abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116990463
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 2% gewijzigd door V1z0R op 19-09-2012 18:35:42 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:19:02 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116990569
Wat ister bij Henk? :o

Meh nog steeds buikpijn :') hele dag al, dat leidt nog best af van werk ook..! :(
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_116991048
Meet bij Henk? De keer dat ik er was, was het erg geslaagd :9.

:* voor Maria's buik!

Viz, nog gecondoleerd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116991713
In de eerste week na onze vakantie was Baardmans elke dag lekker op tijd thuis. *O*. Sindsdien is het weer gewoon elke dag rond zeven uur. -O- . Ik vind het inmiddels wel mooi geweest zo.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_116991841
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
In de eerste week na onze vakantie was Baardmans elke dag lekker op tijd thuis. *O*. Sindsdien is het weer gewoon elke dag rond zeven uur. -O- . Ik vind het inmiddels wel mooi geweest zo.
Kan je er niet mee leren leven?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_116991964
quote:
5s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Kan je er niet mee leren leven?
Ja, ik zal wel moeten, hè. :). Ik vind het vooral vervelend dat ik nu ook niet weet hoe laat we kunnen gaan eten. Hij kan er nu binnen vijf minuten zijn, maar het kan ook nog drie kwartier duren. En hij stuurt meestal wel even een berichtje als 'ie vertrekt, maar als ik iets wil gaan koken wat langer duurt heb ik daar alsnog niet zo veel aan.
pi_116991975
quote:
is het hem te verwijten of zijn leidinggevende? Op zich vind ik 7 uur thuis niet eens zo heel laat :@ Ligt er natuurlijk wel aan hoe laat hij begint. Maar misschien is mijn referentiekader wat anders, mijn vader maakt(e) altijd lange dagen door zijn eigen bedrijf.
pi_116992072
Als hij elke dag 'rond 7' thuis is dan zorg je toch gewoon dat 't eten rond half 8 of 8 uur op tafel staat? :@ Dan is het toch gewoon een constante factor met wat speling (hihi)?
Ja doei.
pi_116992081
Ik ben net terug van een ruime week vakantie (vrijdag weg, zondagnacht terug).
Dat heeft zo'n 800 euro gekost (er komen nog wat CC-kosten van de tolweg).
Dat is dan een slorige 2500 km rijden, 1 hotelovernachting, 1 campingovernachting (en een lastminute daarvoor gekocht luchtbed & strandtentje), huisje, eten & drinken.
Beetje duur - vooral die campingnacht tikt nogal aan. Maar ja, dat was voor de leut en het was leuk.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_116992161
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:46 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ja, ik zal wel moeten, hè. :). Ik vind het vooral vervelend dat ik nu ook niet weet hoe laat we kunnen gaan eten. Hij kan er nu binnen vijf minuten zijn, maar het kan ook nog drie kwartier duren. En hij stuurt meestal wel even een berichtje als 'ie vertrekt, maar als ik iets wil gaan koken wat langer duurt heb ik daar alsnog niet zo veel aan.
Snap ik, maar als het even kan is het veel fijner als je er luchthartig mee om kan gaan. Dan is het gewoon echt minder stressvol, voor jullie beiden.
pi_116992226
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:46 schreef the85mc het volgende:

[..]

is het hem te verwijten of zijn leidinggevende? Op zich vind ik 7 uur thuis niet eens zo heel laat :@ Ligt er natuurlijk wel aan hoe laat hij begint. Maar misschien is mijn referentiekader wat anders, mijn vader maakt(e) altijd lange dagen door zijn eigen bedrijf.
Allebei. Baard kan geen werk laten liggen, zijn baas luistert niet als hij zegt dat hij het te druk heeft. Op een gegeven moment moet je gewoon stoppen met wekelijks minstens tien overuren maken die op geen enkele manier gecompenseerd worden.

Mo, ja, kan. En dan is 'ie net die avond om kwart voor 8 thuis. ;(. Ik vind om acht uur eten ook gewoon vrij laat. :@. Ik val meestal tegen tien uur wel om van de slaap. Dan is de avond wel erg kort.

sigme, ik stress er niet om en ik val hem er niet mee lastig. Ik zeg dat ik het fijn vind dat 'ie er weer is als 'ie thuis komt en dat is het. Dan ga ik koken. Maar ik vind het soms wél vervelend.
pi_116992299
Maar goed, geen probleem verder. Ik moest even klagen en dat is gebeurd.
pi_116992384
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:52 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Allebei. Baard kan geen werk laten liggen, zijn baas luistert niet als hij zegt dat hij het te druk heeft. Op een gegeven moment moet je gewoon stoppen met wekelijks minstens tien overuren maken die op geen enkele manier gecompenseerd worden.

Mo, ja, kan. En dan is 'ie net die avond om kwart voor 8 thuis. ;(.

sigme, ik stress er niet om en ik val hem er niet mee lastig. Ik zeg dat ik het fijn vind dat 'ie er weer is als 'ie thuis komt en dat is het. Dan ga ik koken. Maar ik vind het soms wél vervelend.
Op zicht logisch dat je niet elke keer hem lastig wil vallen. Maar als je niks zegt, weet hij niet dat je het vervelend vindt. Als je wilt dat er iets verandert dan moet je wel iets doen. Als je niks zegt, gaat er niks veranderen..
pi_116992428
Straks als Mr.Mo hier aan zijn baan begint gaan onze eet-uren ook flink standaard later gepland worden. Die zal rond half 7/7 uur thuis zijn elke dag en ik zal dan doorwerken op de uni tot een uur of 6 elke dag, zeker als ik de baan krijg die ik nu voor ogen heb waar ik dan 2 ochtenden ga werken van 7 tot 11 en dan pas half 12 op de uni ben. Vind half 8 / 8 uur zelf een heerlijke tijd om te eten, geeft me ook nog hardlooprespijt en nou ja, als we een keer om 6 uur eten is dat 'echt heel vroeg' :') :@
Ja doei.
pi_116992443
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:52 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Mo, ja, kan. En dan is 'ie net die avond om kwart voor 8 thuis. ;(. Ik vind om acht uur eten ook gewoon vrij laat. :@. Ik val meestal tegen tien uur wel om van de slaap. Dan is de avond wel erg kort.

Dat lijkt het mij ook :Y. Je mag er ook best (hier) even wat over mopperen. En natuurlijk ook tegen hem. Het was ook maar een vraag van mij, geen verwijt.
Volgens mij ben je nog altijd veel gelukkiger met hem dan je in het laatste jaar met je vorige vriend was, nietwaar? Blijf dat :*!
pi_116992534
Oh en ik bedoel niet dat je continu tegen hem moet zeggen dat je het vervelend vind, want daar wordt hij ook niet vrolijk van. Je kunt natuurlijk zeggen als hij een keer op tijd thuis is dat je dat erg leuk vind. Je bedoelt hetzelfde maar dit is wel positief.
pi_116992554
Als mijn liefste werkt weet hij ook nooit wanneer hij thuis gaat zijn, en als hij dan in de loop van de dag doorgeeft hoe laat het ongeveer gaat worden, wordt het vaak nog wel een half uur tot een uur later. En als hij dan thuis is, moeten we eigenlijk al weer naar bed als we aan 7 uur slaap willen komen voordat de volgende werkdag begint.

Gelukkig heeft hij maar twee werkdagen per week en dus maar 1 zo'n krap avondje.
pi_116993502
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:58 schreef the85mc het volgende:
Oh en ik bedoel niet dat je continu tegen hem moet zeggen dat je het vervelend vind, want daar wordt hij ook niet vrolijk van. Je kunt natuurlijk zeggen als hij een keer op tijd thuis is dat je dat erg leuk vind. Je bedoelt hetzelfde maar dit is wel positief.
Dat doe ik uiteraard ook.
pi_116993660
Het vervelende is denk ik het structurele. Mijn vriend is van januari tot en met april en in november altijd laat thuis. Als hij dan om zeven uur/half acht thuis is ben ik blij. :D Maar er zijn ook weken dat hij elke avond pas na negenen (of in extreme gevallen pas na twaalven) thuis is en dan ben ik op een gegeven moment ook not amused. De eerste avonden zit ik nog lekker te eten wat ik lekker vindt en wijvenfilms te kijken, maar op een gegeven moment ben je daar ook wel doorheen.

Heeft Baardmans nou inmiddels die assistent? Sowieso moet de communicatie tussen hem en zijn baas iets beter, denk ik. Beter een extra personeelslid dan een heel goed personeelslid met een burn-out.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_116993888
Verminderde weerstand in tha house hier, trouwens. Slaap de laatste paar dagen hartstikke lekker, maar wakker worden is echt verschrikkelijk. Ben de eerste uren van de dag hartstikke brak en af en toe voel ik me 's middags ook wat draaierig of krijg ik knallende koppijn. Joy. :')
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_116993947
Assistent heeft inmiddels zelf zo veel andere dingen te doen dat van assisteren niet meer echt iets terecht komt. Baard communiceert overigens uitstekend. Er wordt alleen niet naar geluisterd.
pi_116993979
Hm, ik ben in onze relatie de "man" wat dat betreft... :D vaak laat thuis enzo. Zou het echt moeilijk vinden als mijn vriendje dat echt vervelend zou vinden. Vind het echt heerlijk dat ik, zoals vandaag, gewoon kan zeggen "oh sorry, ik kom niet thuis, werk" of, vaker, "oh sorry, ik ben pas om 10:00 thuis, werk!" zonder dat ie daar zich rot over voelt...

Maar begrijp wel dat het als "thuiszittende partij" niet leuk is :*
pi_116994021
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Assistent heeft inmiddels zelf zo veel andere dingen te doen dat van assisteren niet meer echt iets terecht komt. Baard communiceert overigens uitstekend. Er wordt alleen niet naar geluisterd.
Ja, maar dan is de communicatie TUSSEN beiden toch niet goed? Even los van wiens schuld dat is. :+

Maar lullig dat het zo loopt. Ultimatums werken blijkbaar beter bij de baas, lijkt het.
  woensdag 19 september 2012 @ 19:39:02 #24
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116994603
Ga zo naar bed, moeten jullie nog eten.
Best een verschil eigenlijks :o
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_116994841
Elke keer als ik hier over zeur kom ik erachter dat ik bijna ongesteld moet worden. Sowieso even een emotioneel lastige periode en ik ben m'n lijf even zat.

Ander onderwerp, bedankt voor het luisteren.
pi_116994906
:
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Elke keer als ik hier over zeur kom ik erachter dat ik bijna ongesteld moet worden. Sowieso even een emotioneel lastige periode en ik ben m'n lijf even zat.

Ander onderwerp, bedankt voor het luisteren.
:*

[ Bericht 6% gewijzigd door Perruche op 19-09-2012 20:48:22 ]
pi_116995122
:* DaD
Kwak
pi_116995649
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:56 schreef motorbloempje het volgende:
Straks als Mr.Mo hier aan zijn baan begint gaan onze eet-uren ook flink standaard later gepland worden. Die zal rond half 7/7 uur thuis zijn elke dag en ik zal dan doorwerken op de uni tot een uur of 6 elke dag, zeker als ik de baan krijg die ik nu voor ogen heb waar ik dan 2 ochtenden ga werken van 7 tot 11 en dan pas half 12 op de uni ben. Vind half 8 / 8 uur zelf een heerlijke tijd om te eten, geeft me ook nog hardlooprespijt en nou ja, als we een keer om 6 uur eten is dat 'echt heel vroeg' :') :@
Ondertussen vind ik het ook heerlijk, maar het was wel even wennen.
Bij mijn ouders aten wij altijd al om 5 uur (ook vanwege werk) en nu is mijn vriend meestal pas na 7 uur thuis.
Gelukkig ga ik niet vroeg slapen anders heb je een korte avond en dat lijkt mij wel vervelend.
pi_116995874
Ik ben juist geen fan van vroeg eten, maar met jonge kinderen die er 's ochtends vroeg uit moeten en een lief wiens wekker midden in de nacht gaat, doen we het toch. Went ook wel weer :)

Smooch voor DaD :*
pi_116996694
Lijst
• yoghurt met havermout
• pond rauwe groente (komkommer, peen, witlof)
• dubbele boterham pindakaas
• druifjes
• 2 appels, 1 peer
• shake (1 banaan, 1 perzik, 1 glas karnemelk, beetje eiwitpoeder)
• pond rauwe groente (komkommer, peen, witlof)
• avondeten: 1 stronk rauwe witlof met spinaziesaus met kruidenkaas & spekjes
• toe: custardpudding met rumpruimen
pi_116997235
Mooie lijst, sigme! ^O^
pi_116998884
*O* ik heb gegeten *O*

Sigme hoe gaat het eigenlijk met Hond?

Eindstand hier:
O: dubbele allison bth kaas
T: appel, rode paprika, luikse wafel
D: mosselen! met frietjes en een grote salade.
T: automaten chocolademelk :') geen waterkoker op de kamer :{w
pi_116999312
O: grote bak Grieke yoghurt met een lading bosvruchten (ze hadden weer bij de LIdl, uit de diepvries!)
T: omeletje van 1 ei (restantje van het geklutste ei dat over m'n verse brood ging
L: 2 dikke plakken vers brood (2cm elk) met boter
B: heen en weer fietsen naar de uni
T: 1 dikke plak vers brood met nutella
T: hand amandelen
S: 4,8km hardlopen met 5.26min/km (11km/uur)
D: 1/3 bietjestaart
T: hand walnoten

Tevree! :)
Ja doei.
pi_116999316
^O^

Hond1 of 2?

:D ik heb vanavond ook mosselen gehad, waren in de aanbieding bij de Deka en ik had weinig zin in veel werk (saus uit zakje zat bij de aanbieding inbegrepen)...
:@ en ik heb een zak pindaknabbels gekocht :{ Die krengen kosten maar 55 cent, kon ze dus niet laten liggen :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 19 september 2012 @ 21:00:59 #35
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116999437
quote:
Dat is toch niet zo laat? Is ook mijn standaard thuiskomtijd. En om 8 uur uit huis.
Edit; spuit 11 dus

Overigens en ik ook pas sinds een kwartiertje thuis.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_116999674
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:52 schreef Perruche het volgende:
*O* ik heb gegeten *O*

Sigme hoe gaat het eigenlijk met Hond?

Eindstand hier:
O: dubbele allison bth kaas
T: appel, rode paprika, luikse wafel
D: mosselen! met frietjes en een grote salade.
T: automaten chocolademelk :') geen waterkoker op de kamer :{w
Al met al geen slechte eindlijst, voor zo'n moeizame dag :).

Hond1 is nog steeds een eigenwijs eigengereid beest dat met enige regelmaat een spurt trekt en terugkomt wanneer het hem goeddunkt. Hij zou nog altijd bij voorkeur de katten doormidden bijten - niet uit kwaadaardigheid.
Hond2 is gelukkig een stuk braver en samen vermaken ze elkaar heel aardig. Hond2 is overigens de baas, maar hond1 dus niet zo bijster gehoorzaam van aard - ook niet aan haar.
Hond 1 is inmiddels 2½ jaar oud, en elk jaar gaat het een beetje beter. Ik hou ook wel veel van ze, maar als ik het mocht overdoen nam ik geen hond :N.

Uiteindelijk hebben de honden de katten ook niet verjaagd, ze zijn toch hier blijven wonen. Er ligt er nu een bij mij op schoot O+. Maar dat gaat dus alleen als de honden naar buiten gestuurd zijn en het gordijn dicht.
  woensdag 19 september 2012 @ 21:06:43 #37
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116999785
Mijn man en kinderen willen ook een hond. En een kat. Ik niet. Toch vervelend.
  woensdag 19 september 2012 @ 21:07:56 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116999854
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:06 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn man en kinderen willen ook een hond. En een kat. Ik niet. Toch vervelend.
3 tegen 1, rot voor je :P
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 19 september 2012 @ 21:09:42 #39
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116999966
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

3 tegen 1, rot voor je :P
Ik ben de baas :P
  woensdag 19 september 2012 @ 21:10:12 #40
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116999989
Kijkt iemand hier nu nl2 ¿
pi_117000148
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:10 schreef Tinkepink het volgende:
Kijkt iemand hier nu nl2 ¿
Jep, zit net te kijken. Wat zou er gebeuren als je die kliniek vol hangt met lachspiegels :')
pi_117000317
Wat is daar te zien?
Ja doei.
pi_117000365
Sigme O+ hond O+ ik wil ook een Hond!!! ):O
pi_117000381
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:00 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo laat? Is ook mijn standaard thuiskomtijd. En om 8 uur uit huis.
Edit; spuit 11 dus

Overigens en ik ook pas sinds een kwartiertje thuis.
ik ging vanmorgen om 8 uur de deur uit, en kwam om 20.30 thuis. En andersom gebeurt dat ook vaak. Ik vind het geen probleem, als hij echt laat is dan eet ik alleen. Zolang we elkaar maar op de hoogte houden..
pi_117000483
Wij hebben het gister over gehad. Eerst phd 1, dan een kat, dan phd twee, dan kinderen. Zo is de planning ongeveer. Lets see how that goes!
  woensdag 19 september 2012 @ 21:19:33 #46
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117000573
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:15 schreef motorbloempje het volgende:
Wat is daar te zien?
Docu over mensen met een negatief zelfbeeld (lichamelijk)
pi_117000574
Hoi. Moe. Hoe is het hier?
Worry is a misuse of imagination
pi_117000687
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben het gister over gehad. Eerst phd 1, dan een kat, dan phd twee, dan kinderen. Zo is de planning ongeveer. Lets see how that goes!
Hoeveel is dat in jaren? :P Of is dat nog niet echt duidelijk?
pi_117000820
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:19 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Docu over mensen met een negatief zelfbeeld (lichamelijk)
Hm. Misschien straks op uitzendinggemist eens even kijken.
Ja doei.
pi_117000854
Ik eet nu op mijn werkdagen alleen met kind want papa is te laat thuis voor mini om het vol te houden.
Ik vind het bar ongezellig.
Niet dat mijn kind niet leuk is maar toch. Die praat nog niet echt. Het is anders. En dan zijn wij klaar en dan moet papa nog eten en ondertussen trek ik alweer een pyjama aan bij mini etc.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117000896
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:21 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Hoeveel is dat in jaren? :P Of is dat nog niet echt duidelijk?
Ik ben (als het goed is) de tweede phd, en heb nog zon drieeneenhalf tot vier jaar te gaan. En daarna wil ik eigenlijk ook eerst een baan vinden. Lets see. Het hoeft ook niet allemaal gepland te worden.
pi_117000968
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:24 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik ben (als het goed is) de tweede phd, en heb nog zon drieeneenhalf tot vier jaar te gaan. En daarna wil ik eigenlijk ook eerst een baan vinden. Lets see. Het hoeft ook niet allemaal gepland te worden.
Neuh, zou ik ook niet doen als ik jou was. Heb ik zelf ook, het komt wanneer het komt. ;)
  woensdag 19 september 2012 @ 21:26:44 #53
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117001067
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:25 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Neuh, zou ik ook niet doen als ik jou was. Heb ik zelf ook, het komt wanneer het komt. ;)
Was onze gedachte ook. Maand later was ik zwanger.
  woensdag 19 september 2012 @ 21:26:53 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117001077
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:09 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik ben de baas :P
Dacht ik al :P.

Ik kijk naar switched at birth en erger me eraan hoe makkelijk de dove personages met horenden communiceren :'). Het is fictie, ik weet het, maar dan nog.
Niet meer actief op Fok!
pi_117001189
Die serie volg ik en vroeg me al af of het echt zo makkelijk is Vik!
The way you rock'n'roll
pi_117001196
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:25 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nou ja, op een zeker moment moet je besluiten de anticonceptie te stoppen, en dat is dan toch ook wel weer een moment dat je een bewuste keuze maakt.
Ja doei.
pi_117001279
Sommige mensen hoeven helemaal niet te stoppen en het komt toch Mo :+
The way you rock'n'roll
pi_117001294
Kan jij niet later eten, dizzy, samen met je man?
pi_117001326
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Was onze gedachte ook. Maand later was ik zwanger.
Door een spiraaltje gaat dat vrij lastig (hoop ik!)
pi_117001383
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kut ooievaar }:|
pi_117001385
Over eten, ik ben meestal tegen 7en thuis.. Half 7 soms. Dan boodschappen doen.. Neerploffen.. Koken.. Eten.. Dan is het 9 uur half 10 en kan ik alweer slapen :P :')
pi_117001440
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:29 schreef Jagärtrut het volgende:
Kan jij niet later eten, dizzy, samen met je man?
Vind ik drie dagen per week wat veel om mini alleen te laten eten. Hij moet toch leren aan tafel eten, wachten tot een ander ook klaar is. Maar ook zien eten doet eten.

Och het is niet anders momenteel. Mr.DML zit er net. Misschien kan hij straks aan zijn werktijden sleutelen.
The way you rock'n'roll
pi_117001471
Rond half 7 ben ik thuis meestal, of later, of ik werk onregelmatig. Gelukkig is lief nu vrij flexibel, maar over een half jaar moet ie voor anderhalf jaar doordeweeks intern zitten, dat vind ik wel enorm jammer nu we zo toe waren aan samenwonen.

Lijstje
O: dubbele boterham pindakaas
L: soep, broodje kaas, broodje vlees, beker karnemelk, mandarijn, appel
Ts: mandarijn, appel, 2 tomaten, glas sap
D: noodles met gewokte varkens reepjes champignons en paprika
T: chocoladekoekje
pi_117001492
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hm. Misschien straks op uitzendinggemist eens even kijken.
Ik sla even over. Mijn zelfbeeld is uitstekend!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 19 september 2012 @ 21:33:15 #65
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117001505
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:31 schreef Probability het volgende:
Over eten, ik ben meestal tegen 7en thuis.. Half 7 soms. Dan boodschappen doen.. Neerploffen.. Koken.. Eten.. Dan is het 9 uur half 10 en kan ik alweer slapen :P :')
Tof he, werken.
pi_117001574
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:33 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, de mijne ook 8-) maar ik ben door mn series heen en de series die nieuw zijn deze week moet ik mee wachten tot Mr.Mo thuis is :+
Ja doei.
pi_117001583
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:33 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Tof he, werken.
Werken is overrated :{w ;) :P
The way you rock'n'roll
  woensdag 19 september 2012 @ 21:35:02 #68
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117001602
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:33 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Daar lag het inderdaad aan. Een te realistisch zelfbeeld.
pi_117001612
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:33 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Tof he, werken.
Ja enorm haha. Ik eet nu meestal tussen de middag een avondmaaltijd in het restaurant. Heerlijke maaltijden. En dan s avonds een broodje. Hoef ik niet te koken en kost mij tussen de 3.50 en 5.50 en zo goed kook ik zelf niet voor die prijs.
pi_117001675
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:35 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Daar lag het inderdaad aan. Een te realistisch zelfer.
Que?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_117001733
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou, ik neem aan dat als er seks plaatsvindt tussen jagär en de duutser dat op z'n minst een van beide iets doet om een bezwangering tegen te gaan op 't moment :+ of dat nou spiraal, (prik)pil of condoom is :+

En ik denk dat we de echte ongelukjes die er doorheenschieten wel kunnen verwaarlozen hierin :+ :')
Ja doei.
pi_117001783
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:36 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Que?
Teveel aan serotonine zorgt ervoor dat je realistischer naar jezelf kijkt dan de norm. Het blijkt dus 'normaal' te wezen dat je jezelf voor de gek houdt.
pi_117001789
De echte wel ja :P
The way you rock'n'roll
  woensdag 19 september 2012 @ 21:39:42 #74
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117001892
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:36 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Que?
Tablet. Die mensen in de docu hadden een te realistisch zelfbeeld en voelden zich daarom lelijk. Gezonde mensen zien zichzelf als mooier dan in werkelijkheid.
pi_117001923
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:38 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Teveel aan serotonine zorgt ervoor dat je realistischer naar jezelf kijkt dan de norm. Het blijkt dus 'normaal' te wezen dat je jezelf voor de gek houdt.
Hm. Ik volg het niet helemaal, maar dat laat ik ook maar zo geloof ik :).
pi_117001977
Oooh ik zie al een half jaar een verschijningsdatum van een nieuw boek dat ik wil hebben steeds staan maar oktober was zo ver weg. Nu is het bijna oktober.
Daar kan ik zo gelukkig van worden :')
The way you rock'n'roll
pi_117001988
Dus ik ben gewoon nog vadsiger dan ik dénk dat ik ben ;(
Ja doei.
pi_117002044
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:41 schreef motorbloempje het volgende:
Dus ik ben gewoon nog vadsiger dan ik dénk dat ik ben ;(
  woensdag 19 september 2012 @ 21:42:23 #79
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117002072
quote:
12s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:42 schreef V1z0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_117002085
:7
Ja doei.
pi_117002090
Mo mooie foto van je bruiloft! prachtige bruid, en ik ben natuurlijk rijkelijk laat (jaaaaaaaaren); maar alsnog van harte gefeliciteerd haha :*

Coco; rotaandoening colitis ulcerosa.... Mijn zus krijgt de Remicade pas sinds dit jaar, lijkt wel redelijk te werken. Ze weet nu ongeveer 4 jaar dat ze het heeft en heeft ook al 4 keer in het ziekenhuis gelegen met een ernstige ontsteking die niet verbeterde. (inclusief prednisoloninfusie en dergelijke). Ze had vanaf december 2011 al een opvlamming; en eigenlijk pas sinds juli gaat het nu wat beter.....
Weet jij al lang dat je het hebt? en onzettend fijn dat de Remicade bij jou goed zijn werk doet!.

Over etenstijden; in principe eten we; als we vrij zijn met zijn 4tjes zo rond 18 uur. Met kinderen toch wel handig om een soort van ritme te creeeren. En de meiden zijn rond die tijd wel echt aan het eten toe... :Y (en ik ook wel als k een dagdienst heb gehad..)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_117002165
quote:

[..]

Jup, het is goed om niet te bewust te zijn van de narigheden van mensen om je heen :+
Anders zou ik het op werk ook veel slechter trekken :)
pi_117002288
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou ja, op een zeker moment moet je besluiten de anticonceptie te stoppen, en dat is dan toch ook wel weer een moment dat je een bewuste keuze maakt.
Ik bedoel meer het gevoel dat je er klaar voor bent, dat dat vanzelf wel komt. En dan bedoel ik in de gevallen "ik wil wel kinderen, maar nu nog niet", niet de mensen die nu al weten geen kinderen te willen. :D
pi_117002373
Wij eten ergens tussen 18:30 en 21:00. Wisselt nogal. Gemiddeld rond een uur of 19/19:30 denk ik :).
pi_117002375
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:45 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik bedoel meer het gevoel dat je er klaar voor bent, dat dat vanzelf wel komt. En dan bedoel ik in de gevallen "ik wil wel kinderen, maar nu nog niet", niet de mensen die nu al weten geen kinderen te willen. :D
Ah, ok. Ik dacht dat je bedoelde 'we neuken gewoon door en als 't raak is is 't raak' :+
Ja doei.
pi_117002393
Mjah hier is het ook niet ideaal.. eten, dan de jongste naar bed, dan lief naar bed, dan zit ik nog eventjes met de oudste tot zij ook naar bed gaat. Soms wil ik eigenlijk eerder naar bed, maar een meissie van net 13 's avonds maar alleen laten zitten vind ik ook zo ongezellig.

Lief is dan wel vroeg thuis en 's middags als de kinderen naar school zijn nemen we dan vaak even een momentje voor ons tweeën. Het kon erger :)
pi_117002537
Eten O+

Ik heb trouwens net voor de eerste keer ooit outfit bij de H&M gekocht! Had een schoon topje voor morgen nodig (huhu), en heb nu 2 topjes (simpel singlet en een bloesje), een heel mooi roestbruin vest en een spijkerbroek gekocht. Was in 30 minuten buiten _O-.
pi_117002853
Als jij een passende broek in <30 min kan vinden, heb je het goed voor elkaar. Is mij nog nooit gelukt :D.

Sowieso is mijn shop-zin nog verder below zero dan normaal. Daar ik nog steeds de extra kilo's die de afname en daarna exit RPM, met me meezeul. Wel goedkoop zo, dat wel :P.
pi_117003083
quote:

[..]

Tsjah, wat is realistisch :)
Het is ook realistisch om dik tevreden over jezelf te zijn omdat je beseft dat bijna de hele rest van de wereld boven de 20 ook putjes in de billen heeft, het gaat twee kanten op.
pi_117003284
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als jij een passende broek in <30 min kan vinden, heb je het goed voor elkaar. Is mij nog nooit gelukt :D.

Sowieso is mijn shop-zin nog verder below zero dan normaal. Daar ik nog steeds de extra kilo's die de afname en daarna exit RPM, met me meezeul. Wel goedkoop zo, dat wel :P.
Ik was zelf ook verbaasd. Grote maat, want H&M. En stretch. Maar het is echt zo'n kan bij alles broek. Lekker wel!
pi_117003427
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:59 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik was zelf ook verbaasd. Grote maat, want H&M. En stretch. Maar het is echt zo'n kan bij alles broek. Lekker wel!
Juh die maten vallen klein, ik vind het heel dubbel bij de H&M, of ik slaag er meteen, of helemaal niet.. er hangt ook wel heel vaak complete bagger die na 1 keer wassen weg kan.
pi_117003577
Er zit geen H&M in Gouda, dus kom er zelden..
pi_117004857
Terug van yoga en een :* voor DaD!
pi_117004989
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:54 schreef XcUZ_Me het volgende:

:') waar je over denkt tijdens de dooie momenten van Man U vs Galatasaray...
Jij plaatste laatst (weet precieze datum niet) een tweetal foto's van jezelf in spijkerbroek waarbij ik toch dacht, dayumn!
Alleen weet ik niet of je die binnen 30min hebt gevonden :D
pi_117005242
Lief, An en de anderen. :*. Het zou voor mij al schelen als ie in ieder geval steeds zo rond dezelfde tijd thuis zou komen. Dat plant voor mij ook gewoon een stuk makkelijker. Maar oh well.

Wat leuk, Jag!

In slaap vallen op de bank, jezelf naar bed slepen en dan niet meer kunnen slapen. }:| .
pi_117005928
Bier na chocola is smerig, erg smerig zelfs.

En over die uitzending: grappig dat 'normale' mensen zich positiever inschatten dan de werkelijkheid.
Mijn zelfbeeld wisselt wel eens. De ene dag kan ik voor de spiegel staan en denken tsja, dat kan wel beter. Andere dag vind ik dat ik er prima en fit uitzie.

Zelfbeeld is ook een soort van vicieuze cirkel: zit je lekker in je vel, straal je dat uit, krijg je complimenten daarover -> zit je nog beter in je vel etc.
pi_117006241
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:46 schreef the85mc het volgende:
Bier na chocola is smerig, erg smerig zelfs.
Nu pas achter? :P Bier + zoet = smerig! Bier + vet = :9~

Bier = alcohol = suikerpiek = trek in hoogcalorisch voedsel = vet eten = bij overschot het alcohol verbranden en vet opslaan...
pi_117006357
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:29 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:') waar je over denkt tijdens de dooie momenten van Man U vs Galatasaray...
Jij plaatste laatst (weet precieze datum niet) een tweetal foto's van jezelf in spijkerbroek waarbij ik toch dacht, dayumn!
Alleen weet ik niet of je die binnen 30min hebt gevonden :D
Ja.. Dat was na de low-carb. Ik merk echt dat m'n opgebouwde RPM-benefits nu echt afscheid nemen. Laarzen zitten strakker, bovenbenen worden breder... -O-. Echt _niet_ blij mee, maar zie RPM niet snel terugkeren helaas ;(.
pi_117006418
Het was meer dat ik chocola had gegeten, half uur erna bier. En nog steeds was de biersmaak verpest..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')