Neem contact op en vraag waarom je bod is afgewezen. Ze zullen waarschijnlijk aangeven dat ze het laag vonden waarop jij aangeeft dat ze een tegenbod mogen doen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:57 schreef TanteTruus het volgende:
Een paar dagen geleden heb ik een bod gedaan op een huis. Ik heb me laten adviseren door een aankoopmakelaar. Die vond dat ik flink onder de prijs moest zitten, o.a. omdat het al meer dan een jaar te koop staat. Huis staat voor 239.000 op de markt. Ik heb 210.000 geboden na overleg met makelaar. Ik had zelf eigenlijk zelfs iets meer in gedachten maar vertrouwde op zijn deskundigheid.
Dit bod is afgewezen, zonder tegenbod dus. Heeft het nog zin om nu misschien 217.000 te bieden, want heb nog wel interesse. Kijken of ik dan een ingang heb om te onderhandelen. Of word je nu niet meer serieus genomen?
ik zou eerst eens vragen naar een tegenbodquote:Op zaterdag 22 september 2012 22:21 schreef TanteTruus het volgende:
Ik denk erover om gewoon nog één schappelijk bod te doen om tot onderhandeling te komen, als ze daar ook niet op ingaan, dan laat ik het gaan.
Maar staat zo stom om die mensen te bellen en te vragen wat de hypotheek is. Ik denk dat ze ef geen antwoord op zullen geven.quote:Op zondag 23 september 2012 01:04 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zou eens kijken hoe hoog de hypotheek op het huis is. Dat zou weleens wat handige kennis zijn
Gelukkig biedt het Kadaster uitkomst.quote:Op zondag 23 september 2012 10:29 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Maar staat zo stom om die mensen te bellen en te vragen wat de hypotheek is. Ik denk dat ze ef geen antwoord op zullen geven.
Tja, hoe denk je daar achter te komen? Denk je dat de verkopers dat zo maar vrij en correct opgeven? Ze kunnen ¤50.000 schuld opgeven, met als doel aan te geven dat ze geen enkel financieel belang bij snelle verkoop hebben.quote:Op zondag 23 september 2012 01:04 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zou eens kijken hoe hoog de hypotheek op het huis is. Dat zou weleens wat handige kennis zijn
Je huis staat ingeschreven bij het Kadaster incl. de waarde van de hypotheek die erop rust. Als je een echte makelaar hebt, kan hij dat opvragen.quote:Op zondag 23 september 2012 10:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Tja, hoe denk je daar achter te komen? Denk je dat de verkopers dat zo maar vrij en correct opgeven? Ze kunnen ¤50.000 schuld opgeven, met als doel aan te geven dat ze geen enkel financieel belang bij snelle verkoop hebben.
quote:Op zondag 23 september 2012 10:48 schreef jitzzzze het volgende:
Je huis staat ingeschreven bij het Kadaster incl. de waarde van de hypotheek die erop rust. Als je een echte makelaar hebt, kan hij dat opvragen.
Natuurlijk, en dat zijn nou net gegevens die het kadaster niet bijhoudt. Die houd alleen de ingeschreven waarde bij. Dus heb je er eigenlijk geen reet aan om het op te vragen.quote:Op zondag 23 september 2012 10:51 schreef blomke het volgende:
[..]Wel eens gehoord van "een hogere inschrijving van de hypotheekschuld"? Wel eens gehoord van "hypotheekschuld aflossen"?
Dat bedoel ik. En de verkopers/makelaar zouden wel gek zijn de correcte waarde te geven; hooguit word je het riet met een kluitje ingestuurd.quote:Op zondag 23 september 2012 10:53 schreef jitzzzze het volgende:
Natuurlijk, en dat zijn nou net gegevens die het kadaster niet bijhoudt. Die houd alleen de ingeschreven waarde bij. Dus heb je er eigenlijk geen reet aan om het op te vragen.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 23 september 2012 02:35 schreef Inlognaam het volgende:
Ik vind het ronduit vreemd dat er niet gereageerd wordt op een bod. Zo moeilijk is het toch niet om te zeggen dat het bod te laag is en dat er op dit moment niet verkocht wordt voor een bod daar in de buurt?
Een bieder moet je altijd serieus nemen. Die bieder is een potentieel geinteresseerde en dat is nog altijd beter dan geen bieder.
De kans is vrij groot dat het gewoon bij het Kadaster staat en de combinatie van datum van inschrijving en de koopsom kunnen je wel degelijk genoeg informatie geven. Niet geschoten is sowieso mis.quote:Op zondag 23 september 2012 10:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Tja, hoe denk je daar achter te komen? Denk je dat de verkopers dat zo maar vrij en correct opgeven? Ze kunnen ¤50.000 schuld opgeven, met als doel aan te geven dat ze geen enkel financieel belang bij snelle verkoop hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |