abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117138428
Sup Fok!kers.

Ik ben 22, bijna 23, en heb al enkele jaren een eigen bedrijf in de video-productie. Dit loopt oké (ik kan ervan leven) maar op dit moment krijg ik vooral veel stress te pakken. Ik wil iets anders doen, ik wil niet meer filmen voor andere projecten.

Dus feitelijk zoek ik nu een reguliere baan in loondienst, het enige probleem is dat ik alleen maar diplomas in film productie heb :')

Al is het alleen maar een part-time baan, ik kan makkelijk een beetje teruggaan in geld maar ik heb dus geen idee wat er is. Ik heb meer regelmaat nodig in mijn leven en dat komt nu niet. Zijn er dingen die ik zou kunnen doen? Ik ben redelijk goed met IT ook al heb ik de opleidingen niet gevolgd, zijn er daar werknemers in waar je een opleiding kan volgen terwijl je werkt?

Hopelijk kan Fok mij helpen!
  zondag 23 september 2012 @ 07:16:39 #2
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_117140076
Maar kun je dan niet hetzelfde werk in loondienst doen?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_117141887
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 07:16 schreef Hallmark het volgende:
Maar kun je dan niet hetzelfde werk in loondienst doen?
Ontzettend lastige biz om in loondienst te komen. Plus het feit dat ik mijn rijbewijs niet heb wat vaak een vereiste is.
pi_117296751
Dus nu vraag je ons wat je moet doen? :')

Uh naar school dan maar....bijscholen?!
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  woensdag 26 september 2012 @ 23:19:17 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117297607
quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2012 11:08 schreef Schieganger het volgende:

[..]

Ontzettend lastige biz om in loondienst te komen. Plus het feit dat ik mijn rijbewijs niet heb wat vaak een vereiste is.
Rijbewijs halen dan!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_117297789
Erg moeilijk op het moment. Nu is een baan in loondienst natuurlijk nogal ruim.

Kun je bij een klein webdesign bureau je huidige multimediakennis niet gebruiken zonder dat dat de hoofdmoot is?

Misschien kun je in een technisch georienteerd bureau wat frisse videoskills meenemen en tegelijkertijd een handje helpen met zaken als klantcontact, marketing en het maken van duidelijke afspraken.
pi_117297799
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Rijbewijs halen dan!
dat sowieso
pi_117298404
Sorry maar ik vind je echt een ezel als je een goedlopend bedrijf wil opgeven om hetzelfde werk te doen maar dan in loondienst.
#freefrederike
  woensdag 26 september 2012 @ 23:46:39 #9
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_117298548
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:41 schreef PizzaMizza het volgende:
Sorry maar ik vind je echt een ezel als je een goedlopend bedrijf wil opgeven om hetzelfde werk te doen maar dan in loondienst.
Nooit een eigen bedrijf gehad, of is er een andere reden dat je je niet kunt indenken dat iemand de stap maakt (problemen met autoriteit, veel behoefte aan een misplaatst gevoel van status, oid)?

Ik ben al jaren ondernemer en het ligt in de planning om op termijn een baan in loondienst zoeken. Ik wil niet tot mijn pensioen zelf de kar trekken.

Dus vertel eens; waarom ben je een ezel als je van ondernemer naar loondienst wil? Kijk je zo neer op werknemerschap, of kijk je zo op tegen ondernemers?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 26 september 2012 @ 23:48:18 #10
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_117298593
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 02:02 schreef Schieganger het volgende:
Ik ben redelijk goed met IT ook al heb ik de opleidingen niet gevolgd
Is het een optie om alsnog een studie te gaan volgen?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_117298738
quote:
Nooit een eigen bedrijf gehad, of is er een andere reden dat je je niet kunt indenken dat iemand de stap maakt (problemen met autoriteit, veel behoefte aan een misplaatst gevoel van status, oid)?
Momenteel run ik het bedrijf van mijn vader voor een jaar, dus ik heb er genoeg kaas van gegeten. ^O^

quote:
Ik ben al jaren ondernemer en het ligt in de planning om op termijn een baan in loondienst zoeken. Ik wil niet tot mijn pensioen zelf de kar trekken.
Waarom? Denk je dat 't in de loondienst veel beter gaat? Een baas hebben is veel irritanter dan een baas zijn. Been there, done that.

quote:
Dus vertel eens; waarom ben je een ezel als je van ondernemer naar loondienst wil? Kijk je zo neer op werknemerschap, of kijk je zo op tegen ondernemers?
Ik zeg dat ik hem een ezel vind, volgens mij is er een groot verschil tussen iets vinden en iets zijn. Ik kijk niet neer op werknemerschap en verheerlijk het ondernemerschap niet. Het is gewoon zonde om een goedlopend bedrijf weg te gooien omdat je in loondienst wil werken. Loondienst is niet het pretje wat iedereen denkt, je moet nog steeds keihard werken.

Ik wil ook niet zeggen dat in loondienst werken dezelfde lasten draagt als ondernemerschap, maar geloof me het weegt niet op. Het klopt, als ondernemer ben je veel meer uren kwijt en krijg je de grijze haartjes, maar je plukt er ook vruchten van financieel gezien. Bovendien heb je geen baas die jou zegt in hoeveel tijd je iets moet afhebben. Verder kan je ook eens nadenken aan bijvoorbeeld je kinderen, je kunt ze een mooi bedrijf achterlaten. Die laatste is wat persoonlijk, maar ik noem gewoon maar een voorbeeld.
#freefrederike
  donderdag 27 september 2012 @ 00:12:28 #12
33954 ElisaB
pi_117299271
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:52 schreef PizzaMizza het volgende:
Momenteel run ik het bedrijf van mijn vader voor een jaar, dus ik heb er genoeg kaas van gegeten. ^O^
Na een jaar heb je imho eigenlijk nog helemaal nergens kaas van gegeten.

Nofi, overigens :)
quote:
Waarom? Denk je dat 't in de loondienst veel beter gaat? Een baas hebben is veel irritanter dan een baas zijn. Been there, done that.
Wat is er irritant aan het hebben van een baas? Been there, done that big time, maar geen enkel probleem mee (gehad).

quote:
Ik zeg dat ik hem een ezel vind, volgens mij is er een groot verschil tussen iets vinden en iets zijn. Ik kijk niet neer op werknemerschap en verheerlijk het ondernemerschap niet. Het is gewoon zonde om een goedlopend bedrijf weg te gooien omdat je in loondienst wil werken. Loondienst is niet het pretje wat iedereen denkt, je moet nog steeds keihard werken.
Vinden / zijn; whatever. Linksom of rechtsom beweer je nogal wat. Dus kom eens met een goed verhaal. Wat is er zonde? Je kunt een onderneming verkopen. Wat is er dan zonde?

Loondienst een pretje volgens iedereen? Heb je het iedereen gevraagd?

quote:
Ik wil ook niet zeggen dat in loondienst werken dezelfde lasten draagt als ondernemerschap, maar geloof me het weegt niet op.
In z'n algemeenheid niet? Wederom: je beweert nogal wat en imho zwets je uit je nek. Ken je TS, ken je zijn stress? En wie ben jij om voor anderen te oordelen?

quote:
Het klopt, als ondernemer ben je veel meer uren kwijt en krijg je de grijze haartjes, maar je plukt er ook vruchten van financieel gezien. Bovendien heb je geen baas die jou zegt in hoeveel tijd je iets moet afhebben.
Zei ik iets over uren? Ik heb niets tegen uren. Sterker nog: ik ben gék op uren. Als ik morgen 10 miljoen zou winnen, zou ik overmorgen weer gewoon aan het werk gaan. Want ik doe dingen die ik leuk vind.

Ik vind dat je de vrijheid van een ondernemer een beetje overschat. Ik heb geen baas die me zegt wanneer iets klaar moet zijn, maar ik heb klanten die zeggen wanneer iets klaar moet zijn. Klanten zijn veel machtiger en lastiger dan bazen, kan ik je zeggen :D

quote:
Verder kan je ook eens nadenken aan bijvoorbeeld je kinderen, je kunt ze een mooi bedrijf achterlaten. Die laatste is wat persoonlijk, maar ik noem gewoon maar een voorbeeld.
Ik heb het niet zo op bedrijven die van 'vader op zoon' (M/V) gaan. Zie het vaak mislukken (woon toevallig in een gemeente met een aantal grote ondernemers).
pi_117299475
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 02:02 schreef Schieganger het volgende:
Ik ben redelijk goed met IT ook al heb ik de opleidingen niet gevolgd,
Wat wil je precies "met IT"?

Veel kennis kun je gratis van het internet halen en afhankelijk van je discipline en ervaring kun je jezelf gemakkelijk klaarstomen voor wat basiscertificaten.
Alleen de examens kosten dan nog geld.
Ook zou je een deeltijdopleiding kunnen volgen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_117309349
Eerst zeg je dit:

quote:
Na een jaar heb je imho eigenlijk nog helemaal nergens kaas van gegeten.
En daarna claim je dit:

quote:
In z'n algemeenheid niet? Wederom: je beweert nogal wat en imho zwets je uit je nek. Ken je TS, ken je zijn stress? En wie ben jij om voor anderen te oordelen?
Hoe hersenloos ben jij? Je oordeelt zelf eerst dat ik er geen kaas van heb gegeten(los van dat je mij kent), en daarna zeg jij dat IK geen recht heb te oordelen over iemand die ik niet ken. :') Normaal reageer ik niet meer nadat ik iemand betrap op hypocrisie, maar oke ik maak de post af aangezien ik toch bezig ben.

quote:
Wat is er irritant aan het hebben van een baas? Been there, done that big time, maar geen enkel probleem mee (gehad).
Het irritante aan een baas is dat hij je iets voorlegt dat moet, je hebt geen keuzevrijheid. Hij beveelt je dingen, je bent een (loon)slaaf. Wachten tot het einde van de maand om je geld binnen te krijgen. Na je contract weet je niet eens zeker of je baan wel gegarandeerd blijft. Dus zelfs al vind je je baas niet prettig, je moet het pretenderen wil je je baan voor een tijd behouden. Bovendien hebben bazen vaak(lees:vaak, baseer ik op mijn oude baas en omgeving die werk(te)) een arrogante houding: de ''jij staat onder mij'' houding. Kom niet claimen dat dit niet zo is, want het is wel zo en dat weet jij verdomd goed ook. Ik zeg nu niet dat er geen aardige bazen zijn, ik heb namelijk geschreven vaak, dus zie het ook niet over het hoofd heen als je 't leest. ;)

quote:
Vinden / zijn; whatever. Linksom of rechtsom beweer je nogal wat. Dus kom eens met een goed verhaal. Wat is er zonde? Je kunt een onderneming verkopen. Wat is er dan zonde?
Natuurlijk kan je een onderneming verkopen, maar de TS heeft nergens gezegd dat hij dit zal doen.
quote:
Loondienst een pretje volgens iedereen? Heb je het iedereen gevraagd?
Hoe oud ben jij? Je mist het begrijpend lezen, sorry maar als je die zin niet eens begrijpt kan ik je niet verder helpen. Dan mis je gewoon een stuk intelligentie op 't gebied van begrijpend lezen.

quote:
Zei ik iets over uren? Ik heb niets tegen uren. Sterker nog: ik ben gék op uren. Als ik morgen 10 miljoen zou winnen, zou ik overmorgen weer gewoon aan het werk gaan. Want ik doe dingen die ik leuk vind.
Wow, net wanneer ik dacht: het kan niet dommer, komt het nog dommer. Wanneer ik zeg ''het klopt'' hoeft het geen betrekking te hebben op jouw tekstgedeelte, maar op een algemene betrekking. Het is algemeen bekend dat ondernemers veel meer uren kwijtraken dan werknemers.

quote:
Ik vind dat je de vrijheid van een ondernemer een beetje overschat. Ik heb geen baas die me zegt wanneer iets klaar moet zijn, maar ik heb klanten die zeggen wanneer iets klaar moet zijn. Klanten zijn veel machtiger en lastiger dan bazen, kan ik je zeggen
Als werknemer houd je je ook aan de afspraken van de klanten (in)direct, alleen krijg je nog een baas erbij. Bovendien moet je ook geen afspraken met klanten maken als je van tevoren weet dat jouw bedrijf die niet waar kan maken, maar jij bent vast zo een die alles doet voor een deal en vervolgens met half werk aankomt. Nee, natuurlijk zijn klanten lastig, maar een goedlopend bedrijf maakt die afspraken ook niet en zal zelden boze klanten ontvangen. Als jij vaak boze klanten hebt, dan is het inderdaad beter om te stoppen met je bedrijf want dan is het geen goedlopend bedrijf.

quote:
Ik heb het niet zo op bedrijven die van 'vader op zoon' (M/V) gaan. Zie het vaak mislukken (woon toevallig in een gemeente met een aantal grote ondernemers).
Wat boeit mij waar jij 't op hebt? Ik geef enkel voorbeelden in 't algemeen en als tip voor TS, niet voor jou? :? Volgens mij denk jij dat dit topic over jou gaat. :')

3x :') Ik reageer ook niet meer op jou, het lijkt namelijk alsof je nog op de middelbare school zit en denkt het gemaakt te hebben omdat je 3 lessen economie hebt gehad.
#freefrederike
pi_117309742
@PizzaMizza In jouw geval moet je inderdaad eigen baas blijven. De manier waarop je je uitdrukt strijkt nogal wat tegen de haren in.

Heel veel mensen die gewoon met hun sterke punten bezig willen zijn ipv het zaken gedeelte wat je erbij krijgt als ondernemer. Niets mis mee. Het lijkt in ieder geval dat de TS juist geen zin heeft in het zakelijke gedeelte en de stress die daarbij komt kijken.

Geld is niet het belangrijkste, plezier hebben in je werk wel.
  donderdag 27 september 2012 @ 13:29:56 #16
33954 ElisaB
pi_117310204
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2012 12:59 schreef PizzaMizza het volgende:
knip
hi hi
  donderdag 27 september 2012 @ 13:32:39 #17
33954 ElisaB
pi_117310285
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 13:13 schreef Brad het volgende:
@PizzaMizza In jouw geval moet je inderdaad eigen baas blijven. De manier waarop je je uitdrukt strijkt nogal wat tegen de haren in.

Heel veel mensen die gewoon met hun sterke punten bezig willen zijn ipv het zaken gedeelte wat je erbij krijgt als ondernemer. Niets mis mee. Het lijkt in ieder geval dat de TS juist geen zin heeft in het zakelijke gedeelte en de stress die daarbij komt kijken.

Eigenlijk wel zo'n beetje de reden dat ik niet als ondernemer wil eindigen. Ondernemer zijn is leuk, maar baas en werkgever zijn is een noodzakelijk kwaad. Maar los daarvan: ik snap TS prima :)
pi_117310513
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 13:32 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Eigenlijk wel zo'n beetje de reden dat ik niet als ondernemer wil eindigen. Ondernemer zijn is leuk, maar baas en werkgever zijn is een noodzakelijk kwaad. Maar los daarvan: ik snap TS prima :)
Wat boeit iemand uberhaupt wat jij wil of vindt? Dit topic gaat niet over jou, begrijp 't eens!

quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 13:13 schreef Brad het volgende:

Je werk kan nooit voor 100% leuk zijn, er zal altijd iets zijn wat jij niet leuk gaat vinden. Dan kan je 2 dingen doen: 1 Het werk snel opgeven en overstappen naar iets anders waar je wellicht ook problemen tegenkomt. 2 Doorzetten en er het beste van proberen te maken.
#freefrederike
  donderdag 27 september 2012 @ 13:59:09 #19
33954 ElisaB
pi_117311160
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2012 13:39 schreef PizzaMizza het volgende:
Wat boeit iemand uberhaupt wat jij wil of vindt? Dit topic gaat niet over jou, begrijp 't eens!

Rare jongen O+
pi_117311242
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2012 13:59 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Rare jongen O+
Zegt diegene die steeds antwoorden geeft alsof 't topic naar haar toegericht is.
#freefrederike
pi_117311367
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2012 14:01 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Zegt diegene die steeds antwoorden geeft alsof 't topic naar haar toegericht is.
Trek je ook zo'n bek open tegen je ondergeschikten? In dat geval klopt je idee over werken bij een baas namelijk best goed.
pi_117340396
Even ter verduidelijking waarom ik dit wil.

Ik ben een filmer, videoclips, commercials, dat soort dingen. Maar ik wil mij juist nu meer gaan focussen op eigen projecten. De reden dat ik ermee ben begonnen eigenlijk, maar daar heb ik gewoon de tijd niet voor omdat ik vaak 80 tot vele uren meer per week werk, niet alleen aan filmen, monteren, voorbereiden etc. maar ook administratie.

Ik wil juist iets anders gaan doen zodat ik al mijn filmkennis kan gooien op eigen projecten. Of dat iets word van bioscoopkrakers of TV series, weet ik niet (waarschijnlijk niet) maar ik wil gewoon die projecten maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:48 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Is het een optie om alsnog een studie te gaan volgen?
Ik ben bereid om te werken en leren tegelijk, als zoiets kan in de ICT.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 28 september 2012 @ 09:22:32 #23
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_117342681
Ik denk dat je op dit moment alleen kans maakt door in je eigen netwerk te gaan rondvragen.
pi_117342813
Schieganger, ik denk dat je het dan het beste bij de TV kan gaan proberen. Mits je nog wat aan je ervaring wil hebben.
Daar zijn vaste contracten nog wel te vinden.
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:59:51 #25
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_117346901
Kun je die freelance projecten niet parttime draaien? En als dat niet kan, kun je dan bijv. na een groot project je eigen project gaan draaien voor beperkte tijd?

Dus bijv. je werkt drie maanden, en voor 1 maand ga je lekker zelf een project draaien.

Ook zou ik administratie gaan uitbesteden, als je zoveel uren maakt. Is dat een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')