abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117046870
Natuurlijk wist ik dit al lang.
Maar toen ik net nonchalant een online vragenlijst van de Jellinek met hem doornam werd duidelijk dat mijn man voor meer dan ¤ 25 per week uitgeeft aan wiet.
En daar ben ik zo verrekte boos om :(

Koophuis, kleine kinderen, rekeningen... Je kent het wel.
Nou doe ik zo mijn best om aan alle kanten te besparen, om geld over te houden voor de leuke dingen. En dan dumpt hij elke week weer zoveel bij de plaatselijke coffeeshop.

Maar het geld is niet het grootste probleem.
Waarom moet hij altijd blowen?? Elke avond gaat hij naar de schuur om te roken en blowen (binnenshuis wordt niet gerookt) en hij komt regelmatig van zijn werk thuis met rode ogen. Dat afwezige en passieve gedrag van hem... zo ontmoedigend.
Let's face it: ik ben getrouwd met een junk ;(

We zijn nu al 11 jaar samen. Toen we elkaar leerden kennen blowde ik zelf ook, en de eerste jaren samen deden we het regelmatig samen. Thuis in het weekend of tijdens het uitgaan.
Maar de tijden zijn veranderd, we hebben nu een gezin met de bijbehorende verantwoordelijkheden.
Zelf ben ik jaren terug al gestopt met roken en blowen. Hij heeft periode's gehad dat hij minderde, alleen nog in het weekend blowde bijvoorbeeld, maar dat is allang niet meer zo.

Het afgelopen jaar ben ik langdurig ziek geweest. De zorg voor de kinderen en het huishouden kwam vrijwel volledig op hem aan en aan mij had hij sowieso niet veel. Toen is het een beetje ontspoord geloof ik.

Sinds een paar jaar gaat hij een avond in de week gamen bij een kinderloze vriend van hem. Er wordt die avond veel geblowd en dat weet ik en gun ik hem ook!

Maar elke dag naar de drugs grijpen? Ten koste van bijvoorbeeld sportles voor de kinderen? (hebben we geen geld voor :') )
Het moet afgelopen zijn!

Ik heb dit al een paar keer aangekaart, dringt niet door.

Hij
is
verslaafd.....
pi_117047062
Tja.. En nu?
pi_117047076
Verbied het hem of anders verlaat je die kostenbron.
pi_117047092
Wat is 25 euro per week ?? Dat kunnen jullie toch wel missen.

Ik denk dat hij na jouw langdurige ziekte gewoon behoefte aan rust heeft. Geef hem de tijd, hij zal het heus wel weer afbouwen naar normale proporties.
pi_117047226
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:45 schreef blek het volgende:

Ik denk dat hij na jouw langdurige ziekte gewoon behoefte aan rust heeft. Geef hem de tijd, hij zal het heus wel weer afbouwen naar normale proporties.
25 euro per week is anders wel 1200 euro per jaar. Toch een aardig bedrag. Al helemaal als je geen geld overhebt voor sportles voor de kinderen...
  donderdag 20 september 2012 @ 22:48:14 #6
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_117047278
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:45 schreef JRRY het volgende:
Verbied het hem of anders verlaat je die kostenbron.
Dat doe je natuurlijk ook 'zomaar' wanneer je kleine kinderen hebt. :N

quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:45 schreef blek het volgende:
Eh... TS moet aan alle kanten besparen, voor sportles voor de kinderen is geen geld, dus nee, ze kunnen het niet missen.

quote:
Sorry, maar wat een onzin.
pi_117047299
Het gaat niet om die 25 euro. Hoewel dat toch 2 pakken luiers zijn ;)

Maar hoe kan ik hem duidelijk maken dat hij hulp moet zoeken als hij zelf niet kan minderen of stoppen?
pi_117047334
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:48 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Dat doe je natuurlijk ook 'zomaar' wanneer je kleine kinderen hebt. :N

Ja. Als de moeder alles voor de kinderen doet, en de vader alleen maar zit te blowen, dan beter zonder hem erbij dan met.
pi_117047407
Hij is een geweldige vader, heeft veel voor zijn kinderen over en ze zijn dol op hem!
Hij zal ook nooit blowen in hun bijzijn. Maar zodra ze in bed liggen, tja....
pi_117047470
Ook stoned thuiskomen van werk en dan lekker passief bij het gezin
Fucking loser
Nothing to see here, carry on
  donderdag 20 september 2012 @ 22:51:59 #11
351921 CruellaDeVil
pi_117047480
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:49 schreef JRRY het volgende:

[..]

Ja. Als de moeder alles voor de kinderen doet, en de vader alleen maar zit te blowen, dan beter zonder hem erbij dan met.
Zo simpel is dat echt niet. Natuurlijk is het een slecht idee om maar koste wat het kost bij elkaar te blijven, maar je man verlaten terwijl je samen kleine kinderen hebt en, in deze tijden volstrekt niet onbelangrijk, een huis doe je echt niet zonder eerst keihard aan het problemen te proberen te werken.
pi_117047485
quote:
15s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:41 schreef Kloontje79 het volgende:
Natuurlijk wist ik dit al lang.
Tsja. Dat zegt eigenlijk al genoeg. Je wist waar je voor koos. :@
Ja doei.
pi_117047489
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:50 schreef Kloontje79 het volgende:
Hij is een geweldige vader, heeft veel voor zijn kinderen over en ze zijn dol op hem!
Betekent dat hij er in ieder geval een beetje rekening mee houdt.
pi_117047550
quote:
Ok, maar jij bent er ook nog. Heb jij nog 'plezier' met hem.
  donderdag 20 september 2012 @ 22:53:14 #15
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_117047551
Als dat het enige is wat hij zichzelf gunt, dan lijkt me dat prima. Je kinderen lijden geen honger en hij heeft kennelijk ook een uitlaatklep nodig; weinig mensen kunnen zonder als ze al de hele dag werken. Ik neem aan dat je jezelf af en toe ook wel wat gunt dat geld kost.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_117047621
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Tsja. Dat zegt eigenlijk al genoeg. Je wist waar je voor koos. :@
Hij heeft jarenlang alleen in het weekend geblowd. Van een recreatieve gebruiker is het een chronisch gebruiker geworden. DAAR heb ik niet voor gekozen :N
  donderdag 20 september 2012 @ 22:55:35 #17
351921 CruellaDeVil
pi_117047703
quote:
Behalve stoppen met blowen zodat ze naar sportles kunnen.

Ik wil niet zeggen dat je man een vreselijke vader of ook maar iets in die richting, maar ik heb wel het idee dat jij de gevolgen van zijn wietgebruik vooral op jezelf betrekt en je de gevolgen voor je kinderen niet genoeg realiseert. Die zullen wel wat verder reiken dan niet naar sportles kunnen. Hoe zie je zijn wietgebruik wanneer de kinderen ouder worden? Het zal echt niet meer zo lang duren eer ze zullen merken dat er iets aan de hand is.
pi_117047747
quote:
7s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:53 schreef dr.dunno het volgende:
Als dat het enige is wat hij zichzelf gunt, dan lijkt me dat prima. Je kinderen lijden geen honger en hij heeft kennelijk ook een uitlaatklep nodig; weinig mensen kunnen zonder als ze al de hele dag werken. Ik neem aan dat je jezelf af en toe ook wel wat gunt dat geld kost.
Zo heb ik het lange tijd ook voor mezelf goedgepraat. Maar ik stoor me er steeds meer aan (in stilte), hij blowt steeds meer en het leven wordt er niet gemakkelijker op financieel gezien...
  donderdag 20 september 2012 @ 22:56:14 #19
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_117047751
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:54 schreef Kloontje79 het volgende:

[..]

Hij heeft jarenlang alleen in het weekend geblowd. Van een recreatieve gebruiker is het een chronisch gebruiker geworden. DAAR heb ik niet voor gekozen :N
heeft hij ervoor gekozen dat hij de hele gezinslast op zich moest nemen?

daar kies je niet voor, dat overkomt je.

en hij is er niet voor weggelopen, maar heeft kennelijk wel zijn uitlaatklep gevonden daarin en een avondje met een vriend hangen; daar is op zich niks raars aan lijkt mij.
  donderdag 20 september 2012 @ 22:57:40 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117047827
dit gaat van kwaad tot erger, nog even en hij gebruikt ook coke, daarna heroïne etc!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 20 september 2012 @ 22:58:18 #21
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_117047869
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:55 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Behalve stoppen met blowen zodat ze naar sportles kunnen.
moet hij dan de hele dag werken en mag hij zichzelf niets gunnen? de kinderen eten er toch geen boterham minder om? ze kunnen toch ook dagelijks op de fiets naar school gaan en zo hun beweging krijgen?

als je wilt weten wat alleen maar hard werken en jezelf niets gunnen brengt, moet je maar eens twee weekjes meelopen op een PAAZ-afdeling in een ziekenhuis.

iedereen heeft z'n eigen vertier en kennelijk is dit zijn manier om met de last om te gaan.
  donderdag 20 september 2012 @ 22:58:41 #22
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_117047895
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:57 schreef Maanvis het volgende:
dit gaat van kwaad tot erger, nog even en hij gebruikt ook coke, daarna heroïne etc!
hou toch op man. :')
pi_117047961
Ik denk niet dat je met het sportles argument moet komen. Ik kan me voorstellen dat zo'n onderwerp eerder averechts kan aankomen bij hem. Ik denk dat hij het misschien wel als gezeur kan opvatten

Hij heeft misschien wel een zware periode gehad toen jij minder kon doen en zoekt nu graag even de rust op. Zijn er geen manieren hem op een andere manier proberen te vermaken? Hoe meer hij het naar z'n zin heeft om met jou op de bank te zitten des te minder zal hij naar de joint grijpen lijkt me.
pi_117047983
Zijn vriendenavondje hoeft hij zeker niet op te geven van me.

Het gezondheidsaspect speelt ook een rol. Roken is slecht voor je, drugs zijn evil en bladibla....
Maar hij heeft zeer jonge kinderen, die hebben meer aan vader die gezond is ipv een die 's nachts regelmatig de boel bij elkaar hoest.

Hoe dat later moet als de kinderen ouder zijn en meer door krijgen, daar zit ik idd ook mee....
  donderdag 20 september 2012 @ 23:00:31 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117047993
quote:
13s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:58 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

hou toch op man. :')
hij is van recreatief naar probleemblower gegaan. dus coke is de volgende stap. een tennismaat van me heeft precies hetzelfde pad bewandeld.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')