quote:Op zondag 23 september 2012 10:04 schreef Mineola het volgende:
Oh crap, voor het eerst de laatste post en dan ook nog mobiel... Ging dat goed?
Ja precies, ik heb dus een aanvullend pakket, maar als Ditzo zegt dat het ze niet uitmaakt welk bureau, dan neem ik aan dat ze mijn eigen bijdrage dus gaan vergoedenquote:Op zondag 23 september 2012 10:02 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Eigen bijdrage is er wel, en of die vergoed wordt is afhankelijk van het aanvullende pakket.
Ja, erg hequote:Op zondag 23 september 2012 10:06 schreef LadyBlack het volgende:
En sjezus Ophelia, wat sta je hoog in de lijst!![]()
In november even de nieuwe voorwaarden voor het nieuwe jaar controleren, dan weet je het zekerquote:Op zondag 23 september 2012 10:05 schreef LadyBlack het volgende:
Yep!
[..]
Ja precies, ik heb dus een aanvullend pakket, maar als Ditzo zegt dat het ze niet uitmaakt welk bureau, dan neem ik aan dat ze mijn eigen bijdrage dus gaan vergoeden
Ik heb 1,5 jaar geleden al een aanvullende verzekering afgesloten die vanalles vergoedtquote:Op zondag 23 september 2012 10:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
In november even de nieuwe voorwaarden voor het nieuwe jaar controleren, dan weet je het zeker(handig om dan ook gelijk even te kijken naar de vergoeding van de eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie, just in case)
Toch tegen die tijd even controleren voor de zekerheid, ze zullen het niet snel uit een pakket halen, maar het kan theoretisch wel.quote:Op zondag 23 september 2012 10:19 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik heb 1,5 jaar geleden al een aanvullende verzekering afgesloten die vanalles vergoedt![]()
En een ziekenhuisbevalling gaat het hier sowieso worden ivm bovenwoning. Heb totaal geen zin om halverwege een bevalling nog 2 trappen af te moeten
Ok, da's wel goed om te weten inderdaadquote:Op zondag 23 september 2012 10:20 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Toch tegen die tijd even controleren voor de zekerheid, ze zullen het niet snel uit een pakket halen, maar het kan theoretisch wel.
Midas heeft me helemaal bont en blauw geschopt van binnen en nog steeds is hij erg beweeglijk. Bij de 20 weken echo is hij halverwege gedraaid (niet handig) en ik vond begon al in mijn buik te prikken als ik hem een half uur niet gevoeld had. Dus als er straks 2 daarvan in zitten dan heb ik ook alvast medelijden met mezelf. Op de echo waren in elk geval al 2 hele drukke kindjes te zien......quote:Op zondag 23 september 2012 09:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Oww en tweelingplopjes![]()
Heb alleen medelijden met je Kyara, op het moment dat ze beiden zo gaan schoppen zoals mijn draakje doet.. Mensenlief, geweld x 2! Ik weet niet hoe Midas was?
Wijzigen per 1-1 mag natuurlijk sowieso en de meeste verzekeraars doen niet moeilijk over zwangerschap. (de kosten die vergoed worden uit de aanvullende verzekering vallen best mee, goed mogelijk dat je in een jaar meer premie betaalt dan er verged wordt) Er zijn zelfs verzekeraars waar je i.v.m. zwangerschap halverwege het jaar mag wijzigen.quote:Op zondag 23 september 2012 10:29 schreef Kyara het volgende:
Oops, ik wilde je niet sjacherijnig maken met mijn opmerking hoor SuikerMaar wat DML ook zegt, die richtlijnen zijn er niet voor niks. En dat er geen controle op plaats vind, zegt dan natuurlijk weinig.
Ik wil eigenlijk nog wel een aanvullende verzekering nemen (nu alleen basis). Weet alleen niet of ik nu nog mag switchen (of in elk geval dat ze dan wel uitkeren als het nodig is, iets met voorzienbare kosten en zo).
Ik zou het niet eerder doen dan nodig in ieder geval (en 1-1 is in ieder geval het vaste wijzigingsmoment). En even rekenen, want voor jou gaat het op zijn hoogst om de eigen bijdrage van de kraamzorg en misschien een lactatiekundige o.i.d., dus kan best zijn dat je er niet op vooruit gaat.quote:Op zondag 23 september 2012 10:35 schreef Kyara het volgende:
Dank je Ophelia. Op zich wil ik wel gewoon bij dezelfde maatschappij blijven en alleen een aanvullende verzekering erbij nemen. Moet dat ook per 1-1? Nou ja, maandag maar even bellen.
Dat zijn dingen die je je kunt voorzien inderdaad. Maar ik denk ook aan couveuzenazorg, extra opvang bij ziekenhuisopname etc. Kans op vroeggeboorte is bij een tweeling natuuroijk wat groter. En lenzen en anticonceptie zitten er ook weer in. Plus extra fysio en wie weet is dat ook nodig.quote:Op zondag 23 september 2012 10:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik zou het niet eerder doen dan nodig in ieder geval (en 1-1 is in ieder geval het vaste wijzigingsmoment). En even rekenen, want voor jou gaat het op zijn hoogst om de eigen bijdrage van de kraamzorg en misschien een lactatiekundige o.i.d., dus kan best zijn dat je er niet op vooruit gaat.
Couveusenazorg ook natuurlijkquote:Op zondag 23 september 2012 10:45 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat zijn dingen die je je kunt voorzien inderdaad. Maar ik denk ook aan couveuzenazorg, extra opvang bij ziekenhuisopname etc. Kans op vroeggeboorte is bij een tweeling natuuroijk wat groter. En lenzen en anticonceptie zitten er ook weer in. Plus extra fysio en wie weet is dat ook nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |