Wil je me een lijstje geven van alle werkgevers die beneden het minimumloon betalen? Een lijstje van 100 is genoeg (en dan ook graag die ene erbij die zich wél aan de wet houdt).quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:08 schreef nuget het volgende:
Je kontje verkopen achter het station is je enige optie, voor de rest val je 99/100 keer onder minimumloon en zal een werkgever je nooit meer gaan betalen uit vrij wil.
Ik bedoelde niet dat ze onder minimum loon betalenquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:09 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wil je me een lijstje geven van alle werkgevers die beneden het minimumloon betalen? Een lijstje van 100 is genoeg (en dan ook graag die ene erbij die zich wél aan de wet houdt).
OT: waar woon je ongeveer? Het fruitplukseizoen schijnt er ook weer aan te komen
Ligt keurig (nou ja, 1 cent onder) het WML van een 17-jarige bij een 38-urige werkweekquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:04 schreef TheDelusion het volgende:
- Postbezorgen (verdient barslecht zeg! ¤3,48 BRUTO! Echt schandalig.)
Vakkenvullen is er al 1 van.quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:11 schreef nuget het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet dat ze onder minimum loon betalen, ik bedoel dat ze je minimum loon betalen en niet meer.
Ik kan me overigens zelf geen baantje herinneren op die leeftijd die meer dan minimum loon betaald behalve zelf klussen doen (zwart).
Onzin, kijk de CAO er maar op na, een supermarkt als AH betaalt zo'n 10 tot 15% boven het minimum jeugdloon.quote:
Supermarkt, bijvoorbeeld Nettorama, verdienen best goed heb ik gehoord. +/- 5 euro (incl. vakantiegeld) p/uur voor een 17 jarige. Ikzelf, ook 17, verdien bij de lokale Plus supermarkt 4,22 p/uur (ex. vakantiegeld!).quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:14 schreef TheDelusion het volgende:
Ja, ik weet wat het minimumloon is voor mijn leeftijd. Ik ben dus op zoek naar een hoger uurloon, mocht dat nog niet duidelijk zijn.
En ik woon in omgeving Oostzaan.
Huiswerkbegeleiding lijkt me ook erg leuk om te doen, maar hoe kom je aan zoiets?! Hetzelfde geldt voor oppassen. Hoe kom je eraan?
Op zo'n fietsquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:11 schreef nuget het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet dat ze onder minimum loon betalen, ik bedoel dat ze je minimum loon betalen en niet meer.
Ik kan me overigens zelf geen baantje herinneren op die leeftijd die meer dan minimum loon betaald behalve zelf klussen doen (zwart).
Kaartjes ophangen bij de supermarkten!quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:14 schreef TheDelusion het volgende:
Ja, ik weet wat het minimumloon is voor mijn leeftijd. Ik ben dus op zoek naar een hoger uurloon, mocht dat nog niet duidelijk zijn.
En ik woon in omgeving Oostzaan.
Huiswerkbegeleiding lijkt me ook erg leuk om te doen, maar hoe kom je aan zoiets?! Hetzelfde geldt voor oppassen. Hoe kom je eraan?
Zo is hetquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:19 schreef nuget het volgende:
Het staat er ook een beetje raar haha
sorry
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
Ja, tuurlijk. Is makkelijk als je je eigen studie niet hoeft te financieren. Dan zou ik ook gewoon random solliciteren, maar dat kan ik niet gebruiken nu. Ik moet dus wel m'n studie kunnen financieren en daarom wil ik een zo'n hoog mogelijk loon krijgen. Het gaat er niet om dat ik niet voor ¤4,- wil werken bijv. Het gaat mij erom dat ik alles kan betalen en mijn studie kan blijven doen. Zoveel uren in de week kan ik nou ook weer niet werken en met ¤3,50 kom ik er niet...quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:36 schreef RonnieHansen het volgende:
Op die leeftijd zou het helemaal niet belangrijk moeten zijn wat je verdient. Het gaat er om dat je wat verdient. Ik ken iemand van 16 die één middag in de week vuil wasgoed sorteert in een wasserij. Gewoon omdat ie het leuk vindt om geld te verdienen en onder de mensen te zijn. Hij zit op de HAVO maar dat terzijde.
Niet zo kieskeurig zijn is dus mijn advies, dan is er altijd wel een bijbaantje te vinden.
Leen dan gewoon die paar centen. Om nou 2500 euro per jaar bij elkaar te gaan werken op je 17de.. is ook geen doenquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:47 schreef TheDelusion het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Is makkelijk als je je eigen studie niet hoeft te financieren. Dan zou ik ook gewoon random solliciteren, maar dat kan ik niet gebruiken nu. Ik moet dus wel m'n studie kunnen financieren en daarom wil ik een zo'n hoog mogelijk loon krijgen. Het gaat er niet om dat ik niet voor ¤4,- wil werken bijv. Het gaat mij erom dat ik alles kan betalen en mijn studie kan blijven doen. Zoveel uren in de week kan ik nou ook weer niet werken en met ¤3,50 kom ik er niet...
Haha, tsja. Zal toch zoveel mogelijk moeten werken. Kan ik het van jou lenen dan, dan vind ik het prima!quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Leen dan gewoon die paar centen. Om nou 2500 euro per jaar bij elkaar te gaan werken op je 17de.. is ook geen doen
Bijles kun je meestal maar een paar uurtjes per week doen, dus dat schiet ook niet op. Kun je nog beter een baantje nemen wat minder betaalt en waar je veel uur kan maken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:25 schreef TheDelusion het volgende:
@blek
Hoe heeft ze dat geregeld? En waar? Zelfstandig of via een instelling?
Wat dacht je van de IB groep? Is een aanvullende beurs sowieso geen optie?quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:09 schreef TheDelusion het volgende:
[..]
Haha, tsja. Zal toch zoveel mogelijk moeten werken. Kan ik het van jou lenen dan, dan vind ik het prima!
Order picken bij c1000?quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:14 schreef Piger het volgende:
Order picken (c1000, miss kruidvat?) verdient volgens mij wel aardig. Daarnaast toeslagen voor vroeg werken of voor weekend, maar ik weet niet wat je precies welke tijden je mag werken op je 17e.
TS probeert geen centen te schrappen maar haar studie te financieren. Dan pak je het iets anders aan dan wanneer je enkel voor de leuk geld wil verdienen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:54 schreef Poumelie het volgende:
Jezus, toen ik 17 was begon ik al met mijn 5e bijbaan. ik greep wat ik pakken kon en probeerde steeds een baantje te vinden waar ik net iets meer verdiende.. vandaar de 4 baantjes
Wat ik probeer te zeggen: ga érgens werken, verdien je meer mee dan eindeloos lopen zoeken naar je 'perfecte bijbaan' en zo maaaanden loon weggooien
En ik probeerde voor de leuk te verdienen? Ik verdiende meer met alles grijpen wat ik pakken kon dan te wachten tot ik de perfecte bijbaan vond. 'met de toekomst om m'n studie etc. te kunnen financieren. Dat geld ging nooit echt aan leuke dingen op. Ik moest vanaf m'n 12e alles zelf betalen.. da's alles behalve eten, en het huis van mijn ouders natuurlijk. Vanaf m'n 16e ook m'n verzekeringen en vanaf m'n 18e dus ook mijn studie toen ik daarmee begon. Ik zie hier geen andere situatie...quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
TS probeert geen centen te schrappen maar haar studie te financieren. Dan pak je het iets anders aan dan wanneer je enkel voor de leuk geld wil verdienen.
Hier moet ik haar wel gelijk in geven, nu verdien je niets. En zodra je 18 wordt krijg je ook wat meer betaald, dus start gewoon ergens en dan kun je vanuit daar verder zoeken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:00 schreef Poumelie het volgende:
[..]
En ik probeerde voor de leuk te verdienen? Ik verdiende meer met alles grijpen wat ik pakken kon dan te wachten tot ik de perfecte bijbaan vond. 'met de toekomst om m'n studie etc. te kunnen financieren. Dat geld ging nooit echt aan leuke dingen op. Ik moest vanaf m'n 12e alles zelf betalen.. da's alles behalve eten, en het huis van mijn ouders natuurlijk. Vanaf m'n 16e ook m'n verzekeringen en vanaf m'n 18e dus ook mijn studie toen ik daarmee begon. Ik zie hier geen andere situatie...
Wat ik dus zeg: ga gewoon werken, reken is uit wat je verliest als je net zolang wacht tot je iets goeds vindt dan dat je nu alvast ergens begint, je kunt daar altijd weg en overstappen op die nieuwere betere bijbaan, maar ondertussen alvast geld verdienen.
Exactly my thoughtsquote:Op dinsdag 25 september 2012 22:00 schreef Poumelie het volgende:
ga gewoon werken, reken is uit wat je verliest als je net zolang wacht tot je iets goeds vindt dan dat je nu alvast ergens begint, je kunt daar altijd weg en overstappen op die nieuwere betere bijbaan, maar ondertussen alvast geld verdienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |