Alfa 75 euro over 20.000 km, niet gek.
Terecht. Een Alfa moet je wel een beetje 'koesteren'. Als jij een autoliefhebber bent dan ga je ook netjes met je auto om, zoals keurig warm rijden, op tijd zn beurten geven, vloeistoffen regelmatig checken. Als je iemand bent die dat niks boeit en gewoon een A naar B vehikel wil dan raad ik je (als Alfarijder) ook af om een Alfa te kopen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:46 schreef dr.Bellows het volgende:
Deze heeft de oude neus, die nieuwere is fraaier.
Berichten over de kwaliteit van Alfa zijn heel wisselend; je moet ii liefhebber zijn. Vriend van mij, die-hard Alfist, raadde mij overigens ten zeerste een Alfa af
Die dingen verbleken idd erg snel. Die auto is uit 2005 en heb wel nieuwere Alfa's gezien waarbij dat logo helemaal faal is. Heb die aan de voorkant mijn 156 ook al vervangenquote:Op vrijdag 28 september 2012 20:31 schreef Lesley-91 het volgende:
Wel vreemd dat het logo op de kofferbakklep nu al is weggesleten. Je zou zo iets verwachten als hij veel meer km heeft gemaakt.
Met dat laatste kan ik het alleen maar eens zijn. Verdere meningen daargelaten, die auto's zijn ontzettend sterk, hoor of lees je zelden iets verkeerds over.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:04 schreef Yi-Long het volgende:
Die Audi was toch van je vriendin!?
Anyway, ik zou lekker een toffe Hyundai uitzoeken. Of een Mazda 3.
Klopt logo aan de voorkant verbleekt snel, maar de achterkant moet een stuk langer meegaan. Overigens vind ik het facelift model minder mooi, maar dat is een kwestie van smaak.quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:48 schreef Palomar het volgende:
[..]
Die dingen verbleken idd erg snel. Die auto is uit 2005 en heb wel nieuwere Alfa's gezien waarbij dat logo helemaal faal is. Heb die aan de voorkant mijn 156 ook al vervangen
Je hoeft aan de slijtage van het logo niet te concluderen dat de auto veel ouder isOverigens zou ik voor dat geld wel voor het facelift-model gaan. Ook qua interieur heb je veel mooiere voor dat geld dan die uit de advertentie. Veel modellen hebben leer en de wat luxere uitvoeringen zijn te herkennen aan de airco/ventilatie-knopjes waar een displaytje op zit, ipv. een ouderwetse draaiknop.
Ja, en binnenkort krijg je een beurt met olie, filters en banden. Dan kost die bak je ineens 875 euro over 20k km. Na 20k met een auto met amper onderhoud, kun je niet echt een representatief kostenplaatje schetsen hè? Dat komt na 50k ofzo.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:50 schreef Apekoek het volgende:
Heb een grote Alfa 156 gekocht uit 1998, had toen 210.000 op de klok en nu een 230.000. Tussentijds niets bezonders gehad, alleen remblokken a 75 euro totaal vervangen. Dus aan onderhoud koste mij de Alfa 75 euro over 20.000 km, niet gek.
Nee hoor, dat denk jij.quote:Op zaterdag 29 september 2012 00:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ja, en binnenkort krijg je een beurt met olie, filters en banden. Dan kost die bak je ineens 875 euro over 20k km. Na 20k met een auto met amper onderhoud, kun je niet echt een representatief kostenplaatje schetsen hè? Dat komt na 50k ofzo.
Andere auto's doen natuurlijk eindeloos lang met olie, filters en banden.quote:Op zaterdag 29 september 2012 00:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ja, en binnenkort krijg je een beurt met olie, filters en banden. Dan kost die bak je ineens 875 euro over 20k km. Na 20k met een auto met amper onderhoud, kun je niet echt een representatief kostenplaatje schetsen hè? Dat komt na 50k ofzo.
Prima, dan vervang je niks. Loopt die bak vanzelf in de soep.quote:
Dan nog. Hij moet gewoon wel een reëel antwoord geven. Dit is zo'n momentopname waar je geen drol mee kan.quote:Op zaterdag 29 september 2012 02:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Andere auto's doen natuurlijk eindeloos lang met olie, filters en banden.
Misschien is Volvo dan ook een optie voor TS. Een beetje Volvo gaat daarbij ook minimaal 350K mee, voordat er echt een keer iets vervangen moet worden. Vaak zijn er zeer uitgebreide business modellen te koop voor een relatief lage prijs. Met een beetje zoeken is er best een leuk sportief modeletje te vinden.quote:Op vrijdag 28 september 2012 23:34 schreef Kriegel het volgende:
Maar als je dan je Audi vervangt puur vanwege constante reparatiekosten, kun je dat misschien beter doen met iets dat écht te boek staat als "wil niet kapot".
Alleen de diesels waren van Renault. Benzine versies zijn van Volvo, behalve de 1.8GDI, die is van Mitsubishiquote:Op zaterdag 29 september 2012 13:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat klopt, omdat die S40/V40 van die tijd onderhuids praktisch een Renault waren. Zijn dus niet zo goed als de oudere series.
De oude 40 serie wil soms wat kuren hebben, schijnt. Sprak laatst een meneer van de wegenwacht en die noemde dat nieuwe Volvo's in de regel pas 350-400K kuren gingen vertonen. Die degelijkheid gold ook voor de XC-series volgens hem.quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:58 schreef Kriegel het volgende:
Heb bij Volvo altijd wel het idee dat dat ultra-onverwoestbare imago vooral stamt uit de tijd van die oude tanks, de 740 / 760 enzo. Het schijnt dat er rond de eeuwwisseling toch wat problemen waren met de S- en V-serie. Toegegeven, het fijne weet ik er niet van en tegenwoordig zou het alweer beter kunnen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |