abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117262976
Hallo,

Als kado voor mijn vader hebben mijn moeder en ik een TV gekocht. We zijn naar Scheer en Foppen gegaan en hebben de verkoper vertelt, ons budget, het gewenste formaat, dat we een LED tv willen, dat deze moet beschikken voor een ingebouwde tuner voor canaldigitaal i.v.m. schotel. We kwamen uit op de Samsung UE46ES5500. Deze is op mijn vaders verjaardag aan de deur afgeleverd. Helemaal top.

Nu, een maand later, willen we de schotel aansluiten. Wegens verbouwing was deze nog niet geplaatst. Echter komen we erachter dat de TV helemaal niet geschikt is voor schotel zonder tussenkomst van losse tuner. De TV beschikt dus niet over een DVB-S tuner.

Gisteren zijn we terug gegaan naar de verkoper van Scheer en Foppen en we hebben vertelt dat de TV niet geschikt is terwijl we dat wel duidelijk hebben aangegeven. Mijn ouders wonen in een buitengebied waar geen kabel tv mogelijk is. De beste meneer kan ons gesprek zich niet meer herinneren. Hij kan dus niet bevestigen dat we inderdaad expliciet hebben gevraagd om een TV met DVB-S tuner. Echter kan hij het ook niet ontkennen. We mogen de TV inruilen voor een andere met DVB-S tuner. Degene die hij aan kan bieden is echter ¤1000,- duurder. Dit moeten we dus bijbetalen. Dat verschil vinden we veel te groot.

Kunnen we ons geld terug vragen? Vragen kan altijd, maar zullen we het ook krijgen? Heeft iemand ervaring met toestellen van LG icm CanalDigitaal? CanalDigitaal ondersteund nu allen Panasonic en Samsung
  woensdag 26 september 2012 @ 08:48:20 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117263066
je kunt altijd je geld terugvragen ;). Product is niet conform.
http://www.consumentenaut(...)-repareren-vervangen
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_117263080
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:48 schreef Maanvis het volgende:
je kunt altijd je geld terugvragen ;). Product is niet conform.
http://www.consumentenaut(...)-repareren-vervangen
Wat een onzin. Product is zeker wel deugdelijk, maar voldoet echter niet aan de eisen van TS.
  woensdag 26 september 2012 @ 08:52:07 #4
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117263115
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:49 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Wat een onzin. Product is zeker wel deugdelijk, maar voldoet echter niet aan de eisen van TS.
Check even het tabje 'deugdelijk product' op diezelfde site.
quote:
Wat is een ondeugdelijk product?

Er is sprake van een ondeugdelijk product als het:

niet (goed) werkt
niet compleet is
beschadigd is
niet werkt zoals door u of door de fabrikant in bijvoorbeeld reclame is toegezegd of niet voldoet aan de opgegeven specificaties.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_117263121
mondelinge overeenkomsten. moeilijk te bevestigen en te ontkenne. vrij lastige situatie. tv is prima maar voldoet dus niet aan de eisen. wordt een moeilijke zaak.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_117263244
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:52 schreef TheClown1 het volgende:
mondelinge overeenkomsten. moeilijk te bevestigen en te ontkenne. vrij lastige situatie. tv is prima maar voldoet dus niet aan de eisen. wordt een moeilijke zaak.
Hoezo lastige zaak? TS laat een steek vallen. Hij weet dondersgoed dat er een dvb-s tuner in moet zitten maar controleert dit niet bij aankoop.

Tis zo klaar als een klontje hoor.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Official ESF Kreviewer woensdag 26 september 2012 @ 09:11:22 #7
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_117263465
Je hebt ook nog zoiets als kopersverantwoordelijkheid. Het is niet erg moeilijk om te controleren of er een dvb-s tuner in zit.
pi_117264064
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:11 schreef Kreator het volgende:
Je hebt ook nog zoiets als kopersverantwoordelijkheid. Het is niet erg moeilijk om te controleren of er een dvb-s tuner in zit.
TS heeft de verkoper gevraagd om een TV die geschikt is voor CanalDigitaal zonder tussenkomst van losse tuner. Of dat dan dvb-s, dvb-t of dvb-c moet zijn is dan aan de verkoper. Niet goed voorgelicht dus...

Of zie ik het verkeerd?
pi_117264166
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:35 schreef Buzzy81 het volgende:

[..]

TS heeft de verkoper gevraagd om een TV die geschikt is voor CanalDigitaal zonder tussenkomst van losse tuner. Of dat dan dvb-s, dvb-t of dvb-c moet zijn is dan aan de verkoper. Niet goed voorgelicht dus...

Of zie ik het verkeerd?
Ik zeg ... dwaling.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Official ESF Kreviewer woensdag 26 september 2012 @ 09:50:00 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_117264422
quote:
Of zie ik het verkeerd?
Ik vind van wel. Hoeveel werk is het om dat soort, voor jou kennelijk zeer belangrijke, details even op te zoeken en te controleren.
pi_117265358
quote:

[..]

Of zie ik het verkeerd?
Als je HD kanalen wil ontvangen moet je zelfs een S2 tuner hebben.

Bijvoorbeeld de UE46ES6800. Deze heeft een S2 tuner. Kost circa 1000 euro (via Tweakers.net). Jouw televisie is voor circa 650 euro te koop. Dus waar die verkoper 1000 euro verschil vandaan haalt is mij een raadsel.
pi_117269560
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:25 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Als je HD kanalen wil ontvangen moet je zelfs een S2 tuner hebben.

Bijvoorbeeld de UE46ES6800. Deze heeft een S2 tuner. Kost circa 1000 euro (via Tweakers.net). Jouw televisie is voor circa 650 euro te koop. Dus waar die verkoper 1000 euro verschil vandaan haalt is mij een raadsel.
Dat is het verschil tussen de TV's die hij mij kan bieden. Over die S2 tuner heeft ie het ook niet gehad. De verkoper is gewoon niet op de hoogte dus kan hij zijn klanten niet goed voorlichten. Daarom zitten wij nu met een probleem denk ik...
  † In Memoriam † woensdag 26 september 2012 @ 13:04:59 #13
34726 Fratz
Max
pi_117269747
Als je dit nou direct had gecontroleerd en was terug gegaan dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. Maar een maand later hiermee komen, om op zeg. Vind je het gek dat de verkoper zich niets meer kan herinneren van jullie gesprek. Zo'n man spreekt meer klanten in een maand tijd hoor.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_117270145
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:04 schreef Fratz het volgende:
Als je dit nou direct had gecontroleerd en was terug gegaan dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. Maar een maand later hiermee komen, om op zeg. Vind je het gek dat de verkoper zich niets meer kan herinneren van jullie gesprek. Zo'n man spreekt meer klanten in een maand tijd hoor.
Luister, ik ga er vanuit dat ik koop waar ik om vraag. Waarom moet ik dat controleren? Als je een nieuwe auto hebt gekocht ga je dan ook meteen kijken of er olie in zit en zo ja, of dat de juiste olie is? Ik koop een TV geschikt voor CanalDigitaal. Dan wil ik een TV geschikt voor CanalDigitaal.
pi_117276303
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:16 schreef Buzzy81 het volgende:

[..]

Luister, ik ga er vanuit dat ik koop waar ik om vraag. Waarom moet ik dat controleren? Als je een nieuwe auto hebt gekocht ga je dan ook meteen kijken of er olie in zit en zo ja, of dat de juiste olie is? Ik koop een TV geschikt voor CanalDigitaal. Dan wil ik een TV geschikt voor CanalDigitaal.
Gewoon omdat iedereen dat doet om er zeker van te zijn dat het product voldoet aan de eisen welke jij eraan stelt. En neem even aan dat de televisie al uit de doos is geweest?
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  woensdag 26 september 2012 @ 16:11:05 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117276502
quote:

[..]

Parkeer jij je nieuwe auto vlak om de hoek om er een maand later pas mee te gaan rijden?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 26 september 2012 @ 16:35:55 #17
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_117277482
quote:
Luister, ik ga er vanuit dat ik koop waar ik om vraag. Waarom moet ik dat controleren?
Ik ben bang dat dát wel erg makkelijk is. Je bezit een stel hersenen en twee ogen, en volgens mij wordt er van de koper toch wel verwacht dat die een beetje oplet. Overigens zou ik ook niet in de winkel alle specificaties gaan controleren, maar als iets voor mij erg van belang is, dan is het best logisch nog ff te checken of het is zo je wilt.

Maar goed... belangrijker (denk ik) is dat je er nu pas na een maand mee komt. Je hebt er een (voor jezelf) prima reden voor, maar door er zo laat mee te komen, heb je jezelf nou niet echt in een stevige positie gezet. Nogmaals: logisch voor jou, maar de verkoper heeft er geen boodschap aan dat jij pas na een TV een maand echt gaat kijken of de TV wel is je wilde.

quote:
Als je een nieuwe auto hebt gekocht ga je dan ook meteen kijken of er olie in zit en zo ja, of dat de juiste olie is? Ik koop een TV geschikt voor CanalDigitaal. Dan wil ik een TV geschikt voor CanalDigitaal.
Dat is een kromme vergelijking: niemand vraagt je de interne bedrading van de TV te controleren. Is die niet in orde, dan gaat de boel stuk en valt dat onder de garantie.

Als je een auto wil hebben met 5 deuren en krijgt er een met 3 deuren (maar daar kom je pas achter als je een maand later passagiers wilt meenemen)...

Ik ben heel benieuwd.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')