Ik had altijd een beeld van de stoere kermisexploitant die wel voor zijn eigen hachje zou zorgen en zou opkomen, al dan niet samen met de buurman naast je en die aan de overkant en die van daarachter, waarbij ze prima groep zou vormen tegen welke vorm van bedreiging dan ookquote:Kermis voortijdig afgebroken na intimidatie en bedreigingen
*UPDATE 16:35 UUR* ZALTBOMMEL - Vernielingen, initimidatie en bedreigingen waren volgens betrokkenen donderdagavond de reden dat de kermisexploitanten besloten om de kermis in Zaltbommel vroegtijd te verlaten. Woordvoerders van de bond van kermisondernemers Bovak en kermisorganisatie De Kermisgids reageren verrast op de ontwikkelingen.
Het is niet eerder voorgekomen dat een kermis om die reden vroegtijdig opbreekt, zeggen zij.
Volgens burgemeester Albert van den Bosch zorgde een groep van tussen 30 en 50 jongeren voor de overlast. Volgens hem bestond de groep hoofdzakelijk uit Marokkaanse jongeren die al langer voor problemen in de stad zorgen.
"We wilden als gemeente alles uit de kast halen om de kermis gewoon door te kunnen laten gaan", aldus burgemeester Albert van den Bosch, "maar de exploitanten hebben zelf besloten om weg te gaan. Dat respecteer ik, maar ik betreur het zeer dat het zo is gelopen. Ik denk dat we in de vergunning moeten opnemen dat er bij zulke evenementen voortaan permanent cameratoezicht komt."
Volgens een woordvoerster van de politie ging het om een groep van ongeveer twintig jongeren. "We hebben gereageerd op de melding dat er overlast was. Agenten hebben niemand kunnen aanhouden. Er is door de mensen van de kermis overigens geen aangifte gedaan."
De gemeente had het dus kunnen voorkomen waarschijnlijk, als ze beter hadden opgetreden tegen deze jongeren. Schuld ligt dus ook deels bij de gemeente.quote:Volgens hem bestond de groep hoofdzakelijk uit Marokkaanse jongeren die al langer voor problemen in de stad zorgen.
Volgens mij speelt dit daar al heel lang. Volgens mij is die burgemeester daar ook al eens bedreigd twee of drie jaar terug en leidde dit ook tot veel ophef. Geen idee of diezelfde daar trouwens nu nog zit.quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:54 schreef Rezania het volgende:
[..]
De gemeente had het dus kunnen voorkomen waarschijnlijk, als ze beter hadden opgetreden tegen deze jongeren. Schuld ligt dus ook deels bij de gemeente.
Drie jaar? Je kan in drie jaar toch wel zo'n probleem aanpakken hopelijk? Desnoods met hulp van buitenaf.quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens mij speelt dit daar al heel lang. Volgens mij is die burgemeester daar ook al eens bedreigd twee of drie jaar terug en leidde dit ook tot veel ophef.
Blijkbaar nietquote:Op vrijdag 21 september 2012 20:58 schreef Rezania het volgende:
[..]
Drie jaar? Je kan in drie jaar toch wel zo'n probleem aanpakken hopelijk? Desnoods met hulp van buitenaf.
Waar zullen we de schuld toch eens neerleggen?quote:
Wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Waar zullen we de schuld toch eens neerleggen?
Dat was sarcasme.quote:
quote:Op vrijdag 21 september 2012 22:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik hoorde dat er een nog een leuk feest gaande is in Haren, misschien moeten ze daar heen gaan?
Hier van de chat naast de RTV NH stream:quote:
Die zit nu vastquote:Op vrijdag 21 september 2012 21:04 schreef Gravedigger het volgende:
Vreemd dat we tong80 hier niet over gehoord hebben. Die woont in Bommel.
Omg, wie redt Tong80?quote:Op vrijdag 21 september 2012 22:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hier van de chat naast de RTV NH stream:
"Yerkir: Wollah is mooi feesht allemaal die mensen mooooi"
Ze komen.....
Idd. De Haagse kermis kom je ook niet voor je plezier dankzij dezelfde gasten.quote:Op vrijdag 21 september 2012 22:37 schreef LXIV het volgende:
Het is natuurlijk niet de eerste keer dat een kermis wordt afgelast of verpest, zoals die kermisklant beweert:
Marokkanen verjagen kermis Culemborg
Kermis heeft buik vol van Marokkaanse reljeugd
Het gaat mis met de kermis...
marokkanen in botsauto's
Geen kermis dit jaar door Marokkanen :(
Jongen (17) doodgestoken op de kermis van Hoorn.
Boze marokkaantjes naar de kermis !
etc, etc. Kermis is altijd al rommelig geweest.
Dat was vroeger ook zo.... maar toen hadden ze alleen last van ietwat te dronken mannen die tof stonden te doen bij de schiettent. Die had je met 3 man wel weer rustig. Tegenwoordig komen ze met tientallen gasten die (zo leert de ervaring..) niet bang zijn om wapens te gebruiken.quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik had altijd een beeld van de stoere kermisexploitant die wel voor zijn eigen hachje zou zorgen en zou opkomen, al dan niet samen met de buurman naast je en die aan de overkant en die van daarachter, waarbij ze prima groep zou vormen tegen welke vorm van bedreiging dan ookIk vond ze vroeger zelf altijd intimiderend
![]()
Jammer dat het zover moest komen... en dat er niet eens een aangifte is is sowieso bizar
Is wel de eerste keer dat de kermis hier in Bommel voortijdig is opgebroken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:23 schreef mossad_agent het volgende:
Overigens is dit natuurlijk een 'incident' maar dat terzijde.
Dat wel natuurlijkquote:Op zaterdag 22 september 2012 12:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is wel de eerste keer dat de kermis hier in Bommel voortijdig is opgebroken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |