Apart van dat hij het nodig vindt om op mij te lopen schelden ben ik het wel deels met hem eens. Met scheefgroei van de emancipatie dacht ik dat er zoiets als het volgende bedoeld werd (meen ik gelezen te hebben): Mannen worden meer vrouw, als in ze werken fulltime en helpen daarnaast mee in het huishouden. Vrouwen werken parttime en willen daarnaast lekker lui zijn. (of zoiets)quote:Op vrijdag 28 september 2012 00:14 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Percentage echtscheidingen in Nederland is gemiddeld (of zelfs iets lager) vergeleken met de rest van Europa. En geen idee wat je met 'scheefgroei van de emancipatie' bedoeld, maar die is niet bepaald vergevorderd hier. Zou het toch niet allemaal een beetje aan jouw perceptie kunnen liggen in plaats van aan de vrouwen?
Behalve dat vrouwen in Nederland relatief veel parttime werken, heb je bronnen om te ondersteunen dat mannen hier meer in het huishouden doen dan buitenlandse mannen en Nederlandse vrouwen minder dan buitenlandse vrouwen? Overigens vind ik 'helpen in het huishouden' niet 'meer vrouw worden'. Die stofzuiger breekt echt je testosteron niet af hoor.quote:Op vrijdag 28 september 2012 00:19 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Apart van dat hij het nodig vindt om op mij te lopen schelden ben ik het wel deels met hem eens. Met scheefgroei van de emancipatie dacht ik dat er zoiets als het volgende bedoeld werd (meen ik gelezen te hebben): Mannen worden meer vrouw, als in ze werken fulltime en helpen daarnaast mee in het huishouden. Vrouwen werken parttime en willen daarnaast lekker lui zijn. (of zoiets)
Ik had het ook maar ergens gelezenquote:Op vrijdag 28 september 2012 00:37 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Behalve dat vrouwen in Nederland relatief veel parttime werken, heb je bronnen om te ondersteunen dat mannen hier meer in het huishouden doen dan buitenlandse mannen en Nederlandse vrouwen minder dan buitenlandse vrouwen? Overigens vind ik 'helpen in het huishouden' niet 'meer vrouw worden'. Die stofzuiger breekt echt je testosteron niet af hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Edit van zarGon: Lief zijn. -
[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2012 16:18:54 ]
quote:Op vrijdag 28 september 2012 00:37 schreef Anyanka het volgende:
Die stofzuiger breekt echt je testosteron niet af hoor.
http://www.nu.nl/lifestyl(...)t-in-huishouden.htmlquote:Op vrijdag 28 september 2012 00:37 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Behalve dat vrouwen in Nederland relatief veel parttime werken, heb je bronnen om te ondersteunen dat mannen hier meer in het huishouden doen dan buitenlandse mannen en Nederlandse vrouwen minder dan buitenlandse vrouwen? Overigens vind ik 'helpen in het huishouden' niet 'meer vrouw worden'. Die stofzuiger breekt echt je testosteron niet af hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door dawg op 28-09-2012 16:33:44 ]
Ik ga niet offtopic, ik probeer het juist te voorkomen dat comp_lex zijn wanhoop uitstort in dit topic.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:16 schreef zarGon het volgende:
Even doorgenomen.
Xingu en Comp_Lex, niet off-topic gaan door het op jezelf te betrekken. Weissman, lief zijn!\
On-topic weer, vanaf hier!
Veel mannen/jongens worden toch opgevoed met veelal mannelijke dingen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 00:37 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Als die verschillen zo absoluut en biologisch zijn, waar komen die feministische golven dan überhaupt vandaan? Leuk stuk trouwens over emancipatie en evolutiepsychologie: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)uwen-hetzelfde.dhtmlquote:Op vrijdag 28 september 2012 17:28 schreef Xingu het volgende:
[..]
Veel mannen/jongens worden toch opgevoed met veelal mannelijke dingen.
Het begint al met de autootjes, soldaatjes, computer games, vechtfilms, vechtsport, daarnaast zien ze ook de man en vrouw (in het huishouden vaak) de traditionele taken doen.
Het zit er zowel ingebakken als aangeleerd, de kijk op bepaalde dingen.
Door een golf van feminisme in het verleden probeert men de verschillen die biologisch gezien altijd al aanwezig waren tussen de seksen te vervagen,met veel problemen en irritaties tot gevolg.
Vrouwen zullen nooit maar dan ook nooit gelijkwaardig zijn en staan aan de man in bepaalde facetten puur om vanouds biologische redenen.
Vergeleken met racisme is dit niet uit te bannen, aangezien racisme vaak is aangeleerd en verschillen tussen de seksen zo oud als de mensheid is.
Het kwam er ietwat zwart/wit uit, de feministische golven zijn natuurlijk ontstaan doordat de vrouw vaak geeneens de kans kreeg om zich op andere vlakken te begeven als simpelweg huishoudelijke taken en het breien van kleding.quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:27 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Als die verschillen zo absoluut en biologisch zijn, waar komen die feministische golven dan überhaupt vandaan? Leuk stuk trouwens over emancipatie en evolutiepsychologie: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)uwen-hetzelfde.dhtml
Bovendien heb ik niet het idee dat er tegenwoordig daadwerkelijk meer problemen en irritaties zijn. Ik vind het een beetje hetzelfde als klagen over 'de jeugd van tegenwoordig', dat doet men ook al sinds weet-ik-niet-hoeveel voor Christus.
Maar wat houdt die houding/mentaliteit dan concreet in? Wat heb jij persoonlijk meegemaakt op dit gebied?quote:Op zaterdag 29 september 2012 03:19 schreef Xingu het volgende:
[..]
Het kwam er ietwat zwart/wit uit, de feministische golven zijn natuurlijk ontstaan doordat de vrouw vaak geeneens de kans kreeg om zich op andere vlakken te begeven als simpelweg huishoudelijke taken en het breien van kleding.
Ik ben het er dan wel mee eens dat vrouwen de kans moeten krijgen om een beroep of iets anders te doen waarin ze zichzelf het meest thuis voelen. Dat is geen probleem en ook zeer terecht en humaan.![]()
Hetgeen me dan wel stoort uit ervaring is de veelal voorkomende houding en mentaliteit van de meeste meiden in NL,
Ah, dus vrouwen moeten eeuwig dankbaar zijn voor de kansen die ze van de mannen hebben gekregen?!quote:Men moet wel ten alle tijden beseffen, dat de man hen de mogelijkheden heeft gegeven om zich te kunnen ontplooien op andere gebieden als vanouds.
Wat gaat er nou precies zo krom in Nederland? Vrouwen verdienen nog steeds minder en doen nog steeds veel meer in het huishouden dan mannen. Zoveel is er niet veranderd in de afgelopen decennia.quote:Op de kromme wijze zoals het tegenwoordig in NL al een aantal decennia lang gaat kan nooit de bedoeling zijn geweest.
De vrouw is over het algemeen niet in dezelfde dingen goed als een man, maar sommige vrouwen hebben juist wel mannentalenten en andersom. Generaliseren is dodelijk op dit soort gebieden. De gemiddelde man/vrouw bestaat niet en daarom zijn gelijke kansen zo belangrijk.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:28 schreef Xingu het volgende:
[..]
Veel mannen/jongens worden toch opgevoed met veelal mannelijke dingen.
Het begint al met de autootjes, soldaatjes, computer games, vechtfilms, vechtsport, daarnaast zien ze ook de man en vrouw (in het huishouden vaak) de traditionele taken doen.
Het zit er zowel ingebakken als aangeleerd, de kijk op bepaalde dingen.
Door een golf van feminisme in het verleden probeert men de verschillen die biologisch gezien altijd al aanwezig waren tussen de seksen te vervagen,met veel problemen en irritaties tot gevolg.
Vrouwen zullen nooit maar dan ook nooit gelijkwaardig zijn en staan aan de man in bepaalde facetten puur om vanouds biologische redenen.
Vergeleken met racisme is dit niet uit te bannen, aangezien racisme vaak is aangeleerd en verschillen tussen de seksen zo oud als de mensheid is.
Wijzen veel vrouwen jou af in Nederland?quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:09 schreef Toxinus het volgende:
Na een tijd weer eens uit te zijn geweest, vielen me van het weekend de negatieve trekken en kanten weer zeer op bij de meeste dames. Observerend in de club en kroeg, zag ik de ene man/jongen na de ander: sneuvelen door de meest middelmatige of niet bijzonder aantrekkelijke krengen waar ze het op hadden voorzien.
Ik realiseerde me gelijk weer waarom ik oa niet meer uitging in
NL en gelukkigg niet meer doe aan popie jopie dingen als twitter facebook en allerlei andere aandachtsgeile media om meiden te overtuigen of te reageren hoe knap ze wel niet zijn, zoals de rest van de kudde als strontvliegen op zulke meiden reageren.
Voor zulke vrouwen moet je je niet bewijzen of beter voor doen het is vaak tevergeefs en zonde van de tijd, wat betreft het uitgaan, spaar je geld op voor leuke bijzondere dingen elders in een omgeving of land waar de dames het wel waard zijn.
Ik deal er helemaal niet mee.quote:Op maandag 8 oktober 2012 00:34 schreef Seven. het volgende:
Xingu, je vergeet voor het gemak de geschiedenis. Tot de jaren 50 was het doodnormaal dat vrouwen fulltime werkten. De 'huisvrouw' is een relatief nieuw fenomeen dat pas begin jaren '90 weer werd afgebroken omdat het zijn beste tijd wel had gehad. Daarnaast vergeet je vroegere feministische bewegingen: vrouwen die streden om naar basisschool te gaan, vrouwen die streden voor stemrecht, vrouwen die streden om universiteit te kunnen doen. En nu zie je een beweging richting vrouwen die een betekenisvolle carriere willen (betekenisvol in de zin van even belangrijk als die van de man). Deal with it of bouw een tijdsmachine en ga terug naar 1790.
Hoewel ik mijn mening al eerder vermeld heb, moet ik je helaas gelijk geven. De frustratie is hoog in dit topic, jammer.quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:06 schreef snakelady het volgende:
Wat ik hier vooral lees zijn mannen die zichzelf een slachtofferrol aanpraten, NL vrouwen zijn zo slecht en ze negeren mij en het is allemaal de vrouwen hun schuld.
En Nederlandse vrouwen zijn golddiggers dus is ga wel een poolse of philipijnse bruid bestellen, die zitten immers niet achter je geld aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |