Ja, je had niet moeten vragen of ie beviel. Gewoon opsturen, de tracktrace code doorsturen en that's it.quote:Op zondag 23 september 2012 17:59 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Heb ik iets fout gedaan? Wat kan ik doen?
Dit dus, kan helemaal niet.quote:Op zondag 23 september 2012 18:33 schreef Wokkel het volgende:
Dus je stuurt vrijdag het toestel op en op zaterdag weet de koper je al te melden dat het toestel waterschade heeft?
Stuurt ie 'm op en heeft ie zn zinquote:Op zondag 23 september 2012 19:06 schreef trigt013 het volgende:
Gewoon zeggen dat hij hem terug mag sturen en na analyse zal jij eventueel overgaan tot terugbetaling. Hij zal echt die blackberry niet onderdompelen en opsturen.
Dat soort lui willen een werkende blackberry en hun geld terug.quote:Op zondag 23 september 2012 19:10 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Stuurt ie 'm op en heeft ie zn zin
Lekker laten barsten dat soort lui.
Helaas, ja - ze zitten er tussen. Ik verkoop behoorlijk wat op MP, maar in al mijn advertenties staat tegenwoordig "alleen ophalen!".quote:Op zondag 23 september 2012 19:06 schreef Sessy het volgende:
Volgens mij zitten er op marktplaats met name sneue types tegenwoordig. Ik stuur dus ook echt niks meer op. Dat gezeik voor die paar euro's elke keer...
Dit.quote:Op zondag 23 september 2012 19:06 schreef Sessy het volgende:
Volgens mij zitten er op marktplaats met name sneue types tegenwoordig. Ik stuur dus ook echt niks meer op. Dat gezeik voor die paar euro's elke keer...
Dat kan.quote:Op zondag 23 september 2012 19:11 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dat soort lui willen een werkende blackberry en hun geld terug.
Klopt als 'n bus, dat lost het probleem op een werkelijk magische wijze op. Tenzij je het "gratis ophalen" zet, want dan heb je hetzelfde gezeik, in 't kwadraat. Net of bepaalde groepen bevolking de hele dag marktplaats zitten af te struinen op zoek naar iets waar ze hun slaatje uit kunnen slaan of zo.quote:Op zondag 23 september 2012 19:13 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Helaas, ja - ze zitten er tussen. Ik verkoop behoorlijk wat op MP, maar in al mijn advertenties staat tegenwoordig "alleen ophalen!".
De politie zal de aangifte niet opnemen. Dit is een civiel geschil... Jij hebt geleverd wat je verkocht hebt.quote:Op zondag 23 september 2012 19:27 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Heb net de track & trace code even ingevuld op www.tracktrace.nl, en het klopt wel dat zaterdag de 22e het pakketje om 14:07 bezorgd is. Hij heeft wel in een van zijn mailtjes gezegd dat hij het hier niet bij zal laten, ik ben benieuwd. Maar stel, deze meneer doet aangifte bij de politie met zijn verhaal, is het dan zijn woord tegen het mijne of ben ik strafbaar?
Trouwens, dat kan ik wel! Ik heb nog met die man lopen mailen via mijn BlackBerry, en onderaan elke mail stond zo'n zin: 'Verzonden vanaf mijn draadloze BlackBerry® toestel'.quote:Op zondag 23 september 2012 19:31 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Hmm, ik heb het toestel iedere dag tot vrijdag dat ik hem op de post deed, gebruikt zonder problemen. Maar foto's en/of beelden, heb ik niet. Ik kan dus niet bewijzen dat hij het helemaal goed deed voordat ik hem verstuurde.
deze manquote:Op zondag 23 september 2012 18:07 schreef Keith_Bakker het volgende:
abonneer hem op dingen via www.gratiz.nl
Ik ga absoluut zijn kant niet kiezen, ik geloof dat een schooier is, van dat kutjeugd zonder toekomst. Maar stél dat hij wel gelijk heeft, stél. Dan snap ik zijn punt wel, heeft 'ie een telefoon (a.k.a. een verschrikkelijke blackberry) gekocht, heeft die waterschade! Dat is mooi knudde! Als hij nu erover doorgaat (verwacht het niet) en je de boel niet wilt laten escaleren moet je gewoon de telefoon terugvragen en het geld teruggeven. Als je hem die optie geeft en hij daarna nog moeilijk doet kun je aan marktplaats aantonen dat je in ieder geval voor een goede oplossing hebt geprobeerd te zorgen! Vervolgens de telefoon opnieuw te koop zetten en hem laten ophalen. Anders moet je niet zeuren.quote:Op zondag 23 september 2012 19:47 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Ik heb die telefoon verkocht, voor een voor mij goed genoeg bedrag. Ik wil die telefoon niet terug, anders had ik 'm niet verkocht. Trouwens, ik vind niet dat ik hoef te wijken voor een ander. Die persoon heeft het toestel gekocht, en nu gaat die persoon moeilijk doen. Ik heb mijn geld dus voor mij is het verhaal rond. Vind het alleen wel jammer dat dit voorkomt.
Zoals Sessy al heeft uitgelegd, je hoeft je al helemaal geen zorgen te maken dat je 'strafbaar' zou zijn omdat er geen agent is die de 'aangifte' zal opnemen. Het is immers een civiele kwestie - een koopovereenkomst.quote:Op zondag 23 september 2012 19:47 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Ik heb die telefoon verkocht, voor een voor mij goed genoeg bedrag. Ik wil die telefoon niet terug, anders had ik 'm niet verkocht. Trouwens, ik vind niet dat ik hoef te wijken voor een ander. Die persoon heeft het toestel gekocht, en nu gaat die persoon moeilijk doen. Ik heb mijn geld dus voor mij is het verhaal rond. Vind het alleen wel jammer dat dit voorkomt.
Een biertje drinkenquote:Wat kan ik doen?
Juist. En als hij iets wil 'beginnen' - de bewijslast ligt bij HEM. Jij hoeft niet aan te tonen dat je 'onschuldig' bent, HIJ moet bewijzen dat jij hem een ondeugdelijk apparaat hebt verkocht. En dat gaat 'em never nooit niet lukken.quote:Op zondag 23 september 2012 19:59 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Ben vooral erg opgelucht want ik zat er nogal mee. Het is dus gewoon zijn woord tegen het mijne, eigenlijk. Hij had maar lekker moeten komen kijken naar dat apparaat om vervolgens een beslissing te nemen. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de moeite!
quote:Op zondag 23 september 2012 19:56 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Zoals Sessy Inlognaam al heeft uitgelegd
Ah foutje. Nou jullie allebei dan?quote:
Aangifte waarvan? Lees het hele topic eens door... geen agent die deze aangifte gaat opnemen, het is een civiele zaak tussen een koper en een verkoper.quote:Op zondag 23 september 2012 21:40 schreef JoPiDo het volgende:
Ik zou om gezeik en andere narigheden te voorkomen het toestel terug vragen en het geld terug storten. Je zit nu al een avond in de stress, laat staan als hij aangifte gaat doen of je persoonlijke gegevens op internet zet met het verhaal dat je een oplichter bent? Neem je verlies, baal er van dat je je gelijk niet hebt gehad en ga zonder al die stress en gedoe verder met je leven...
Precies. Hij heeft het 'geprobeerd' maar zal zich nu hoogstwaarschijnlijk realiseren dat jij je niet op de kast laat jagen. Goeie actie om al die mails in een dossiertje te verzamelen trouwens.quote:Op zondag 23 september 2012 21:50 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Ik kan nu wel gaan mailen met die meneer, maar ik heb al sinds gistermiddag niets meer van hem vernomen en als ik ook niets meer van hem hoor, vind ik het prima. Nadat ik heb gezegd dat ik alle mails heb uitgeprint en in een map heb gedaan en de bedreiging die hij schreef ook heb opgeslagen, heeft hij niets meer gezegd. Het is zelf een oplichter waarschijnlijk die toch ook wel weet dat 'ie het beter kan laten gaan, denk ik.
Nee, het is een civiele zaak.quote:Op zondag 23 september 2012 19:27 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Heb net de track & trace code even ingevuld op www.tracktrace.nl, en het klopt wel dat zaterdag de 22e het pakketje om 14:07 bezorgd is. Hij heeft wel in een van zijn mailtjes gezegd dat hij het hier niet bij zal laten, ik ben benieuwd. Maar stel, deze meneer doet aangifte bij de politie met zijn verhaal, is het dan zijn woord tegen het mijne of [b]ben ik strafbaar[/b]?
Daar komt het dus in feite op neer.quote:Op maandag 24 september 2012 16:56 schreef Worteltjestaart het volgende:
Joh, laat je niet gek maken.
Jij hebt gedaan wat je moest, namelijk leveren waar hij voor betaalde. Het is zijn risico geweest dat hij niet is langs geweest om te komen kijken.
Verlink 'm aan de belastingdienst als beloning voor zn netheid !quote:Op maandag 24 september 2012 16:16 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Hallo mensen,
Ik heb net op Marktplaats even rondgezocht en heb mijn telefoon gevonden. Hij verkoopt verschillende telefoons in, om deze daarna weer door te verkopen. Ik heb hem opgebeld om over het voorval te praten. Ik kreeg een verhaal van dat hij al 7 jaar actief is op Marktplaats en nooit problemen heeft gehad, en hij vertelde mij dat ik niets heb vermeld en alles. Ik heb gezegd dat ik precies heb geleverd wat ik heb verkocht. Heel verhaal dat hij al twee jaar ervaring heeft met telefoons, en een jaar met het merk BlackBerry zelf. Ik heb hem het verhaal netjes uitgelegd van mijn kant, en daarna kwam zijn verhaal dat precies hetzelfde was als ik hiervoor al heb geschreven. Ook heb ik hem gezegd dat het eigenlijk een civiele zaak is tussen koper en verkoper. Meneer heeft mij eigenlijk niet goed te woord kunnen staan en wist nieteens wat een 'civiel geschil' was. Verder kreeg ik antwoorden zoals 'Ga lekker met die 100 euro spelen' en 'Ik heb jullie adres, ik kom hem misschien nog wel een keer langsbrengen'. Daarop heb ik hem gevraagd wat mijn adres was en daarop kreeg ik het antwoord dat hij het wel ergens had staan. Daarna werd meneer geïrriteerd en heb ik hem gezegd dat hij me niet fatsoenlijk te woord stond en ik daarom het gesprek zou verbreken.
Hij woont overigens 115 kilometer van mij vandaan, en hij verkoopt mijn BlackBerry, die ik via MP heb verkocht voor 95, verder voor 150 euro. Ook heb ik hem verteld dat op internet stond dat die indicatoren al rood worden als je alleen al de telefoon met vochtige handen heb gebruikt en toen zei hij dat het allemaal niet waar was blablabla. Ik denk, omdat hij nieteens weet wat een civiel geschil is, dat hij ook geen aangifte of iets zal gaan doen, waar ik eigenlijk ook nieteens zo heel erg van onder de indruk ben.
Waarom ik hem belde? Weet het eigenlijk niet zo goed, misschien toch de nieuwsgierigheid.
Ik gok van niet. Tokkie he?quote:Op maandag 24 september 2012 18:24 schreef TallMan het volgende:
Heeft hij bij jouw telefoon in de advertentie wel gezet dat er waterschade is?
Je moet hem helemaal geen telefoon terug laten sturen. Dan stuurt hij zijn oude blackberry terug die hij een week voor de aankoop van TS's telefoon in de WCpot heeft laten vallen.quote:Op zondag 23 september 2012 19:40 schreef Poumelie het volgende:
Mocht het echt tot een zaak komen, dan zal meneer (mevrouw) de telefoon natuurlijk eerst onder water houden zodat hij niet door de mand valt en de telefoon ineens ook daadwerkelijk waterschade heeft. Het beste wat je had kunnen doen is de telefoon terugvragen en het geld terugstorten zodra je hem terug had. Dan was het probleem toch opgelost?
Overduidelijk dat je met een RAT te maken hebt gehad.quote:Op maandag 24 september 2012 19:02 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Nee, staat allemaal bij dat de telefoons wat cosmetische schade hebben, maar dat ze goed werken.
Sterker nog - 'waterschade' schijnt tegenwoordig een heel veel voorkomende smoes te zijn van telefoonboeren (maakt niet uit wat voor merk) om onder de garantie tot reparatie uit te komen die ze moeten leveren bij een kapotte foon!quote:Op maandag 24 september 2012 22:55 schreef 1299 het volgende:
Bij een BB zie je al zo'n witte watersticker zitten als je de batterij eruit haalt. Ik heb hem wel eens schoongemaakt met een vochtige doek en toen was ook opeens een stickertje rood gekleurd.
Heheh. TS niet, ik ook niet, maar kennelijk is er nog steeds een 'markt' voor.quote:Maargoed wie wil er tegenwoordig nog een blackberry
Yep, maar als er dan iets mis is met je foon, gebruikt de telefoonboer het als smoes waarom ze 'er niks aan hoeven doen en dat het buiten de garantie valt'.quote:Op maandag 24 september 2012 23:07 schreef FF het volgende:
Mijn telefoon heeft ook rode stippen op het sticker.
Waarschijnlijk gewoon van de regen ofzo.
Onzinsticker.
Waar zit die sticker?quote:Op maandag 24 september 2012 23:07 schreef FF het volgende:
Mijn telefoon heeft ook rode stippen op het sticker.
Waarschijnlijk gewoon van de regen ofzo.
Onzinsticker.
Behuizing openmaken, daar zit-ie ergens, scheelt per telefoon/merk/type.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |