quote:Rellen bij grote demonstratie Athene
(Novum/AP) - ATHENE - In Athene is woensdag een demonstratie waar vijftigduizend mensen aan deelnamen op geweld uitgelopen. De oproerpolitie raakte slaags met enkele honderden betogers. De betogers gooiden met molotovcocktails en flessen naar de politie, sloegen met hamers stoeptegels en marmeren platen aan stukken en gebruikten de brokken steen als projectielen. Ook staken ze bomen in de Nationale tuin in het centrum van Athene in brand. De politie zette traangas en pepperspray in tegen de relschoppers.
De demonstratie was georganiseerd door de vakbonden uit protest tegen nieuwe bezuinigingen. Premier Antonis Samaras en minister van financiën Yannis Stournaras bereikten eerder overeenstemming over een nieuw pakket bezuinigingsmaatregelen dat de regering zo'n 11,5 miljard euro moet opleveren. Ook wordt de inning van belasting verbeterd; dit moet zo'n twee miljard euro opleveren. "Mensen, vecht, ze drinken jullie bloed", schreeuwden de betogers terwijl ze op trommels sloegen.
In heel Griekenland wordt woensdag gestaakt. Scholen en winkels zijn woensdag dicht, veerboten varen niet uit en ziekenhuizen hebben hun deuren gesloten. Ook de douane heeft het werk neergelegd. Het is de eerste algemene staking sinds in juni een nieuwe coalitieregering werd gevormd.
Nederlanders zouden het slikken. (Maar goed, Nederlanders zijn harde werkers, de kans dat 30% van de bevolking onder de armoedegrens komt is er (bijna?) niet.)quote:Op woensdag 26 september 2012 14:54 schreef Mercer het volgende:
Je denkt dat het in Nederland anders zou gaan met 30% van de bevolking onder de armoedegrens?
De doorsnee Griek kan er natuurlijk weinig aan doen dat zijn overheid er een potje van heeft gemaakt.quote:
Een Griekse minister (als ik het mij goed herinner) vermelde onlangs nog dat wanneer alle Grieken netjes hun belastingen zouden betalen er ook niks aan de hand zou zijn.quote:Op woensdag 26 september 2012 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De doorsnee Griek kan er natuurlijk weinig aan doen dat zijn overheid er een potje van heeft gemaakt.
Ja, dat ze zomaar belasting kunnen ontduiken is natuurlijk de schuld van de overheidquote:Op woensdag 26 september 2012 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De doorsnee Griek kan er natuurlijk weinig aan doen dat zijn overheid er een potje van heeft gemaakt.
Allereerst valt het te betwijfelen of de doorsnee loonslaaf in staat was/is belasting te ontduiken. Daarnaast moeten we niet doen alsof wij Nederlanders Roomser zijn dan de Paus. Ook in ons land is belastingontduiking volkssport nummer een.quote:Op woensdag 26 september 2012 15:17 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Ja, dat ze zomaar belasting kunnen ontduiken is natuurlijk de schuld van de overheid
Hmmja de gewone man onduikt misschien belasting voor een paar duizend euro, het zijn de rijkelui die juist voor miljoenen, zelfs miljarden geld wegsluizen. En laat die lui nou ook in de politiek zitten. Het land is echt verrot tot het bot.quote:Op woensdag 26 september 2012 15:17 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Ja, dat ze zomaar belasting kunnen ontduiken is natuurlijk de schuld van de overheid
Ik heb het idee dat er in ons land iets meer sportelement inzit aangezien de overheid hier dapper weerstand bied.quote:Op woensdag 26 september 2012 15:21 schreef KoosVogels het volgende:
Ook in ons land is belastingontduiking volkssport nummer een.
Het zijn vooral politici en bankiers die belasting ontduiken.quote:Op woensdag 26 september 2012 15:14 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Een Griekse minister (als ik het mij goed herinner) vermelde onlangs nog dat wanneer alle Grieken netjes hun belastingen zouden betalen er ook niks aan de hand zou zijn.
Je zult toch maar bij een zakenbank werken die vet geld verdient aan de schuldenproblematiek van Griekenland en aan wie het geld van de gezondere EU-landen via Griekenland wordt overgemaakt. Je neoliberale vriendjes van de pers gooien er een sausje van nationalisme overheen en het volk reageert als een trekpop: boehoe die Grieken, zelfs Griekse restaurants worden er bij gehaald. Je lacht je als bankier helemaal dood, en ze kunnen hun gedrag nog rechtvaardigen ook, een volk dat zo dom is verdient het ook gewoon om geplukt te worden.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:49 schreef lipper het volgende:
Grappig trouwens, werkte bij een grieks restaurant en fooi moest je altijd inleveren en zag je nooit meer terug. En ze betaalden te weinig. Nu besef ik ke dat ik in een soort mini griekenlad heb gewerkt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |