Dan heb ik een probleem met mijn nickname van FOK! als accountnaam op Facebook.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Je hebt alvast wel in strijd met Facebook's eigen beleid gehandeld, de site wil alleen maar echte namen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar daarbij, Job Cohen is nu uit de Tweede Kamer en is niet zo'n belangrijk persoon meer voor Nederland. Is het dan nu nog steeds nodig om mijn account te verwijderen? :/Nuthin
Je bent zwaar in overtreding, foeiquote:Op dinsdag 25 september 2012 22:51 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan heb ik een probleem met mijn nickname van FOK! als accountnaam op Facebook.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:55 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je bent zwaar in overtreding, foei
https://www.facebook.com/help/?page=258984010787183
En Facebook vraagt je vrienden om je te verraden
[ afbeelding ]
Dus zolang ik niks met het account doe, op vriendenverzoeken accepteren na dan ben ik niet strafbaar voor het imiteren van een (ex) Tweede Kamer lid? En wat valt onder het kopje Indentiteitsdiefstal?quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Je bent niet strafbaar, zolang je geen dingen doet als producten bestellen onder zijn naam, of bv artikelen te schrijven onder zijn naam. Identiteitsdiefstal is wel strafbaar, maar een profiel op FB hebben zonder dat je er iets mee doet, zal daar niet onder vallen.
Uiteraard is het tegen de policy van FB, en die kunnen dat profiel verwijderen.
Je zal hooguit af en toe ergens een kopje thee moeten drinkenquote:Op dinsdag 25 september 2012 23:02 schreef Radalan het volgende:
[..]
Dus zolang ik niks met het account doe, op vriendenverzoeken accepteren na dan ben ik niet strafbaar voor het imiteren van een (ex) Tweede Kamer lid? En wat valt onder het kopje Indentiteitsdiefstal?
quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:52 schreef Radalan het volgende:
Ja, het maakt me op zich niet zo veel uit als ik van Facebook wordt afgegooid, mijn sociale leven is daar toch kapot aangegaan... Maar een boete van een paar honderd euro lijkt me nou niet bepaald fijn.Vet! Post die privéberichten hier!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar daarbij, Job Cohen is nu uit de Tweede Kamer en is niet zo'n belangrijk persoon meer voor Nederland. Is het dan nu nog steeds nodig om mijn account te verwijderen? :/All she wants and needs is just a little taste..
Hoogstwaarschijnlijk niet.quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:02 schreef Radalan het volgende:
Dus zolang ik niks met het account doe, op vriendenverzoeken accepteren na dan ben ik niet strafbaar voor het imiteren van een (ex) Tweede Kamer lid?
Tja, daar lopen de meningen/jurisprudentie over uiteen. Strikt genomen neem je de identiteit (geen n) aan van een ander, bestaand persoon, en ben je strafbaar. Praktisch zal het niet zo'n vaart lopen.quote:En wat valt onder het kopje Indentiteitsdiefstal?
Buiten dat om: het is toch een gebruikersnaam?quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:12 schreef Luxuria het volgende:
Er zijn trouwens ontzettend veel namaakprofielen van bekende mensen op Facebook.
Je impliceert daarmee dat je iemand anders bent dan dat je eigenlijk bent, en dat mag niet.quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:14 schreef GizartFRL het volgende:
Buiten dat om: het is toch een gebruikersnaam?
Net zoals bijvoorbeeld: Luxuria () op FOK!
TS krijgt ze nietquote:Op dinsdag 25 september 2012 23:11 schreef muhahaha het volgende:
*kijk mij bijna 1000 vriendverzoeken krijgen*
Maakt niet uit, hij heeft er toch een harde pener van gekregenquote:Op dinsdag 25 september 2012 23:18 schreef trovey het volgende:
[..]
TS krijgt ze niet, Job Cohen krijgt ze.
Job?quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:19 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Maakt niet uit, hij heeft er toch een harde pener van gekregen
Kan iemand dit even verwoorden? Ik begrijp het niet helemaal.quote:Is het aannemen van een andere identiteit op internet strafbaar?
Gek genoeg is het alleen aannemen van een andere identiteit op het internet, of elders, niet strafbaar. Dat kan anders zijn wanneer iemand met deze andere identiteit handelingen gaat verrichten, bijvoorbeeld overeenkomsten aangaat (valsheid in geschrifte of het aannemen van een valse naam). Dan kan er sprake zijn van identiteitsfraude. Ook het gebruiken van een valse naam kan strafbaar zijn, bijvoorbeeld wanneer daardoor de goede naam van de persoon wiens naam wordt gebruikt wordt aangetast. Dan kan er sprake zijn van smaad of laster. We kunnen ook ondersteunen bij het doen van aangifte, als er sprake kan zijn van een strafbaar feit.
quote:
Mag ik hieruit concluderen dat jij een FOK!kende spijkerbroek bent?quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je impliceert daarmee dat je iemand anders bent dan dat je eigenlijk bent, en dat mag niet.
TS was net zo in de war op FOK! als op Facebook.quote:
Dat is toch heel simpel? Stel jij was serieus bezig gegaan met dat account van 'Job Cohen' en had er politiek heel incorrecte dingen opgezet, etc etc weet ik veel. Dan ben je wel strafbaar. Verder zoals ik al zei: Het staat in het reglement van facebook dat het niet is toegestaan een account aan te maken met een valse naam (vals als in, niet JOUW officiële naam). Ze kunnen enkel dreigen/vragen het account te sluiten.. voor de rest niets aan het handjequote:Op dinsdag 25 september 2012 23:22 schreef Radalan het volgende:
[..]
Kan iemand dit even verwoorden? Ik begrijp het niet helemaal.
Ik heb absoluut geen kennis van het juridisch systeem dus misschien was er een FOK!er die er meer van wist die er mij even over kon inlichten.quote:
Dan ben je bij WGR beter uitquote:Op dinsdag 25 september 2012 23:26 schreef Radalan het volgende:
[..]
Ik heb absoluut geen kennis van het juridisch systeem dus misschien was er een FOK!er die er meer van wist die er mij even over kon inlichten.
Jij mag van alles, alleen is je conclusie fout.quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:22 schreef GizartFRL het volgende:
Mag ik hieruit concluderen dat jij een FOK!kende spijkerbroek bent?
Zoniet, dan mag dat niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |