Haha, ik zag net de Theo Janssen...quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:36 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Was net op Ned2
[..]
Las het inderdaad, verwacht wel dat hij gewoon opgehaald wordt.
Daarbij komen dan nog alle kosten van de politie inzet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:49 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Domme dingen doen houd niet in dat je eventjes naar een dorpje gaat en voor miljoenen euro's schade (bron: nu.nl) gaat maken.
Precies. Dat zijn geen domme dingen, geen grapjes, geen slecht uitgevoerde grap.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:51 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Daarbij komen dan nog alle kosten van de politie inzet.
De volgende keer gebruikt dat tuig ws wel een sjaal en vermommingenquote:Op zaterdag 22 september 2012 22:46 schreef iBenny het volgende:
Next... Schiedam
[..]
Een nieuwe hype is geboren...
dit valt wel onder domme dingen want dit is niet slim.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:49 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Domme dingen doen houd niet in dat je eventjes naar een dorpje gaat en voor miljoenen euro's schade (bron: nu.nl) gaat maken.
Hard aanpakken, dan leren ze de les. Domme dingen doen vind ik hele andere dingen (teveel drank bijvoorbeeld, experimenteren met drugs, domme dingen met je scooter enz enz)
Iedereen heeft genoeg domme dingen gedaan, ik ook, maar ik heb geen schade aangericht aan andermans eigendommen. Ik heb geen ruzie gezocht met ME, ik heb geen teringzooi gemaakt van openbare plekken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:54 schreef cool15 het volgende:
[..]
dit valt wel onder domme dingen want dit is niet slim.
Alles wat niet slim is, is niet meteen dom.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:54 schreef cool15 het volgende:
[..]
dit valt wel onder domme dingen want dit is niet slim.
En dan zou je ze niet mogen aanpakken omdat ze slechts iets doms doen. Zo hard mogelijk berechten/kosten verhalen/aan de schandpaal/ hangen enz. enz.quote:Bejaarde man in Haren zwaar mishandeld
HAREN - Een 84-jarige man uit Haren is vrijdagavond rond middernacht zwaar mishandeld bij zijn woning.
Foto: NU.nl/Kevin Zuijdendorp
De politie ziet een duidelijke relatie met de rellen die op dat moment gaande waren in het centrum van het dorp en roept getuigen van het incident op zich te melden.
De bejaarde man trof in de bijkeuken van zijn huis aan de Weg voor de Jagerskampen een onbekende langere man aan. Het slachtoffer kreeg daarna een tegel tegen z'n hoofd aan, waarna volgens de politie het licht bij hem uitging.
Het is niet bekend of hij met de tegel is geslagen of dat de steen tegen zijn hoofd is gegooid. De echtgenote trof haar man hevig bloedend aan.
De man is met spoed naar het ziekenhuis overgebracht. Hij bleek zijn kaak te hebben gebroken. Ook heeft hij een lichte hersenbloeding opgelopen.
Gemeld
Meerdere verdachten van de rellen in Haren hebben zichzelf zaterdag op diverse politiebureaus gemeld. Ze werden daarbij vaak begeleid door hun ouders.
Dat heeft een woordvoerder van de politie gezegd. Hoeveel relschoppers zichzelf hebben aangegeven bij de politie, kon hij nog niet zeggen. Maar het gaat om ''meerdere gevallen''.
Volgens de woordvoerder kiezen de jongeren daarmee eieren voor hun geld, omdat de politie duidelijk heeft aangekondigd alle beelden van de rellen te bekijken en niet zal schromen verdachten van hun bed te lichten.
Tips
De politie heeft tijdens en na de ongeregeldheden 34 mensen gearresteerd. Politie en justitie verwachten de komende dagen meer jongeren uit het hele land te kunnen oppakken, mede op basis van de foto's en filmpjes die zijn gemaakt.
Ook de relschoppers die zichzelf aangeven bij de politie, worden aangehouden. De politie heeft al diverse tips en beeldmateriaal binnengekregen. Precieze cijfers kon de zegsman nog niet geven.
Ook was nog niet te zeggen hoeveel inwoners en ondernemers aangifte bij de politie hebben gedaan van bijvoorbeeld vernieling, mishandeling, brandstichting en plundering.
Een team van 25 rechercheurs is bezig met het onderzoek naar de rellen.
maar in de hitte van het moment, stel je bent op die plek en de ME valt je aan zou je dan niet gaan rellen, een heleboel mensen niet maar een heleboel mensen weer welquote:Op zaterdag 22 september 2012 22:56 schreef Murdera het volgende:
[..]
Iedereen heeft genoeg domme dingen gedaan, ik ook, maar ik heb geen schade aangericht aan andermans eigendommen. Ik heb geen ruzie gezocht met ME, ik heb geen teringzooi gemaakt van openbare plekken.
ik zeg niet dat je niet moet aanpakken ik zeg dat je het van de andere kant moet bekijken en degene die de man heeft mishandeld mag poging to doodslag krijgen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:58 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Alles wat niet slim is, is niet meteen dom.
[..]
En dan zou je ze niet mogen aanpakken omdat ze slechts iets doms doen. Zo hard mogelijk berechten/kosten verhalen/aan de schandpaal/ hangen enz. enz.
Vind dat de ME bij dit soort dingen nog meer als mild heeft opgetreden.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:59 schreef Caland het volgende:
Dat bericht over die man heeft verder weinig meer met jeugdige relschoppers te maken. Dat zijn gewoon criminelen die hun kans schoon zien omdat de politie niet tot nauwelijks inzetbaar is.
quote:Politie ziet duidelijke relatie met de rellen
De ME valt mij niet aan, omdat ik geen shit sloop.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:58 schreef cool15 het volgende:
[..]
maar in de hitte van het moment, stel je bent op die plek en de ME valt je aan zou je dan niet gaan rellen, een heleboel mensen niet maar een heleboel mensen weer wel
O, de relatie is er ook wel zeker. De rellen worden dan gebruikt door zwaardere criminelen omdat ze vrij spel te hebben. Dat zag je bijvoorbeeld ook bij de Coolsingelrellen in '99.quote:
Waarom?quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:00 schreef Murdera het volgende:
Maar dat is toch een totaal ander verhaal.
hoe anders, genoeg mensen worden aangevallen die geen shit zaten te slopen, een aanval hoeft niet perse geweldadig te zijn een charge zie ik als een aanvalquote:Op zaterdag 22 september 2012 23:00 schreef Murdera het volgende:
[..]
De ME valt mij niet aan, omdat ik geen shit sloop.
Goed, bij sommige demo's zou ik ook wel los zijn gegaan denk ik. Om eerlijk te zijn.
Maar dat is toch een totaal ander verhaal.
Ik snap ook wel dat je bedoelt, maar goed als die kinders daar niet gaan rellen; was dit zeer waarschijnlijk ook niet gebeurd.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:01 schreef Caland het volgende:
[..]
O, de relatie is er ook wel zeker. De rellen worden dan gebruikt door zwaardere criminelen omdat ze vrij spel te hebben. Dat zag je bijvoorbeeld ook bij de Coolsingelrellen in '99.
Die kinders hadden er ook niet moeten zijn, in alle media stond dat je niet moet afreizen naar Haren. Dan kan je daar nieuwschierig van worden, maar zodra je de ME ziet zou er wel een belletje af moeten gaan dat het misschien toch wel tijd word om naar huis te gaan.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:01 schreef cool15 het volgende:
[..]
hoe anders, genoeg mensen worden aangevallen die geen shit zaten te slopen, een aanval hoeft niet perse geweldadig te zijn een charge zie ik als een aanval
quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:46 schreef iBenny het volgende:
Next... Schiedam
[..]
Een nieuwe hype is geboren...
zodra ik ME zie wil ik er juist naartoe. kijken waarom ze er zijn en mischien meedoen, zoals ik al zei in de hitte van het moment maak je domme beslissingenquote:Op zaterdag 22 september 2012 23:03 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Die kinders hadden er ook niet moeten zijn, in alle media stond dat je niet moet afreizen naar Haren. Dan kan je daar nieuwschierig van worden, maar zodra je de ME ziet zou er wel een belletje af moeten gaan dat het misschien toch wel tijd word om naar huis te gaan.
Hou eens op met dat achterlijke goedpraten zeg..quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:48 schreef cool15 het volgende:
[..]
ze mogen wel ingrijpen, maar de jeugd doet nou eenmaal domme dingen, maar sommige mensen vergeten dat blijkbaar
De ME voert pas charges uit NADAT dingen uit de hand zijn gelopen..quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:58 schreef cool15 het volgende:
[..]
maar in de hitte van het moment, stel je bent op die plek en de ME valt je aan zou je dan niet gaan rellen, een heleboel mensen niet maar een heleboel mensen weer wel
[..]
ik zeg niet dat je niet moet aanpakken ik zeg dat je het van de andere kant moet bekijken en degene die de man heeft mishandeld mag poging to doodslag krijgen.
Jij bent een eng mannetje zonder enige moraal of realiteitsbesef als ik je post zo eens lees..quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:01 schreef cool15 het volgende:
[..]
hoe anders, genoeg mensen worden aangevallen die geen shit zaten te slopen, een aanval hoeft niet perse geweldadig te zijn een charge zie ik als een aanval
Toont alleen maar aan dat je een beperkt aantal hersencellen hebt een een rotte moraal als je het mij vraagt..quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:06 schreef cool15 het volgende:
[..]
zodra ik ME zie wil ik er juist naartoe. kijken waarom ze er zijn en mischien meedoen, zoals ik al zei in de hitte van het moment maak je domme beslissingen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |