abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117250373
Ik ga over een paar maanden samenwonen en ik was me aan het bedenken wat ik tweedehands kan kopen en wat ik echt nieuw moet kopen..
Banken en bekleding met stof wil ik toch echt nieuw omdat ik dat frisser vind en het ziet er vaak al 'geleefd' uit.
Kasten of tafels van hout gaan vaak prima tweedehands, maar hoe zit dat met huishoudelijke apparatuur?
Ik kan wel een nieuwe koelkast kopen voor ¤300 maar is een gebruikte koelkast van een beter merk wat eerst meer waard was niet beter?
De laatste tijd ben ik dus ook rond aan het kijken naar apparatuur wat is gebruikt maar ik weet niet in hoeverre dit te vertrouwen is. (Bijv. koelkast, wasmachine, fornuis etc.)
Wat zijn jullie tips/ervaringen? Zijn er nog merken die er om bekend staan dat ze lang mee kunnen?
pi_117250691
Je hebt het al behoorlijk goed op een rijtje. Kleine elektronica, zoals waterkoker zou ik gewoon nieuw kopen. Dat is allemaal net wat hygiënischer. Koelkast en fornuis kun je tweedehands kopen. Gewoon goed schoonmaken en dan is het goed te gebruiken.

Bankstellen en matras ook nieuw. Bed kan weer wel tweedehands. Idem dito met kasten.
  dinsdag 25 september 2012 @ 21:26:20 #3
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_117250973
Hier alles tweedehands met uitzondering van matrassen en hygiënische producten. Vaak kopen ouderen splinternieuw merkspul en zodra ze overleden zijn willen hun kinderen er zo snel mogelijk vanaf voor elke prijs.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Moderator dinsdag 25 september 2012 @ 21:27:18 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_117251027
Ik weet je budget natuurlijk niet, maar voor tussen de 200-300 euro heb je al een nieuwe wasmachine van een bekend merk (Zanussi bijvoorbeeld), die zou ik nieuw kopen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_117251199
Koelkasten zijn bijna onverwoestbaar, dus die zou je best 2e-hands kunnen kopen, (Als de rubbertjes maar goed zijn :) ) Hetzelfde geldt voor een fornuis of een magnetron.
Wasmachine zou ik niet doen, die slijten gewoon in de loop der jaren, je kan geluk maar ook pech mee hebben.

Loop eens een kringloopwinkel binnen,dan kun je nog wat ideeën opdoen.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_117251274
Bedankt iedereen! Ja ik ben inderdaad aan het denken om koelkast en fornuis tweedehands te kopen (van bosch ofzo) en dan de wasmachine nieuw. Vooral omdat je er niet 'in' kunt kijken en dus ook niet zo snel ziet of er iets mis is. Ook hoor ik vaker dat wasmachines niet echt betrouwbaar tweedehands zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door Maxellera op 25-09-2012 21:35:51 (nieuw = tweedehands) ]
pi_117251390
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:31 schreef Maxellera het volgende:
Ja ik ben inderdaad aan het denken om koelkast en fornuis tweedehands te kopen (van bosch ofzo) en dan de wasmachine nieuw. Vooral omdat je er niet 'in' kunt kijken en dus ook niet zo snel ziet of er iets mis is. Ook hoor ik vaker dat wasmachines niet echt betrouwbaar nieuw zijn?
Klopt. Mijn ouders hebben er ook slechte ervaringen mee. Monteur en alles. Dan ben je op den duur even duur uit. Wasmachine gewoon nieuw kopen. Ook wat hygiënischer.
pi_117251576
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:31 schreef Maxellera het volgende:
Bedankt iedereen! Ja ik ben inderdaad aan het denken om koelkast en fornuis tweedehands te kopen (van bosch ofzo) en dan de wasmachine nieuw. Vooral omdat je er niet 'in' kunt kijken en dus ook niet zo snel ziet of er iets mis is. Ook hoor ik vaker dat wasmachines niet echt betrouwbaar nieuw zijn?
Ik koop mijn wasmachine (als ik er al een nodig heb) altijd bij een witgoedhandelaar die ik ken.
Ik zoek een dure uit, die tweedehands maar een fractie kost van een nieuwe, en aangezien hij altijd de aan slijtage onfderhevige delen vervangt voor hij het ding in de verkoop doet, beschouw ik zo'n tweedehandsje beter dan nieuw.

Mijn vorige Miele van (ik dacht, .... maar ik weet het niet zeker meer) 175 euro is meer dan 5 jaar meegegaan.
En nu heb ik een mooie Bosch staan die in de winkel 850 kost, en waar ik 235 euro voor betaald heb.
pi_117251625
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:37 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ik koop mijn wasmachine (als ik er al een nodig heb) altijd bij een witgoedhandelaar die ik ken.
Ik zoek een dure uit, die tweedehands maar een fractie kost van een nieuwe, en aangezien hij altijd de aan slijtage onfderhevige delen vervangt voor hij het ding in de verkoop doet, beschouw ik zo'n tweedehandsje beter dan nieuw.

Mijn vorige Miele van (ik dacht, .... maar ik weet het niet zeker meer) 175 euro is meer dan 5 jaar meegegaan.
En nu heb ik een mooie Bosch staan die in de winkel 850 kost, en waar ik 235 euro voor betaald heb.
Yep, dit is inderdaad een goede. Als er dan wat mis is met je machine kun je gelijk de handelaar erbij halen, zijn veelal ook monteurs.
pi_117252076
In mijn optiek kun je meubels prima tweedehands kopen maar matrassen dienen zeker nieuw te zijn puur uit hygienisch oogpunt. Koelkast ook liefst nieuw, net als oven en zelfs de wasmachine, kortom, alles wat met hygiene te maken heeft liefst helemaal nieuw. Kasten, tafels ed kan prima tweedehands.
Waar het stinkt is het warm.
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:17:17 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117253868
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:46 schreef knoblaucha6 het volgende:
In mijn optiek kun je meubels prima tweedehands kopen maar matrassen dienen zeker nieuw te zijn puur uit hygienisch oogpunt. Koelkast ook liefst nieuw, net als oven en zelfs de wasmachine, kortom, alles wat met hygiene te maken heeft liefst helemaal nieuw. Kasten, tafels ed kan prima tweedehands.
Koelkast, oven en wasmachine kun je natuurlijk prima schoonmaken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_117254096
Luidsprekers en zeker de wat duurdere zegmaar kun je doorgaans prima tweedehands kopen.
Verreweg de meeste mensen zijn zuinig op dergelijke spullen.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_117254198
Koelkast, diepvries zou ik juist nieuw kopen om een energiezuinig apparaat te krijgen. Er zijn natuurlijk ook wel energiezuinige apparaten 2e hands te krijgen maar dat is niet altijd makkelijk te vinden is mijn ervaring.

Matras natuurlijk ook nieuw. Met een bank heb ik dan weer echt geen moeite. Als het een stoffen exemplaar is kun je deze heel goed reinigen met een stoom apparaat (tapijtreiniger).
pi_117254419
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Tuurlijk. op zich wel maar daar komt wél je eten uit cq je onderbroeken. Dat zou ik dus echt niet van een ander willen hebben, het idee alleen al :N
Waar het stinkt is het warm.
pi_117254777
Toen wij gingen samenwonen hebben wij het fornuis, de koelkast en een wasmachine 2e hands gekocht.

Wasmachine was een slechte aankoop (bosch) snel stuk en daarna voor 300 euro een nieuwe zanussi gekocht.

Koelkast voor 150 euro gekocht (ook bosch) en die gaat nu al een jaar of vijf mee. Zat toen nog garantie op trouwens.

Fornuis was ook iets van 150. Na 2 jaar weer verkocht voor 100.

Oh ja de vaatwasser ook 2e hands gekocht. Die ging ook niet zo lang mee. Nu ook al een paar jaar een nieuwe zanussi.
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:53:19 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117255861
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja precies. Dat vind ik nou zonde van je geld om dat persé nieuw te willen.
pi_117257800
Hoe kun je zo'n witgoed handelaars vinden? Als jullie er toevallig eentje weten in regio Venlo, Arnhem, Nijmegen of Haarlemmermeer hoor ik het graag :).
Maar voor de rest ben ik het wel met jullie eens. Waarschijnlijk zal het wel een nieuwe wasmachine worden maar een gebruikt fornuis en koelkast. Bed heb ik al dus hoef geen nieuwe matrassen te kopen, maar dat lijkt me ook niet fris om van iemand anders te hebben. Kleine apparaten ook nieuw inderdaad :). Wat zijn de tips voor een magnetron? Nieuw of gebruikt?
pi_117257923
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja precies. Dat vind ik nou zonde van je geld om dat persé nieuw te willen.
In het bijzonder nog die oven. Ik wil wel eens kriebelbeestjes zien die de 220 graden overleven..
pi_117258242
Wij hebben bank ook 2e hands gekocht. Strakke hoekbank van een jaar oud, waar niet veel op werd gezeten omdat ze meer aan de tafel zaten. Zag eruit als nieuw.

Maw het hangt er vanaf hoe het er uitziet en hoe het product gebruikt is. Hygiënische producten zoals bed wel nieuw uiteraard.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_117258557
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:30 schreef Maxellera het volgende:
Hoe kun je zo'n witgoed handelaars vinden? Als jullie er toevallig eentje weten in regio Venlo, Arnhem, Nijmegen of Haarlemmermeer hoor ik het graag :).
Maar voor de rest ben ik het wel met jullie eens. Waarschijnlijk zal het wel een nieuwe wasmachine worden maar een gebruikt fornuis en koelkast. Bed heb ik al dus hoef geen nieuwe matrassen te kopen, maar dat lijkt me ook niet fris om van iemand anders te hebben. Kleine apparaten ook nieuw inderdaad :). Wat zijn de tips voor een magnetron? Nieuw of gebruikt?
Beetje googelen, marktplaats, speurders.nl etcetera. Geen enkel probleem om er een te vinden. Hier heb je er al eentje.

http://www.dijkmaservice.nl/te-koop
pi_117259799
Als je een beperkt budget hebt zou ik gewoon goedkoop tweedehands witgoed (50-75 euro) kopen.
Gaat het stuk, zet je het bij de weg.
Eveneens met meubilair, vaak wel voor weinig of niets te krijgen. Verfje en klaar.
  woensdag 26 september 2012 @ 13:53:33 #22
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117271629
Heb zowat alles tweedehands, inclusief een aantal fraaie (echte!) Gispen en Artifort meubels die ik - voor zover mijn budget het toeliet - opnieuw heb laten bekleden dan wel restaureren.
Behalve... wasmachine (vind dat toch echt geen hygienisch idee, wie weet hebben de vorige eigenaars er wel tonnen luiers in staan wassen) en, uiteraard, matrassen.
Dat mensen die dingen tweedehands kopen snap ik echt niet, of je moet inderdaad totaal blut zijn. Met een beetje pech krijg je de bedwantsen en wandluizen erbij cadeau... :r
Ook trouwens uitkijken met banken, een vriendin heeft van een tweedehands bankje inderdaad een wandluizen-plaag overgehouden.

Maar verder witgoed, houten stoelen, kastjes, tafels, enzovoorts... prima te doen. :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117329420
Audi- en TV-apparatuur is ook prima tweedehands te doen. Idem (tuin)gereedschap

Keuken (de kastjes van Poggenpohl) is ook eens door mij voor een krats neergezet, incl de kookplaat. Koelapparatuur dan weer nieuw.

Voor de rest, alles wat in de buurt van m'n lichaam komt: nieuw & gesteriliseerd uit de verpakking. Maar ik heb dan ook een tic met hygiëne (ziekenhuisverleden).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')