Dat is correct, maar die substitutie is hier niet echt nodig.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:59 schreef OhNoes het volgende:
maar log (x + 2) = 0 moet je dus uitrekenen op deze manier
10 log (x + 2) = 0
10 log y = 0
y = 100
y = 1
x + 2 = 1
x = -1
Dat is toch alweer wat verder gevorderd... Dat behandelen ze helemaal nog niet op het vwo (of havo). Vergeef mij.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:59 schreef Riparius het volgende:
[..]
log(a + b) = log a + log(1 + b/a)
Je zou toch moeten zien dat a(1 + b/a) = a + bquote:Op woensdag 19 september 2012 21:02 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dat is toch alweer wat verder gevorderd... Dat behandelen ze helemaal nog niet op het vwo (of havo). Vergeef mij.
Ik mis een regel. y = x + 2quote:Op woensdag 19 september 2012 21:01 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat is correct, maar die substitutie is hier niet echt nodig.
Dat zag ik pas na m'n post.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:03 schreef Riparius het volgende:
[..]
Je zou toch moeten zien dat a(1 + b/a) = a + b
Absoluut, dat had ik over het hoofd gezien.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:04 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik mis een regel. y = x + 2
Formeel ben je toch verplicht om dit te definieren?
Het is allemaal herhaling, heb het al een jaar of 1,5 niet meer gedaan.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:00 schreef Amoeba het volgende:
Maar ben je letterlijk te lam om De Rekenregels Voor Logaritmen op te zoeken? We zijn geen huiswerkmaakinstituut hier.
Ik zei vandaag nog dat je altijd scherp was.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:05 schreef Riparius het volgende:
[..]
Absoluut, dat had ik over het hoofd gezien.
Formeel, formeel..quote:Op woensdag 19 september 2012 21:04 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik mis een regel. y = x + 2
Formeel ben je toch verplicht om dit te definieren?
Het zijn echt basisvraagjes. Zodra je op Google zoekt naar het vetgedrukte kom je al je antwoorden tegen.. Door zelf te doen leer je het meeste.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:08 schreef OhNoes het volgende:
[..]
Het is allemaal herhaling, heb het al een jaar of 1,5 niet meer gedaan.
Kan wel die regeltjes allemaal dom gaan lezen, maar door het te doen leer je sneller van.
Je pakt dingen ook sneller op als je interactie over het onderwerp hebt met anderen, ipv alleen maar lezen lezen lezen.
Maargoed, je hoeft niet te helpen als je niet wilt.
Wiskundig gezien moet het allemaal wel kloppen he...quote:Op woensdag 19 september 2012 21:08 schreef OhNoes het volgende:
[..]
Formeel, formeel..
Het is maar huiswerk, zolang ik het snap.
Denk ik schrijf het even allemaal lang uit voor de duidelijkheid x]
Wacht maar tot je gaat programmeren en vergeet een variabele te declareren ...quote:Op woensdag 19 september 2012 21:08 schreef OhNoes het volgende:
[..]
Formeel, formeel..
Het is maar huiswerk, zolang ik het snap.
Denk ik schrijf het even allemaal lang uit voor de duidelijkheid x]
quote:Op woensdag 19 september 2012 21:10 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Wiskundig gezien moet het allemaal wel kloppen he...
Ja, oke.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:10 schreef Riparius het volgende:
[..]
Wacht maar tot je gaat programmeren en vergeet een variabele te declareren ...
Dit. Wederom had je even de rekenregels voor logaritmen op kunnen zoeken..quote:Op woensdag 19 september 2012 22:12 schreef VanishedEntity het volgende:
gebruik alog(x) = ln(x) / ln(a)
In mijn boek staat dit:quote:Op woensdag 19 september 2012 22:12 schreef VanishedEntity het volgende:
gebruik alog(x) = ln(x) / ln(a)
Oke, sorryquote:Op woensdag 19 september 2012 22:21 schreef Amoeba het volgende:
Schrijf eens ln(a) voor elog(a) ! Dat is er niet voor niets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |