Ja maar aan wie dan? De manager en assistent manager hebben ook niet het wiel uitgevonden om het zo maar even te zeggen. Heb de CAO er al op nagelezen, maar er staat erg weinig informatie in mbt. pauze.quote:
Zij hebben er misschien niet zo heel veel verstand van, daar kan je in die zin wel gebruik van maken als je ze ermee confronteert dat er nergens staat dat het verboden isquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:31 schreef EiPet het volgende:
[..]
Ja maar aan wie dan? De manager en assistent manager hebben ook niet het wiel uitgevonden om het zo maar even te zeggen. Heb de CAO er al op nagelezen, maar er staat erg weinig informatie in mbt. pauze.
Ik ben er inmiddels wel achter dat kennelijk in het landelijke pauzeregelement van AH staat dat het niet is toegestaan om iets te kopen / roken tijdens je kwartier pauze..quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:32 schreef TBakkert het volgende:
[..]
Zij hebben er misschien niet zo heel veel verstand van, daar kan je in die zin wel gebruik van maken als je ze ermee confronteert dat er nergens staat dat het verboden is
Andere kwestie, geen zin in offtopicquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:34 schreef Dipstaart het volgende:
En sinds wanneer heb jij recht op 15 minuten i.p.v. 10 minuten?
en je kan niet ontslagen worden als je moeilijk gaat lopen doen? want dan zou ik wel oppassenquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:36 schreef EiPet het volgende:
[..]
Ik ben er inmiddels wel achter dat kennelijk in het landelijke pauzeregelement van AH staat dat het niet is toegestaan om iets te kopen / roken tijdens je kwartier pauze..
Maar ik ben meer geinteresseerd in de wet beyond AH zeg maar, ik bedoel ze kunnen wel alles verbieden, maar mijn gevoel zegt dat je in dat kwartiertje in principe moet kunnen doen en laten wat je wil.
De supermarkt manager zal me op het huisregelement van AH wijzen..
Lijkt me niet, daarvoor is een herhaalde serieuze schending van plichten nodig ( vast contract )quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:37 schreef TBakkert het volgende:
[..]
en je kan niet ontslagen worden als je moeilijk gaat lopen doen? want dan zou ik wel oppassen
tevens heb ik daarvan totaal geen verstand...
Dit vind ik inderdaad een interessant vraagstuk..quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:39 schreef Juicyhil het volgende:
Zit er niet nog een andere supermarkt om de hoek? Loop je daar ff naar binnen.
10 minuten pauze is een gunst. Wettelijk zijn ze helemaal niet verplicht deze jou te geven.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:41 schreef EiPet het volgende:
[..]
Dit vind ik inderdaad een interessant vraagstuk..
Waar trek je de grens? Mag ik dan wel naar de bakker om de hoek lopen om iets te kopen, maar niet in de winkel zelf? Mag ik überhaupt het pand niet verlaten?
@ dipstaart: Die regelementen heb ik inderdaad al gezien, maar daar kan ik niet zoveel meer mee dan stellen dat dit is hoe AH het graag heeft. Interessanter vind ik of het op het bredere vlak juridisch wel is toegestaan om eisen te stellen aan je personeel in de pauze, behalve dat ze de maximale tijd niet overschrijden..
Wat, nee? Je hebt gewoon volgens je CAO recht op een kwartier pauze als je een bepaald aantal uur moet werken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:45 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
10 minuten pauze is een gunst. Wettelijk zijn ze helemaal niet verplicht deze jou te geven.
En die 10 minuten is 'doorbetaalde' pauze. Dus AH mag zelf bepalen welke regels ze aan die pauze hangen.
10 minuten + je hebt je aan de regels te houden die Albert Heijn aan deze pauze hangt. Simple as that.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:49 schreef padlarf het volgende:
[..]
Wat, nee? Je hebt gewoon volgens je CAO recht op een kwartier pauze als je een bepaald aantal uur moet werken.
Ik heb voor Plus gewerkt, en volgens de algemene supermarkt-CAO heb je 15 minuten pauze. Tenzij AH een eigen CAO heeft, wat heel goed zou kunnen, lul je dus uit je nek met je 10 minuten.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:53 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
10 minuten + je hebt je aan de regels te houden die Albert Heijn aan deze pauze hangt. Simple as that.
bedankt voor je post, en als je gelijk hebt dan moet ik verder niet zeiken...quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:53 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
10 minuten + je hebt je aan de regels te houden die Albert Heijn aan deze pauze hangt. Simple as that.
Welke wettelijke regeling zou je willen aandragen? Ze geven je een kwartiertje waarin je betaald krijgt. Mogen ze best zeggen wat je daarin wel en niet mag doen, omdat dit bovenop wettelijk pauzes is.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:36 schreef EiPet het volgende:
[..]
Ik ben er inmiddels wel achter dat kennelijk in het landelijke pauzeregelement van AH staat dat het niet is toegestaan om iets te kopen / roken tijdens je kwartier pauze..
Maar ik ben meer geinteresseerd in de wet beyond AH zeg maar, ik bedoel ze kunnen wel alles verbieden, maar mijn gevoel zegt dat je in dat kwartiertje in principe moet kunnen doen en laten wat je wil.
De supermarkt manager zal me op het huisregelement van AH wijzen..
Ik dacht dat van die 15 minuten bij de ah, standaard al 5 minuten werden afgetrokken voor het halen van eten op de werkvloer.. Zo was het bij ons tenminste...quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:55 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik heb voor Plus gewerkt, en volgens de algemene supermarkt-CAO heb je 15 minuten pauze. Tenzij AH een eigen CAO heeft, wat heel goed zou kunnen, lul je dus uit je nek met je 10 minuten.
VOC mentaliteit, ik betaal jou dus jij bent eigendom van mijquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:53 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Als het inderdaad bovenop de wettelijke pauze is ( dus als een gunst naar het eigen personeel ) dan kunnen ze daar inderdaad regels aan verbinden..quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Welke wettelijke regeling zou je willen aandragen? Ze geven je een kwartiertje waarin je betaald krijgt. Mogen ze best zeggen wat je daarin wel en niet mag doen, omdat dit bovenop wettelijk pauzes is.
Het zou prima kunnen zijn dat het bij AH anders geregeld is, daar heb ik geen verstand van. Achteraf gezien was het ook beter geweest om me er niet mee te bemoeien.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:57 schreef EiPet het volgende:
[..]
Ik dacht dat van die 15 minuten bij de ah, standaard al 5 minuten werden afgetrokken voor het halen van eten op de werkvloer.. Zo was het bij ons tenminste...
AH heeft dezelfde CAO als vrijwel alle andere grote supermarktketens in NL, maar plus wordt volgens mij alleen door franchisers gedreven, derhalve andere CAO dan voor filialen..quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:58 schreef padlarf het volgende:
[..]
Het zou prima kunnen zijn dat het bij AH anders geregeld is, daar heb ik geen verstand van. Achteraf gezien was het ook beter geweest om me er niet mee te bemoeien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |