abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117154452
Er was eens een meisje uit #Haren.
Die wilde opvallend verjaren.
Ze plaatste een linkje
maar miste 1 vinkje,
nu zit heel Haren op de blaren!

quote:
HAREN - Burgemeester van Haren Rob Bats noemt het "ongekend" wat vrijdagavond is gebeurd in Haren. Volgens hem heeft "tuig huisgehouden in de gemeente".

Dat zei Bats zaterdagochtend tijdens een persconferentie in het gemeentehuis van Haren naar aanleiding van de rellen in de gemeente vrijdagavond. Hij noemde de rellen "buitensporig".
"De agressie tegen politie en andere hulpverleners was ongekend groot", voegde hoofdcommissaris Oscar Dros toe.

In totaal zijn 34 aanhoudingen verricht, waarvan het merendeel voor openlijke geweldpleging. De verdachten, overwegend jong meerderjarigen, komen uit het hele land.
Voor de verdachten zal snelrecht worden toegepast. "Wat ons betreft gaat er geen verdachte weg zonder dat er streng strafrecht is toegepast", stelt Hessel Schut, hoofd-officier van Justitie in Groningen.

De politie heeft vrijdagavond in eerste instantie niet ingegrepen om zodoende te voorkomen dat de situatie zou escaleren. Toen er vernielingen werden aangericht is besloten om alsnog in te grijpen.
In totaal zijn 500 mensen ingezet, waaronder 250 leden van de mobiele eenheid. Daarnaast waren 75 agenten en 40 man van arrestatieteams ter plaatse om te voorkomen dat de boel nog verder uit de hand liep.

De politie had van tevoren contact gehad met de Duitse politie, die eerder een vergelijkbare situatie met een Facebook-feest had meegemaakt. Daarop werd rekening gehouden met alle mogelijke scenario’s, waaronder ook rellen. Tijdens de gebeurtenissen zijn ook sociale media in de gaten gehouden.

De gemeente is een grootschalig onderzoek gestart naar de rellen. Hierbij zijn 25 rechercheurs betrokken. Dat team verzamelt zoveel mogelijk informatie om aanhoudingen te kunnen verrichten.
De politie heeft ook zelf beeldmateriaal verzameld. Ook roept het Openbaar Ministerie mensen op om beeldmateriaal te sturen.

"Het is niet veroorzaakt door scholieren die afkomen op een feestje, maar eerder door georganiseerde raddraaiers", stelt de korpschef. "Er is ongelofelijk veel beeldmateriaal van publiek, van journalisten. De kans is groot dat je gepakt wordt op een moment dat het je niet uitkomt. Dus meld je maar zelf."

Burgemeester Bats heeft contact gehad met de familie van het meisje dat had opgeroepen voor het Facebook-feestje. Inmiddels is de familie ondergedoken op een ander adres en is door de gebeurtenissen volgens Bats zwaar geëmotioneerd.
Politie twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 23:05:43 pls RT Foto's of filmpjes van #Haren #projectX? Upload ze op http://t.co/mj1Ic9Bp. Help ons relschoppers te herkennen. reageer retweet
Samenvatting avond en nacht en volgende ochtend van 4:30 tot 11:30:
http://www.rtvnoord.nl/ge(...)p?v=20674&size=groot

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There are only 151 Pokémon.
pi_117154470
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:18 schreef Murdera het volgende:

[..]

Er zijn al 8 nieuwe evenementen geplanned.
Omdat het nu hip is en vol in het nieuws staat. Dat zal wel loslopen.

daarnaast is men nu gewaarschuwd dus het zal niet meer uitlopen op zo'n rotzooi
pi_117154480
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:17 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Waarom niet? Dat is wettelijk gewoon mogelijk.
Het lijkt mij schier onmogelijk om een paar opgepakte figuren te laten betalen voor alle kosten. Ik verwacht dat er symbolische bedragen worden gevorderd, tot zeg 500 euro p.p.

Daarnaast, van een kale kip kan niet geplukt worden en dat weten verzekeraars ook.
  zondag 23 september 2012 @ 16:20:16 #4
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_117154493
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:57 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

ik proef sarcasme, maar ik ben serieus. Voordat de ME er was, was er niets aan de hand, iedereen was rustig..

Als er dan politie voor je neus gaat staan, logisch dat men agressief wordt. Ze hadden ze met rust moeten laten, dan was er NIETS gebeurd.
Jij wordt van de politie agressief? :') Pauper
pi_117154495
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:17 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

je doet alsof het wekelijks voorkomt _O- dit was 1 keer in.. ooit in nederland? En als het volk ontevreden is moet men het volk tevreden houden ja. Dat heeft dieper liggende oorzaken, maar dat ligt bij de politiek.
Als je het volk tevreden gaat maken door een gratis feestje te geven, dan gaat dit wel wekelijks gebeuren. Deze personen hun zin geven in dit soort gevallen is zowat het domste wat je kunt doen.
pi_117154509
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:19 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

En als de gemeente nou gelijk een festival had gegeven? Hoe denk je dat het dan was losgelopen? ;)
  zondag 23 september 2012 @ 16:20:45 #7
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_117154525
quote:

[..]

quote:
7s.gif Op zondag 23 september 2012 16:18 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Als de gemeente nu meteen een dikke party had georganiseerd dan zou het me niks verbazen als het vaker voor gaat komen ja. Genoeg jeugd die zin heeft in een dikke party in zijn gemeente, dus even een project x organiseren en de gemeente organiseert wel weer even op eigen kosten dat er een feestje komt.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_117154541
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:19 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het lijkt mij schier onmogelijk om een paar opgepakte figuren te laten betalen voor alle kosten. Ik verwacht dat er symbolische bedragen worden gevorderd, tot zeg 500 euro p.p.

Daarnaast, van een kale kip kan niet geplukt worden en dat weten verzekeraars ook.
Ik hoop eigenlijk dat het op 20K pp uit zal komen.
  zondag 23 september 2012 @ 16:21:30 #9
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_117154568
quote:

[..]

daarnaast is men nu gewaarschuwd dus het zal niet meer uitlopen op zo'n rotzooi
Alsof mensen niet even op 'Ik kom ook!' klikken op Facebook als ze als beloning daarvoor een dik feest met gratis entree krijgen :')
pi_117154619
quote:

[..]

De verzekeraars hebben al aangekondigd de kosten te verhalen en ook de politiek is hier voor (en het is wettelijk mogelijk).

Laat het eens ¤10.000-¤50.000 per persoon zijn, dat valt wel te betalen, eventueel in de vorm van een lening. ¤500 gaat nergens over.
pi_117154635
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:20 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als je het volk tevreden gaat maken door een gratis feestje te geven, dan gaat dit wel wekelijks gebeuren. Deze personen hun zin geven in dit soort gevallen is zowat het domste wat je kunt doen.
Ja maar je kan moeilijk je hele jeugd aan gort slaan..

dan moet de politiek maar eens kijken waarom mensen zo ontevreden zijn.
pi_117154667
quote:

[..]

Je kan volgens mij ook niet van een gassie van 16 die een winkelwagen richting de ME heeft gegooid verwachten dat hij opdraait voor de kosten van 1000 andere idioten die niet gepakt zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 september 2012 @ 16:23:47 #13
862 Arcee
Look closer
pi_117154685
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:22 schreef MrBadGuy het volgende:
Laat het eens ¤10.000-¤50.000 per persoon zijn, dat valt wel te betalen, eventueel in de vorm van een lening.
Precies, dan noteren we gewoon een schuld voor ze.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_117154699
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je kan volgens mij ook niet van een gassie van 16 die een winkelwagen richting de ME heeft gegooid verwachten dat hij opdraait voor de kosten van 1000 andere idioten die niet gepakt zijn.
Ik kan dat eigenlijk heel goed. :)
pi_117154728
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er meer mensen opgepakt en die kunnen wel de rekening delen. Dat 'gassie' van 16 heeft genoeg tijd om het terug te betalen, het is geen onbetaalbaar bedrag.
pi_117154745
Mensen die met strafvoorstellen komen :') . Laat dat toch lekker aan de rechtbank over. Die kijken sowieso inhoudelijk heel anders naar de feiten dan gewone burgers.
pi_117154773
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:22 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Hele jeugd aan gort slaan door geen gratis feestje te houden? :')

En dit heeft absoluut niks te maken met ontevredenheid. De schuld hiervan bij de politiek neerleggen :N
  zondag 23 september 2012 @ 16:26:11 #18
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_117154803
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:22 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

De meeste domme mensen zijn altijd ontevreden.
pi_117154836
Ik hoop alleen dat de opgepakte figuren wel degelijk wat grote sommen geld moeten betalen.
pi_117154856
quote:
7s.gif Op zondag 23 september 2012 16:26 schreef Doodloper het volgende:

[..]

De meeste domme mensen zijn altijd ontevreden.
En hebben niet het verstand om bij zichzelf te rade te gaan.
pi_117154873
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:24 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er meer mensen opgepakt en die kunnen wel de rekening delen. Dat 'gassie' van 16 heeft genoeg tijd om het terug te betalen, het is geen onbetaalbaar bedrag.
Dus als jij morgen een deuk rijdt in andermans auto en gepakt wordt dan is het normaal dat je opdraait voor de kosten van alle andere mensen in de stad die ook een deuk hebben? De situatie in haren is in de emotie misschien een beetje anders maar het principe is onjuist.
pi_117154895
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:25 schreef Devv het volgende:
Mensen die met strafvoorstellen komen :') . Laat dat toch lekker aan de rechtbank over. Die kijken sowieso inhoudelijk heel anders naar de feiten dan gewone burgers.
Ik spreek mijn hoop uit. :)
pi_117154919
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De verzekeraars hebben al aangekondigd de kosten te verhalen en ook de politiek is hier voor (en het is wettelijk mogelijk).

Laat het eens ¤10.000-¤50.000 per persoon zijn, dat valt wel te betalen, eventueel in de vorm van een lening. ¤500 gaat nergens over.
Sorry maar dat geloof je toch niet werkelijk? Het zijn loze woorden.

Ik kan me niet één zaak herinneren bij bijvoorbeeld voetbal hooligans waar iemand zo'n bedrag moest betalen.
pi_117154959
Leuk om te weten dat jullie allemaal voor een politiestaat zijn.

No thanks.
  zondag 23 september 2012 @ 16:30:24 #25
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_117155037
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:29 schreef Eenskijken het volgende:
Leuk om te weten dat jullie allemaal voor een politiestaat zijn.

No thanks.
Leuk om te weten dat jij vindt dat gemeentes maar direct op moeten draven en gratis feestjes moeten geven voor pubers die feestjes willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')