Dat dus, ze snappen prima dat ze sinterklaas moeten helpen. Ik ken mensen die tot en met groep 8 geloofd hebben, ook al kwam sinterklaas naar hun huis om geschminkt en aangekleed te wordenquote:Op donderdag 20 september 2012 09:16 schreef easy-going het volgende:
Achteraf bleek overigens tijdens de sinterklaasperiode de halve klas nog gelovig, en dat belemmerde die surprises helemaal niet....
Jawel, hij bestaat wel. Alleen leeft hij niet meer. Hij leeft in onze gedachten. En sommige mannen impersoneren hem.quote:
Ik ben wel benieuwd wat jullie beweegredenen zijn om het spelletje niet mee te spelen..... Wil je dat eens vertellen?quote:Op donderdag 20 september 2012 09:06 schreef freecell het volgende:
We hebben het spelletje alleen gewoon van het begin af niet meegespeeld, dus hij weet hoe het ongeveer zit.
Weet je, zéker als het een bewuste keuze is van de ouders om het kind niet te laten geloven, heb je imo de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je kind het plezier en het geloof van anderen niet wegneemt. Hoe hebben jullie dat ingebouwd?quote:Op donderdag 20 september 2012 08:40 schreef freecell het volgende:
Mijn kleuter gelooft niet in sint en ik hoop dat dat goed gaat op school
Nou weet je, de paashaas bestaat hier ook niet. Evenmin als de kerstman. Maar Sinterklaas is een echte traditie. En ik vind dat we die in ere moeten houden...quote:Op donderdag 20 september 2012 19:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Moeilijk, dat soort dingen.Die van mij weten bijvoorbeeld dat ik de paaseieren in de tuin verstop. Oeps. geen idee wat ik zou moeten zeggen als er kinderen blijken te zijn die in de paashaas geloven.
Hier ook zoiets, alleen dan zonder schminkquote:Op donderdag 20 september 2012 19:10 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat jullie beweegredenen zijn om het spelletje niet mee te spelen..... Wil je dat eens vertellen?
[..]
Weet je, zéker als het een bewuste keuze is van de ouders om het kind niet te laten geloven, heb je imo de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je kind het plezier en het geloof van anderen niet wegneemt. Hoe hebben jullie dat ingebouwd?
Van Troel/Ruben wist ik al, snap ik ook heel goed.
Hier is Sinterklaas het hele jaar door een item. Ik had in februari de verkleedkleren opgeborgen, en nog geen twee weken later kon ik ze alweer van zolder halen. Thies vindt het zó leuk om Sint en Piet te spelen... Grappig hoor, om hoogzomer met een zwartgeschmincked kind naar de supermarkt te gaan.
Ik heb het ooit in een kleuterklas meegemaakt, dat een kind het al wist, omdat ouders dat makkelijker vonden, want de oudste wist het immers ook al. Het kind riep in de groep dus te pas en te onpas dat de Sint niet bestaat.
Zíedend was ik....![]()
Vrij weinig Disney inderdaadquote:Op donderdag 20 september 2012 20:35 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het gewoon zielig om je kinderen de magie van Sinterklaas te ontnemen. Het heeft werkelijk niets met liegen te maken. Of zet je dan ook geen Disney dvd's op?
wat is de achtergrondgedachte van disney dan?quote:Op donderdag 20 september 2012 20:43 schreef freecell het volgende:
[..]
Vrij weinig Disney inderdaadMaar dat is meer omdat Disney wel vrij vaak een achtergrond-gedachte heeft waar ik het niet mee eens ben
Ik vind echt helemaal niks mis met verhalen en fantasie, alleen ik ga niet doen alsof het echt waar is. En al helemaal niet voor langere tijd.
En dat heeft zeker wel met liegen te maken.... Je vertelt ze iets wat simpelweg niet waar is. Hoe is dat geen liegen?
En mijn kleuter vond vorig jaar het sinterklaasfeest helemaal geweldig! Dus zoveel lijk ik niet van ze af te nemen.
Ik vind totaal oversture kinderen die wat ouder zijn en er achter komen dat ze al die tijd zijn voorgelogen eigenlijk zieliger.
Zelf heb ik ook nooit in sinterklaas geloofden het ook nooit aan anderen verklapt.
Dit is eigenlijk hoe ik het doe met een beetje van Freecell er bij.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:44 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb er nooit omheen gedraaid met vragen, maar soms ook gewoon een wedervraag gesteld. prachtig om te zien hoe ze héél lang kromme dingen recht redeneren en hoe de twijfel toch steeds meer de overhand krijgt.
Als troost voor mijn geweten kregen ze van Sint kadootjes die van mij écht niet mogen zoals plastic zwaarden enzowant ja, Sinterklaas trekt zich niks van moeders aan hè.
En daardoor baal ik er best wel van dat ik mijn kleine net te vroeg over de streep heb geholpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |