Ontzettend lastige biz om in loondienst te komen. Plus het feit dat ik mijn rijbewijs niet heb wat vaak een vereiste is.quote:Op zondag 23 september 2012 07:16 schreef Hallmark het volgende:
Maar kun je dan niet hetzelfde werk in loondienst doen?
Rijbewijs halen dan!quote:Op zondag 23 september 2012 11:08 schreef Schieganger het volgende:
[..]
Ontzettend lastige biz om in loondienst te komen. Plus het feit dat ik mijn rijbewijs niet heb wat vaak een vereiste is.
Nooit een eigen bedrijf gehad, of is er een andere reden dat je je niet kunt indenken dat iemand de stap maakt (problemen met autoriteit, veel behoefte aan een misplaatst gevoel van status, oid)?quote:Op woensdag 26 september 2012 23:41 schreef PizzaMizza het volgende:
Sorry maar ik vind je echt een ezel als je een goedlopend bedrijf wil opgeven om hetzelfde werk te doen maar dan in loondienst.
Is het een optie om alsnog een studie te gaan volgen?quote:Op zondag 23 september 2012 02:02 schreef Schieganger het volgende:
Ik ben redelijk goed met IT ook al heb ik de opleidingen niet gevolgd
Momenteel run ik het bedrijf van mijn vader voor een jaar, dus ik heb er genoeg kaas van gegeten.quote:Nooit een eigen bedrijf gehad, of is er een andere reden dat je je niet kunt indenken dat iemand de stap maakt (problemen met autoriteit, veel behoefte aan een misplaatst gevoel van status, oid)?
Waarom? Denk je dat 't in de loondienst veel beter gaat? Een baas hebben is veel irritanter dan een baas zijn. Been there, done that.quote:Ik ben al jaren ondernemer en het ligt in de planning om op termijn een baan in loondienst zoeken. Ik wil niet tot mijn pensioen zelf de kar trekken.
Ik zeg dat ik hem een ezel vind, volgens mij is er een groot verschil tussen iets vinden en iets zijn. Ik kijk niet neer op werknemerschap en verheerlijk het ondernemerschap niet. Het is gewoon zonde om een goedlopend bedrijf weg te gooien omdat je in loondienst wil werken. Loondienst is niet het pretje wat iedereen denkt, je moet nog steeds keihard werken.quote:Dus vertel eens; waarom ben je een ezel als je van ondernemer naar loondienst wil? Kijk je zo neer op werknemerschap, of kijk je zo op tegen ondernemers?
Na een jaar heb je imho eigenlijk nog helemaal nergens kaas van gegeten.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:52 schreef PizzaMizza het volgende:
Momenteel run ik het bedrijf van mijn vader voor een jaar, dus ik heb er genoeg kaas van gegeten.
Wat is er irritant aan het hebben van een baas? Been there, done that big time, maar geen enkel probleem mee (gehad).quote:Waarom? Denk je dat 't in de loondienst veel beter gaat? Een baas hebben is veel irritanter dan een baas zijn. Been there, done that.
Vinden / zijn; whatever. Linksom of rechtsom beweer je nogal wat. Dus kom eens met een goed verhaal. Wat is er zonde? Je kunt een onderneming verkopen. Wat is er dan zonde?quote:Ik zeg dat ik hem een ezel vind, volgens mij is er een groot verschil tussen iets vinden en iets zijn. Ik kijk niet neer op werknemerschap en verheerlijk het ondernemerschap niet. Het is gewoon zonde om een goedlopend bedrijf weg te gooien omdat je in loondienst wil werken. Loondienst is niet het pretje wat iedereen denkt, je moet nog steeds keihard werken.
In z'n algemeenheid niet? Wederom: je beweert nogal wat en imho zwets je uit je nek. Ken je TS, ken je zijn stress? En wie ben jij om voor anderen te oordelen?quote:Ik wil ook niet zeggen dat in loondienst werken dezelfde lasten draagt als ondernemerschap, maar geloof me het weegt niet op.
Zei ik iets over uren? Ik heb niets tegen uren. Sterker nog: ik ben gék op uren. Als ik morgen 10 miljoen zou winnen, zou ik overmorgen weer gewoon aan het werk gaan. Want ik doe dingen die ik leuk vind.quote:Het klopt, als ondernemer ben je veel meer uren kwijt en krijg je de grijze haartjes, maar je plukt er ook vruchten van financieel gezien. Bovendien heb je geen baas die jou zegt in hoeveel tijd je iets moet afhebben.
Ik heb het niet zo op bedrijven die van 'vader op zoon' (M/V) gaan. Zie het vaak mislukken (woon toevallig in een gemeente met een aantal grote ondernemers).quote:Verder kan je ook eens nadenken aan bijvoorbeeld je kinderen, je kunt ze een mooi bedrijf achterlaten. Die laatste is wat persoonlijk, maar ik noem gewoon maar een voorbeeld.
Wat wil je precies "met IT"?quote:Op zondag 23 september 2012 02:02 schreef Schieganger het volgende:
Ik ben redelijk goed met IT ook al heb ik de opleidingen niet gevolgd,
En daarna claim je dit:quote:Na een jaar heb je imho eigenlijk nog helemaal nergens kaas van gegeten.
Hoe hersenloos ben jij? Je oordeelt zelf eerst dat ik er geen kaas van heb gegeten(los van dat je mij kent), en daarna zeg jij dat IK geen recht heb te oordelen over iemand die ik niet ken.quote:In z'n algemeenheid niet? Wederom: je beweert nogal wat en imho zwets je uit je nek. Ken je TS, ken je zijn stress? En wie ben jij om voor anderen te oordelen?
Het irritante aan een baas is dat hij je iets voorlegt dat moet, je hebt geen keuzevrijheid. Hij beveelt je dingen, je bent een (loon)slaaf. Wachten tot het einde van de maand om je geld binnen te krijgen. Na je contract weet je niet eens zeker of je baan wel gegarandeerd blijft. Dus zelfs al vind je je baas niet prettig, je moet het pretenderen wil je je baan voor een tijd behouden. Bovendien hebben bazen vaak(lees:vaak, baseer ik op mijn oude baas en omgeving die werk(te)) een arrogante houding: de ''jij staat onder mij'' houding. Kom niet claimen dat dit niet zo is, want het is wel zo en dat weet jij verdomd goed ook. Ik zeg nu niet dat er geen aardige bazen zijn, ik heb namelijk geschreven vaak, dus zie het ook niet over het hoofd heen als je 't leest.quote:Wat is er irritant aan het hebben van een baas? Been there, done that big time, maar geen enkel probleem mee (gehad).
Natuurlijk kan je een onderneming verkopen, maar de TS heeft nergens gezegd dat hij dit zal doen.quote:Vinden / zijn; whatever. Linksom of rechtsom beweer je nogal wat. Dus kom eens met een goed verhaal. Wat is er zonde? Je kunt een onderneming verkopen. Wat is er dan zonde?
Hoe oud ben jij? Je mist het begrijpend lezen, sorry maar als je die zin niet eens begrijpt kan ik je niet verder helpen. Dan mis je gewoon een stuk intelligentie op 't gebied van begrijpend lezen.quote:Loondienst een pretje volgens iedereen? Heb je het iedereen gevraagd?
Wow, net wanneer ik dacht: het kan niet dommer, komt het nog dommer. Wanneer ik zeg ''het klopt'' hoeft het geen betrekking te hebben op jouw tekstgedeelte, maar op een algemene betrekking. Het is algemeen bekend dat ondernemers veel meer uren kwijtraken dan werknemers.quote:Zei ik iets over uren? Ik heb niets tegen uren. Sterker nog: ik ben gék op uren. Als ik morgen 10 miljoen zou winnen, zou ik overmorgen weer gewoon aan het werk gaan. Want ik doe dingen die ik leuk vind.
Als werknemer houd je je ook aan de afspraken van de klanten (in)direct, alleen krijg je nog een baas erbij. Bovendien moet je ook geen afspraken met klanten maken als je van tevoren weet dat jouw bedrijf die niet waar kan maken, maar jij bent vast zo een die alles doet voor een deal en vervolgens met half werk aankomt. Nee, natuurlijk zijn klanten lastig, maar een goedlopend bedrijf maakt die afspraken ook niet en zal zelden boze klanten ontvangen. Als jij vaak boze klanten hebt, dan is het inderdaad beter om te stoppen met je bedrijf want dan is het geen goedlopend bedrijf.quote:Ik vind dat je de vrijheid van een ondernemer een beetje overschat. Ik heb geen baas die me zegt wanneer iets klaar moet zijn, maar ik heb klanten die zeggen wanneer iets klaar moet zijn. Klanten zijn veel machtiger en lastiger dan bazen, kan ik je zeggen
Wat boeit mij waar jij 't op hebt? Ik geef enkel voorbeelden in 't algemeen en als tip voor TS, niet voor jou?quote:Ik heb het niet zo op bedrijven die van 'vader op zoon' (M/V) gaan. Zie het vaak mislukken (woon toevallig in een gemeente met een aantal grote ondernemers).
Eigenlijk wel zo'n beetje de reden dat ik niet als ondernemer wil eindigen. Ondernemer zijn is leuk, maar baas en werkgever zijn is een noodzakelijk kwaad. Maar los daarvan: ik snap TS primaquote:Op donderdag 27 september 2012 13:13 schreef Brad het volgende:
@PizzaMizza In jouw geval moet je inderdaad eigen baas blijven. De manier waarop je je uitdrukt strijkt nogal wat tegen de haren in.
Heel veel mensen die gewoon met hun sterke punten bezig willen zijn ipv het zaken gedeelte wat je erbij krijgt als ondernemer. Niets mis mee. Het lijkt in ieder geval dat de TS juist geen zin heeft in het zakelijke gedeelte en de stress die daarbij komt kijken.
Geld is niet het belangrijkste, plezier hebben in je werk wel.
Wat boeit iemand uberhaupt wat jij wil of vindt? Dit topic gaat niet over jou, begrijp 't eens!quote:Op donderdag 27 september 2012 13:32 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Eigenlijk wel zo'n beetje de reden dat ik niet als ondernemer wil eindigen. Ondernemer zijn is leuk, maar baas en werkgever zijn is een noodzakelijk kwaad. Maar los daarvan: ik snap TS prima
Je werk kan nooit voor 100% leuk zijn, er zal altijd iets zijn wat jij niet leuk gaat vinden. Dan kan je 2 dingen doen: 1 Het werk snel opgeven en overstappen naar iets anders waar je wellicht ook problemen tegenkomt. 2 Doorzetten en er het beste van proberen te maken.quote:Op donderdag 27 september 2012 13:13 schreef Brad het volgende:
@PizzaMizza In jouw geval moet je inderdaad eigen baas blijven. De manier waarop je je uitdrukt strijkt nogal wat tegen de haren in.
Heel veel mensen die gewoon met hun sterke punten bezig willen zijn ipv het zaken gedeelte wat je erbij krijgt als ondernemer. Niets mis mee. Het lijkt in ieder geval dat de TS juist geen zin heeft in het zakelijke gedeelte en de stress die daarbij komt kijken.
Geld is niet het belangrijkste, plezier hebben in je werk wel.
Rare jongenquote:Op donderdag 27 september 2012 13:39 schreef PizzaMizza het volgende:
Wat boeit iemand uberhaupt wat jij wil of vindt? Dit topic gaat niet over jou, begrijp 't eens!
Zegt diegene die steeds antwoorden geeft alsof 't topic naar haar toegericht is.quote:
Trek je ook zo'n bek open tegen je ondergeschikten? In dat geval klopt je idee over werken bij een baas namelijk best goed.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:01 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Zegt diegene die steeds antwoorden geeft alsof 't topic naar haar toegericht is.
Ik ben bereid om te werken en leren tegelijk, als zoiets kan in de ICT.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:48 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Is het een optie om alsnog een studie te gaan volgen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |