blasphemmer | dinsdag 25 september 2012 @ 14:29 |
Hallo, Over wat Ik ben eigenaar van een: Alfa Romeo 156. Het is een LPG-G3 uitvoering. Rijdt op benzine en op LPG. Probleem. Vanochtend wou ik de auto starten en zodra hij gestart was hoorde ik kort erna een enorm harde knal. De motor viel uit en ik stapte uit de auto. Ik keek onder de motorkap en zag rook van onder het blok achter komen. Ik schrok hier wel even van, want deze auto heeft flink wat aantal keer bij de garage gestaan dit jaar. Hij heeft o.a een nieuwer motorblok dan de bouwjaar van de auto en daarnaast is alles al vervangen wat onder de motorkap zit of andere delen. Nadat ik schrok.. ![]() Toen ik dit deed, starte hij heel even voor 2 seconde en leek het wel alsof de uitlaat er af lag..Zo,n hard gegrom komt er van de auto af. Kort. Auto start niet meer, maar geeft alleen een start brul als je hem probeert te starten. Als je gas bij geeft gromt hij harder en valt hij direct erna uit. Geprobeerd. Ik kreeg te horen van een plaatselijk monteur dat het misschien een Backfire kan zijn. Hij zij dat ik dan even moest proberen om de auto te starten op Benzine en niet op gas. Dit heeft ook niet geholpen en start dus gewoon niet op LPG en Benzine. Nog niet verholpen. Vanwege de auto dus niet start, komt de monteur Vrijdag middag langs om dan te kijken naar de auto. Ik hoop dat dit gaat, want anders kom ik nog niet verder.. hij heeft hier natuurlijk ook geen brug staan. Tips. Heeft iemand tips, of dit ook mee gemaakt en weet wat ik moet doen? Dan hoor ik het natuurlijk graag. Filmpje van 2x starten (momenteel resultaat) | |
Knofl00k | dinsdag 25 september 2012 @ 14:31 |
Ik kan het filmpje niet zien hier, maar -sluit je uitlaat nog wel goed aan de pakking af? (eerste deel van de uitlaat aan de motor) -Is je koppakking er niet vantussen? | |
blasphemmer | dinsdag 25 september 2012 @ 14:35 |
Ik kan dat allemaal niet zien helaas.. maar het lijkt wel alsof de uitlaat van de motorblok is afgeplopt. Zo klinkt het in iedergeval, want als ik er onder kijk zie ik niet de aansluitpunt en de uitlaat hangt er nog onder. In het filmpje is ook te zien dat er rook uit de uitlaat komt. Ik denk zelf dat er misschien af is.. en toch nog wat rook door de uitlaat blaast.. ofzo gewoon dat hij er voor de helft op zit. | |
Nightwulf | dinsdag 25 september 2012 @ 14:36 |
bougie eruit geplopt? | |
vosss | dinsdag 25 september 2012 @ 14:37 |
Onder deze lijn posts over Alfa is een gaar merk: ________________________ | |
Lesley-91 | dinsdag 25 september 2012 @ 14:39 |
Nooit een Alfa nemen, je snijdt jezelf ermee in de vingers. | |
vosss | dinsdag 25 september 2012 @ 14:39 |
TS heeft gewoon pech. Dit had net zo goed een ander merk kunnen zijn ![]() | |
Lesley-91 | dinsdag 25 september 2012 @ 14:46 |
En hier stopt de lijn: ________________________ TS, wacht tot de monteur komt en vooral niet zelf gaan rommelen. | |
trigt013 | dinsdag 25 september 2012 @ 14:46 |
Nee hoor, gewoon nooit een alfa kopen. | |
StormS.A | dinsdag 25 september 2012 @ 14:51 |
hahaha KUT alfa nooit kopen die van mij staat al 17weken stil 20. selespeed flippers op het stuur geweldig nou schakelprobleempje bak drukgroep shifter koppeling alles is vervangen ze leren hem opnieuw in rijd 3maanden en stopt ermee kan ik weer 75euro dokken en dan loopt ie weer drie maanden hij gaat hopelijk deze maand nog de deur uit | |
vosss | dinsdag 25 september 2012 @ 14:53 |
Okay je kan zeker wel een Alfa kopen, maar dan dus niet de Selespeed; daar is vaak gezeik mee ![]() | |
OmePeet | dinsdag 25 september 2012 @ 14:54 |
En de interpunctie? Loopt die nog zoals het zou moeten? Daar kan je ook nog problemen mee krijgen! | |
StormS.A | dinsdag 25 september 2012 @ 14:55 |
OmePeet ik kan bijna bij een alfa garage gaan werken maar interpunctie bij de alfa zegt me niets eerlijk gezegd? Leg uit aub | |
blasphemmer | dinsdag 25 september 2012 @ 14:58 |
Mij ook niet ![]() | |
blasphemmer | dinsdag 25 september 2012 @ 15:00 |
Toen ik naar een auto keek keken we zeker niet naar een alfa romeo.. Maar uiteinderlijk was het em toch geworden omdat hij er goed uit zag.. reed goed.. alles was nog goed die tijd en het mooie was dat hij dus ook nog eens op LPG loopt. Maar ik neem verder nooit meer een Alfa.. ik ben nu al aan 4000 euro reparatie kosten kwijt dit jaar. Als dit weer veel gaat kosten.. of dit keer misschien niet.. maar volgende keer wel.. zoek ik iets anders. Maar verder is het wel een leuke chique auto (als hij rijdt) vooral interieur is netjes.. Met zwart lederen bekleding ect | |
StormS.A | dinsdag 25 september 2012 @ 15:02 |
Alfa Romeo moet je alleen rijden als je kan leasen anders is het te duur | |
JeMoeder | dinsdag 25 september 2012 @ 15:06 |
En nu in het Nederlands? | |
StormS.A | dinsdag 25 september 2012 @ 15:13 |
JeMoeder samenvatting: Koop geen Alfa Romeo leas hem | |
T42 | dinsdag 25 september 2012 @ 15:14 |
zou turq52 een pm sturen die lepelt er wel een ander blok in voor je ![]() | |
StormS.A | dinsdag 25 september 2012 @ 15:18 |
Beste Alfa collega's, Ik ben reeds een tijdje in het bezit van een Alfa Romeo 147 2.0 selespeed echter ben ik er niet de hele tijd al trots op.... Mijn auto ging naar de garage omdat hij niet meer in de achteruit wilde. Ik denk ga maar na een officiele garage die hebben er verstand van zo gezegd zo gedaan ik naar creussen in Heerlen (grootste vout ooit!!) 1ste keer kreeg ik de auto terug ja hij doet het perfect in orde bladiebladiebla nee dus hij ging zelfs niet meer in de 1 ik terug naar binnen vertel ja dan laat de auto maar staan wel erg gek de monteur heeft net erin gereden a fin. 2de keer ik ga de auto ophalen weer klaar netjes gemaakt NEE dus Voordat ik naar buiten liep vertelde ze me dat ik de auto bij parkeren niet in de achteruit moest zetten ik stap in de auto sleutel in contact staat de auto in de achteruit. Nou goed ik start ik hoor een super zwaar geluid ik weer naar binnen toe die man halen hij stapt in en begint gas te geven ik vroeg hem vriendelijk te stoppen voordat er nog meer kapot gaat dat ik dien te betalen inmiddals al flink wat geld kwijt bijna 2000euries schakelbak koppeling drukgroep uitlezen inleren bladiebladiebla........ (auto weer laten staan bij hun) 3de keer heb ik 3maanden kunnen rijden en toen sprong hij alweer eens tijdens het rijden dit kwam sindsdien wel vaker voor van de 1 naar de 3 hij kreeg hem niet meer in de 2 maar ook niet in de 4. Soms sprong hij ook uit de 4 of 3 of 2 tijdens het rijden. Dan moest ik weer terug wilde ze 75euro hebben voor hem opnieuw in te leren en de schifter oip het strakste punt te zetten zodat hij weer wist op welk toerental te schakelen welke versnelling enz..... liep de auto weer 3maanden zelfde probleem.... nooit hebben ze dus daadwerkelijk het hele probleem opgelost tot wanhoop toe van mij en schelden tegen hun op het einde. Samenvatting voor de mensen die niet hele verhaal willen lezen: Auto springt tijdens rijden uit versnelling wilt soms niet in versnelling opnieuw inleren verhelpt probleem 3 maanden plus minus Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of een proffesionele garage in de buurt die beetje schappelijk is?? Ik woonachtig in Limburg Heerlen. Iemand interesse in de auto voor een prikkie??? 103.000km gelopen alles wie nieuw want de auto staat al tijden stil foto's of andere vragen vraag gerust | |
T42 | dinsdag 25 september 2012 @ 15:22 |
50 euro geboden | |
StormS.A | dinsdag 25 september 2012 @ 15:31 |
¤50.- is geen prikkie ![]() | |
T42 | dinsdag 25 september 2012 @ 15:31 |
maar dan overleeft hij het niet ![]() | |
JeMoeder | dinsdag 25 september 2012 @ 15:32 |
Foto's en richtprijs dan maar he ![]() | |
blasphemmer | dinsdag 25 september 2012 @ 15:33 |
Aangezien dit een heel ander onderwerp is en dit niet meer over mijn topic gaat.. is het niet handiger om een aparte topic hier over te maken? ![]() | |
StormS.A | dinsdag 25 september 2012 @ 15:33 |
Exscusi ontopic inderdaad Iemand die info wil of wat dan ook DM maar even | |
StormS.A | dinsdag 25 september 2012 @ 15:58 |
meld je eens aan op een alfa forum hier zitten vaak de pro's die je precies kunnen vertellen hoe en wat | |
golf2tfsi | dinsdag 25 september 2012 @ 16:24 |
Misshien is je benzine pomp eraan was ook bij een opel astra bij mij in de garage heb hem met rem reiniger gestart tot hij op lpg ging lopen en daarna lukte het wel... ik wens je verder nog veel succes | |
blup | dinsdag 25 september 2012 @ 18:02 |
Die dingen starten toch nooit op gas? | |
#ANONIEM | dinsdag 25 september 2012 @ 18:07 |
Hmzz..de mijne niet (Geen Alfa maar zou geen verschil moeten uitmaken)..wel g3. Ook een tijdje terug backfire gehad maar gelukkig alleen een gescheurde slang..relais kapot LPE6.6 | |
blup | dinsdag 25 september 2012 @ 18:08 |
Kan 't mis hebben hoor maar ik dacht dat je altijd op benzine starten en dan overschakelde op gas op backfire te voorkomen. | |
Fer | dinsdag 25 september 2012 @ 18:16 |
Backfire kan ook tijdens het draaien ontstaan, dus nadat ie op gas is overgeschakeld. Door een slecht verbranding, brandt het mengsel pas in het uitlaatspruitstuk of ontsteekt het traag brandende mengsel het verse mengsel in het inlaatspruitstuk. In het eerste geval kun je een lekke uitlaatspruistuk hebben, dit maakt uiteraard herrie en loopt ie niet meer stationair. Je kan proberen hem met veel gas hoog in de toeren aan de praat te houden. Of in het laatste geval kan er iets defect zijn gegaan in de inlaat, heb je een lek in het inlaattraject, hierdoor werkt je luchtmassemeter niet goed. Of is deze beschadigd door de knal/hitte of je stationair regelaar is defect gegaan. | |
Anne | dinsdag 25 september 2012 @ 18:23 |
Mag ik je ook even complimenteren voor je duidelijke en uitgebreide openingspost? ![]() | |
blasphemmer | dinsdag 25 september 2012 @ 18:39 |
Bedankt ik zal even googelen ![]() | |
blasphemmer | dinsdag 25 september 2012 @ 18:40 |
Ik weet het niet.... en over dat LPG starten weet ik eerlijk gezegd ook niet.. heb wel gehoord dat ze vaak op benzine starten.. maar misschien deze weer niet.. ik zie het wel vrijdag ![]() | |
blasphemmer | dinsdag 25 september 2012 @ 18:41 |
En bedankt trouwens ![]() | |
blasphemmer | dinsdag 25 september 2012 @ 18:42 |
Haha bedankt heb het geprobeerd zodat alles goed te snappen valt ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 25 september 2012 @ 18:43 |
tapeind van spruitstuk denk ik afgebroken. als je geluk hebt, kan de garage er een moer op lassen, anders wordt het waarschijnlijk de kop er af en uitboren en hopen dat er geen koelwaterkanaal geraakt wordt welke er strak achter zit. | |
densmee | dinsdag 25 september 2012 @ 20:19 |
kop is natuurlijk geen gietijzer bij een alfa? anders kun je vanaf m10 met de snijbrander het afgebroken boutje eruit gutsen | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 25 september 2012 @ 20:20 |
dikke kans van niet | |
densmee | dinsdag 25 september 2012 @ 20:21 |
waarschijnlijk is de kop van alu en dan ben je helemaal gehoerd, als je iets te lomp doet kan je kop bij het oud ijzer | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 25 september 2012 @ 20:27 |
yep. ![]() | |
StormS.A | woensdag 26 september 2012 @ 09:54 |
Alfa heeft een heel aluminium blok inderdaad | |
TommyGun | woensdag 26 september 2012 @ 13:34 |
Je mag nooit met 'ik' beginnen ![]() | |
StormS.A | woensdag 26 september 2012 @ 13:37 |
IK zet het varken altijd voorp ![]() | |
penny-wise | woensdag 26 september 2012 @ 15:57 |
Selespeed, bij de Stilo ook al zo`n drama. | |
StormS.A | woensdag 26 september 2012 @ 16:09 |
1pot nat inderdaad alfa en fiat | |
Anne | woensdag 26 september 2012 @ 17:01 |
Anders ga eens even ontopic en probeer TS eens te helpen ipv dat gezeikzanik over jullie eigen auto's. | |
flipsen | woensdag 26 september 2012 @ 17:08 |
Mooie OP hoor, maar wat mij kennelijk als enige verbaast:Dus je hoort een keiharde knal, er komt rook onder het blok vandaan en je denkt: "Goh, laat ik hem nog eens starten" ![]() | |
blasphemmer | woensdag 26 september 2012 @ 20:21 |
Hahaha.. ja dom he. Ik weet niet waarom eigelijk.. ik snap dat het van kwaad naar erger kan worden. Ik weet ut niet.. ![]() | |
blasphemmer | woensdag 26 september 2012 @ 20:22 |
![]() ![]() | |
densmee | woensdag 26 september 2012 @ 20:32 |
plaats eens wat fotos van de plaats waar de uitlaat aan de motor vastzit. | |
blasphemmer | woensdag 26 september 2012 @ 20:37 |
Goed, ik zal morgen als het licht is even wat foto’s proberen te maken. | |
blasphemmer | vrijdag 28 september 2012 @ 12:18 |
heel raar maar... de Monteur was hier vandaag. Wat hij deed: Auto starten... lukt niet... flink gas erbij geven.. gepruttel met harde knallen alsof de hele blok uit elkaar ploft. Wat doet hij: Doorgaan.. keer op keer. Toch maar even een andere monteur zoeken? Hij zegt: Ik denk dat de auto de sleutel niet herkent... WTF<---? ![]() | |
Lesley-91 | vrijdag 28 september 2012 @ 14:27 |
Al zou je auto de sleutel niet herkennen gaat hij niet dit soort geluid maken. Sowieso gaat er dan een geel sleuteltje branden in je display. Mocht hij toch echt je sleutel niet herkennen, wat mij sterk lijkt, heb ik nog een procedure liggen dat je de auto kan starten zonder dat de sleutel is ingeleerd. | |
golf2tfsi | maandag 1 oktober 2012 @ 22:27 |
alstublieft ![]() | |
golf2tfsi | maandag 1 oktober 2012 @ 22:30 |
Ik had het zelfde probleem bij een bmw e46 318 hoorde je een bestwel harde knal vanuit de inlaat en soms ook van uit je uitlaat? dan zal je lucht massa meter kapot zijn (was bij mij het geval) | |
golf2tfsi | maandag 1 oktober 2012 @ 22:41 |
uit eindelijk verangen en alles was weg | |
blasphemmer | dinsdag 2 oktober 2012 @ 01:03 |
Ik weet het niet.. vanuit de auto hoor je het alleen van voor (motorkap). Hij staat nu gelukig bij de garage (Alfa dealer/specialist). De plaatselijke monteur wist et allemaal maar niet ![]() Vandaar dat de Alfa Specialist hem een fietsemaker moest noemen ![]() | |
blasphemmer | dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:54 |
PROBLEEM VERHOLPEN. Vandaag gebeld door de Alfa specialist. Het was toch iets waar ik al aan had gedacht. De spruitstuk zat helemaal los. Ik kwam in de buurt want dacht dat de uitlaat los was geknald. Gelukkig geen hoge kosten dus! | |
lezut | dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:28 |
Mooie velgen ![]() Die blauwe rook op je filmpje is ook verdwenen nu? | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:33 |
| |
blasphemmer | dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:27 |
Dan je ![]() Weet ik nog niet.. de monteur zij dat hij gerepareerd was en heb hem verder nog niet gezien. Maar hij heeft altijd al wat gerookt.. ook toen hij nieuwe olie had enz.. | |
blasphemmer | dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:29 |
Haha ja ![]() Helemaal gelijk chuck. Bedankt voor de hulp. Ik had dit wel al aan de alfa monteur aangegeven wat ik allemaal had gehoord van jullie. Thanks. En btw.. suzuki is ook weer in tact ![]() | |
lezut | dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:50 |
Blauwe rook is over het algemeen wel reden tot zorgen ![]() | |
Fer | dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:53 |
Een weerzinwekkende Amerikaan met een turbo, een backfire Alfa op gas en een suzuki met booskijkers... koop in godsnaam iets saai en degelijks als een Polo en val ons niet lastig. | |
blasphemmer | dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:09 |
Val jij mij niet lastig fer, ik wordt oa geholpen door serieuze forum leden. | |
Biogarde | dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:26 |
Ik zou me drukker maken om witte. Blauwe kun je altijd richting een slechte verbranding lullen, witte is gewoon koelwater ![]() Wat overigens kut is, daar niet van. | |
Sounddragon | dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:35 |
Het staat je natuurlijk heeeelemaal vrij om topics te negeren en er vooral niet in te posten, Sterker nog; als je niets opbouwends uit je toestenbord kunt krijgen, hebben wij als autoliefhebbende users zelfs liever dat je gewoon je kweel dichthoudt en lekker TV gaat kijken ofzo. Val óns alsjeblieft niet lastig ![]() | |
blasphemmer | dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:03 |
En zo is het. | |
blasphemmer | dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:04 |
Zoals je uit het filmpje kunt opmaken.. zou je het wit of blauw kunnen noemen? Ik weet het niet echt.. beide. Maar wat zijn de vervolgen hier van ? | |
Biogarde | dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:50 |
Ik zou het bij jou een koude motor icm overtollige brandstof noemen. En condens in de uitlaat. Dus niks aan de hand. Maar rokende auto's in alle kleuren behalve wit (stoom) zou ik rot getrapte blokken noemen met bijvoorbeeld versleten zuigerveren (hoog olieverbruik. Denk aan een liter op de 1000km en dat is dan nog minimaal). En dan roken ze altijd wel eigenlijk. En een kapotte kop herken je direct. Dan blaf je stoom wat heet water in koude lucht ook doet. Stoom die blijft hangen een aantal seconden en een continue pluim. Bij een diesel is het minder makkelijk vast te stellen op basis van rookpluimen, aangezien diesels altijd wel pluimen. Al is een auto 2 uur oud. Al wordt dat ook minder door toepassing van roetvangers. Maar met een beetje doorhalen trekt zo'n vanger dat ook niet. Op basis van het filmpje van je auto zou ik zeggen, niks aan de hand. | |
blasphemmer | woensdag 3 oktober 2012 @ 00:39 |
Wél blijkt de Lambasonde stuk te zijn en verbruikt hij meer.. die laat ik ook repareren. Opgelost? | |
Antwoordapparaat | woensdag 3 oktober 2012 @ 11:39 |
Wtf ![]() | |
blasphemmer | woensdag 3 oktober 2012 @ 11:48 |
Weet ik ook niet, Antwoordapparaat.. Ineens een enorme knal.. en is hij er af geploft. | |
Hyperdude | woensdag 3 oktober 2012 @ 11:54 |
Onverbrande brandstof in uitlaat/kop gelekt en bij starten ontstoken? Weer eens wat anders dan een LPG-inlaat-backfire. ![]() | |
blasphemmer | woensdag 3 oktober 2012 @ 13:08 |
Ze hadden het wel over een backfire.. maar weet het nog niet.. hoor het vandaag | |
blup | woensdag 3 oktober 2012 @ 20:02 |
like a baws | |
Turquaz52 | maandag 29 oktober 2012 @ 19:39 |
Backfire via de uitlaat..? Meestal via de inlaat. En dan MOET JE JUIST snel er achteraan gaan starten! Hiermee voorkom je dat stel je luchtfilter is in de fik gevlogen of een rubbere buis/slang/etc.. dat je de vlam snel blust door het in te zuigen in je motor. ![]() |