abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117233528
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:54 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Het is een onredelijk bedrag voor wat je doet als 'misdrijf'. Mensen hebben het tegenwoordig al niet breed, dus laten we nog eens 300 euro eraf troggelen.
Denk eens aan de overlast die je veroorzaakt met zo'n claxon.
There is a time of cumming and going.
pi_117233541
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:53 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Oke dan kan ik dus niet meer mee discussieren. Jammer!
:') Als jij denkt dat lagere boetes (yeah, nog minder 'angst' voor de politie) zorgen voor meer respect dan zou ik dat graag eens een voorbeeldje van willen zien ipv alleen jouw gevoel.

In Spanje heb je de Guardia Civil, dat zijn enorme klootzakken. Alleen werkt het daar wel, mensen zouden het daar niet durven een van hun petjes af te pakken hoor. In de praktijk is daar dus duidelijk dat hard aanpakken zorgt voor 'respect'.

Nu zou ik graag een voorbeeld willen zien van waar een zachte hand van de politie werkt.
  dinsdag 25 september 2012 @ 14:55:58 #228
379283 LittleBrownie
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_117233545
Iemand heeft de brandalarm gedrukt bij gym :') Iedereen uit het gebouw rennen _O-
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_117233570
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:55 schreef Typisch het volgende:

[..]

:') Als jij denkt dat lagere boetes (yeah, nog minder 'angst' voor de politie) zorgen voor meer respect dan zou ik dat graag eens een voorbeeldje van willen zien ipv alleen jouw gevoel.

In Spanje heb je de Guardia Civil, dat zijn enorme klootzakken. Alleen werkt het daar wel, mensen zouden het daar niet durven een van hun petjes af te pakken hoor. In de praktijk is daar dus duidelijk dat hard aanpakken zorgt voor 'respect'.

Nu zou ik graag een voorbeeld willen zien van waar een zachte hand van de politie werkt.
Guardia Civil als je hun aanpak ziet. _O_
There is a time of cumming and going.
pi_117233578
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:54 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Het is een onredelijk bedrag voor wat je doet als 'misdrijf'. Mensen hebben het tegenwoordig al niet breed, dus laten we nog eens 300 euro eraf troggelen.
Lees nog eens man. Ik wil geen voorbeeld horen over wat onredelijk volgens jou is, ik wil de relatie tussen hoogte van boete en respect voor iemand in functie.
Kan mij geen flikker schelen of de helft van de maatschappij het niet kan betalen, wetten zijn wetten punt.
pi_117233638
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:55 schreef Typisch het volgende:

[..]

Guardia Civil gaf mij een blauw oog, gebroken jukbeen en 2 dagen brood en water omdat ik tegen het raam van een winkel aan stond te pissen
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_117233693
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:58 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Guardia Civil gaf mij een blauw oog, gebroken jukbeen en 2 dagen brood en water omdat ik tegen het raam van een winkel aan stond te pissen
Hier krijg je een mooie boete en ben je weer klaar. :+
pi_117233723
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:56 schreef Flippiee het volgende:

[..]

Lees nog eens man. Ik wil geen voorbeeld horen over wat onredelijk volgens jou is, ik wil de relatie tussen hoogte van boete en respect voor iemand in functie.
Kan mij geen flikker schelen of de helft van de maatschappij het niet kan betalen, wetten zijn wetten punt.
Hoe kan ik zonder een voorbeeld laten zien hoe de relatie tussen een hoge boete en iemand in iemand van die functie is?
pi_117233764
Mijn zin hierboven klopt voor geen meter. :')
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:02:00 #235
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_117233770
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:52 schreef Flippiee het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee wat de politie in rekening brengt voor diefstal. Je betaalt sowieso al 151 euro aan de winkel.
Daarnaast snap ik je punt niet. Een snelheidslimiet heet niet voor niets een limiet. Daar boven is dus gewoon strafbaar. En op mijn eerdere punt terug te komen een boete is toch omdat je in overtreding bent en hebt een bepaalde hoogte zodat het niet weer gebeurd. Dat lijkt mij logisch. Ongeacht dat de ene overtreding duurder is dan de ander, ongeacht de situatie.
Die limiet heeft alleen weinig meer met veiligheid te maken. Het is voor de mensen lastig te verkopen dat je op bepaalde wegen zonder ook maar de veiligheid in het gedrang te brengen een boete krijgt terwijl dat de dag/week/maand ervoor nog niet zo was.
pi_117233951
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:00 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Hoe kan ik zonder een voorbeeld laten zien hoe de relatie tussen een hoge boete en iemand in iemand van die functie is?
Jij laat een voorbeeld zien van wat jij onredelijk vindt. Dat is subjectief. Ik wil objectiviteit horen oftewel dat je aantoont dat bijv. in Duitsland de boetes lager zijn en men daar als nog respect heeft voor de politie. Ik wil horen dat respect voortvloeit vanuit de maatschappij jegens de politie als de boetes naar mate van redelijkheid wordt gegeven. En met redelijkheid doel ik op impact van een overtreding. Dus dat de maatschappij het redelijker zou vinden als een boete voor toeteren lager uitvalt dan een boete voor bijv. winkeldiefstal. Indien boetes naar redelijkheid zouden worden gegeven, dan zou de maatschappij de politie meer serieus nemen en respecteren.
Woppa nou heb ik het zelf uitgelegd. :')
pi_117234014
flips
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_117234073
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:07 schreef Flippiee het volgende:

[..]

Jij laat een voorbeeld zien van wat jij onredelijk vindt. Dat is subjectief. Ik wil objectiviteit horen oftewel dat je aantoont dat bijv. in Duitsland de boetes lager zijn en men daar als nog respect heeft voor de politie. Ik wil horen dat respect voortvloeit vanuit de maatschappij jegens de politie als de boetes naar mate van redelijkheid wordt gegeven. En met redelijkheid doel ik op impact van een overtreding. Dus dat de maatschappij het redelijker zou vinden als een boete voor toeteren lager uitvalt dan een boete voor bijv. winkeldiefstal. Indien boetes naar redelijkheid zouden worden gegeven, dan zou de maatschappij de politie meer serieus nemen en respecteren.
Woppa nou heb ik het zelf uitgelegd. :')
Dus ik moet meer praten vanuit feiten en bronnen zoals staan in geschriften of bijv nieuwsberichten en daaruit mijn eigen mening eraan geplakt?
pi_117234113
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:10 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Dus ik moet meer praten over feiten en bronnen zoals staan in geschriften of bijv nieuwsberichten?
Je kunt toch wel je eigen mening/gedachten verdedigen? Of is het gewoon random uit de lucht gegrepen?
pi_117234194
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:11 schreef Typisch het volgende:

[..]

Je kunt toch wel je eigen mening/gedachten verdedigen? Of is het gewoon random uit de lucht gegrepen?
Maar ik zeg alles blijkbaar de hele tijd verkeerd...
pi_117234285
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:11 schreef Typisch het volgende:

[..]

Onthoud wel dat je op PUB bent.
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:16:04 #242
379283 LittleBrownie
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_117234299
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:13 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Maar ik zeg alles blijkbaar de hele tijd verkeerd...
Awww O+
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_117234320
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:15 schreef Chocoprince het volgende:

[..]

In PUB :')
pi_117234359
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:16 schreef wietparkiet het volgende:

[..]

In PUB :')
PUB :')
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_117234360
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:02 schreef Jotcha het volgende:

[..]

Die limiet heeft alleen weinig meer met veiligheid te maken. Het is voor de mensen lastig te verkopen dat je op bepaalde wegen zonder ook maar de veiligheid in het gedrang te brengen een boete krijgt terwijl dat de dag/week/maand ervoor nog niet zo was.
We hadden het dan toch ook niet over veiligheid of mis ik nu iets? Even zodat ik het goed begrijp
Bijv. Nederland wil strafrechtelijk bepalen dat indien er ooit terroristen komen die een aanval plegen op Nederland de doodstraf krijgen. Even buiten beschouwing gelaten of doodstraf wel of niet mag worden toegestaan. Dit terwijl er op dat moment in Nederland/rest vd wereld geen sprake is van terroristen. Dus zoals jij het nu zegt. Mag Nederland dus geen wetten maken over iets wat nog niet de veiligheid aan tast, wat tot vorige maand nog niet aan orde was?
En ja ik weet dat het niet over terroristen ging en niet over doodstraf en niet over veiligheid etc.
pi_117234395
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:15 schreef Chocoprince het volgende:

[..]

Hij is een paar jaar ouder dan ik, maar wat maakt dat uit? :') Ik heb altijd geleerd mijn standpunten/meningen te halen uit feiten/voorbeelden. Dus vraag ik (en flipje) naar een voorbeeld. Toch niet zo gek?
pi_117234409
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:19 schreef Typisch het volgende:

[..]

Hij is een paar jaar ouder dan ik, maar wat maakt dat uit? :') Ik heb altijd geleerd mijn standpunten/meningen te halen uit feiten/voorbeelden. Dus vraag ik (en flipje) naar een voorbeeld. Toch niet zo gek?
doe maar gek want je bent normaal genoeg
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_117234445
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:19 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

doe maar gek want je bent normaal genoeg
:D :')
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:22:15 #249
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_117234516
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:17 schreef Flippiee het volgende:

[..]

We hadden het dan toch ook niet over veiligheid of mis ik nu iets? Even zodat ik het goed begrijp
Bijv. Nederland wil strafrechtelijk bepalen dat indien er ooit terroristen komen die een aanval plegen op Nederland de doodstraf krijgen. Even buiten beschouwing gelaten of doodstraf wel of niet mag worden toegestaan. Dit terwijl er op dat moment in Nederland/rest vd wereld geen sprake is van terroristen. Dus zoals jij het nu zegt. Mag Nederland dus geen wetten maken over iets wat nog niet de veiligheid aan tast, wat tot vorige maand nog niet aan orde was?
En ja ik weet dat het niet over terroristen ging en niet over doodstraf en niet over veiligheid etc.
Er is hierbij wél een verschil in terreurdreiging de laatste tijd en de kans op ongelukken op de weg. Het risico op terrorisme wordt steeds groter, het risico op ongelukken steeds kleiner. Verder mag terrorisme nu ook niet, het wordt het dan alleen zwaarder bestraft. Er zijn nu wegen die tot voor kort 120km/h waren en nu 50km/h zijn. Je mocht wél 120 rijden, nu niet meer. Ook zit het verschil in de duizenden mensen die er last van hebben in tegenstelling tot die ene terrorist die zich er toch niet door laat weerhouden.
pi_117234544
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:22 schreef Jotcha het volgende:

[..]

Er is hierbij wél een verschil in terreurdreiging de laatste tijd en de kans op ongelukken op de weg. Het risico op terrorisme wordt steeds groter, het risico op ongelukken steeds kleiner. Verder mag terrorisme nu ook niet, het wordt het dan alleen zwaarder bestraft. Er zijn nu wegen die tot voor kort 120km/h waren en nu 50km/h zijn. Je mocht wél 120 rijden, nu niet meer. Ook zit het verschil in de duizenden mensen die er last van hebben in tegenstelling tot die ene terrorist die zich er toch niet door laat weerhouden.
Weer zo'n aannamen. Laat je toch niet zo gek maken man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')