abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117421138
Ik heb zoiets van: ik kan mijn tijd als "baanzoekende" verspillen aan bijbaantje en onnodige frustraties of ik kan het zinnig invullen met een 2 jarige master (plus buitenland ervaring), totdat de banenmarktweer beter wordt....
Dan heb ik ook iets uit die overschot aan tijd gehaald...

Maar tot februari (inschrijving master) blijf ik door solliciteren en werken...en als dat echt niks wordt gewoon lekker aan de master beginnen
pi_117421178
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

Gezien de prijzen voor een tweede master erg hoog liggen, neem ik aan dat het nu om een educatieve master gaat?
Ik kan nog 4 jaar lenen bij IB...dan hoeft dat geen prob te zijn of wel? (heb me er nog niet in verdiept want ik kwam vandaag tot die beslissing)
  zondag 30 september 2012 @ 13:40:45 #228
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117421276
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:37 schreef LovingMe het volgende:

[..]

Ik kan nog 4 jaar lenen bij IB...dan hoeft dat geen prob te zijn of wel? (heb me er nog niet in verdiept want ik kwam vandaag tot die beslissing)
Hm.. Dat hangt er vanaf. Een tweede master kost bij de meeste universiteiten (afhankelijk of het alfa, gamma of beta is) tussen de 8.000 en 24.000 euro per jaar. Dit zijn bedragen die niet geleend kunnen worden van de DUO en dus zelf opgehoest moeten worden.

Masters die hier buiten vallen zijn masters in de sectoren gezondheid en onderwijs. Maar dit zijn er niet gek veel (wel de educatieve masters) en sommige technische universiteiten hebben hun prijzen nog bewust laag gehouden, maar dat kan elk moment weer veranderen.

De enige methode om goedkoop meerdere masters te doen is door deze gelijktijdig te beginnen en af te ronden. De langstudeermaatregel kan dat (vanwege de extra tijd die je er soms voor nodig hebt) ook duurder maken, maar dan heb je wel wat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_117421416
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:40 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hm.. Dat hangt er vanaf. Een tweede master kost bij de meeste universiteiten (afhankelijk of het alfa, gamma of beta is) tussen de 8.000 en 24.000 euro per jaar. Dit zijn bedragen die niet geleend kunnen worden van de DUO en dus zelf opgehoest moeten worden.

Masters die hier buiten vallen zijn masters in de sectoren gezondheid en onderwijs. Maar dit zijn er niet gek veel (wel de educatieve masters) en sommige technische universiteiten hebben hun prijzen nog bewust laag gehouden, maar dat kan elk moment weer veranderen.

De enige methode om goedkoop meerdere masters te doen is door deze gelijktijdig te beginnen en af te ronden. De langstudeermaatregel kan dat (vanwege de extra tijd die je er soms voor nodig hebt) ook duurder maken, maar dan heb je wel wat.
Ik zit te denken aan master aaan een technische universiteit (met een tekort aan vrouwen). Bovendien krijg ik misschien door mijn achtergrond vrijstelling voor sommige vakken/ects
pi_117421468
MAargoed dit is plan B (om mezelf ook niet op te vreten/hoop te geven gedurende deze periode)....ik moet me er nog in verdiepen en contact opnemen met de universiteit
pi_117421538
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
En ik kan me afmelden voor dit topic. *O*

Het bedrijf waar ik via een uitzendbureau werkte gaat mij in dienst nemen.

Ik ga helaas wel minder verdienen, maar de bruto-netto verhouding is beter, ik heb vaste werktijden en veel meer vrije tijd. Verder is het afwisselend werk, heb ik minder woon-werk verkeer dan bij mijn vorige banen en heb ik leuke collega's. *O*
Gefeliciteerd *O*

Wat ga je doen nu? :)
  zondag 30 september 2012 @ 13:53:52 #232
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117421678
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:45 schreef LovingMe het volgende:

[..]

Ik zit te denken aan master aaan een technische universiteit (met een tekort aan vrouwen). Bovendien krijg ik misschien door mijn achtergrond vrijstelling voor sommige vakken/ects
TU Delft hanteert in ieder geval nog het ongewijzigde instellingstarief. Dus een master van 1.713 euro per jaar. Dus een (technische) master daar is verreweg de goedkoopste optie.

Maar goed, als je een achtergrond hebt die daarop aansluit dan zal het waarschijnlijk helemaal niet nodig zijn om nog extra scholing op te doen. :) De kans is groot dat je de komende maanden wel iets tegenkomt waar een klik is! Maar het is wel fijn om een noodplan achter de hand te houden.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_117421843
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

TU Delft hanteert in ieder geval nog het ongewijzigde instellingstarief. Dus een master van 1.713 euro per jaar. Dus een (technische) master daar is verreweg de goedkoopste optie.

Maar goed, als je een achtergrond hebt die daarop aansluit dan zal het waarschijnlijk helemaal niet nodig zijn om nog extra scholing op te doen. :) De kans is groot dat je de komende maanden wel iets tegenkomt waar een klik is! Maar het is wel fijn om een noodplan achter de hand te houden.
Thnx voor de tip! Nou ik wil graag ook technische ervaring opdoen naast de ervaring die ik al heb :)
Die master sluit goed aan op mijn achtergrond
pi_117421999
dit zegt tu/e erover:

Eerder behaalde graad/diploma

Bij wet is geregeld dat als je nog geen bachelor- of een master graad hebt behaald in aanmerking kan komen voor het wettelijke collegegeld. Wanneer je een aanmelding doet voor een bacheloropleiding maar je hebt reeds een bachelorgraad behaald dan ga je het instellingstarief betalen. Dit geldt ook wanneer je een aanmelding doet voor een masteropleiding en je hebt reeds een mastergraad behaald. Een uitzondering hiervoor zijn de opleidingen op het gebied van Gezondheidszorg en Onderwijs.

De TU/e heeft voor collegejaar 2012-2013 bepaald dat voor studenten die zich aanmelden voor een tweede graad het instellingstarief gelijk is aan het wettelijke tarief mits wordt voldaan aan het woonplaats en nationaliteitsvoorwaarde.

Dus ik denk dat het ook rond 1700 zal worden toch?
  zondag 30 september 2012 @ 14:16:51 #235
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117422358
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:05 schreef LovingMe het volgende:
dit zegt tu/e erover:

Eerder behaalde graad/diploma

Bij wet is geregeld dat als je nog geen bachelor- of een master graad hebt behaald in aanmerking kan komen voor het wettelijke collegegeld. Wanneer je een aanmelding doet voor een bacheloropleiding maar je hebt reeds een bachelorgraad behaald dan ga je het instellingstarief betalen. Dit geldt ook wanneer je een aanmelding doet voor een masteropleiding en je hebt reeds een mastergraad behaald. Een uitzondering hiervoor zijn de opleidingen op het gebied van Gezondheidszorg en Onderwijs.

De TU/e heeft voor collegejaar 2012-2013 bepaald dat voor studenten die zich aanmelden voor een tweede graad het instellingstarief gelijk is aan het wettelijke tarief mits wordt voldaan aan het woonplaats en nationaliteitsvoorwaarde.

Dus ik denk dat het ook rond 1700 zal worden toch?
Ja, dat is dus ook 1713 euro. Met woonplaats/nationaliteitsvoorwaarde wordt bedoeld dat er andere tarieven gelden voor niet EU-burgers of mensen die in het buitenland wonen.

Hoelang het aangepaste tarief nog blijft is trouwens onzeker! Maar ik denk niet dat zij het op korte termijn gaan veranderen.
--
pi_117422459
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:16 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, dat is dus ook 1713 euro. Met woonplaats/nationaliteitsvoorwaarde wordt bedoeld dat er andere tarieven gelden voor niet EU-burgers of mensen die in het buitenland wonen.

Hoelang het aangepaste tarief nog blijft is trouwens onzeker! Maar ik denk niet dat zij het op korte termijn gaan veranderen.
Jaa dat van die woonplaats/nationaliteitsvoorwaarde wist ik :)

Nou laten we maar hopen dat het nog ff zo blijft! Nu nog die 1713 euro sparen :p
  zondag 30 september 2012 @ 20:33:36 #237
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_117437057
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:48 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*

Wat ga je doen nu? :)
Chauffeur bij een groot verhuurbedrijf.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 30 september 2012 @ 21:30:10 #238
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117440762
Ik denk ook aan een HBO-opleiding om een ommezwaai te maken naar een werksector die mij wél bevalt. In Nijmegen worden enkele interessante opleidingen aangeboden, maar helaas allen in voltijd variant. Deeltijd zou beter zijn, da's namelijk te combineren met werk.
pi_117441011
quote:
11s.gif Op zondag 30 september 2012 21:30 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik denk ook aan een HBO-opleiding om een ommezwaai te maken naar een werksector die mij wél bevalt. In Nijmegen worden enkele interessante opleidingen aangeboden, maar helaas allen in voltijd variant. Deeltijd zou beter zijn, da's namelijk te combineren met werk.
kom je van uni?
  zondag 30 september 2012 @ 21:37:17 #240
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117441308
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:33 schreef LovingMe het volgende:

[..]

kom je van uni?
Nee, van het MBO een jaar of 9 geleden :+
pi_117441421
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:37 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Nee, van het MBO een jaar of 9 geleden :+
Ok! :)
  zondag 30 september 2012 @ 21:40:49 #242
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117441603
Sterker nog: MBO ICT niveau 2 :') Hoogst behaalde opleidingsniveau tot dusver, dus het zal in het geval van een HBO-opleiding aankomen op een 21+ toets. Maar dat zal geen probleem opleveren ... Alleen jammer dat bepaalde interessante opleidingen niet in deeltijd variant worden aangeboden.
  maandag 1 oktober 2012 @ 01:35:08 #243
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_117452930
Wellicht kan je informeren hoeveel uur het is. Mijn eerste jaar hbo was gemiddeld 8 uur college per week :') Ik heb tijdens allebei mijn studies altijd 18-24 uur p/w gewerkt en dat deden er meer :) Ligt natuurlijk wel aan de studie en hoeveel moeite je zelf moet doen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_117452970
quote:
10s.gif Op zondag 30 september 2012 21:40 schreef MissionPhailed het volgende:
Sterker nog: MBO ICT niveau 2 :') Hoogst behaalde opleidingsniveau tot dusver, dus het zal in het geval van een HBO-opleiding aankomen op een 21+ toets. Maar dat zal geen probleem opleveren ... Alleen jammer dat bepaalde interessante opleidingen niet in deeltijd variant worden aangeboden.
Damn zou dat heel knap vinden :)

Heb zelf ook alleen een VMBO en een MBO 2 diploma, maar helaas is het HBO voor mij te hoog gegrepen ;( Ik zou het ook wel graag willen hoor dat ik het wel zou kunnen. Want heb eigenlijk helemaal geen zin meer om nog jaren op het MBO (behalve BBL) te zitten. :N Maar ja wil ik echt wat anders doen, dan zou ik het toch echt moeten doen.

Voor mij is het onderhand ook alweer bijna 8 jaar geleden :{
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 oktober 2012 @ 11:15:09 #245
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117457996
Als je een afwijzing krijgt met 2 behoorlijke fouten voel je je ook serieus genomen.
pi_117459065
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:43 schreef TripleS het volgende:
Zelfs nog op een vacature gereageerd die eigenlijk wat beneden niveau is maar ik was bekend met de werkzaamheden aangezien ik in mijn vorige functie leiding gaf aan iemand met die functie, en nog word ik niet uitgenodigd :'(

Iemand tips?
Ja, solliciteer niet op zulke banen. Als ik iemand aanneem wil ik geen overgekwalificeerd iemand. Afhankelijk van de functie wil ik iemand die geen/minder ervaring heeft die ik kan opleiden en dan door laten stromen of iemand die het werk al jaren gedaan heeft en zal blijven doen. Ik wil niet iemand die na 2 maanden al uitgekeken is omdat het werk niet motiverend genoeg is.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 oktober 2012 @ 11:56:41 #247
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117459250
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 11:51 schreef lost95 het volgende:

[..]

Ja, solliciteer niet op zulke banen. Als ik iemand aanneem wil ik geen overgekwalificeerd iemand. Afhankelijk van de functie wil ik iemand die geen/minder ervaring heeft die ik kan opleiden en dan door laten stromen of iemand die het werk al jaren gedaan heeft en zal blijven doen. Ik wil niet iemand die na 2 maanden al uitgekeken is omdat het werk niet motiverend genoeg is.
Tja, maar van het uwv zal je uiteindelijk wel MOETEN solliciteren.
pi_117459486
quote:
15s.gif Op maandag 1 oktober 2012 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, maar van het uwv zal je uiteindelijk wel MOETEN solliciteren.
Dat begrijp ik, maar de poster geeft aan dat er wel functies zijn in haar branche. Wellicht een te kort door de bocht conclusie van mijn kant, maar ik ga ervanuit dat er dus ook genoeg relevante vacatures zijn voor haar en dat ze niet reageert om puur en alleen aan de sollicatieplicht te voldoen. En in dat geval zou ik niet solliciteren (tenzij het bedrijf natuurlijk een goede HR afdeling heeft en de CV kan doorzetten naar een andere functie die wellicht ook openstaat, helaas kom ik te weinig goede HR afdelingen tegen).
pi_117461349
Pff ben weer terug van een tweede gespreksronde, was weer lekker zenuwachtig maar daar hebben ze niks van gemerkt gelukkig :P Een flinke lijst met secundaire arbeidsvoorwaarden op tafel gegooid wat allemaal wel prettig klonk, alleen niet de kilometervergoeding van 0,19 cent die ik zo graag wil.. Ze vergoeden het in bepaalde trappen van 10 / 20 / 30 km vanaf de locatie van het bedrijf en daarbuiten is voor eigen rekening.. Aangezien ik 70 km er vandaan woon gaat mij dat dus flink geld kosten dus ik hoop dat ik daar nog wat in kan onderhandelen....

Ze gaan in ieder geval nu de keuze maken tussen mij en een andere kandidaat en dan krijg ik twee salaris-voorstellen, eentje gebaseerd op 24 vrije dagen en de ander op 36 (waarvan 12 atv-dagen).. uiteraard is het éne salaris hoger dan het andere.. hopen dat het dubbeltje mijn kant op valt en dan maar gaan rekenen of het rendabel is..

Dat wou ik even kwijt! :P
pi_117461535
Als je in de ziekenhuis CAO valt dan is er niet echt een salaris onderhandeling mogelijk :{
Aan de ene kant wel jammer en aan de andere kant lijkt het me wel moeilijk (en een gedoe om te kijken wat voor jou het gunstigst is, Thrilled!).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')