Klopt. Mijn ouders hebben er ook slechte ervaringen mee. Monteur en alles. Dan ben je op den duur even duur uit. Wasmachine gewoon nieuw kopen. Ook wat hygiënischer.quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:31 schreef Maxellera het volgende:
Ja ik ben inderdaad aan het denken om koelkast en fornuis tweedehands te kopen (van bosch ofzo) en dan de wasmachine nieuw. Vooral omdat je er niet 'in' kunt kijken en dus ook niet zo snel ziet of er iets mis is. Ook hoor ik vaker dat wasmachines niet echt betrouwbaar nieuw zijn?
Ik koop mijn wasmachine (als ik er al een nodig heb) altijd bij een witgoedhandelaar die ik ken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:31 schreef Maxellera het volgende:
Bedankt iedereen! Ja ik ben inderdaad aan het denken om koelkast en fornuis tweedehands te kopen (van bosch ofzo) en dan de wasmachine nieuw. Vooral omdat je er niet 'in' kunt kijken en dus ook niet zo snel ziet of er iets mis is. Ook hoor ik vaker dat wasmachines niet echt betrouwbaar nieuw zijn?
Yep, dit is inderdaad een goede. Als er dan wat mis is met je machine kun je gelijk de handelaar erbij halen, zijn veelal ook monteurs.quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:37 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik koop mijn wasmachine (als ik er al een nodig heb) altijd bij een witgoedhandelaar die ik ken.
Ik zoek een dure uit, die tweedehands maar een fractie kost van een nieuwe, en aangezien hij altijd de aan slijtage onfderhevige delen vervangt voor hij het ding in de verkoop doet, beschouw ik zo'n tweedehandsje beter dan nieuw.
Mijn vorige Miele van (ik dacht, .... maar ik weet het niet zeker meer) 175 euro is meer dan 5 jaar meegegaan.
En nu heb ik een mooie Bosch staan die in de winkel 850 kost, en waar ik 235 euro voor betaald heb.
Koelkast, oven en wasmachine kun je natuurlijk prima schoonmaken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:46 schreef knoblaucha6 het volgende:
In mijn optiek kun je meubels prima tweedehands kopen maar matrassen dienen zeker nieuw te zijn puur uit hygienisch oogpunt. Koelkast ook liefst nieuw, net als oven en zelfs de wasmachine, kortom, alles wat met hygiene te maken heeft liefst helemaal nieuw. Kasten, tafels ed kan prima tweedehands.
Tuurlijk. op zich wel maar daar komt wél je eten uit cq je onderbroeken. Dat zou ik dus echt niet van een ander willen hebben, het idee alleen alquote:Op dinsdag 25 september 2012 22:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Koelkast, oven en wasmachine kun je natuurlijk prima schoonmaken.
Ja precies. Dat vind ik nou zonde van je geld om dat persé nieuw te willen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Koelkast, oven en wasmachine kun je natuurlijk prima schoonmaken.
In het bijzonder nog die oven. Ik wil wel eens kriebelbeestjes zien die de 220 graden overleven..quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja precies. Dat vind ik nou zonde van je geld om dat persé nieuw te willen.
Beetje googelen, marktplaats, speurders.nl etcetera. Geen enkel probleem om er een te vinden. Hier heb je er al eentje.quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:30 schreef Maxellera het volgende:
Hoe kun je zo'n witgoed handelaars vinden? Als jullie er toevallig eentje weten in regio Venlo, Arnhem, Nijmegen of Haarlemmermeer hoor ik het graag.
Maar voor de rest ben ik het wel met jullie eens. Waarschijnlijk zal het wel een nieuwe wasmachine worden maar een gebruikt fornuis en koelkast. Bed heb ik al dus hoef geen nieuwe matrassen te kopen, maar dat lijkt me ook niet fris om van iemand anders te hebben. Kleine apparaten ook nieuw inderdaad. Wat zijn de tips voor een magnetron? Nieuw of gebruikt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |