abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117130139
Een paar dagen geleden heb ik een bod gedaan op een huis. Ik heb me laten adviseren door een aankoopmakelaar. Die vond dat ik flink onder de prijs moest zitten, o.a. omdat het al meer dan een jaar te koop staat. Huis staat voor 239.000 op de markt. Ik heb 210.000 geboden na overleg met makelaar. Ik had zelf eigenlijk zelfs iets meer in gedachten maar vertrouwde op zijn deskundigheid.

Dit bod is afgewezen, zonder tegenbod dus. Heeft het nog zin om nu misschien 217.000 te bieden, want heb nog wel interesse. Kijken of ik dan een ingang heb om te onderhandelen. Of word je nu niet meer serieus genomen?
pi_117130194
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 21:57 schreef TanteTruus het volgende:
Een paar dagen geleden heb ik een bod gedaan op een huis. Ik heb me laten adviseren door een aankoopmakelaar. Die vond dat ik flink onder de prijs moest zitten, o.a. omdat het al meer dan een jaar te koop staat. Huis staat voor 239.000 op de markt. Ik heb 210.000 geboden na overleg met makelaar. Ik had zelf eigenlijk zelfs iets meer in gedachten maar vertrouwde op zijn deskundigheid.

Dit bod is afgewezen, zonder tegenbod dus. Heeft het nog zin om nu misschien 217.000 te bieden, want heb nog wel interesse. Kijken of ik dan een ingang heb om te onderhandelen. Of word je nu niet meer serieus genomen?
Neem contact op en vraag waarom je bod is afgewezen. Ze zullen waarschijnlijk aangeven dat ze het laag vonden waarop jij aangeeft dat ze een tegenbod mogen doen.
pi_117130208
Nee heb je, ja kan je krijgen
pi_117130267
Daar zou ik niet op reageren. Het is nu niet zo dat ze als broodjes over de toonbank vliegen. Gewoon rustig afwachten.
pi_117130522
Tuurlijk word je wel serieus genomen. Je kunt ze even laten bezinnen en kijken of ze bij je terugkomen, maar je kunt ook een nieuw bod uitbrengen. Overleg met je makelaar, die heb je ingeschakeld, ga je betalen, dus gebruik hem/haar!
pi_117130558
Dit soort dingen worden altijd hard to get gespeeld. Hij met langste geduld wint.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_117130661
Ik zou je wel aanraden om ook naar andere huizen te blijven kijken. Als je alleen bij dit huis blijft ga je waarschijnlijk de hoofdprijs betalen.
pi_117131036
Ik denk erover om gewoon nog één schappelijk bod te doen om tot onderhandeling te komen, als ze daar ook niet op ingaan, dan laat ik het gaan.
  zaterdag 22 september 2012 @ 22:38:53 #9
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_117131639
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:21 schreef TanteTruus het volgende:
Ik denk erover om gewoon nog één schappelijk bod te doen om tot onderhandeling te komen, als ze daar ook niet op ingaan, dan laat ik het gaan.
ik zou eerst eens vragen naar een tegenbod
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_117131924
En daarom moet je dus geen aankoopmakelaar nemen. Anders had je de touwtjes zelf in handen, had je vragen kunnen stellen aan de verkoopmakelaar, etc.

¤ 210.000 Voor een huis met vraagprijs ¤ 237.000 is niet bizar laag ofzo. Wel is het zo dat degene met het meeste geduld vaak wint. Dus als je geen haast heb, bel over 4 weken die verkoopmakelaar nog eens, en geef aan dat je bod van ¤ 210.000 nog steeds staat.
  zaterdag 22 september 2012 @ 23:46:09 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117134397
Je kunt met verkopers te maken hebben die hun huis meer waard vinden dan wat in deze omstandigheden redelijk is. Vandaar dat je aankoopmakelaar met dit bod wilde beginnen misschien.

Maar je verspeelt je kansen geenszins omdat je bod niet geaccepteerd is. Je aankoopmakelaar weet wat een reëel bod is, en aan jou de keus of je het er voor over hebt om daarboven te gaan, en hoeveel.
pi_117137145
Ik zou eens kijken hoe hoog de hypotheek op het huis is. Dat zou weleens wat handige kennis zijn :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 23 september 2012 @ 02:35:51 #13
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117138780
Ik vind het ronduit vreemd dat er niet gereageerd wordt op een bod. Zo moeilijk is het toch niet om te zeggen dat het bod te laag is en dat er op dit moment niet verkocht wordt voor een bod daar in de buurt?

Een bieder moet je altijd serieus nemen. Die bieder is een potentieel geinteresseerde en dat is nog altijd beter dan geen bieder.
Ook hoi !
  zondag 23 september 2012 @ 06:51:24 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_117140047
Dit heb ik ook een keer gehad. Het antwoord was: we gaan geen tegenbod doen, maar we nodigen je uit om een nieuw bod te doen. Gek dat ze dat niet deden. Maar goed, maakt niet uit, business as usual.

Ik heb toen geen nieuw tegenbod gedaan. We lagen financieel gewoon te ver uit elkaar. Als jij besluit dat je het toch wil hebben, nieuw bod doen. Als je geen haast hebt, gewoon een paar weken laten liggen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_117141177
quote:
14s.gif Op zondag 23 september 2012 01:04 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zou eens kijken hoe hoog de hypotheek op het huis is. Dat zou weleens wat handige kennis zijn :)
Maar staat zo stom om die mensen te bellen en te vragen wat de hypotheek is. Ik denk dat ze ef geen antwoord op zullen geven.
  zondag 23 september 2012 @ 10:41:16 #16
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_117141363
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:29 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Maar staat zo stom om die mensen te bellen en te vragen wat de hypotheek is. Ik denk dat ze ef geen antwoord op zullen geven.
Gelukkig biedt het Kadaster uitkomst. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_117141430
quote:
14s.gif Op zondag 23 september 2012 01:04 schreef Five_Horizons het volgende:
Tja, hoe denk je daar achter te komen? Denk je dat de verkopers dat zo maar vrij en correct opgeven? Ze kunnen ¤50.000 schuld opgeven, met als doel aan te geven dat ze geen enkel financieel belang bij snelle verkoop hebben.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zondag 23 september 2012 @ 10:48:54 #18
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117141498
quote:
17s.gif Op zondag 23 september 2012 10:45 schreef blomke het volgende:

[..]

Tja, hoe denk je daar achter te komen? Denk je dat de verkopers dat zo maar vrij en correct opgeven? Ze kunnen ¤50.000 schuld opgeven, met als doel aan te geven dat ze geen enkel financieel belang bij snelle verkoop hebben.
Je huis staat ingeschreven bij het Kadaster incl. de waarde van de hypotheek die erop rust. Als je een echte makelaar hebt, kan hij dat opvragen.

Om antwoord op TS zijn vraag te geven; doe gewoon dat bod als je je daar goed bij voelt. Wat kan jou het nou rukken wat de huidige bewoners vinden/denken?
pi_117141539
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:48 schreef jitzzzze het volgende:
Je huis staat ingeschreven bij het Kadaster incl. de waarde van de hypotheek die erop rust. Als je een echte makelaar hebt, kan hij dat opvragen.
:') Wel eens gehoord van "een hogere inschrijving van de hypotheekschuld"? Wel eens gehoord van "hypotheekschuld aflossen"?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zondag 23 september 2012 @ 10:53:09 #20
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117141586
quote:
99s.gif Op zondag 23 september 2012 10:51 schreef blomke het volgende:

[..]

:') Wel eens gehoord van "een hogere inschrijving van de hypotheekschuld"? Wel eens gehoord van "hypotheekschuld aflossen"?
Natuurlijk, en dat zijn nou net gegevens die het kadaster niet bijhoudt. Die houd alleen de ingeschreven waarde bij. Dus heb je er eigenlijk geen reet aan om het op te vragen.
pi_117141644
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:53 schreef jitzzzze het volgende:
Natuurlijk, en dat zijn nou net gegevens die het kadaster niet bijhoudt. Die houd alleen de ingeschreven waarde bij. Dus heb je er eigenlijk geen reet aan om het op te vragen.
Dat bedoel ik. En de verkopers/makelaar zouden wel gek zijn de correcte waarde te geven; hooguit word je het riet met een kluitje ingestuurd.
  zondag 23 september 2012 @ 11:57:24 #22
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_117142974
Het is onmogelijk te bepalen wat de gedachtengang van de verkoper is, want dat is in elke situatie anders.

Wel is het op dit moment een kopersmarkt. Waardoor je als koper keihard onder de vraagprijs gaan zitten, niet iedereen zal uiteraard toehappen omdat ze bijvoorbeeld niet direct hoeven te verkopen en nog wel even kunnen afwachten.

Echter, zodra bijvoorbeeld mensen een nieuw huis hebben en dus een dubbele hypotheek, of in echtscheiding liggen die willen maar wat graag verkopen. Belangrijk is om vooral te bekijken waarom het huis in de verkoop staat.

De aankoopmakelaar is verstandig door een laag bod te adviseren, het heeft geen zin direct hoog in te zetten in de huidige tijd. Een tegenbod kan altijd, wellicht dat je navraagt waarom het bod is afgewezen, maar dat is niet noodzakelijk. Wel zal bij een tegenbod zonder informatie opvraag bij de verkoper direct de indruk worden gewekt dat je intresse hebt, in dat geval zal deze niet toehappen op het nieuwe bod.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 23 september 2012 @ 12:14:17 #23
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117143447
Zoals al is aangegeven door anderen: opvragen wat er nog aan hypotheek op het huis zit heeft geen enkele zin. Die hypotheek kan volledig zijn afgelost! En aan de verkopend makelaar vragen of de verkopers wellicht in scheiding liggen lijkt me ook niet zo heel erg handig...
Het komt er mijns inziens meer op neer dat je voor jezelf als koper moet bepalen wat *jij* vindt dat dat huis waard is. Accepteert de verkoper je bod niet? Prima, we zoeken vrolijk verder - en wellicht bellen we die verkoper over een paar maandjes nog eens op met hetzelfde bod... ;)

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 02:35 schreef Inlognaam het volgende:
Ik vind het ronduit vreemd dat er niet gereageerd wordt op een bod. Zo moeilijk is het toch niet om te zeggen dat het bod te laag is en dat er op dit moment niet verkocht wordt voor een bod daar in de buurt?

Een bieder moet je altijd serieus nemen. Die bieder is een potentieel geinteresseerde en dat is nog altijd beter dan geen bieder.
Helemaal mee eens.
Het bod van TS lijkt me in deze kopersmarkt zeer reeel. Het is absoluut geen 'onzinbod'.
Ik denk dat we hier te maken hebben met verkopers die de waarde van hun huis gewoonweg te hoog inschatten in deze markt. Daar stikt het nog van.

TS, zeker NIET nog spontaan zelf met een hoger bod komen, dan geef je slechts de indruk aan de verkopers dat 'er nog meer in de kan zit'. Gewoon geduld hebben!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117144626
Poot stijf houden.
pi_117144999
quote:
17s.gif Op zondag 23 september 2012 10:45 schreef blomke het volgende:

[..]

De kans is vrij groot dat het gewoon bij het Kadaster staat en de combinatie van datum van inschrijving en de koopsom kunnen je wel degelijk genoeg informatie geven. Niet geschoten is sowieso mis.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')