abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117159261
Hallo,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn BlackBerry Torch 9800 (wat een kutding overigens) verkocht via Marktplaats. Keurige advertentie en goede foto's erbij geschreven en gemaakt. Hoesjes en alle rompslomp zaten allemaal bij de telefoon. Komt er een mailtje binnen van een koper die 95 euro wil bieden voor het hele zooitje, dus ik ben akkoord gegaan met de prijs. Blablabla, toen heeft die koper het geld gestort op mijn rekening en heb ik de volgende dag de telefoon keurig netjes met alles erbij verzonden. Nu kreeg ik gistermiddag een reactie terug op de vraag wat hij van de telefoon vond. Hij reageerde daarop dat ik hem een BlackBerry met waterschade heb opgestuurd en dat we zo geen zaken deden. Ik heb daarop gereageerd dat ik dit niet weet en dat het toestel altijd naar behoren heeft gewerkt en ik er nooit problemen mee gehad heb. Ook heb ik gezegd dat hij dan maar had moeten komen kijken om het toestel te bekijken en te testen. Inmiddels begon de koper te dreigen dat als ik het geld niet terugstort, ik een groot probleem zal krijgen. Na heen en weer gemaild te hebben heb ik in mijn laatste mail gezet dat ik niet hou van onjuiste bejegeningen en dat het toestel altijd normaal heeft gewerkt. Dat in mijn ogen een oplichter was die iemand helemaal niets opstuurt en zodra het geld binnen is, nergens meer op reageert. Ik heb ook gezegd dat hij anders maar aangifte moet doen en dat ik het dan wel hoor en dat ik de mails bewaard heb en dat ik aangifte zal doen wegens bedreiging.

Sinds mijn laatste mail, gistermiddag om 15:47, heeft hij niet meer gereageerd.

Heb ik iets fout gedaan? Wat kan ik doen?
  zondag 23 september 2012 @ 18:00:22 #2
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_117159321
quote:
4s.gif Op zondag 23 september 2012 17:59 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Wat kan ik doen?
niks
pi_117159426
Als hij niet weet waar jij woont gewoon negeren.
  zondag 23 september 2012 @ 18:07:00 #4
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_117159619
abonneer hem op dingen via www.gratiz.nl
  Moderator zondag 23 september 2012 @ 18:13:11 #5
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 23 september 2012 @ 18:21:50 #6
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_117160289
Lekker in z'n eigen sop gaar laten koken.
2000 light years from home
  zondag 23 september 2012 @ 18:23:35 #7
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117160338
quote:
4s.gif Op zondag 23 september 2012 17:59 schreef iPHENOMENAL het volgende:

Heb ik iets fout gedaan? Wat kan ik doen?
Ja, je had niet moeten vragen of ie beviel. Gewoon opsturen, de tracktrace code doorsturen en that's it.
Ook hoi !
pi_117160342
Niks.

Je hebt namelijk helemaal gelijk.
Had diegene maar moeten halen.
Particuliere verkoop.

Verder niet meer op reageren.
En af en toe op google naar je rekeningnummer en/of email zoeken.

Dan weet je meteen of je onjuist ergens beschuldigd wordt van oplichting.
pi_117160763
Dus je stuurt vrijdag het toestel op en op zaterdag weet de koper je al te melden dat het toestel waterschade heeft?
  zondag 23 september 2012 @ 18:52:56 #10
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117161636
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 18:33 schreef Wokkel het volgende:
Dus je stuurt vrijdag het toestel op en op zaterdag weet de koper je al te melden dat het toestel waterschade heeft?
Dit dus, kan helemaal niet.

TS, niks van aantrekken. Deze kopert probeert jou te bewegen het geld terug te storten met een stomme smoes. Tsja, je hebt van die sneue types...

Ik heb ooit een aantal bordjes opgestuurd naar een koper, let wel, in de advertentie stond al, 'breekbaar, verzenden op eigen risico'. De koper beweerde dat bij aankomst van het pakket zowat alle bordjes gebroken waren en probeerde me te bewegen om het geld terug te betalen.
Ik heb 'm om een foto gevraagd van die gebroken bordjes. Nooit meer iets van gehoord. :')
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117162180
Volgens mij zitten er op marktplaats met name sneue types tegenwoordig. Ik stuur dus ook echt niks meer op. Dat gezeik voor die paar euro's elke keer... dat nergens op slaat puur omdat iemand dingen wil "krijgen" in plaats van kopen: zo werkt dat wat mij betreft niet. Jammer, wel, want marktplaats had een mooi iets kunnen wezen wat dat betreft.

[ Bericht 22% gewijzigd door Sessy op 23-09-2012 19:15:56 ]
  zondag 23 september 2012 @ 19:06:26 #12
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_117162188
Gewoon zeggen dat hij hem terug mag sturen en na analyse zal jij eventueel overgaan tot terugbetaling. Hij zal echt die blackberry niet onderdompelen en opsturen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zondag 23 september 2012 @ 19:10:54 #13
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117162388
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:06 schreef trigt013 het volgende:
Gewoon zeggen dat hij hem terug mag sturen en na analyse zal jij eventueel overgaan tot terugbetaling. Hij zal echt die blackberry niet onderdompelen en opsturen.
Stuurt ie 'm op en heeft ie zn zin :N

Lekker laten barsten dat soort lui.
Ook hoi !
  zondag 23 september 2012 @ 19:11:41 #14
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_117162422
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:10 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Stuurt ie 'm op en heeft ie zn zin :N

Lekker laten barsten dat soort lui.
Dat soort lui willen een werkende blackberry en hun geld terug.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zondag 23 september 2012 @ 19:13:47 #15
323439 HetKlusKonijn
pi_117162531
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:06 schreef Sessy het volgende:
Volgens mij zitten er op marktplaats met name sneue types tegenwoordig. Ik stuur dus ook echt niks meer op. Dat gezeik voor die paar euro's elke keer...
Helaas, ja - ze zitten er tussen. Ik verkoop behoorlijk wat op MP, maar in al mijn advertenties staat tegenwoordig "alleen ophalen!".
Al is het maar dat iemand die de moeite neemt om langs te komen doorgaans een serieuze koper is. Nog nooit gedonder mee gehad, soms zelfs integendeel - zelfs twee keer meegemaakt dat mensen die iets kwamen ophalen dat ik gratis had aangeboden, toch hun portemonee trokken voor een kleine bijdrage. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  zondag 23 september 2012 @ 19:14:31 #16
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_117162573
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:06 schreef Sessy het volgende:
Volgens mij zitten er op marktplaats met name sneue types tegenwoordig. Ik stuur dus ook echt niks meer op. Dat gezeik voor die paar euro's elke keer...
Dit.
Gaf een keer iemand ¤50 extra korting bovenop al erg lage prijzen, komt ze klagen dat 1 van de 50+ producten niet meer in het plastic zit en daarom de nieuwprijs van het product terugbetaald wilt krijgen (terwijl ze zelf véél minder dan de nieuwprijs heeft betaald).

Verkoop nu ook niets meer via Marktplaats, ben het helemaal beu.

Ik krijg soms 10 mails van iemand die zijn producten niet na 2 dagen binnen heeft en meteen dreigt met aangifte etc. :').
  zondag 23 september 2012 @ 19:16:31 #17
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117162662
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:11 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Dat soort lui willen een werkende blackberry en hun geld terug.
Dat kan.

Maar je kan ook zo'n zieltje treffen dat 'm uit wrok echt verziekt om zn verhaal te staven. Dat wil je niet, dus terugnemen zou ik echt niet doen.
Ook hoi !
pi_117162936
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:13 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Helaas, ja - ze zitten er tussen. Ik verkoop behoorlijk wat op MP, maar in al mijn advertenties staat tegenwoordig "alleen ophalen!".
Klopt als 'n bus, dat lost het probleem op een werkelijk magische wijze op. Tenzij je het "gratis ophalen" zet, want dan heb je hetzelfde gezeik, in 't kwadraat. Net of bepaalde groepen bevolking de hele dag marktplaats zitten af te struinen op zoek naar iets waar ze hun slaatje uit kunnen slaan of zo.
pi_117163163
Heb net de track & trace code even ingevuld op www.tracktrace.nl, en het klopt wel dat zaterdag de 22e het pakketje om 14:07 bezorgd is. Hij heeft wel in een van zijn mailtjes gezegd dat hij het hier niet bij zal laten, ik ben benieuwd. Maar stel, deze meneer doet aangifte bij de politie met zijn verhaal, is het dan zijn woord tegen het mijne of ben ik strafbaar?
  zondag 23 september 2012 @ 19:29:09 #20
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_117163223
als jij kunt aantonen dat het een werkend toestel betrof toen je het op de post deed, kan hij het lekker opnemen met de verzekering.
pi_117163365
Hmm, ik heb het toestel iedere dag tot vrijdag dat ik hem op de post deed, gebruikt zonder problemen. Maar foto's en/of beelden, heb ik niet. Ik kan dus niet bewijzen dat hij het helemaal goed deed voordat ik hem verstuurde.
  zondag 23 september 2012 @ 19:34:02 #22
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117163476
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:27 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Heb net de track & trace code even ingevuld op www.tracktrace.nl, en het klopt wel dat zaterdag de 22e het pakketje om 14:07 bezorgd is. Hij heeft wel in een van zijn mailtjes gezegd dat hij het hier niet bij zal laten, ik ben benieuwd. Maar stel, deze meneer doet aangifte bij de politie met zijn verhaal, is het dan zijn woord tegen het mijne of ben ik strafbaar?
De politie zal de aangifte niet opnemen. Dit is een civiel geschil... Jij hebt geleverd wat je verkocht hebt.

Waarop baseert hij dat het ding waterschade heeft trouwens? Enig idee hoe ie daarop komt of heeft ie dat niet gezegd?
Ook hoi !
pi_117163513
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:31 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Hmm, ik heb het toestel iedere dag tot vrijdag dat ik hem op de post deed, gebruikt zonder problemen. Maar foto's en/of beelden, heb ik niet. Ik kan dus niet bewijzen dat hij het helemaal goed deed voordat ik hem verstuurde.
Trouwens, dat kan ik wel! Ik heb nog met die man lopen mailen via mijn BlackBerry, en onderaan elke mail stond zo'n zin: 'Verzonden vanaf mijn draadloze BlackBerry® toestel'.
pi_117163601
@Inlognaam

Hij heeft in de mail gezet dat hij kon zien aan de indicator stickers dat het toestel waterschade had omdat ze rood uitgeslagen waren.
pi_117163644
Ik zit mezelf ook net te bedenken dat ik ook niet in de advertentie heb gezet dat er 'absoluut geen waterschade' was, dus daar heb ik dan ook niet over gelogen.
  zondag 23 september 2012 @ 19:38:43 #26
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_117163706
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 18:07 schreef Keith_Bakker het volgende:
abonneer hem op dingen via www.gratiz.nl
deze man _O_
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
  zondag 23 september 2012 @ 19:39:10 #27
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117163728
Ook al zou dat ding waterschade hebben... dat ding werkte naar behoren mag ik aannemen.

Maar ik wist niet dat je die indicatoren van buitenaf al kon zien. Mja, heb ook geen smartphone maar een oudje die nog prima werkt :)
Ook hoi !
pi_117163761
Mocht het echt tot een zaak komen, dan zal meneer (mevrouw) de telefoon natuurlijk eerst onder water houden zodat hij niet door de mand valt en de telefoon ineens ook daadwerkelijk waterschade heeft. Het beste wat je had kunnen doen is de telefoon terugvragen en het geld terugstorten zodra je hem terug had. Dan was het probleem toch opgelost?
Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du c½ur.
pi_117164153
Ik heb die telefoon verkocht, voor een voor mij goed genoeg bedrag. Ik wil die telefoon niet terug, anders had ik 'm niet verkocht. Trouwens, ik vind niet dat ik hoef te wijken voor een ander. Die persoon heeft het toestel gekocht, en nu gaat die persoon moeilijk doen. Ik heb mijn geld dus voor mij is het verhaal rond. Vind het alleen wel jammer dat dit voorkomt.
pi_117164343
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:47 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Ik heb die telefoon verkocht, voor een voor mij goed genoeg bedrag. Ik wil die telefoon niet terug, anders had ik 'm niet verkocht. Trouwens, ik vind niet dat ik hoef te wijken voor een ander. Die persoon heeft het toestel gekocht, en nu gaat die persoon moeilijk doen. Ik heb mijn geld dus voor mij is het verhaal rond. Vind het alleen wel jammer dat dit voorkomt.
Ik ga absoluut zijn kant niet kiezen, ik geloof dat een schooier is, van dat kutjeugd zonder toekomst. Maar stél dat hij wel gelijk heeft, stél. Dan snap ik zijn punt wel, heeft 'ie een telefoon (a.k.a. een verschrikkelijke blackberry) gekocht, heeft die waterschade! Dat is mooi knudde! Als hij nu erover doorgaat (verwacht het niet) en je de boel niet wilt laten escaleren moet je gewoon de telefoon terugvragen en het geld teruggeven. Als je hem die optie geeft en hij daarna nog moeilijk doet kun je aan marktplaats aantonen dat je in ieder geval voor een goede oplossing hebt geprobeerd te zorgen! Vervolgens de telefoon opnieuw te koop zetten en hem laten ophalen. Anders moet je niet zeuren.

Snap dat je de telefoon niet terug wilt overigens
Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du c½ur.
pi_117164466
Ik kan me even een aantal scenario's bedenken. Één daarvan is dat de koper het toestel open gemaakt heeft (de indicatoren zie je niet zonder de behuizing van de mobiele telefoon los te halen) en dat deze indicatoren inderdaad zijn uitgeslagen.
Ik lees overigens nergens dat de koper aangeeft dat het toestel NIET meer functioneert.

In de praktijk kan dit betekenen dat de telefoon - zoals TS aangeeft - het dus nog prima doet, maar dat het feit van de indicatoren wel waar is.

Mits de telefoon nog functioneert, kan de TS moeilijk blaam hebben bij deze verkoop. Sterker nog: er is geen mankement. Alleen een indicator die iets suggereert.

Al met al is de conclusie eigenlijk: geen aandacht meer aan besteden en het probleem lost zich waarschijnlijk vanzelf op.

En wat Pournelie aangeeft slaat kant noch wal, meer woorden ga ik daar ook niet aan vuil maken.
Edit: aangezien ze zelf ook nog even doorgaat: Wie eist, bewijst. Klaar.
[quote]Op woensdag 17 juni 2009 21:18 schreef 123fokacount het volgende:
[..]
ik heb trouwens topicreport over jou gedaan,[/quote]
  zondag 23 september 2012 @ 19:56:16 #32
323439 HetKlusKonijn
pi_117164594
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:47 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Zoals Sessy al heeft uitgelegd, je hoeft je al helemaal geen zorgen te maken dat je 'strafbaar' zou zijn omdat er geen agent is die de 'aangifte' zal opnemen. Het is immers een civiele kwestie - een koopovereenkomst.
En ook hier geldt: de eiser (hier dus de koper) zal moeten bewijzen - en ik bedoel ook echt keihard bewijzen - dat jij hem een ondeugdelijke zaak hebt verkocht. Nou, ga er maar aan staan, meneertje de kopert, want dat lukt natuurlijk nooit. Hij kan wel beweren dat het ding waterschade had, nou en - dan zeg jij dat hij het ding zelf onder de kraan gehouden heeft. Klaar ben je, hij heeft geen poot om op te staan.
Nogmaals: wie eist, bewijst. ;)

Je hebt dus geen enkele reden om je zorgen te maken. Echt, helemaal niks.
pi_117164784
Ben vooral erg opgelucht want ik zat er nogal mee. Het is dus gewoon zijn woord tegen het mijne, eigenlijk. Hij had maar lekker moeten komen kijken naar dat apparaat om vervolgens een beslissing te nemen. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de moeite! :s)
pi_117164850
quote:
Wat kan ik doen?
Een biertje drinken :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 23 september 2012 @ 20:01:38 #35
323439 HetKlusKonijn
pi_117164878
quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2012 19:59 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Ben vooral erg opgelucht want ik zat er nogal mee. Het is dus gewoon zijn woord tegen het mijne, eigenlijk. Hij had maar lekker moeten komen kijken naar dat apparaat om vervolgens een beslissing te nemen. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de moeite! :s)
Juist. En als hij iets wil 'beginnen' - de bewijslast ligt bij HEM. Jij hoeft niet aan te tonen dat je 'onschuldig' bent, HIJ moet bewijzen dat jij hem een ondeugdelijk apparaat hebt verkocht. En dat gaat 'em never nooit niet lukken. ;)

Maak je geen zorgen, TS! :)
pi_117165123
Goed zo TS laat je niet opnaaien, hij is de oplichter, niet jij. :)

Trieste bende idd dat MP tegenwoordig. :') Anderzijds heb ik er onlangs wél goedkoop 'n boek op de kop getikt wat ik verder nergens meer kon vinden. :P
Hallon!
pi_117169855
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:56 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Zoals Sessy Inlognaam al heeft uitgelegd
O+
  zondag 23 september 2012 @ 21:23:34 #38
323439 HetKlusKonijn
pi_117170216
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:17 schreef Sessy het volgende:

[..]

O+
Ah foutje. Nou jullie allebei dan? ;)
pi_117171355
Ik zou om gezeik en andere narigheden te voorkomen het toestel terug vragen en het geld terug storten. Je zit nu al een avond in de stress, laat staan als hij aangifte gaat doen of je persoonlijke gegevens op internet zet met het verhaal dat je een oplichter bent? Neem je verlies, baal er van dat je je gelijk niet hebt gehad en ga zonder al die stress en gedoe verder met je leven...

Daarnaast heb je geen idee wat voor figuur het is, dadelijk staat hij voor je deur met een paar vrienden (beetje overdreven misschien, maar het gaat om het idee..). Dan kun je nog zo'n gelijk hebben, daar heb je op dat moment niet zoveel aan.

Meeste Fokkers zullen het hier waarschijnlijk niet mee eens zijn, omdat het om het 'principe' gaat...
pi_117172088
Ik kan nu wel gaan mailen met die meneer, maar ik heb al sinds gistermiddag niets meer van hem vernomen en als ik ook niets meer van hem hoor, vind ik het prima. Nadat ik heb gezegd dat ik alle mails heb uitgeprint en in een map heb gedaan en de bedreiging die hij schreef ook heb opgeslagen, heeft hij niets meer gezegd. Het is zelf een oplichter waarschijnlijk die toch ook wel weet dat 'ie het beter kan laten gaan, denk ik. *O*
  zondag 23 september 2012 @ 21:51:02 #41
323439 HetKlusKonijn
pi_117172114
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:40 schreef JoPiDo het volgende:
Ik zou om gezeik en andere narigheden te voorkomen het toestel terug vragen en het geld terug storten. Je zit nu al een avond in de stress, laat staan als hij aangifte gaat doen of je persoonlijke gegevens op internet zet met het verhaal dat je een oplichter bent? Neem je verlies, baal er van dat je je gelijk niet hebt gehad en ga zonder al die stress en gedoe verder met je leven...
Aangifte waarvan? Lees het hele topic eens door... geen agent die deze aangifte gaat opnemen, het is een civiele zaak tussen een koper en een verkoper. :')
Mocht de koper toch een vies spelletje willen gaan spelen door TS zwart te gaan maken op het net, dan heeft TS volledig de mogelijkheid om van zijn kant een aangifte te doen wegens smaad/laster.
  zondag 23 september 2012 @ 21:52:13 #42
323439 HetKlusKonijn
pi_117172176
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:50 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Ik kan nu wel gaan mailen met die meneer, maar ik heb al sinds gistermiddag niets meer van hem vernomen en als ik ook niets meer van hem hoor, vind ik het prima. Nadat ik heb gezegd dat ik alle mails heb uitgeprint en in een map heb gedaan en de bedreiging die hij schreef ook heb opgeslagen, heeft hij niets meer gezegd. Het is zelf een oplichter waarschijnlijk die toch ook wel weet dat 'ie het beter kan laten gaan, denk ik. *O*
Precies. Hij heeft het 'geprobeerd' maar zal zich nu hoogstwaarschijnlijk realiseren dat jij je niet op de kast laat jagen. Goeie actie om al die mails in een dossiertje te verzamelen trouwens. :Y
  zondag 23 september 2012 @ 21:52:39 #43
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_117172195
Ik denk niet dat hij nog van zich laat horen. Dus TS kan voorlopig wel gerustgesteld zijn. En hij kan doorzeuren over waterschade, maar het toestel doet het nog.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_117182719
Kun je die blackberry niet pingen? weet je meteen of ie t doet of niet.
  maandag 24 september 2012 @ 09:18:06 #45
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_117182995
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:27 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Heb net de track & trace code even ingevuld op www.tracktrace.nl, en het klopt wel dat zaterdag de 22e het pakketje om 14:07 bezorgd is. Hij heeft wel in een van zijn mailtjes gezegd dat hij het hier niet bij zal laten, ik ben benieuwd. Maar stel, deze meneer doet aangifte bij de politie met zijn verhaal, is het dan zijn woord tegen het mijne of [b]ben ik strafbaar[/b]?
Nee, het is een civiele zaak.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Official ESF Kreviewer maandag 24 september 2012 @ 10:08:01 #46
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_117183916
Die indicatoren slaan al uit als je dat ding een keer in de badkamer had liggen tijdens het douchen, of in de regen hebt lopen bellen. Of met vochtige handen je toestel hebt vastgehad. Het zegt niets over de werking van het toestel, maar als er nog garantie op zit is dat wel een probleem want die krijg je niet met uitgeslagen indicatoren.
pi_117195381
Hallo mensen,

Ik heb net op Marktplaats even rondgezocht en heb mijn telefoon gevonden. Hij verkoopt verschillende telefoons in, om deze daarna weer door te verkopen. Ik heb hem opgebeld om over het voorval te praten. Ik kreeg een verhaal van dat hij al 7 jaar actief is op Marktplaats en nooit problemen heeft gehad, en hij vertelde mij dat ik niets heb vermeld en alles. Ik heb gezegd dat ik precies heb geleverd wat ik heb verkocht. Heel verhaal dat hij al twee jaar ervaring heeft met telefoons, en een jaar met het merk BlackBerry zelf. Ik heb hem het verhaal netjes uitgelegd van mijn kant, en daarna kwam zijn verhaal dat precies hetzelfde was als ik hiervoor al heb geschreven. Ook heb ik hem gezegd dat het eigenlijk een civiele zaak is tussen koper en verkoper. Meneer heeft mij eigenlijk niet goed te woord kunnen staan en wist nieteens wat een 'civiel geschil' was. Verder kreeg ik antwoorden zoals 'Ga lekker met die 100 euro spelen' en 'Ik heb jullie adres, ik kom hem misschien nog wel een keer langsbrengen'. Daarop heb ik hem gevraagd wat mijn adres was en daarop kreeg ik het antwoord dat hij het wel ergens had staan. Daarna werd meneer geïrriteerd en heb ik hem gezegd dat hij me niet fatsoenlijk te woord stond en ik daarom het gesprek zou verbreken.

Hij woont overigens 115 kilometer van mij vandaan, en hij verkoopt mijn BlackBerry, die ik via MP heb verkocht voor 95, verder voor 150 euro. Ook heb ik hem verteld dat op internet stond dat die indicatoren al rood worden als je alleen al de telefoon met vochtige handen heb gebruikt en toen zei hij dat het allemaal niet waar was blablabla. Ik denk, omdat hij nieteens weet wat een civiel geschil is, dat hij ook geen aangifte of iets zal gaan doen, waar ik eigenlijk ook nieteens zo heel erg van onder de indruk ben.

Waarom ik hem belde? Weet het eigenlijk niet zo goed, misschien toch de nieuwsgierigheid. :P
  maandag 24 september 2012 @ 16:25:19 #48
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_117195765
Je moet geen contact opnemen met iemand die asociaal en onfatsoenlijk is. Ook al heeft hij misschien gelijk, als hij niet normaal kan doen tegen jou dan moet je ophangen en zeggen dat hij de politie maar belt en dat je het verder wel hoort.
2000 light years from home
pi_117196941
Leuk handeltje heeft die gast met z'n telefoons. :')
Hallon!
  maandag 24 september 2012 @ 16:56:06 #50
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_117197028
Joh, laat je niet gek maken.
Jij hebt gedaan wat je moest, namelijk leveren waar hij voor betaalde. Het is zijn risico geweest dat hij niet is langs geweest om te komen kijken.

En verder geen aandacht meer aan besteden maar dromen over waar je je 95 euro aan gaat uitgeven :)
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_117197183
Hahaha, die 95 euro ga ik leuk besteden aan een etentje ergens.. :Y
  maandag 24 september 2012 @ 18:00:16 #52
323439 HetKlusKonijn
pi_117199413
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:56 schreef Worteltjestaart het volgende:
Joh, laat je niet gek maken.
Jij hebt gedaan wat je moest, namelijk leveren waar hij voor betaalde. Het is zijn risico geweest dat hij niet is langs geweest om te komen kijken.
Daar komt het dus in feite op neer. ;)
Eigen schuld dikke bult. Ik snap sowieso niet hoe mensen toch-wel-dure electronica of foons aanschaffen via MP zonder eerst te zien waarvoor ze nu eigenlijk betalen.

Geniet van die 95 euro, TS! :Y
  maandag 24 september 2012 @ 18:12:43 #53
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117199914
quote:
2s.gif Op maandag 24 september 2012 16:16 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Hallo mensen,

Ik heb net op Marktplaats even rondgezocht en heb mijn telefoon gevonden. Hij verkoopt verschillende telefoons in, om deze daarna weer door te verkopen. Ik heb hem opgebeld om over het voorval te praten. Ik kreeg een verhaal van dat hij al 7 jaar actief is op Marktplaats en nooit problemen heeft gehad, en hij vertelde mij dat ik niets heb vermeld en alles. Ik heb gezegd dat ik precies heb geleverd wat ik heb verkocht. Heel verhaal dat hij al twee jaar ervaring heeft met telefoons, en een jaar met het merk BlackBerry zelf. Ik heb hem het verhaal netjes uitgelegd van mijn kant, en daarna kwam zijn verhaal dat precies hetzelfde was als ik hiervoor al heb geschreven. Ook heb ik hem gezegd dat het eigenlijk een civiele zaak is tussen koper en verkoper. Meneer heeft mij eigenlijk niet goed te woord kunnen staan en wist nieteens wat een 'civiel geschil' was. Verder kreeg ik antwoorden zoals 'Ga lekker met die 100 euro spelen' en 'Ik heb jullie adres, ik kom hem misschien nog wel een keer langsbrengen'. Daarop heb ik hem gevraagd wat mijn adres was en daarop kreeg ik het antwoord dat hij het wel ergens had staan. Daarna werd meneer geïrriteerd en heb ik hem gezegd dat hij me niet fatsoenlijk te woord stond en ik daarom het gesprek zou verbreken.

Hij woont overigens 115 kilometer van mij vandaan, en hij verkoopt mijn BlackBerry, die ik via MP heb verkocht voor 95, verder voor 150 euro. Ook heb ik hem verteld dat op internet stond dat die indicatoren al rood worden als je alleen al de telefoon met vochtige handen heb gebruikt en toen zei hij dat het allemaal niet waar was blablabla. Ik denk, omdat hij nieteens weet wat een civiel geschil is, dat hij ook geen aangifte of iets zal gaan doen, waar ik eigenlijk ook nieteens zo heel erg van onder de indruk ben.

Waarom ik hem belde? Weet het eigenlijk niet zo goed, misschien toch de nieuwsgierigheid. :P
Verlink 'm aan de belastingdienst als beloning voor zn netheid !

Wat een kneus...
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 18:24:43 #54
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_117200423
Heeft hij bij jouw telefoon in de advertentie wel gezet dat er waterschade is?
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  maandag 24 september 2012 @ 18:26:21 #55
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_117200509
MP is alleen maar gezeik.
Bedrag bieden voor een hele serie terwijl dat bedrag per stuk is.
Bedragen bieden ver onder de vraagprijs.
Eisen stellen als iets gratis af te halen is.
Van een multi-functional eisen dat de inktpatronen vol zijn (hele ding voor 20 euro).

Ik heb de laatste zelfs buiten de deur gezet met de opmerking dat hij hem niet hoefde te kopen.

Ik heb de laatste keer een stapel spullen naar een 'pandjeshuis' gebracht. Die betalen helaas 1/6e van de prijs die je op internet kan vinden, maar ik had toch nog een beetje geld binnen zonder gezeik.
Andere dingen gaan gewoon naar de rommelmarkt van een school of vereniging. Het is jammer.
  maandag 24 september 2012 @ 18:28:32 #56
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117200607
quote:
5s.gif Op maandag 24 september 2012 18:24 schreef TallMan het volgende:
Heeft hij bij jouw telefoon in de advertentie wel gezet dat er waterschade is?
Ik gok van niet. Tokkie he?
Ook hoi !
pi_117202218
Nee, staat allemaal bij dat de telefoons wat cosmetische schade hebben, maar dat ze goed werken.

[ Bericht 2% gewijzigd door iPHENOMENAL op 24-09-2012 19:07:31 ]
  maandag 24 september 2012 @ 22:40:40 #58
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_117215657
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:40 schreef Poumelie het volgende:
Mocht het echt tot een zaak komen, dan zal meneer (mevrouw) de telefoon natuurlijk eerst onder water houden zodat hij niet door de mand valt en de telefoon ineens ook daadwerkelijk waterschade heeft. Het beste wat je had kunnen doen is de telefoon terugvragen en het geld terugstorten zodra je hem terug had. Dan was het probleem toch opgelost?
Je moet hem helemaal geen telefoon terug laten sturen. Dan stuurt hij zijn oude blackberry terug die hij een week voor de aankoop van TS's telefoon in de WCpot heeft laten vallen.

Bekend trucje: Heeft je telefoon waterschade of zit er een barst in? Koop op MP dezelfde telefoon en ga klagen bij de verkoper zodra je de telefoon binnen hebt dat er een barst in zit of dat het ding waterschade heeft. Gaat de verkoper er in mee stuur je de oude verrotte telefoon op en heb je gratis een vervangend toestel. Gaat de verkoper niet in mee ga je eerst dreigen met aangifte of een knokploeg. Gaat de verkoper dan nog niet mee heb je voor een redelijke prijs een nieuwe telefoon..
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  maandag 24 september 2012 @ 22:47:22 #59
323439 HetKlusKonijn
pi_117216050
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:02 schreef iPHENOMENAL het volgende:
Nee, staat allemaal bij dat de telefoons wat cosmetische schade hebben, maar dat ze goed werken.
Overduidelijk dat je met een RAT te maken hebt gehad.
pi_117216555
Bij een BB zie je al zo'n witte watersticker zitten als je de batterij eruit haalt. Ik heb hem wel eens schoongemaakt met een vochtige doek en toen was ook opeens een stickertje rood gekleurd.

Maargoed wie wil er tegenwoordig nog een blackberry :')
  maandag 24 september 2012 @ 23:00:06 #61
323439 HetKlusKonijn
pi_117216831
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:55 schreef 1299 het volgende:
Bij een BB zie je al zo'n witte watersticker zitten als je de batterij eruit haalt. Ik heb hem wel eens schoongemaakt met een vochtige doek en toen was ook opeens een stickertje rood gekleurd.
Sterker nog - 'waterschade' schijnt tegenwoordig een heel veel voorkomende smoes te zijn van telefoonboeren (maakt niet uit wat voor merk) om onder de garantie tot reparatie uit te komen die ze moeten leveren bij een kapotte foon!
Als ik me niet vergis staat dit item binnenkort op de rol bij Radar of Kassa of zo. ;)

quote:
Maargoed wie wil er tegenwoordig nog een blackberry :')
Heheh. TS niet, ik ook niet, maar kennelijk is er nog steeds een 'markt' voor. :P
  maandag 24 september 2012 @ 23:07:20 #62
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_117217293
Mijn telefoon heeft ook rode stippen op het sticker.
Waarschijnlijk gewoon van de regen ofzo.
Onzinsticker.
  maandag 24 september 2012 @ 23:17:58 #63
323439 HetKlusKonijn
pi_117217858
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 23:07 schreef FF het volgende:
Onzinsticker.
Yep, maar als er dan iets mis is met je foon, gebruikt de telefoonboer het als smoes waarom ze 'er niks aan hoeven doen en dat het buiten de garantie valt'.
Pure oplichterij natuurlijk. Het is inderdaad onzin.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:12:39 #64
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117226730
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 23:07 schreef FF het volgende:
Onzinsticker.
Waar zit die sticker?
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:17:34 #65
323439 HetKlusKonijn
pi_117228723
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:12 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Waar zit die sticker?
Behuizing openmaken, daar zit-ie ergens, scheelt per telefoon/merk/type.
  dinsdag 25 september 2012 @ 13:00:06 #66
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_117229758
Er zitten doorgaans één of twee vochtindicatoren in de behuizing van de telefoon zelf. Daar is niet zoveel mis mee - wanneer die uitslaan, dan is er daadwerkelijk vocht in de telefoon geweest.

Het probleem is dat sommige toestellen, zoals iPhones, ook van die indicatoren in een aantal van de aansluitingen hebben zitten, die gewoon zichtbaar zijn van buitenaf. En die hebben dus de neiging om al te verkleuren door zweethanden, luchtvochtigheid, et cetera. Uit onderzoek is gebleken dat bij -ik dacht- ca. 20% van alle normaal werkende, nooit nat geworden iPhones die indicatoren in de aansluitingen toch verkleurd zijn.

Telefoonboeren kijken dan doorgaans eerst naar die makkelijk zichtbare indicatoren en roepen dan meteen "waterschade! eigen schuld!", wat natuurlijk nergens op slaat. Bij de reparateur zullen ze naar de indicatoren binnenin het toestel kijken en die geven uitsluitsel over of er wel of niet sprake is van daadwerkelijke waterschade. Maar het kan dus wel gezeik opleveren voor consumenten.

In dit geval zou het mogelijk geweest zijn dat die Blackberry ook van die indicatoren heeft die ergens op een makkelijk toegankelijke locatie zitten en heel snel verkleuren, maar ik denk dat je er redelijk van uit kunt gaan dat zo'n handelaar-hosselaar-gast gewoon een poging wilde doen om zowel geld als een telefoon over te houden aan de deal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')