Ben ze ook weer vergeten overigens. Sterker nog, ik zou al die bachelorvakken niet meer halen.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:12 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Worden nog niet in het eerste blok behandeld op de UvA.
Alleen voor afgestudeerde bazen.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Aankomende Lotto en/of staatsloterij uitslagen in pm kraag
Als de printer stuk gaat, is de dag ook stuk.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:06 schreef eriksd het volgende:
Zojuist voor het eerst in 6 weken de printer aan de praat gekregen. Deze dag kan niet meer stuk.
Dat zal vast wel als je Haviltex hebt gehadquote:Op donderdag 20 september 2012 14:30 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Haviltex is een echte klassieker en HBU-Saladin heb ik van gehoord, maar ik weet niet meer of ik deze heb gehad.
En Bunde/Erckens? En de Kribbenbijter? En Bramer/Hofman & Colpro? En Geurtzen/Kampstaal?quote:Op donderdag 20 september 2012 17:06 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Dat zal vast wel als je Haviltex hebt gehadHBU/Saladin gaat over de derogerende werking van redelijkheid en billijkheid o.g.v. 6:248 lid 2. Haviltex heeft betrekking op de aanvullende werking van redelijkheid en billijkheid krachtens art. 6:248 lid 1
Zonder op te zoeken of nadenkenquote:Op donderdag 20 september 2012 18:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En Bunde/Erckens? En de Kribbenbijter? En Bramer/Hofman & Colpro? En Geurtzen/Kampstaal?
En waar bestaat het verschil tussen Bunde/Erckens en het arrest Misverstand uit?
Heeft er geloof ik mee te maken dat men daarmee wil aangeven dat Rechten niet zozeer een wetenschap is, maar meer een vaardigheid/geleerdheidquote:Op donderdag 20 september 2012 18:25 schreef Yreal het volgende:
Waarom is nederlands recht eigenlijk hernoemt tot rechtsgeleerdheid? Nederlands recht klinkt logischer.
ik zal even in mijn glazen bol kijkenquote:Op donderdag 20 september 2012 18:33 schreef Paxcon het volgende:
Ik moet trouwens een presentatie met iemand geven over een arrest. Ik weet alleen de naam nu ff niet meer. Het begint met een c, heeft twee namen en het gaat over een hypotheek of zo.
Ik dacht dat hier echte kenners zaten. Valt weer tegen dusquote:Op donderdag 20 september 2012 18:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik zal even in mijn glazen bol kijken
![]()
erik weet het vast welquote:Op donderdag 20 september 2012 18:35 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik dacht dat hier echte kenners zaten. Valt weer tegen dus
Veel vager dan dat wordt het ook niet he. Wat is de kern v/h arrest?quote:Op donderdag 20 september 2012 18:33 schreef Paxcon het volgende:
Ik moet trouwens een presentatie met iemand geven over een arrest. Ik weet alleen de naam nu ff niet meer. Het begint met een c, heeft twee namen en het gaat over een hypotheek of zo.
Jezus christus. Portacabin...begint niet eens met een c. Nog los van het feit dat het geen hol te maken heeft met een hypotheekrecht maar dat het de grondbeginselen legt voor wanneer iets onroerend is.quote:Op donderdag 20 september 2012 18:47 schreef Paxcon het volgende:
Sorry, ik had het zelf helemaal fout
Blijkbaar heet het dus het portacabin-arrest.
Oh dan ben ik op het verkeerde been gezet door mijn partnerquote:Op donderdag 20 september 2012 18:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jezus christus. Portacabin...begint niet eens met een c. Nog los van het feit dat het geen hol te maken heeft met een hypotheekrecht maar dat het de grondbeginselen legt voor wanneer iets onroerend is.
- Naar aard en inrichting duurzaam
- Bedoeling bouwer
- Kenbaar naar buiten
Geurtzen/Kampstaal gaat over de bekendheidsformule. Wederpartij kan zich niet beroepen op het schenden van de informatieplicht van een ander als zij eerder zaken met die ander heeft gedaan waarbij de algemene voorwaarden wel rechtens terhand zijn gesteld.quote:Op donderdag 20 september 2012 18:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En Bunde/Erckens? En de Kribbenbijter? En Bramer/Hofman & Colpro? En Geurtzen/Kampstaal?
En waar bestaat het verschil tussen Bunde/Erckens en het arrest Misverstand uit?
Ohja, kribbenbijter vergeten. Kribbenbijter gaat over de vraag welke partij bij de overeenkomst betrokken is. Bovendien kan degene die in zijn eigen naam handelt, maar voor rekening van een ander schadevergoeding vorderen. Arrest is gecodificeerd in 7:421 uit me hoofd.quote:Op donderdag 20 september 2012 18:53 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Geurtzen/Kampstaal gaat over de bekendheidsformule. Wederpartij kan zich niet beroepen op het schenden van de informatieplicht van een ander als zij eerder zaken met die ander heeft gedaan waarbij de algemene voorwaarden wel rechtens terhand zijn gesteld.
Bramer/Hofman: de gerechtigde heeft beide routes tot zijn beschikking om aan een bepaald beding geen werking toe te kennen. Zowel 6:246 lid 2 als 6:233 onderdeel a dus.
Er is geen verschil tussen het arrest 'misverstand' en Bunde/Erckens. Zij zijn synoniemen voor elkaar. Tenminste, aan de UL wordt dat gehanteerd. Bunde/Erckens gaat over de vraag in welke zin een ovk tot stand komt.
yeaaaaaaaaah!!quote:Op donderdag 20 september 2012 18:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nou, ik reken het goed hoor. En niet eens gegoogled
Dus heeft het ergens wel iets met hypotheek te maken toch.quote:Op donderdag 20 september 2012 18:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jezus christus. Portacabin...begint niet eens met een c. Nog los van het feit dat het geen hol te maken heeft met een hypotheekrecht maar dat het de grondbeginselen legt voor wanneer iets onroerend is.
- Naar aard en inrichting duurzaam
- Bedoeling bouwer
- Kenbaar naar buiten
Hypotheekrecht was bijzaak.
Hoe de fuck komt je partner bij hypotheek dan?quote:Op donderdag 20 september 2012 18:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh dan ben ik op het verkeerde been gezet door mijn partner
Geen idee.. hij had het arrest opgezocht en zei dat het iets met een hypotheek te maken had of zo.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:01 schreef H-D het volgende:
[..]
Dus heeft het ergens wel iets met hypotheek te maken toch.heeel heel ver weg.
[..]
Hoe de fuck komt je partner bij hypotheek dan?
Halloquote:Op donderdag 20 september 2012 11:46 schreef N0rah het volgende:
Mag ik ook toegevoegd worden aan Erasmus Universiteit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |