Als je eigenwijs komt doen kom je maar met het artikel uit de CAO. Als je die kunt vinden krijg je van mij 50 euro.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:55 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik heb voor Plus gewerkt, en volgens de algemene supermarkt-CAO heb je 15 minuten pauze. Tenzij AH een eigen CAO heeft, wat heel goed zou kunnen, lul je dus uit je nek met je 10 minuten.
Heel simpel -> Arbeidstijdenwetquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:56 schreef EiPet het volgende:
[..]
bedankt voor je post, en als je gelijk hebt dan moet ik verder niet zeiken...
Maar in welke hoedanigheid doe je deze uitspraken als ik vragen mag? Ik bedoel ''simple as that'', zo werkt het juridisch niet natuurlijk. AH kan dit wel willen, maar als het juridisch niet is toegestaan dergelijke verplichtingen aan een pauze te stellen, dan zou ik dat graag nog even verder onderzoeken...
Nee hoor, als je het niet bevalt kun je zo vertrekkenquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
VOC mentaliteit, ik betaal jou dus jij bent eigendom van mij
Nee hoor tijdens je doorbetaalde pauze mag je niet ingezet worden voor werkzaamheden mits je functie dit nadrukkelijk eist (functieomschrijving). Je mag in die pauze doen wat jij wilt dus ook roken, natuurlijk kan AH roken buiten in zicht van de klant beperken maar dan loop je gewoon het grondgebied van de AH af. Jij mag in je pauze ook gewoon commercie bedrijven maar de AH kan jou wel beperken om commercie te bedrijven met de AH in AH werkkleding. Dus dan zou je naar een andere winkel moeten lopen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:03 schreef Ferry_76 het volgende:
Totaal 15 minuten, waarvan 10 minuten in de kantine. Doorbetaalde pauze = werktijd is dus geen boodschappen doen!
Excuus, die 15 minuten is niet vastgelegd in de CAO, maar in de Arbeidstijdenwet.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:03 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Als je eigenwijs komt doen kom je maar met het artikel uit de CAO. Als je die kunt vinden krijg je van mij 50 euro.
Pauze gaat in vanaf het moment dat jij je werkzaamheden staakt. En pauze is pauze in de wet en CAO word geen onderscheid gemaakt qua pauze.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:05 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Heel simpel -> Arbeidstijdenwet
De koffiepauze gaat in vanaf het moment dat je boven zit, tot het moment dat je weer naar beneden gaat. De koffiepauze kun je niet vergelijken met je lunchpauze waar je alles mag doen waar je zin in hebt.
Ow ja?quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:07 schreef padlarf het volgende:
[..]
Excuus, die 15 minuten is niet vastgelegd in de CAO, maar in de Arbeidstijdenwet.
shirt uit, in de rij, no problemquote:Op dinsdag 25 september 2012 19:06 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee hoor tijdens je doorbetaalde pauze mag je niet ingezet worden voor werkzaamheden mits je functie dit nadrukkelijk eist (functieomschrijving). Je mag in die pauze doen wat jij wilt dus ook roken, natuurlijk kan AH roken buiten in zicht van de klant beperken maar dan loop je gewoon het grondgebied van de AH af. Jij mag in je pauze ook gewoon commercie bedrijven maar de AH kan jou wel beperken om commercie te bedrijven met de AH in AH werkkleding. Dus dan zou je naar een andere winkel moeten lopen.
Jullie hebben beide gelijk, alleen is de arbeidstijdenwet overstijgende aan de CAOquote:
Nee, dan kunnen we juist niet meer discussiėren.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:11 schreef Dipstaart het volgende:
Kom maar met CAO- en wetsartikelen. Dan kunnen we verder discussiėren.
quote:pauze: een periode van ten minste 15 achtereenvolgende minuten, waarmee de arbeid tijdens de dienst wordt onderbroken en de werknemer geen enkele verplichting heeft ten aanzien van de bedongen arbeid;
Dat is juist de taak van de teammanager.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:13 schreef z0rz0r het volgende:
ik denk dat de waarheid is, dat een kwartier al snel een half uur wordt! de jeugd van tegenwoordig heeft namelijk geen discipline meer.
Dat is de omschrijving van een pauze. De vraag is hier echter of AH wel verplicht is de pauze van TS toe te kennen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:12 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nee, dan kunnen we juist niet meer discussiėren.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0007671/geldigheidsdatum_25-09-2012
Atrikel 1:7, lid e:
[..]
Artikel 5:4quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:13 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Dat is de omschrijving van een pauze. De vraag is hier echter of AH wel verplicht is de pauze van TS toe te kennen.
Is dat niet het geval, is het geen wettelijk verplichte pauze en juridisch gezien helemaal geen pauze..
Na 2 uur werken heb je recht op 15 minuten pauze en na elke 4 uur heb je recht op 30 minuten pauzequote:Op dinsdag 25 september 2012 19:13 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Dat is de omschrijving van een pauze. De vraag is hier echter of AH wel verplicht is de pauze van TS toe te kennen.
Is dat niet het geval, is het geen wettelijk verplichte pauze en juridisch gezien helemaal geen pauze..
Neequote:Op dinsdag 25 september 2012 19:15 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Na 2 uur werken heb je recht op 15 minuten pauze en na elke 4 uur heb je recht op 30 minuten pauze
Een jeugdige werknemer inderdaad, dus onder de 18 jaar. TS geeft aan al enkele jaren bij AH werknemer te zijn, dus ga er even vanuit dat hij ouder is dan 18 jaar. Dan geldt een eis van 5,5 uur.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:15 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Artikel 5:4
De werkgever organiseert de arbeid van een jeugdige werknemer zodanig dat, indien hij meer dan 4,5 uren arbeid per dienst verricht, zijn arbeid tijdens de dienst wordt onderbroken door een pauze. De pauze bedraagt ten minste 30 minuten, die zonodig kan worden gesplitst in pauzes van elk ten minste 15 minuten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |