abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117054425
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_117054433
goedemorgen O+

Pff, het is wel koud he :o Heb maar een vest aangedaan.

Lijstje gister:

O: havermoutshake met alles erop en eraan
T: 4 rijstewafels met kipfilet
L: salade met kip, geroosterde pepers & olijven, 2 rijstewafels met pindakaas
T: 2 rijstewafels met pindakaas
D: viscurry met rijst
T:1/2 blikje tonijn

Vanmorgen gewogen/gemeten voor het eerst in 3 weken. Ondanks het vele sporten ben ik qua gewicht niks afgevallen :D Mijn borstomtrek is weer toegenomen en nee ik heb geen grotere voorgevel, ik heb eerder wat meer spieren op mijn rug gekregen :P

Qua kont is er in 4 maanden 4 cm af. Jajaja, 4 hélé centimeters :D

Mijn lijf is wel veranderd tho, vet% is omlaag, spek op mijn buik is een stuk minder :Y Dus maar vrolijk verder trainen voor de volgende urbanathlon in mei :Y)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_117054454
En ik heb mezelf deze cadeau gedaan O+

pi_117054498
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 09:20 schreef _aurum_ het volgende:

[ afbeelding ]
O+ O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_117054500
Ik wil ook meedoen in Mei!

En die site van dat jurkje O+
  vrijdag 21 september 2012 @ 09:30:06 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117054577
Lijstje:

O: kwark/ananas
T: banaan
T/L/T: vijf boterhammen in totaal met verschillend beleg
T: slagroomsoesje, mininegerzoen
S: 40 min crosstrainen
D: taart met geitenkaas, ricotta, Parmezaanse kaas, courgette en munt
S: buikspieroefeningen
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? vrijdag 21 september 2012 @ 09:32:10 #7
70532 loveli
N
pi_117054624
quote:

[ afbeelding ]
Nice!!!
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 21 september 2012 @ 09:34:07 #8
70532 loveli
N
pi_117054658
Sterke koffie met kandij :9
crap in = crap out
pi_117054807
Mogguh!

Dan wel duidelijk toch dat je niet meer op de kilo's moet gaan letten, Aurum!? ^O^

:D dekentjes en vesten terwijl ik nog rondloop in korte broek en t-shirt met de verwarming uit :P

2250 is wel weinig voor zo'n dag met 2x sporten, Mc :{
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_117054846
quote:

[ afbeelding ]
O+

Wat voor kleur schoenen doe jij trouwens onder blauwe kleding? Ik weet dat nooit zo goed en durf daardoor niet echt blauw te dragen. :P

Mijn lijstje van gisteren trouwens:
O: muesli, yoghurt
T: cappuccino, thee
L: preisoep, salade, minibroodje gebraden gehakt en verse sinaasappelsap
T: 2 vk bh (ik denk) pastrami met rauwkost
D: wok met veeeel groente en biefstuk
T: 4 toverballen en thee
Illusion is the first of all pleasures
pi_117054861
Goedemorgen trouwens!
Illusion is the first of all pleasures
  vrijdag 21 september 2012 @ 09:43:39 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117054879
Ja, het is echt zó koud, niet normaal. Valt me elke keer weer op dat het in Hsum kouder is dan in DH. Fiets in rustig in m'n blazertje van huis om 6.15 en als ik om 7.45 naar het werk fiets: brr wat koud :').
Niet meer actief op Fok!
pi_117054967
hoe koud is het daar, dan?

Hier was het vanmorgen 5 graden, en ik loop nog in m'n zomerjas, en heb de verwarming nog niet aangehad. Vind ik eigenlijk ook onzin, voor oktober. Dan maar een dikke trui aan.
pi_117055032
@Vaiz: Ik vind het soms gewoon stom dat die kilo's niet omlaag gaan :6 Ik snap wel dat ik zeg maar meer spieren aangezet heb ofzo. Maar dan nog.

@Missfortunate: Zwarte schoenen, zwarte tas en klaar ben je

@Jagar: het is nog warm, het is 15 graden ofzo :P
  vrijdag 21 september 2012 @ 09:51:40 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117055084
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 09:40 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!

2250 is wel weinig voor zo'n dag met 2x sporten, Mc :{
3x. Hardlopen, fietsen en krachttraining.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? vrijdag 21 september 2012 @ 09:51:50 #16
70532 loveli
N
pi_117055088
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 09:42 schreef Missfortunate het volgende:
Wat voor kleur schoenen doe jij trouwens onder blauwe kleding? Ik weet dat nooit zo goed en durf daardoor niet echt blauw te dragen. :P
Zelfde kleur als je tas, rode schoenen kunnen ook heel mooi onder blauw. heb meer tassen nodig :')

En toverballen O+
crap in = crap out
pi_117055100
quote:

[ afbeelding ]
schattig
Worry is a misuse of imagination
pi_117055160
Volgens mijn telefoon is het hier nu 9 graden (en vanmorgen vast nog wat kouder).

Maar ik heb het altijd nogal snel koud :P.
  vrijdag 21 september 2012 @ 09:55:35 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117055203
10 graden in Hsum. Ik doe volgende week weer een jas aan :P.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? vrijdag 21 september 2012 @ 10:03:07 #20
70532 loveli
N
pi_117055395
Hoorde dat het een erg strenge winter zou worden, misschien kan ik mijn geerfde lammy weer eens uitlaten O+
crap in = crap out
pi_117055410
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 09:42 schreef Missfortunate het volgende:

[..]

O+

Mijn lijstje van gisteren trouwens:
O: muesli, yoghurt
T: cappuccino, thee
L: preisoep, salade, minibroodje gebraden gehakt en verse sinaasappelsap
T: 2 vk bh (ik denk) pastrami met rauwkost
D: wok met veeeel groente en biefstuk
T: 4 toverballen en thee
Ik doe soms zwarte, soms donkergrijze suede pumps onder mijn blauwe jurk. :)
Eigenlijk vind ik veel kleuren wel kunnen bij blauw, alleen bruin vind ik er niet mooi bij.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: brinta
B: met de wandelstok in de supermarkt boodschappen doen
T: cappuccino, waarschijnlijk met wat lekkers wat mijn moeder straks meeneemt.
L: dan eindelijk de wrap met zalm, roomkaas en rauwkost waar ik al twee weken trek in heb, karnemelk
B: wandelen met mams
T: cappuccino, banaan
D: nasi met pindasaus
T: yoghurt met warme appel
T: stukje kaas, glaasje wijn

Er gaat langzaam aan een pondje per week af :) ik vind het prima zo.
pi_117055411
Lijstje van gisteren:
O: yoghurt/muesli
T: appel
L: 3 bth kipgrillworst/komkommer
T: 1 rode paprika
D: tapas, 2 bier, 1 icetea, 1 cappuccino :9

Planning:
O: yoghurt/muesli
T: appel
L: 4 bth kipgrillworst/halve rode paprika
T: nog een appel, latte machiato
D: kippensoep met groente en linzen, stuk stokbrood

Ik ben aan het proberen om wat meer eiwitten te eten, want na bijhouden blijkt toch wel dat ik voornamelijk kcals eet, en maar lastig aan mijn eiwitten kom. Daarom heb ik gisteren bij de tapas vooral van het vlees/vis gegeten, en de broodjes en aardappeltjes wat minder genomen. Die app die HPKW aanraadde is trouwens echt heel handig!

Verder merk ik dat ik mijn ontbijt zat ben, dus daar moet ik weer eens iets aan gaan aanpassen. Misschien moet ik een tijdje kwark met wat fruit proberen, met daarbij een roggebroodje ofzo. En het wordt ook wel weer tijd voor warme havermout natuurlijk.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_117055493
Ik wilde tickets kopen voor The xx. Kom ik erdoor, wil ik afrekenen met Ideal, geeft ie verbindingsfout en nu uitverkocht... :(
pi_117055644
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 10:03 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik doe soms zwarte, soms donkergrijze suede pumps onder mijn blauwe jurk. :)
Eigenlijk vind ik veel kleuren wel kunnen bij blauw, alleen bruin vind ik er niet mooi bij.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: brinta
B: met de wandelstok in de supermarkt boodschappen doen
T: cappuccino, waarschijnlijk met wat lekkers wat mijn moeder straks meeneemt.
L: dan eindelijk de wrap met zalm, roomkaas en rauwkost waar ik al twee weken trek in heb, karnemelk
B: wandelen met mams
T: cappuccino, banaan
D: nasi met pindasaus
T: yoghurt met warme appel
T: stukje kaas, glaasje wijn

Er gaat langzaam aan een pondje per week af :) ik vind het prima zo.
Ik vind donkerblauw en bruin juist mooi bij elkaar! :D Dat zijn de kleuren die ik het liefste draag (en grijs).
pi_117055702
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 10:12 schreef Vlierbloesem het volgende:

[..]

Ik vind donkerblauw en bruin juist mooi bij elkaar! :D Dat zijn de kleuren die ik het liefste draag (en grijs).
Ik vind blauw alleen mooi bij bruine schoenen als het een spijkerbroek is, kwestie van smaak :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')