quote:Op zondag 23 september 2012 18:38 schreef WebBeestje het volgende:
@Blester, minimaal twee berichten dus gemist
Bij mijn nieuwswebsite staat altijd alles realtime in Google, je moet in je Sitemap alles op "always" zettenquote:Op zondag 23 september 2012 19:08 schreef JDx het volgende:
Hahahaha, na een maand stoppen.
Ik heb trouwens op de ene site alles geindexeerd na 1/2 minuten, maar op een andere site niet. Wilde een soort nieuwssite maken, maar hij blijft pas indexeren na 3 dagen, dat schiet niet echt op.
Hoe maakt Google onderscheid tussen pagina's die meteen worden geindexeerd en die in de wachtrij komen?
Jij wil toch iets verkopenquote:Op zondag 23 september 2012 18:42 schreef Blester het volgende:
Ik heb ze wel gezien, vergeten te reageren. Is het zo erg?
[..]
En dan mag ik dus niets vergeten? Ik bied netjes mijn excuses aan hoor..quote:
Je droomt over AdSense?quote:Op zondag 23 september 2012 23:01 schreef JDx het volgende:
Geen idee eigenlijk.
Ik ben de laatste tijd wel verslaafd aan mijn stats zeg, voor het eerst 20 euro gehaald, dat is echt fucking veel (was wel een uitschieter). Droomde 4 maanden geleden nog dat ik 3 euro nog iets had en werd wakker en had het ook echt de volgende dag (zat toen nog rond de 1 euro per dag). Dat was geniaal toen.
(21 Jump Street of) Star Trek: The Next Generation denk ik dan maarquote:Op maandag 24 september 2012 08:15 schreef DaMart het volgende:
Gisteren was een recorddag qua bezoekers en pageviews voor mijn grootste site. Heeft misschien te maken met het feit dat het onderwerp, een tv-serie, afgelopen weekend 25 jaar geleden voor het eerst op televisie verscheen en meer mensen ernaar zoeken, maar leuk is het wel. Helaas geen Adsenserecord gisteren, maar wel een leuk bedrag dat mijn eerste uitbetaling deze maand weer iets dichterbij brengt.
Overigens zag ik dat mijn poging om de SEO te verbeteren vorige maand zich ook heeft uitbetaald. In de internationale versie van Google, staat mijn site nu op plek 3, achter Wikipedia en IMDB.
Als je bijna 100% op Adwords draait dan doe je weinig met SEO, maar is het SEM (Search Engine Marketing).quote:Op zondag 23 september 2012 20:22 schreef eaglejohn het volgende:
Sinds een tijdje ben ik ook aan het experimenteren met SEO i.c.m. affiliates. De website(s) bouw ik zelf in WordPress, ik heb me aangemeld voor het Bol.com partnerprogramma en Google AdSense. De website waarmee ik experimenteer is een soort van landings/productpagina (geen blog o.i.d.) en draait nu nog voor bijna 100% op AdWords (ik wissel de gratis tegoedbonnen in).
Al met al ben ik behoorlijk positief verrast door de resultaten tot nu toe van zowel het Bol.com Partnerprogramma als AdSens. De AdSense inkomsten zijn na bijna 8 dagen bijna ¤ 24 en bij Bol.com zit ik op bijna ¤ 28.
Wat meer details van de afgelopen drie dagen:
Vrijdag
Inkomsten Bol.com ¤ 1,35
Inkomsten AdSense ¤ 3,64
Uitgaven AdWords ¤ 2,78
Positief verschil: ¤ 2,21
Zaterdag
Inkomsten Bol.com ¤ 0,50
Inkomsten AdSense ¤ 4,88
Uitgaven AdWords ¤ 2,56
Positief verschil: ¤ 2,82
Zondag (tot nu toe)
Inkomsten Bol.com ¤ 1,35
Inkomsten AdSense ¤ 4,13
Uitgaven AdWords ¤ 3,59
Positief verschil: ¤ 1,89
De inkomsten van AdSense zijn "geschat". Het is voor mij nog onduidelijk waar ik ongeveer rekening mee kan houden qua uitbetaling. Wat zijn jullie ervaringen met het geschatte en het werkelijke bedrag?
Het mooiste is uiteraard om zonder AdWords te werken, maar het blijkt tot nu toe dat het in ieder geval geen verlies oplevert.
het kan wel door seperate accounts aan te maken, t mag dan wel niet, maar t werkt primaquote:Op maandag 24 september 2012 12:11 schreef Skiet het volgende:
[..]
Als je bijna 100% op Adwords draait dan doe je weinig met SEO, maar is het SEM (Search Engine Marketing).
Overigens heb je het over het inwisselen van tegoedbonnen, ik neem aan dat je de 50 euro adwords bonnen bedoelt? Het lijkt me stug dat jij er meerdere kan inwisselen.
En Google heeft dat niet door? Die zijn echt niet gek. Als het jou gelukt is om meerdere accounts aan te maken in Adwords en succesvol adwords tegoedbonnen te activeren en daadwerkelijk te kunnen gebruiken dan ontvang ik graag een DM van je. Daarnaast is het laten goedkeuren van campagnes in Adwords voor landingspagina's/product pagina's met vrijwel alleen maar affiliate links al een crime.quote:Op maandag 24 september 2012 12:11 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
het kan wel door seperate accounts aan te maken, t mag dan wel niet, maar t werkt prima
Ja, dat zijn follow up coupons en het is logisch dat je die opnieuw kan gebruiken. Maar ik het het over de bonnen welke je in veel tijdschriften tegenkomt. Dat type bon kan je slechts 1 maal gebruiken per account.quote:Op maandag 24 september 2012 12:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Je krijgt vaak follow-up coupons. Als er iets staat over 'nogmaals proberen' of 'kijk of met onze tips adwords wel bevalt' dan kan je vaak de coupons (die dan meestal meer dan 50 euro zijn, 100 of 125) nogmaals gebruiken.
Heb nu 120 draaien met Adwords Express via zo'n bon. Op dat account voor verschillende sites in totaal iets van 300 euro aan betaalde ads laten tonen, en minstens een zelfde bedrag via bonnen.
En wat voor websites stuur jij de kliks naartoe dan?quote:Op maandag 24 september 2012 12:11 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
het kan wel door seperate accounts aan te maken, t mag dan wel niet, maar t werkt prima
En voldoe je aan alle eisen wat betreft informatie pagina's, privacy policy en dergelijke? Ik weet dat Adwords niet dol is op dit soort constructies.quote:Op maandag 24 september 2012 14:23 schreef eaglejohn het volgende:
De route is als volgt:
Google (AdWords) -> Mijn landingspagina -> Bol.com
Mijn werkgever vertikt het om domeinen over te nemen, dan verzinnen we er zelf éénquote:Op maandag 24 september 2012 14:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Ging denk ik niet door doordat zijn website opeens te koop stond op sitedeals voor veel minder.
Volgens mij wel...quote:En voldoe je aan alle eisen wat betreft informatie pagina's, privacy policy en dergelijke? Ik weet dat Adwords niet dol is op dit soort constructies.
Dat is dus lastig ja. Theoretisch kijk je naar wat de investering kost en in hoeveel jaar je het eruit hebt + het werk dat je er eventueel aan hebt. Maar dan moet het inkomen echt heel stabiel te bepalen zijn lijkt me, dan is het niet vreemd om de prijs van de site op bijv. 2 jaar aan inkomsten te rekenen. Wat je alleen vaak ziet is sites die heel snel weer verkocht worden, dan heb je alleen bezoekersgegevens van 3 maandjes en dan is het meer een gok. Natuurlijk kan het meer worden als je er tijd in stopt, maar het kan ook minder worden en dan is 12x de maandinkomsten bijv. weer realistischer.quote:Op maandag 24 september 2012 14:45 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Mijn werkgever vertikt het om domeinen over te nemen, dan verzinnen we er zelf éénal is een compleet project natuurlijk veel interessanter dan alleen een domeinnaam. Op sitedeals zag ik eens een discussie over hoe je een project moet waarderen als je het wilt verkopen. Is een vraagprijs gelijk aan de inkomsten over een heel jaar reëel? Bij bedrijfsovernames ligt dit namelijk vele malen hoger (al is het niet echt te vergelijken).
nou zo bijzonder was dat domein volgens mij niet..s terker nog volgens mij was het een subdomein zelfs... Maar hij rankt nog altijd heel aardigquote:Op maandag 24 september 2012 15:30 schreef Afwazig het volgende:
Ligt eraan wat voor site het is. Als ik het me goed herinner had JDx een goede domeinnaam en passief inkomen vanaf die site. Als je bijvoorbeeld een blog verkoopt zal dat minder opleveren omdat je er daarna nog werk aan hebt om inkomen te genereren.
Hij heeft het subdomein toch juist aangemaakt nadat hij het domein had verkocht? Dat meen ik me te herinneren.quote:Op maandag 24 september 2012 15:32 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
nou zo bijzonder was dat domein volgens mij niet..s terker nog volgens mij was het een subdomein zelfs... Maar hij rankt nog altijd heel aardig
Omdat je snel geld nodig hebt voor bijvoorbeeld investering in een nieuw project.quote:Op maandag 24 september 2012 15:11 schreef JDx het volgende:
Ik heb ooit een site verkocht voor 2,5x de jaaromzet aan advertenties. Voor minder hoef je het ook niet te doen. Waarom zou je in godsnaam een site voor 1200 euro verkopen die je 100 euro per maand oplevert? Dan laat je hem toch lekker een jaar staan.
Enige probleem is dan nog een koper vinden die 2,5x het jaarinkomen wil neertellenquote:Op maandag 24 september 2012 16:00 schreef Skiet het volgende:
[..]
Omdat je snel geld nodig hebt voor bijvoorbeeld investering in een nieuw project.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |