SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
KarinvdB kan zich beter KarinvdA(meniko's) noemen. ze heeft er weer een af!
Leuke sjaal/hoodie van Zouzomaarkunnen:
Saaws golfjes deken:
en wat uilen van mijn hand:
[ Bericht 9% gewijzigd door trui op 20-09-2012 10:59:04 ]in de haak.
quote:Op donderdag 20 september 2012 09:11 schreef Nanuke het volgende:
Als jullie vierkantjes aan elkaar naaien, doen jullie dat dan met dezelfde draad als waar je de vierkantjes mee gehaakt hebt?
hier sluit ik me bij aan. meestal gebruik ik inderdaad wel gewoon hetzelfde garen om de boel aan elkaar te haken/naaien, maar soms kan het leuk zijn om een contrasterende kleur te gebruiken. ook kun je nog kiezen om dat aan de voorkant van 't haakwerk te doen, zodat je echt een 'erop liggend' randje krijgt.quote:Op donderdag 20 september 2012 09:18 schreef Spuuglokje het volgende:
Dat ligt eraan of ik het zichtbaar of onzichtbaar wil hebben. Ik haak vaak vierkantjes aan elkaar met dezelfde soort draad, maar een afwijkende kleur voor het contrast. Als ik ze onzichtbaar aan elkaar wil maken, dan met óf een dunnere draad in dezelfde kleur, óf dezefde soort draad in dezelfde kleur.
Ja, daar heb ik ook al eens naar zitten kijken, dit lijkt mij wel een mooie methode!quote:Op donderdag 20 september 2012 11:27 schreef KarinvdB het volgende:
Ik ben nu met een deken bezig met allemaal effen vierkanten van verschillende groottes en ik wil daar geen rand tussen hebben dus ik gebruik deze tutorial om de vierkanten onzichtbaar aan elkaar te maken en dat werkt heel goed.
Kon mijn nieuwste projectje nog even niet laten zien maar hij is nu gearriveerdquote:Op donderdag 20 september 2012 11:47 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nee hoor, dan komt het gewoon iets later aan.
[]
Kijk dan, wat lief en gaaf! Een lekker warme zelfgemaakte uilenmuts voor M.Dankje wel lieve B.
Ik zou niet te klein beginnen en haaknaalden maat 4, 4.5 of 5 aanschaffen. Eventueel kan 5.5 of 6 ook als je heel soepel wil haken. Ik zou ook beginnen met simpele wol, de saskia van de wibra gaat goed samen met naalden 5,5-6 in mijn ervaring (maar anderen gebruiken liever kleinere naalden, dat kan ook). Ik zou eerlijk gezegd niet beginnen met de royal van de zeeman, ik heb de ervaring dat die meer wil splijten dan de saskia wol.quote:Op donderdag 20 september 2012 11:59 schreef mainedoll het volgende:
Even een beginnersvraagje:
Mijn dochter van 8 wil graag leren haken, en mij lijkt het eigenlijk ook wel leuk. Dus het leek me een leuk projectje om samen op te pakken.
Wat zijn nu de echte must-haves? Ik zie op hema.nl haaknaalden in verschillende maten bijvoorbeeld. Waar kan ik het beste mee beginnen? Of gewoon een aantal kopen om te proberen, zo duur zijn ze ook weer niet. Welk soort garen?
En Trui, die uiltjes zijn leuk!
Je bent me net voor.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:05 schreef B.ertha het volgende:
Crosspost:
[..]
Kon mijn nieuwste projectje nog even niet laten zien maar hij is nu gearriveerdM
Mijn woolly owl hat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |