abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117014073
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Over sinterklaas :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117014087
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 09:16 schreef easy-going het volgende:
Achteraf bleek overigens tijdens de sinterklaasperiode de halve klas nog gelovig, en dat belemmerde die surprises helemaal niet....
Dat dus, ze snappen prima dat ze sinterklaas moeten helpen. Ik ken mensen die tot en met groep 8 geloofd hebben, ook al kwam sinterklaas naar hun huis om geschminkt en aangekleed te worden :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117015209
Ik weet nog heel goed hoe ik er achter kwam dat de sint nep was -O-
5 tegen 5 met als vraag de grootste fabeltjes waar kinderen in geloven..
En mijn moeder zapte er langs maar het was al te laat ik had het al gelezen -O-
pi_117016501
Wat? Bestaat de Sint niet? :o :'(
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_117016816
Kim is al helemaal met de sint bezig. Ook omdat ze daarna jarig is denk ik. Het lobbesboek had ze uit de brievenbus gehaald en er wordt volop gekeken wat ze gaan vragen. Wat de sint niet kan, moet voor de verjaardag gevraagd worden en andersom.
pi_117020024
quote:
6s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:52 schreef snoopy het volgende:
Damn.... Sorry snoopy....
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_117022189
quote:
6s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:52 schreef snoopy het volgende:
Jawel, hij bestaat wel. Alleen leeft hij niet meer. Hij leeft in onze gedachten. En sommige mannen impersoneren hem.
pi_117023175
Hij bestond dus ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117023519
Pfieuw
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 20 september 2012 @ 16:08:39 #10
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_117027398
Ik zoek nog een aanknopingspunt en timing om bij Saskia hét gesprek te beginnen.. Ze is nog ongeveer de enige in de klas die (semi)gelooft.. En ik had van iemand een Mega-Mindy pak gekregen voor Nienke en dat heb ik boven weggelegd voor 5 dec.. en blijkbaar heeft ze daar toch iets van meegekregen (kleine potjes :X ). Dus toen ze even later in de zak kleding keek vroeg ze al 'en dat MM-pak dan?' (die was al weg dus). Maar ja, met twee kleintjes erbij ga ik dat gesprek ook niet aan..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_117033288
Dat hebben we hier geloof ik nog niet, al zal ik er ook niet omheen gaan draaien als ze ernaar vraagt...
Fake it till you make it...
pi_117034531
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 09:06 schreef freecell het volgende:

We hebben het spelletje alleen gewoon van het begin af niet meegespeeld, dus hij weet hoe het ongeveer zit.
Ik ben wel benieuwd wat jullie beweegredenen zijn om het spelletje niet mee te spelen..... Wil je dat eens vertellen?
quote:
11s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:40 schreef freecell het volgende:
Mijn kleuter gelooft niet in sint en ik hoop dat dat goed gaat op school :X
Weet je, zéker als het een bewuste keuze is van de ouders om het kind niet te laten geloven, heb je imo de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je kind het plezier en het geloof van anderen niet wegneemt. Hoe hebben jullie dat ingebouwd?

Van Troel/Ruben wist ik al, snap ik ook heel goed.
Hier is Sinterklaas het hele jaar door een item. Ik had in februari de verkleedkleren opgeborgen, en nog geen twee weken later kon ik ze alweer van zolder halen. Thies vindt het zó leuk om Sint en Piet te spelen... Grappig hoor, om hoogzomer met een zwartgeschmincked kind naar de supermarkt te gaan. :D

Ik heb het ooit in een kleuterklas meegemaakt, dat een kind het al wist, omdat ouders dat makkelijker vonden, want de oudste wist het immers ook al. Het kind riep in de groep dus te pas en te onpas dat de Sint niet bestaat.
Zíedend was ik.... :o
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_117035531
Moeilijk, dat soort dingen.Die van mij weten bijvoorbeeld dat ik de paaseieren in de tuin verstop. Oeps. geen idee wat ik zou moeten zeggen als er kinderen blijken te zijn die in de paashaas geloven :o .

En wat de sint betreft. Wij zijn de enigen in de straat die dat vieren en 'daarin geloven'. Ik hoop en duim en bid (bijna dan) dat S's turkse vriendinnetjes het niet te vroeg gaan verklappen.
pi_117035670
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Moeilijk, dat soort dingen.Die van mij weten bijvoorbeeld dat ik de paaseieren in de tuin verstop. Oeps. geen idee wat ik zou moeten zeggen als er kinderen blijken te zijn die in de paashaas geloven :o .

Nou weet je, de paashaas bestaat hier ook niet. Evenmin als de kerstman. Maar Sinterklaas is een echte traditie. En ik vind dat we die in ere moeten houden...
  donderdag 20 september 2012 @ 19:36:43 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_117035976
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:10 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat jullie beweegredenen zijn om het spelletje niet mee te spelen..... Wil je dat eens vertellen?

[..]

Weet je, zéker als het een bewuste keuze is van de ouders om het kind niet te laten geloven, heb je imo de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je kind het plezier en het geloof van anderen niet wegneemt. Hoe hebben jullie dat ingebouwd?

Van Troel/Ruben wist ik al, snap ik ook heel goed.
Hier is Sinterklaas het hele jaar door een item. Ik had in februari de verkleedkleren opgeborgen, en nog geen twee weken later kon ik ze alweer van zolder halen. Thies vindt het zó leuk om Sint en Piet te spelen... Grappig hoor, om hoogzomer met een zwartgeschmincked kind naar de supermarkt te gaan. :D

Ik heb het ooit in een kleuterklas meegemaakt, dat een kind het al wist, omdat ouders dat makkelijker vonden, want de oudste wist het immers ook al. Het kind riep in de groep dus te pas en te onpas dat de Sint niet bestaat.
Zíedend was ik.... :o

Hier ook zoiets, alleen dan zonder schmink :P Leverde extra snoep op in de winkel :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 20 september 2012 @ 19:44:02 #16
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117036318
Ik gun mijn kinderen die magie. Die hele speciale kindermagie dat het zóu kunnen dat iemand kadootjes door de schoorsteen duwt, speciaal voor alle kinderen uit Spanke vaart, met een paard over t dak gaat....

Ik heb er nooit omheen gedraaid met vragen, maar soms ook gewoon een wedervraag gesteld. prachtig om te zien hoe ze héél lang kromme dingen recht redeneren en hoe de twijfel toch steeds meer de overhand krijgt.

Als troost voor mijn geweten kregen ze van Sint kadootjes die van mij écht niet mogen zoals plastic zwaarden enzo :+ want ja, Sinterklaas trekt zich niks van moeders aan hè.
En daardoor baal ik er best wel van dat ik mijn kleine net te vroeg over de streep heb geholpen. ;(
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117038889
Chris is ook al druk aan het kruizen in de lobbes-gids..
Sinterklaas is zoiets magisch, dat laat ik lekker gaan. Ik ga er niet eeuwig omheen draaien, en stel af en toe een kritische vraag. Maar zolang hij het vrolijk recht praat ga ik wel mee in het sprookje..
pi_117038897
Ik wil mijn kinderen niet voorliegen over wat dan ook. Inclusief sinterklaas :) Ze moeten wat ons betreft op ons als ouder kunnen vertrouwen dat we altijd de waarheid vertellen.

En ja, ik ben zeker van plan om zo goed mogelijk te gaan voorkomen dat hij de lol van anderen verpest. Hij is er het kind niet naar om het heel hard door de klas te toeteren, maar toch wil ik alle vormen van 'spoilers' door anderen voorkomen. :Y
pi_117039129
Ik vind het gewoon zielig om je kinderen de magie van Sinterklaas te ontnemen. Het heeft werkelijk niets met liegen te maken. Of zet je dan ook geen Disney dvd's op?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117039582
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 20:35 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het gewoon zielig om je kinderen de magie van Sinterklaas te ontnemen. Het heeft werkelijk niets met liegen te maken. Of zet je dan ook geen Disney dvd's op?
Vrij weinig Disney inderdaad :P Maar dat is meer omdat Disney wel vrij vaak een achtergrond-gedachte heeft waar ik het niet mee eens ben ;)
Ik vind echt helemaal niks mis met verhalen en fantasie, alleen ik ga niet doen alsof het echt waar is. En al helemaal niet voor langere tijd.
En dat heeft zeker wel met liegen te maken.... Je vertelt ze iets wat simpelweg niet waar is. Hoe is dat geen liegen?

En mijn kleuter vond vorig jaar het sinterklaasfeest helemaal geweldig! Dus zoveel lijk ik niet van ze af te nemen.

Ik vind totaal oversture kinderen die wat ouder zijn en er achter komen dat ze al die tijd zijn voorgelogen eigenlijk zieliger.

Zelf heb ik ook nooit in sinterklaas geloofd :) en het ook nooit aan anderen verklapt.
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2012 @ 20:45:42 #21
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117039688
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 20:43 schreef freecell het volgende:

[..]

Vrij weinig Disney inderdaad :P Maar dat is meer omdat Disney wel vrij vaak een achtergrond-gedachte heeft waar ik het niet mee eens ben ;)
Ik vind echt helemaal niks mis met verhalen en fantasie, alleen ik ga niet doen alsof het echt waar is. En al helemaal niet voor langere tijd.
En dat heeft zeker wel met liegen te maken.... Je vertelt ze iets wat simpelweg niet waar is. Hoe is dat geen liegen?

En mijn kleuter vond vorig jaar het sinterklaasfeest helemaal geweldig! Dus zoveel lijk ik niet van ze af te nemen.

Ik vind totaal oversture kinderen die wat ouder zijn en er achter komen dat ze al die tijd zijn voorgelogen eigenlijk zieliger.

Zelf heb ik ook nooit in sinterklaas geloofd :) en het ook nooit aan anderen verklapt.
wat is de achtergrondgedachte van disney dan? :?
pi_117039740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:44 schreef debuurvrouw het volgende:

Ik heb er nooit omheen gedraaid met vragen, maar soms ook gewoon een wedervraag gesteld. prachtig om te zien hoe ze héél lang kromme dingen recht redeneren en hoe de twijfel toch steeds meer de overhand krijgt.

Als troost voor mijn geweten kregen ze van Sint kadootjes die van mij écht niet mogen zoals plastic zwaarden enzo :+ want ja, Sinterklaas trekt zich niks van moeders aan hè.
En daardoor baal ik er best wel van dat ik mijn kleine net te vroeg over de streep heb geholpen. ;(
Dit is eigenlijk hoe ik het doe met een beetje van Freecell er bij.
Ik ga niets goedpraten, uitleggen maar ik stel dus wel de wedervraag en ik ga daar dan niet tegen in.
Als ze zelf niet met een verklaring komt en mij echt om mijn mening vraagt dan geef ik eerlijk mijn reactie, dan zegt ze meestal "nee joh dat geloof ik niet" :+

Ik vind de traditie dus wel leuk :Y maar als er vragen zijn dan zal ik altijd eerlijk antwoorden.
pi_117039944
ik ga er gewoon niet op in :+
vooralsnog kom ik daar mee weg. sangdrax is erg van de school van free terwijl ik meer richting buuv ga. sangdrax is trouwens wel al om aan het raken. vorig jaar al, toen we naar het O+ sinterklaasfeest O+ hier in het dorp geweest zijn. echt, selene was dolenthousiast! zo leuk om te zien :P dus we doen wel iets. intocht kijken, sinterklaasfeest en het avondje zelf. inclusief buurman die de zak brengt en op het raam bonst :Y O+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_117040021
Je zult het me mss niet in dank afnemen Freecell, en ik wil jou en anderen niet voor het hoofd stoten, maar jullie zijn toch kerkelijk? Hoe garandeer jij dat dat dé waarheid is?

Ik zal bij doorvragen over de Sint ook niet liegen, wij voeden onze zoon ook op in het vertrouwen dat hij alles mag vragen en een eerlijk antwoord zal krijgen. En toch, soms merk ik dat je daar wat in moet schipperen. Het is niet zo zwart wit, zo rigide. Ik weet zeker dat jullie daar ook mee te maken zullen krijgen, met het dilemma van "Oei, we wilden altijd de waarheid vertellen, hoe gaan we dit nu aanpakken..." Een leugentje om bestwil is niet altijd verkeerd, soms zelfs goed.
En Sinterklaas kun je beschouwen als een grote leugen. Je kunt het ook zien als een toneelspel dat traditie is en inspeelt op de belevingswereld van een kind.
  donderdag 20 september 2012 @ 20:56:57 #25
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_117040359
Ik heb wegens Job een haat-liefde verhouding met Sinterklaas, maar de liefde overheerst. Het sprookjesachtige, de magie, ik vind het zelf nog steeds geweldig. Net als Kerst eigenlijk.
En ik ken eigenlijk niemand die een trauma heeft opgelopen of die hun ouders wantrouwen omdat ze zouden zijn voorgelogen op dit punt. Sinterklaas was geweldig toen ik er nog in geloofde en het was ook geweldig nadat we over waren gegaan op de surprises.

Wij hebben het Job vorig jaar verteld omdat de situatie onhoudbaar werd, maar ik vond het wel jammer.

En verder zegt Moonah wat ik denk over het 'liegen'.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')