gewoon met terugwerkende kracht aanvragen voor 2011 en 2012. Kun je toch weer 2 kratten bier of een doosje wijn voor kopen.quote:Op maandag 24 september 2012 13:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
2 euro per maand zorgtoeslag!
Ik kom er naar aanleiding van dit topic nu net ook achter dat ik de afgelopen jaren zorgtoeslag had kunnen aanvragen, ook maar liefst iets van ¤50 per jaar. Maar over dit jaar waarschijnlijk niet meer, omdat mijn inkomen gestegen isquote:Op maandag 24 september 2012 13:44 schreef Worteltjestaart het volgende:
Over 2011 kan niet meer na 1 mei... dus alleen van dit jaar.
En ik denk ook niet meer, want ik bedenk me dat ik het belastbaar inkomen van vorig jaar gebruikt heb, en mijn loon is op 1 april met 5% omhoog gegaan... en dat zit er nog niet bij in.
Straks thuis eens goed uitzoeken. Als ik er recht op heb wil ik het wel, al is het maar 30 euro/jaar...
Dat is waar, maar ik moest een boeterente betalen voor het oversluiten van mijn hypotheek en die heb ik nu nog open staan.quote:Op maandag 24 september 2012 09:21 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dat je dat ten eerste al niet zou moeten hebben
In mijn optiek is consumptief krediet in je hypotheek (of het financieren van een restschuld) een optie die je pas als laatste (tijdelijk) redmiddel moet toepassen.
[..]
Deposito levert tegen de 4% voor 10 jaar, dan kan het nog steeds wel uit om te sparen. Mét HRA dus.quote:Op zondag 23 september 2012 10:13 schreef LXIV het volgende:
2) De rente op sparen is zo laag dat dit de HRA niet compenseert. De enige met voordeel als jij een spaarrekening met 2,4% hebt en een hypotheek van 4% is de bank. Niet jij
Dat dus. (3,8% voor 5 jaar zelfs.)quote:Op maandag 24 september 2012 21:01 schreef Arcee het volgende:
Deposito levert tegen de 4% voor 10 jaar, dan kan het nog steeds wel uit om te sparen. Mét HRA dus.
En als je ZZP'er bent? Of zelfstandig ondernemer?quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:19 schreef Worteltjestaart het volgende:
Als je WW krijgt (uitgaande van niet-verwijtbaar ontslag)
Ja, zoals geen genoegen nemen met een half jaarsalaris als buffer bedoel je?quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:44 schreef Piger het volgende:
Als zzp'er/zelfstandig ondernemer mag ik hopen dat je aanvullende zekerheden treft.
Ja dat mag ik wel hopen. Als zzp'er loop je nou eenmaal wat meer risico's.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ja, zoals geen genoegen nemen met een half jaarsalaris als buffer bedoel je?
Het lijkt wel een volkssport hier op Fok! om niet verder te denken dan je eigen situatie lang is...![]()
Als je niet verder vooruit kan denken als 5 jaar, moet je dat ook zeker niet doen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:53 schreef Piger het volgende:
Je geld op een depisto flikkeren van 5 jaar lijkt me dan ook niet erg verstandig.
Toe maar, toe maar!quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het lijkt wel een volkssport hier op Fok! om niet verder te denken dan je eigen situatie lang is...![]()
Jij maakt er ook een beetje een sport van om op iedere algemene aanname weer een ander voorbeeld te verzinnen waarop het weer niet van toepassing is, zolang het maar ten goede komt voor je argument.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, zoals geen genoegen nemen met een half jaarsalaris als buffer bedoel je?
Te lage hypotheekrentes? Mijn zus heeft vorige week voor 10 jaar afgesloten op 4,4%quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:22 schreef Blik het volgende:
Je blijft ook maar rekenen met rentepercentages van 5-jarige deposito's en veel te lage hypotheekrentes.
Het vorige topic kwam je nog met hypotheekrentes van 3,2% aanzetten. En de discussie over 5-jaarsdeposito hebben we ondertussen wel gevoerd. er zijn maar weinig mensen die hun spaargeld voor 5 jaar vast op een deposito wil zetten. dat dat voor jou niet zo is weten we ondertussen wel, maar het is een beetje koppig om het te blijven roepen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Te lage hypotheekrentes? Mijn zus heeft vorige week voor 10 jaar afgesloten op 4,4%
5 jaar deposito levert nu 3,8% op.
Ik zie het probleem niet.
Die zijn er op dit moment ook. Variabele rentes, maar dat is niet mijn ding zeg maar. (Terwijl het best nog voordeliger kan zijn, maar ik kijk graag 20 jaar vooruit in plaats van 12 maanden)quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:36 schreef Blik het volgende:
Het vorige topic kwam je nog met hypotheekrentes van 3,2% aanzetten.
Dat denk ik wel, in principe vrijwel altijd. Kijk even de hypotheekvoorwaarden na. Er komen wel bijkomende kosten zoals:quote:Op maandag 24 september 2012 21:12 schreef Extraneus het volgende:
Even een noobvraag: als je rentevastperiode afloopt, kun je dan zonder boeterente te hoeven betalen naar een andere bank om daar je hypotheek over te sluiten?
Oké, dank je wel.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, in principe vrijwel altijd. Kijk even de hypotheekvoorwaarden na. Er komen wel bijkomende kosten zoals:
1 Evt. taxatie
2 Evt. NHG garantie bijdrage
3 Afsluitprovisie
4 Hypotheek Akte
5 Inschrijven bij kadaster
Wat knap.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |