YoshiBignose | woensdag 19 september 2012 @ 14:55 |
Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i, E36 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325i • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Nelisb, E90 320d • Moody, E92 335i • Driftkikkerrrrr e30 318i. 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad • Hyperdude, 2001 F650GS, 2011 F800GS Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. [ Bericht 3% gewijzigd door YoshiBignose op 19-09-2012 15:51:32 ] | |
jitzzzze | woensdag 19 september 2012 @ 14:59 |
3 in lijn; fucking hell | |
Andyy | woensdag 19 september 2012 @ 15:00 |
Wel grappig dat ze het in lijn noemmen ipv enkel 3 cilinder zoals alle andere fabrikanten dat doen | |
Turquaz52 | woensdag 19 september 2012 @ 15:04 |
Yoshi, hoeveel respect ik ook voor jou had, dat is nu voorbij. Vaarwel mijn beste vriend, jij hebt een zware mes gestoken in mijn rug.. 3 in lijn als TT, en een Toyota in de OP.. Nein, das is nicht richtig.. | |
jitzzzze | woensdag 19 september 2012 @ 15:05 |
Omdat 'de rest' er een V layout aan geeft en BMW niet? | |
Turquaz52 | woensdag 19 september 2012 @ 15:06 |
V3? | |
Andyy | woensdag 19 september 2012 @ 15:07 |
Volgens mij is de rest ook gewoon 3 in lijn hoor, bij ford iig wel. | |
rival | woensdag 19 september 2012 @ 15:11 |
Ja ik heb dat met elke oude auto, 15k olie vervangen. maar met een nieuwe bmw, ik lees net dit op bmw.nl... in jouw geval dus nog steeds 2x per jaar. | |
jitzzzze | woensdag 19 september 2012 @ 15:11 |
Ik heb geen idee; er staat geen BMW op de voorkant dus het kan met niet heel veel schelen. | |
jitzzzze | woensdag 19 september 2012 @ 15:12 |
Ik heb geen nieuwe, was het maar waar Hij wordt binnenkort 18; mag 'ie eindelijk bier | |
Tarado | woensdag 19 september 2012 @ 15:40 |
Die 3 in lijn gaat nog over BMW maar dat Toyotaatje mag wel weg ja | |
YoshiBignose | woensdag 19 september 2012 @ 15:53 |
Oke oke Ik dacht houd het in de BMW stijl en dus 3-in-lijn. In principe zeg je altijd gewoon 3-cilinder net als bij 4-cilinder, maar ze staan natuurlijk wel gewoon in een lijn. Ga weg man met je VW | |
Den_Haag | woensdag 19 september 2012 @ 16:24 |
Nog geen levertijd gehoord voor de 3-er. | |
jitzzzze | woensdag 19 september 2012 @ 18:05 |
Maar om nog even terug te komen op mijn olie verversen vraag: Er zit nu 0W40 in, en heb ergens een klein lekje waar ik (voorlopig) niets aan wil doen. Want zo hard lekt het nou ook weer niet. Heb nu een goede 10.000 km gereden met deze olie, en wanneer moet ik de olie verversen en waarmee? Weer 0W40 omdat ik voor weinig aan goede olie kan komen die door BMW zelf geadviseerd wordt? Of goedkope meuk omdat het toch geen hol uitmaakt wat je erin giet? | |
Hyperdude | woensdag 19 september 2012 @ 18:54 |
In de gebruiksaanwijzing uit 1995 van de 318TDS staat geen 0W-40 Wel 10W-40 en 5W-40 0W-40 is volgens mijn vragen om lekkage bij een auto die al wat "zweet" | |
jitzzzze | woensdag 19 september 2012 @ 19:19 |
Hij zweette dus niet, een tijd terug. Maar goed, zal er binnenkort 10w40 in gieten. | |
Craptacular | woensdag 19 september 2012 @ 20:35 |
Zijn er ook Fok!ers met een 1 serie in de lease? Zo ja wat ben je zoal kwijt? | |
jitzzzze | woensdag 19 september 2012 @ 20:37 |
Die is al een tijdje de deur uit. Maar nog steeds zijn prijzen niet echt te vergelijken. Alles is afhankelijk van je baas en de leasetoko waar je moet leasen. | |
jitzzzze | woensdag 19 september 2012 @ 20:37 |
Maar wacht eens, heb jij een gebruiksaanwijzing van een 318tds? Kan ik daar een kopietje van trekken? | |
Craptacular | woensdag 19 september 2012 @ 20:39 |
Maar met een leasebedrag van 650 excl benzine moet lukken toch. | |
jitzzzze | woensdag 19 september 2012 @ 20:44 |
Dat hangt maar net van de afspraken die je baas met de leasetoko gemaakt heeft af. | |
Fer | woensdag 19 september 2012 @ 21:15 |
0W40 is dunner bij lage temperaturen dan 10W40. Dit hebben moderne motoren nodig om bijvoorbeeld de turbo of kleppestoters van voldoende olie te voorzien bij een ijskoude start, giet in zon bak 15W40 en ze gaan eraan. 0W40 in een oude bak kan weinig kwaad, sommigen zeggen dat het sneller vervuild. Het is ieder geval weggegooid geld. De nieuwe motoren draaien meestal 0 of 5W30. Deze olie wordt na opwarming dunner dan een xW40, hierdoor heeft de motor minder interne weerstand en loopt zuiniger. Oude motoren hebben echter teveel spelling en lekken de dunne olie weg. Gelukkig in de cylinders en niet onder de carter. | |
Fer | woensdag 19 september 2012 @ 21:16 |
Hangt voornamelijk van het aantal km af. Ben bang dat het een 114i wordt met handslinger ramen en 4 versnellingen. | |
Hyperdude | woensdag 19 september 2012 @ 22:19 |
E36 Betriebsanleitung In het Duits. PDF 28mb Hiero staat ie: http://www.filestube.com/(...)triebsanleitung.html | |
Turquaz52 | woensdag 19 september 2012 @ 23:05 |
Jong ik rij teminste geen jap, maar nog steeds een Duitser.. En de BMW heb ik ook nog steeds.. | |
YoshiBignose | woensdag 19 september 2012 @ 23:07 |
Ik anders ook en meer cc dan jij | |
Turquaz52 | woensdag 19 september 2012 @ 23:08 |
Ow..? Hoeveel meer..? En ik heb meer pk dan jij | |
YoshiBignose | woensdag 19 september 2012 @ 23:09 |
3210 cc hé en 197 pk dus reken maar uit... jij hebt fake pk's | |
gebrokenglas | woensdag 19 september 2012 @ 23:10 |
De internet-penissen worden weer opgemeten... | |
Turquaz52 | woensdag 19 september 2012 @ 23:29 |
Ik heb momenteel 2500cc met 200pk.. En een 3210cc met 321pk wachtend op op inplantatie.. | |
Hyperdude | woensdag 19 september 2012 @ 23:50 |
Dreams of Power | |
Turquaz52 | donderdag 20 september 2012 @ 00:02 |
Nee, ik rij geen Jap, itt anderen hier.. | |
Andyy | donderdag 20 september 2012 @ 00:14 |
Ik heb meer koppel!!!1!!!111eins!! | |
Turquaz52 | donderdag 20 september 2012 @ 00:59 |
Nog meer dan mij..? +/-400 @ the moment richting de 500 after job done.. | |
YoshiBignose | donderdag 20 september 2012 @ 08:07 |
Piet__Piraat | donderdag 20 september 2012 @ 08:50 |
Tarado | donderdag 20 september 2012 @ 10:44 |
Mijne net weer door de APK zonder problemen, eigenlijk dubbel gekeurd want de RDW kwam de afmelding controleren | |
YoshiBignose | donderdag 20 september 2012 @ 11:04 |
Dan weet je zeker dat het goed zit in ieder geval, voor zover APK wat zinnigs zegt. | |
rival | donderdag 20 september 2012 @ 11:11 |
Rondje zandvoort doen jongens? | |
Den_Haag | donderdag 20 september 2012 @ 11:31 |
prima | |
Turquaz52 | donderdag 20 september 2012 @ 12:13 |
Perfect, gaat dat dan ook door net zoals dat BMW meet bij jou toen? | |
Anne | donderdag 20 september 2012 @ 12:23 |
Mag ik vlaggen? | |
Turquaz52 | donderdag 20 september 2012 @ 12:58 |
Alleen als je zo gekleed bent dan: | |
Turquaz52 | donderdag 20 september 2012 @ 12:58 |
Oh voor het geval dat, ik kom dan met mijn FWD dieseltje he.. | |
rival | donderdag 20 september 2012 @ 13:06 |
huh wie wat waar? oke je gaat alleen het rechte stuk op en af? | |
jitzzzze | donderdag 20 september 2012 @ 13:08 |
File not found | |
Turquaz52 | donderdag 20 september 2012 @ 13:15 |
Ow kut verrekt.. Dat was Haarbal, ja jullie met jullie e30jes, ik raak steeds in de war als ik jou avatar zie.. Dont ask why.. En net in de bocht op het gaspedaal met +/-2000RPM... hahahahha.. Maar verwachtingen zijn richting de 270PK/450nm, is wel lekker op 1000kg, vindje niet? | |
boegschroef | donderdag 20 september 2012 @ 13:38 |
Ik wil ook mee Dit jaar nog niet vaak geweest | |
rival | donderdag 20 september 2012 @ 13:38 |
ja klinkt zeker goed, maar laten we er geen VW topic van maken | |
Craptacular | donderdag 20 september 2012 @ 13:45 |
Valt mee zie ik. leasebedrag is rekbaar. Keuze zat uit leuke modellen. | |
Hyperdude | donderdag 20 september 2012 @ 17:57 |
Sorry. Ik dacht die werkt wel. Zit nu in Duitsland en PDF staat thuis op de compu; ben pas over 10 dagen weer thuis; anders kon ik ´m wel ff mailen. Google levert ook niet binnen 5 minuten zoeken echt wat op. | |
jitzzzze | donderdag 20 september 2012 @ 18:32 |
Over 10 dagen is ook prima. Heb geen haast ofzo | |
Turquaz52 | donderdag 20 september 2012 @ 20:50 |
Nee, is okee.. | |
Alicey | vrijdag 21 september 2012 @ 21:45 |
Hier heb je alleen emissietesten. Oude auto's hoeven daar sowieso niet aan mee te doen. Nieuwere auto's moeten wel iedere 2 jaar getest worden. Als de auto het echter niet haalt en na $150 uitgegeven te hebben aan reparatie nog steeds niet, dan hoef je hem niet meer te laten testen. | |
jitzzzze | vrijdag 21 september 2012 @ 21:53 |
Dat voegt inderdaad wel wat toe dan | |
Fer | vrijdag 21 september 2012 @ 22:25 |
Ik durf te gokken dat er hierdoor toch een hoop bougies, luchtfilters en lambdasonders vervangen worden en voegt toch wel toe met zoveel auto's die heel wat kilometers rijden. | |
jitzzzze | zaterdag 22 september 2012 @ 16:51 |
Jongens, wat vinden jullie hiervan: http://img170.imageshack.us/img170/3771/31es0.jpg (copy/paste deze link) Links is OEM, rechts is OEM met zgn shroud ervoor. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik ervan moet vinden. Op het eerste gezicht wel sjiek, maar ook wel een beetje sjonnie-styling | |
Fer | zaterdag 22 september 2012 @ 16:53 |
Die rechter is wel netjes, maar neem aub geen blauwe kleur. Dat staat echt wel Johnny op een E36. | |
jitzzzze | zaterdag 22 september 2012 @ 16:56 |
Shrouds worden veel gebruikt om angel eyes zichtbaar te laten zijn als het dimlicht aan staat. In het voorbeeld wat ik geef is ook Xenon geplaatst, wat het blauwe licht verklaard. Ikzelf wil geen angel eyes of Xenon. Heb een paar profi lampen van Philips waar meer dan genoeg licht uit komt, en ik wil geen sjonnie-upgrades. | |
Fer | zaterdag 22 september 2012 @ 17:02 |
Je kan toch ook 4000K Xenon nemen, das gewoon wit. Btw mijn e30 voorzien van een "nieuwe" accu. Gewoon een AGM voor 20¤ bij sloperij Rooie Ben, nooit geweten dat me startmotor zoveel toeren kon maken. | |
jitzzzze | zaterdag 22 september 2012 @ 17:04 |
Maar waarom? Xenon is niet OEM, daarbij komt er genoeg licht uit de OEM koplampen. | |
Fer | zaterdag 22 september 2012 @ 17:07 |
Oh ok, je plaatst ze over je oem lampen? Tis wel netjes, dat zwarte om je lampen. | |
jitzzzze | zaterdag 22 september 2012 @ 17:19 |
Ja, het zijn zwarte plaatjes die je tussen de lens en de projector plaatst. Hierdoor blijft alleen de ronde projector zichtbaar. | |
Fer | zaterdag 22 september 2012 @ 17:20 |
Heb je ze ook voor de Smiley E30 lampen? | |
jitzzzze | zaterdag 22 september 2012 @ 17:22 |
Geen idee, ik kan niet eens een verkoopadres voor een e36 vinden | |
Andyy | zondag 23 september 2012 @ 23:26 |
Hoi, hier weer wat winterbandengezeik Weet iemand redelijke after market velgen die niet te pauper staan? Originele banden ga ik niet aan doen, kosten 2000 euro nieuw met band | |
jitzzzze | maandag 24 september 2012 @ 08:04 |
Stalen velg natuurlijk. | |
boegschroef | maandag 24 september 2012 @ 13:01 |
Om ook maar op het winter verhaal in te grijpen, weet iemand wat de ET waarde is van de nieuwere bmw's. In mijn geval een e89? Op internet zie ik zoveel verschillende getallen dat ik het ook niet meer weet. Dus eigenlijk de et waarde van orginele 17" 5x120 velgen! | |
YoshiBignose | maandag 24 september 2012 @ 13:35 |
ET29 | |
gebrokenglas | maandag 24 september 2012 @ 18:29 |
Geeft toch niet zo? 't is voor in de winter, dus maar een tijdelijk iets, en je zit in je auto, niet erbuiten dus je ziet niets van je velgen. | |
Fer | maandag 24 september 2012 @ 19:44 |
En het zout zal in je velgens gaan vreten en ze lelijk maken. Aftermarket velgen zijn vaak lelijk als ze goedkoop zijn. Setje wielen van een ouder model Bmw met wat krasjes en hapjes geen optie? | |
Tarado | donderdag 27 september 2012 @ 11:08 |
Bakproblemen, al een paar keer in "Getriebenotprogramm" geschoten | |
YoshiBignose | donderdag 27 september 2012 @ 11:15 |
Oh oh dat kan een dure grap worden. | |
Tarado | donderdag 27 september 2012 @ 11:50 |
Ja ik heb al wat bedragen gehoord ja en daar wordt ik niet vrolijker van | |
jitzzzze | donderdag 27 september 2012 @ 13:55 |
Ik hoop maar dat het meevalt. | |
Tarado | donderdag 27 september 2012 @ 14:29 |
Dank je hoop ik ook, maandag naar een ECU specialist, die gaat kijken of het probleem werkelijk in de bak zit of dat het een ander electronisch probleem is want steeds net voordat de auto in dat noodprogramma gaat brand eerst het ABS lampje, dan DBC en ASC dus het kan een sensor(en) zijn die een verkeerd signaal afgeeft. | |
YoshiBignose | donderdag 27 september 2012 @ 17:49 |
BMW Active Tourer FWD en 3-cilinder.. dus nu Freude am Sparen. | |
Piet__Piraat | donderdag 27 september 2012 @ 18:06 |
Ik een gerebadgede C-max? | |
Fer | donderdag 27 september 2012 @ 19:07 |
Nadat Hyundai vrij succesvol de 1 serie heeft gekopieerd, zal BMW gevraagd hebben om hun Ix35 aan te passen. Trouwens heeft Peugeot al laten zien dat een FWD ook goede wegligging kan hebben, alsof die 3-in-lijn zoveel koppel kan leveren dat die voorwielen in de problemen raken. | |
Fer | donderdag 27 september 2012 @ 19:10 |
Probleem met automaten is dat het vervangen van een actuator of sensor vaak zoveel werk is, dat ze beter gelijk de bak kunnen reviseren. En vaak zorgt een probleem ook voor een versnelde slijtage. Of er gaat iets kapot en je hele bak zit gelijk met gruis. | |
Turquaz52 | vrijdag 28 september 2012 @ 00:50 |
AAAAAAAAAAAAAAAAAARGHHHHHHHHHHH Als ie nou RWD met i6 was had ik hem wel goedgekeurd qua design als familie auto.. Maar 3 cilinder en FWD..?? | |
Matty___ | vrijdag 28 september 2012 @ 09:51 |
maar wat zal die goed verkopen. Ik denk dat je deze ook gewoon met een 4 cilinder gaat krijgen. als je kijkt naar Mercedes, daar is de A en B ook FWD. Ieder auto zijn doelgroep. | |
YoshiBignose | vrijdag 28 september 2012 @ 10:47 |
Nou die nieuwe A-klasse is toch echt mooier dan de nieuwe 1-serie. | |
Tarado | vrijdag 28 september 2012 @ 10:49 |
Is voor het eerst dat de A klasse er goed uitziet, sowieso doet Mercedes het aardig qua design | |
YoshiBignose | vrijdag 28 september 2012 @ 10:50 |
Inderdaad, eerst was het echt zo'n bejaardenautootje. Die achterlichten hebben wel wat weg van de 1-serie, alleen de voorkant ziet er niet uit als een mongooltje. | |
Tarado | vrijdag 28 september 2012 @ 11:19 |
Dat zei mijn garage ook al maar het is wel goed om te weten wat er precies aan de hand is en aan de hand daarvan beslissen wat de beste oplossing is. | |
Piet__Piraat | vrijdag 28 september 2012 @ 12:28 |
Helemaal waar. De oude 1 ben ik wel wat meer gaan waarderen, net als de X6, maar ik voorzie wel dat ik dat bij de nieuwe 1 niet ga doen. Net als de E60, dat heb ik ook nooit een echt mooie auto gevonden. | |
jitzzzze | vrijdag 28 september 2012 @ 12:33 |
Wat is dit voor gevloek in de kerk? | |
Craptacular | vrijdag 28 september 2012 @ 12:47 |
En toch blijft Merc de naam van oude lullen bak houden. Vraag me af of ze het zullen winnen van de 1 serie. | |
Tarado | vrijdag 28 september 2012 @ 14:54 |
In de tests ontlopen ze elkaar niet veel, Merc paar puntjes beter, maar het gaat er meer om dat BMW in design wel weer wat ouderwetse agressie mag stoppen, ze zien er allemaal te lief uit. | |
YoshiBignose | vrijdag 28 september 2012 @ 15:27 |
Lief? Zeg maar gerust lelijk. BMW blijft wel de best sturende auto van de drie als je alle reviews mag geloven. Gelukkig wel goed dat BMW dat altijd nog hoog in het vaandel heeft, maar ik hou m'n hart vast met de FWD auto's binnenkort maar ja Mini's rijden ook niet beroerd. | |
Tarado | vrijdag 28 september 2012 @ 15:39 |
Met aangedreven wielen is het altijd anders sturen, dus beter zal het niet worden, maar ik neem aan dat ze FWD alleen bij de kleine modellen zullen toepassen | |
Fer | vrijdag 28 september 2012 @ 20:25 |
Die led koplampen en rettina display zijn wel geil. Die gaan we zeker in toekomstige Bmw's zien. Maar vraag toch af of ze niet stiekem die 2 serie (sedan formaatje e30) aan het ontwikkelen zijn. Landen als Turkije en Roemenie zijn toch aan het opkomen, ik verwacht dat ze daar ook niet voor eeuwig in een Dacia Logan blijven rijden. | |
Gokhan03 | vrijdag 28 september 2012 @ 22:30 |
De voorste schokdempers van mn 323ti worden vervangen door mn neef. Kreeg een belletje dat beide kanten bij het chassis waar de schokdempers in zitten compleet is weggerrot. Na wat laswerk heeft mn neef het toch voor elkaar gekregen. Zag er echt niet uit hoe erg het gerot had. | |
Hyperdude | maandag 1 oktober 2012 @ 09:09 |
@Gokhan03: Hoe oud is je 323? Beetje roest had ik uiteindelijk wel aan de E36 (1992), maar niet echt rottigheid. E30 daarentegen Weekendje crossen die nwe 1 is keilelijk Alleen in je achteruitkijkspiegel geeft ie wel zo'n "Audi-effect"; is het een 335 of een 550, onee een 111i. [ Bericht 14% gewijzigd door Hyperdude op 02-10-2012 09:57:22 ] | |
Tarado | maandag 1 oktober 2012 @ 10:07 |
Net bij ECU specialist geweest, DSC regelapparaat is kapot, deze wordt vervangen, ook niet goedkoop maar het scheelt wel een hele slok met een bak revisie | |
YoshiBignose | maandag 1 oktober 2012 @ 11:53 |
Maar bij 7-serie rijders zou geld geen rol hoeven te spelen | |
Den_Haag | maandag 1 oktober 2012 @ 12:38 |
De BMW batty boy | |
Gokhan03 | maandag 1 oktober 2012 @ 13:16 |
Hij is uit 99. Weet niet of het ligt aan de vorige eigenaar maar dat ding rot echt aan alle kanten weg. Zo had ik al een verrot plekje op de motorkap maar de voorschermen zijn nu aan de beurt. Bij de wielkasten achter valt het reuze mee. Dat is nou shit aan de autos die ik heb gehad. Of de motor is verrot of plaatwerk/chassis is verrot. Mn blok tikt/ratelt niet en nog geeneen keer is de oliepeil gezakt. Hiervoor had ik een E39 waarvan het interieur er gelikt uit zag, geneen scheur of vervaging. Roest was minimaal en buitenkant zag er ook gelikt uit alleen het blok was dood. Om de 3 maanden moest er wel weer een litertje olie bij. omdat je de kleppen dan hoort tikken. | |
Andyy | maandag 1 oktober 2012 @ 13:27 |
Kijkt deze agressief genoeg met zijn booskijkers? | |
YoshiBignose | maandag 1 oktober 2012 @ 13:54 |
Deze kijkt agressiever: | |
Tarado | maandag 1 oktober 2012 @ 16:39 |
Bij mij wel hoor anders had ik wel een nieuwe, maar ik bedoelde er meer mee dat ik de bak had kunnen laten reviseren en was het probleem niet opgelost. Hij heeft het regelaparaat losgekoppeld en hij schakelt weer lekker, alleen doen ABS en nog wat dingen het niet (oa snelheidsmeter) voor die paar dagen kan dat wel. | |
Den_Haag | woensdag 3 oktober 2012 @ 12:40 |
Iemand ervaring met het laten chippen van de 320d ede? | |
Alicey | woensdag 3 oktober 2012 @ 17:15 |
Mijn auto is weer terug van de bodyshop na een hit&run. Het probleem met (vermoedelijk) de LMM is er nog en nu het kouder wordt, wordt het ook ernstiger. Het duurt langer eer de auto normaal rijdt en vanochtend sloeg de motor zelfs af na het starten. Wat is de eenvoudigste manier om te testen of de LMM het probleem is? Als ik de LMM afsluit dan brandt het CHECK ENGINE lichtje voortdurend, maar is er geen merkbaar verschil (ik heb dit nog niet met een koude motor geprobeerd). In de stekker zitten de pennetjes erg dicht op elkaar, zodat ik het niet veilig vind om eens lekker 12V er op te gaan zetten en te testen. Is er misschien (goedkope!) apparatuur om de BC uit te lezen zodat ik zeker kan vaststellen of het de LMM is? Een LMM is vrij prijzig, dus ik doe liever niet op de gok de LMM vervangen.. Oh, en de dealer of garage vind ik natuurlijk ook veel te duur, dat snappen jullie ook wel. | |
rival | woensdag 3 oktober 2012 @ 17:26 |
als je de stekker van een goed werkende LMM los trekt dan hoor je direct verschil...... als er geen merkbaar verschil is dan is ie niet goed. | |
rival | woensdag 3 oktober 2012 @ 17:27 |
Ken je niet iemand met eenzelfde motor als jijzelf? dan even omwisselen om te testen..... maar als je geen duidelijk verschil merkt bij het loskoppelen dan zeg ik dat hij defect is. (ff paar keer gas geven) | |
jitzzzze | woensdag 3 oktober 2012 @ 17:29 |
Alweer thuis? | |
Alicey | woensdag 3 oktober 2012 @ 17:30 |
Op welke manier zou ik dan een verschil moeten horen? Onregelmatiger lopen, of iets anders? | |
Alicey | woensdag 3 oktober 2012 @ 17:31 |
Nee, helaas.. Ik ken uberhaupt geen andere BMW-rijders hier. Tenzij de LMM uit een E38 uitwisselbaar is met een LMM in een E36? Als ik hem ontkoppel en gas ga geven, wat zou ik dan horen bij een goede LMM en wat zou ik horen bij een defecte LMM? | |
jitzzzze | woensdag 3 oktober 2012 @ 17:33 |
Dat kan je hier uitzoeken: http://bmwfans.info/ | |
Alicey | woensdag 3 oktober 2012 @ 17:40 |
Thanks. Allebei hot film en 4-polig, maar wel andere part numbers. Omwisselen of omwiren zal dan niet werken schat ik.. | |
jitzzzze | woensdag 3 oktober 2012 @ 17:46 |
Nee, als de onderdeelnummers anders zijn denk ik van niet. Je kan, als je via je eigen modelnummer naar het onderdeel toe navigeert op het onderdeelnummer klikken. Dan zie je in welke modellen het desbetreffende onderdeel nog meer gebruikt is. | |
Fer | woensdag 3 oktober 2012 @ 19:29 |
Zal die niet beter lopen als de LMM uit staat? | |
jitzzzze | donderdag 4 oktober 2012 @ 16:41 |
Een carter vervangen, zou je dat zelf kunnen doen als je de beschikking hebt over een volledig uitgeruste garage? | |
Den_Haag | donderdag 4 oktober 2012 @ 17:01 |
Ooit al eens zoiets gedaan? | |
jitzzzze | donderdag 4 oktober 2012 @ 17:02 |
Nee. Doe wel verder wel al het onderhoud aan mijn auto, en heb twee rechterhanden. | |
Den_Haag | donderdag 4 oktober 2012 @ 17:04 |
Werkplaatshandboek zoeken en aan de slag | |
jitzzzze | donderdag 4 oktober 2012 @ 17:15 |
Staat in dat je het motorblok iets moet optillen, daar sta ik natuurlijk niet om te springen. Zou dat ook zonder het liften van het motorblok kunnen? | |
rival | donderdag 4 oktober 2012 @ 17:24 |
ja onregelmatig en euhm, doodvallen bij het schakelen. dat soort dingen..... maar als je de motor start, onder de motorkap gaat hangen... paar keer gas geven.... dan lmm lostrekken... weer paar keer gas geven.... dan zou je gewoon duidelijk verschil moeten merken kwa hoe hij loopt. we hebben het nu trouwens over vervangen maar een LMM wilt ook nog weleens slecht werken simpelweg omdat ie vies is. dan haal je hem los, maak je zoveel mogelijk schoon en heb je kans dat ie weer goed is. | |
rival | donderdag 4 oktober 2012 @ 17:28 |
waarschijnlijk is dat nodig om de pan eronder vandaan te halen. het losmaken zal wel gewoon lukken. maar waarschijnlijk zit ie te dicht op je subframe om ertussenuit te halen... misschien dat dus het omhoog doen niet nodig is met wat wrikwerk.... en anders is het optillen van het blok niet heel veel werk toch. motorsteun los (bij de rubbers, niet bij het blok) en misschien baksteun los, maar waarschijnlijk heb je genoeg speling met alleen de motorsteunen los. | |
jitzzzze | donderdag 4 oktober 2012 @ 17:32 |
Zo'n vermoeden had ik al. Of zou je het subframe wat los kunnen maken? Of zeg ik nu iets heel doms? | |
Den_Haag | donderdag 4 oktober 2012 @ 17:32 |
iemand? | |
jitzzzze | donderdag 4 oktober 2012 @ 17:35 |
Sorry | |
rival | donderdag 4 oktober 2012 @ 17:43 |
je motor staat op het subframe (dus die zakt dan mee ) dus dan moet je alsnog het blok los maken, en ipv dat een stukkie omhoog ga je daarna nog het subframe los maken. | |
rival | donderdag 4 oktober 2012 @ 17:45 |
geen ervaring mee. weet wel dat chippen flink scheelt op een diesel. | |
Den_Haag | donderdag 4 oktober 2012 @ 17:45 |
Yep, en met een ede kan je van 163pk naar 214 | |
rival | donderdag 4 oktober 2012 @ 17:47 |
51 pk erbij is niet niks | |
Den_Haag | donderdag 4 oktober 2012 @ 17:48 |
I know | |
dester_martijn | donderdag 4 oktober 2012 @ 19:41 |
Ik neem aan in de lease? Ik denk dat je lease maatschappij dan even moet bellen, want zo'n ede-model is natuurlijk niet voor niets 20% bijtelling. Als dat mag dan is die hele effiecent dynamics editions een grote wassen neus. | |
Piet__Piraat | donderdag 4 oktober 2012 @ 21:53 |
Da's toch al langer bekend? Net als die Prius waar ik gisteren achter zat die gewoon bij elk leeg stuk weg plankgas reed . De leasemij zal er niet vaak mee akkoord gaan ivm extra slijtage enzo. Maar of jouw belastingvoordeel terecht is of niet, zal ze een biet zijn. | |
jitzzzze | donderdag 4 oktober 2012 @ 22:52 |
Aha, al met al een hoop werk dus. En daarna moet je het motorblok weer op de juiste plaats zien terug te plaatsen. | |
jitzzzze | vrijdag 5 oktober 2012 @ 08:39 |
Ga er toch maar niet aan beginnen. Echt een klap werk en weet niet precies wat ik moet doen en hoe | |
Tarado | vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:09 |
Verstandige beslissing | |
jitzzzze | vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:13 |
Het blijft toch je motorolie. Mocht de reparatie niet goed gaan/lekken, dan ben je echt de sigaar. Dan kan je of opnieuw beginnen of je motorblok loopt interne schade op. Dat lampje gaat veel te laat aan vind ik. Pas als het niveau al beneden het minimale niveau is. Op de snelweg ben je dan echt het bokje. | |
Tarado | vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:18 |
Als je niet echt weet waar je aan begint kan je er beter niet aan beginnen, de kans dat het fout afloopt is dan toch wel vrij groot plus dat het enorm veel tijd kost. | |
jitzzzze | vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:23 |
Ik heb wel een redelijk goed idee van hoe het zou moeten. Maar wat je zegt; het kost me een hele dag (misschien wel twee) + het risico dat ik het niet goed doe. En dan begint het gelazer; dan moet het dus nog een keer en je loopt het risico dat je je motorblok onherstelbaar beschadigd. Dan maar een dure reparatie laten uitvoeren. | |
Alicey | vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:33 |
Bij het schakelen (het is een automaat) nooit problemen. Als het koud is loopt hij enigszins onregelmatig en komt hij pas vooruit wanneer ik veel gas geef. Een tijdje later (nadat het check engine lampje heel even oplicht) is dat dan weer weg.. Dat klinkt als een goed startpunt. Bij geen verschil moet het haast wel de LMM zijn. Dat is iets wat sowieso te proberen is. Thanks. Zegt verbruik nog iets? Er zijn geen significante verschillen in brandstofgebruik de laatste tijd, maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat het probleem al vanaf het begin aanwezig was, maar dat het zich nu pas manifesteert op deze manier met het kouder worden. Bij gemengd (highway + city) zou het verbruik rond de 17 MPG moeten liggen (Op premium brandstof, volgens de Amerikaanse overheid), maar hij rijdt minder dan 15 MPG. Onze andere BMW (Een E36) zou 20 MPG moeten rijden (Ook weer op premium brandstof), maar rijdt in de praktijk rond de 21 MPG.. Ik weet niet of ik hier conclusies uit mag trekken.. | |
Den_Haag | zaterdag 6 oktober 2012 @ 09:08 |
Er is geen aanpassingswetgeving op de bijtelling. Alleen op bpm en dat is slapende wetgeving, wordt niks mee gedaan. | |
Matty___ | zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:00 |
zat er ook naar te kijken maar ben beetje bang dat ze bij de bmw dealer erachter komen en ik vervolgens mag dokken als er iets stuk gaat.. over de 20%. je mag natuurlijk achteraf gewoon 20" eronder leggen. Haal je ook niet de uitstoot die je met de 16" banden haalt maar dat zijn aanpassingen achteraf... | |
YoshiBignose | zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:29 |
Ja zo'n 114i kan je toch chiptunen van 100 pk naar 210 pk ofzo? En lage bijtelling houden | |
Piet__Piraat | zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:05 |
Hendig ja. Dan gaat ie ook zo'n 210 kilometer mee | |
YoshiBignose | zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:49 |
Hoezo, het is hetzelfde blok als de 116i en 118i. Die laatste heeft 170pk. | |
Fer | zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:24 |
In 2010 Peugeot released 1.6 THP engine (EP6CDTX[6]) with 200 hp at 5500 RPM, maximum torque 275 @ 1700 RPM. It featured direct injection, twin-scroll turbocharger and variable valve lift. Ja het kan, maar niet met een chippie | |
Piet__Piraat | zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:28 |
Blok zal in de basis hetzelfde zijn, maar er zullen vast wel wat andere onderdelen op gemonteerd zitten. Deels uit kostenbesparing (onderdelen die minder te verduren krijgen kunnen kwalitatief minder zijn), maar deels ook omdat wanneer het blok identiek is, iedereen een 114i koopt en laat chippen ipv een duurdere 116i of 118i te kopen. | |
kaasplankje | zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:29 |
bpm is een heffing op de aanschafprijs, en bijtelling is een % jaarlijks terugkerende belasting op leaseauto's, gebaseerd op de aanschafprijs enerzijds en een tarief met korting anderzijds voor milieuvriendelijke voertuigen. Of je daar nu achteraf een andere chip in laat zetten of een ander luchtfilter oid, maakt denk ik niet veel uit. Wel als er een ander motorblok in gaat met andere CC inhoud. Trouwens: Het enige wat echt bepalend is voor de uitstoot en brandstofverbruik, is jouw rijstijl. Je kan met een Toyota prius ook 1 op 6 rijden als je wilt. Automobilisten die hard rijden in een Toyota prius zouden rijontzegging moeten krijgen voor minstens een jaar voor hypocrisie. [ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 06-10-2012 20:59:40 ] | |
Fer | zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:34 |
Denk dat BMW Nederland liever een paar 114's verkoopt met een chippie aan de leasepaupers ipv dat ze een Golf TSi nemen. Vraag me wel af of je aansprakelijk bent als een nietsvermoedende monteur de 114i met 204pk tegen de pui van de garage rijdt. | |
dester_martijn | zaterdag 6 oktober 2012 @ 21:29 |
Dat zijn toch andere cc inhouden? 116i en 118i is gewoon een geknepen 120i. | |
Alicey | zondag 7 oktober 2012 @ 20:22 |
Schoonmaken van de LMM heeft niet geholpen. Met het gaspedaal krijg ik de code 1213 terug (Lambda sensor 2), wat betekent dat de lambda-sensor gedurende 10 seconden of langer een verkeerd (te rijk of te arm) brandstofmengsel heeft vastgesteld. Dit kan wijzen op een defecte LMM, maar ook op een scala aan andere dingen, zoals bougies, luchtslangen etc. Helaas is mijn auto uit 1995, waardoor hij nog net de in de VS sinds 1996 verplichte OBDII interface mist, zodat Autozone hem niet kan uitlezen. Ik heb dus maar een 20-pin-DLC-to-OBDII-female kabel besteld en hoop dat Autozone hem daarmee wel kan uitlezen. Wordt dus nog vervolgd.. | |
jitzzzze | zondag 7 oktober 2012 @ 20:26 |
Met zo'n koppelstukje moet het lukken. Heb zelf ook zo'n 21 pins, ronde connector. | |
Alicey | zondag 7 oktober 2012 @ 21:38 |
Mooi, dan moet het allemaal gaan lukken. | |
Den_Haag | maandag 8 oktober 2012 @ 09:15 |
Volgens de wet kan men een naheffing BPM doen indien blijkt dat de auto door de aanpassingen in een andere belastingschaal valt ivm alle milieuheffingen die binnen de BPM zit. Maar in praktijk doet men hier niks mee omdat het te lastig is. | |
Andyy | maandag 8 oktober 2012 @ 10:49 |
116i uit 2012 als leenauto Vond 'm net nogal traag reageren met heel and toe, bleek die in comfort te staan. Zo maar weer even proberen in sport | |
Andyy | maandag 8 oktober 2012 @ 12:46 |
De electrische stuurbekrachtiging is toch niet zo fantastisch, voel onderstuur nou niet echt door de stuur en het geeft sowieso weinig feedback. En hij klinkt nogal benauwd | |
Matty___ | maandag 8 oktober 2012 @ 13:36 |
zit er niet zo een stuurbekrachtiging op die snelheidsafhankelijk is? vond dat toen een drama bij de 114 die ik als leenauto had. | |
Andyy | maandag 8 oktober 2012 @ 14:36 |
Dat is een optie volgens mij, zit er dus niet op. Hij ligt wel behoorlijk strak op de weg moet ik concluderen na een paar rondjes te hebben gereden, alleen de besturing is minder | |
jitzzzze | maandag 8 oktober 2012 @ 16:23 |
Word net gebeld door de garage; de twee motorsteunen zijn finaal door de midden gescheurd. Dat verklaard direct waarom je bij een simpele 'fender bender' je carter stuk rijdt. | |
Tarado | maandag 8 oktober 2012 @ 16:25 |
Dat is niet leuk | |
jitzzzze | maandag 8 oktober 2012 @ 16:26 |
Dat kan je wel zeggen ja | |
Tarado | maandag 8 oktober 2012 @ 16:28 |
Wat gaat je dat kosten of weet je dat nog niet? | |
jitzzzze | maandag 8 oktober 2012 @ 16:29 |
heel veel eurotjes, vooral om dat het vervangen van een carter echt een poepwerk is. Je moet het hele motorblok ervoor een stukje liften. | |
boegschroef | dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:56 |
Met het juiste gereedschap is het motorblok liften ook maar 15 / 30 minuten werk. De rest is dan een makkie. Je moet alleen een takel hebben. | |
jitzzzze | dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:04 |
En dan oude carter eraf, boel schoonmaken, nieuwe pakking, nieuwe carter erop. Motorblok laten zakken, alles weer op de juiste manier vastzetten. Ik vind het wel best. | |
rival | dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:05 |
voor de garage is het blok liften echt appeltje eitje. als ie omhoog is tegelijk de steunen en carter vervangen. zou niet heel duur mogen zijn imho. | |
jitzzzze | dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:16 |
Samen met alles wat er nog meer moest gebeuren zou het wel eens duur kunnen uitpakken. Maar alles afhankelijk van hoe lang hij er daadwerkelijk mee bezig is. Betaal gewoon uren + materiaal. Ik weet nu alleen de maximale prijs, zodat ik niet voor verrassingen kom te staan. | |
jitzzzze | donderdag 11 oktober 2012 @ 08:35 |
Multiriem vervangen, is dat niet moeilijker dan oude eraf en de nieuwe eromheen leggen? Geen gedoe met timing enzo he? | |
Piet__Piraat | donderdag 11 oktober 2012 @ 08:52 |
Volgens mij niet. Alleen van tevoren wel even een fotootje maken zodat je precies weet hoe ie moet liggen. | |
Andyy | donderdag 11 oktober 2012 @ 09:15 |
Wat is deze, 4 krassen in anderhalve week. Diepe lange sleutelkrassen. | |
Goddelijker | donderdag 11 oktober 2012 @ 10:39 |
Of even een uitdraai maken uit bijv. AutoData. | |
jitzzzze | donderdag 11 oktober 2012 @ 11:01 |
Of het plaatje van de TIS erbij houden | |
Goddelijker | donderdag 11 oktober 2012 @ 11:13 |
Ja, precies. Vorige week wel die fles olie binnen gekregen, netjes in een doos van BMW! | |
jitzzzze | maandag 15 oktober 2012 @ 19:27 |
Net in de automaterialenwinkel, zegt die knakker achter de toonbank: "Een looprol, zit dat bij je wiellager?" Zucht, wie is hier nou de automaterialenwinkel? Gij of ik? | |
mitchelll0181 | maandag 15 oktober 2012 @ 19:35 |
He waar kan ik vinden wat voor olie er in mijn bak gaat, en is dit te doen zonder brug ? Hoe te vullen ? | |
Hyperdude | maandag 15 oktober 2012 @ 19:43 |
Hoeveel heeft je auto gelopen? In principe hoef je deze olie nl. niet te vervangen. Als het ding verder goed werkt zou ik het lekker zo laten. Handbak van een e46 318? SAE 80 (MIL-L-2105 of API-GL-4 norm) Als er een gele of groene sticker bij het vulgat zit, moet er BMW-Spezial Öl in. oranje sticker =ATF Eerst kijken of de vulschroef los wil. Daarna de onderste los en de boel opvangen.Vullen gaat, voor een amateur, wel aardig met bv. zo'n lab spuitfles. Of fabriek zelf wat van een knijpfles en een stuk slang. Bak is vol als het er bij de vulopening uit begint te lopen. NB. Die bakolie is echt goor/stinkt. Kan vast wel zonder brug; maar daar heb ik geen ervaring mee. Auto moet wel ongeveer waterpas staan. [ Bericht 34% gewijzigd door Hyperdude op 15-10-2012 19:53:59 ] | |
Piet__Piraat | maandag 15 oktober 2012 @ 20:09 |
Ik moet m'n remvloeistof gaan vervangen, maar ook geen idee hoe dat moet... morgen ook maar even kijken hoe 't met de achterremmen gesteld is. Met een beetje pech moeten die ook meteen gedaan worden. Scheelt wel dat een setje aardige schijven plus blokken nu voor 100 euro te koop zijn en ik de remvloeistof al heb staan | |
jitzzzze | maandag 15 oktober 2012 @ 20:29 |
Instructieboekje? Belletje naar een dealer? Je bak heeft, net als je carter, aan de onderkant een plug om hem leeg te laten lopen. Aan de zijkant zit een andere plug om hem te vullen. Maar je kan niet gieten, je moet het erin pompen. En zonder brug is dat best wel een uitdaging. Het kan vast wel, maar ik zou het niet doen. Helemaal niet omdat je versnellingsbak achter de plastic bodemplaat zit (als je die tenminste nog hebt). | |
Piet__Piraat | maandag 15 oktober 2012 @ 20:38 |
Ik sluit me aan bij Jitzzze. Ben er inmiddels wel achter dat je met assteuntjes best wat kleine kneutdingen kan, maar het serieuze werk moet je er niet mee willen doen. Daarvoor moet je echt een put hebben of van die extra hoge oprijblokken. En zelfs dan is het matig. | |
jitzzzze | maandag 15 oktober 2012 @ 20:46 |
Klopt, ik heb de versnellingsbak van vrij dichtbij kunnen bestuderen toen mijn ophangrubbers van het uitlaat gescheurd waren. Er zitten er twee onder de versnellingsbak. Ben vergeten te melden dat je versnellingsbak natuurlijk in een uitsparing in je bodemplaat zit. Dus je komt er echt lastig bij als je auto niet op een smeerput of brug staat. Maar zoals ook gezegd, als ie niet lekt of knarst/kraakt zou ik er lekker niets aan doen. Een belletje naar een dealer kan je hierover uitsluitsel geven. En post het antwoord dan hier | |
Alicey | maandag 15 oktober 2012 @ 21:50 |
Verloopkabel geeft niet het gewenste resultaat. Uitleesapparaatje geeft een "link error" aan, dus kennelijk werkt die methode niet zomaar op een '95 E38. Het ziet er dus naar uit dat ik andere methoden zal moeten gebruiken om vast te stellen wat er aan de hand is, of maar dingen moet proberen. | |
Den_Haag | maandag 15 oktober 2012 @ 21:55 |
Remvloeistof vervangen zou ik niet doen als je niet weet wat je doet. Het is niet extreem moeilijk maar als je het fout doet heb je probleem | |
jitzzzze | maandag 15 oktober 2012 @ 22:13 |
tijd om de dealer het te laten doen. | |
boom4 | maandag 15 oktober 2012 @ 22:16 |
Leuk dat dit bestaat! Ik heb zelf een BMW 3-Serie uit 1996, mag deze in de op? Gr | |
Piet__Piraat | maandag 15 oktober 2012 @ 22:18 |
Volgens mij adviseren die eigenlijk ook altijd om de boel de boel te laten zo lang het nog goed functioneert. Ik ben niet helemaal onhandig, maar een topmonteur ben ik ook niet. Daarom pak ik TIS erbij en doe ik 't bij een vriend thuis die er wél ervaring mee heeft . | |
jitzzzze | maandag 15 oktober 2012 @ 22:54 |
Volgens mij ook, maar just to be sure | |
Alicey | dinsdag 16 oktober 2012 @ 02:04 |
Probleem daarmee is weer dat ik dan waarschijnlijk 3 keer zoveel kwijt ben dan wat het kost om het probleem op te lossen. Dealers zijn oplichters en in deze regio lijkt dat nog 2 keer zo erg als in Nederland te zijn ook.. Ik denk dat ik maar eens de 10+ mogelijkheden moet gaan elimineren. | |
boegschroef | dinsdag 16 oktober 2012 @ 07:42 |
Als je versnellingsbak olie gaat vervangen heb ik nog 1 tip. Maak eerst de vul bout los. Deze kan namelijk enorm vast zitten. En met een beetje pech draai je de kop dol. Als je dan de olie er al uit hebt is dat mooi kl*te! Beter oude olie dan geen olie | |
jitzzzze | dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:48 |
Het is sowieso aan te raden om deze eerst los te draaien. Om dezelfde reden dat je eerst de vuldop van je motorblok verwijderd als je de olie gaat vervangen. Oke, het hoeft niet. Maar je olie stroomt er wat sneller uit. | |
spectrumanalyser | dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:20 |
heb 4 bougies besteld via bmw. ik zie nu dat er twee NGK en twee van Bosch zijn geleverd. wat suf dat het twee verschillende merken zijn, terwijl het artikelnummer gelijk is. namelijk 12120037607 zit wel in originele bmw verpakking. | |
daNpy | dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:54 |
Terug brengen. | |
mitchelll0181 | dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:13 |
Het punt is een beetje dat hij moeilijker gaat schakelen... Ik duw hem nooit in zijn versnelling hij moet erin vallen, maar tegenwoordig gaat dit wat lastiger. Ook al hij goed warm is ja.. en er staat nu 3 ton op dus het mag wel is | |
rival | dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:22 |
dan mag het weleens ja | |
jitzzzze | dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:18 |
Denk je een SKF looprol gekocht te hebben, zit er een FAG in het doosje Kan ik weer terug. Vond het al zo vreemd dat die looprol zo stroef draaide. | |
jitzzzze | woensdag 17 oktober 2012 @ 08:52 |
Wat is deze http://link.marktplaats.nl/605129949 | |
mitchelll0181 | woensdag 17 oktober 2012 @ 09:45 |
Ik vindt et wel leuk | |
Andyy | woensdag 17 oktober 2012 @ 10:19 |
wtf | |
ZwartmetSuiker | woensdag 17 oktober 2012 @ 10:24 |
Laatst gezien voor Porsche. Het is verbazingwekkend gedetailleerd maar wel potserig ja. | |
jitzzzze | woensdag 17 oktober 2012 @ 10:36 |
Zelfs een M logotje op je grille terwijl je geen M uitvoering hebt is mooier dan zo'n projectieding. Alhoewel zo'n M logotje ook wel aardig protserig staat | |
daNpy | woensdag 17 oktober 2012 @ 10:37 |
Goede Nederlands! | |
ZwartmetSuiker | woensdag 17 oktober 2012 @ 10:38 |
Dus eerst je deurpaneel demonteren en weer monteren en dan pas dat ding installeren? Dat is gek. | |
Piet__Piraat | woensdag 17 oktober 2012 @ 19:06 |
Wel jammer dat ze dan ook een Mini als modelauto pakken. | |
jitzzzze | woensdag 17 oktober 2012 @ 19:12 |
Desondanks blijft het tokkiestyle | |
Piet__Piraat | woensdag 17 oktober 2012 @ 19:22 |
Dat absoluut. Echt kansloos. | |
jitzzzze | woensdag 17 oktober 2012 @ 19:32 |
Zo'n ding erbij en je bent klaar http://link.marktplaats.nl/595269163 Alhoewel ik zo'n logotje nog wel zou kunnen waarderen | |
mitchelll0181 | woensdag 17 oktober 2012 @ 19:38 |
He weet iemnd waar k mn e46 kan laten uitlijnen, kwikfit enz kunnen dit echf niet.. Achter moet ook gedaan worden.. | |
jitzzzze | woensdag 17 oktober 2012 @ 19:43 |
Bij een echte garage denk Ken je in je omgeving geen petrolheads? | |
mitchelll0181 | woensdag 17 oktober 2012 @ 19:59 |
Ben er bij 2 geweest, toen ik over de achterkan uitlijnen begon keken ze erg moeilijk Specialist nodig dus | |
jitzzzze | woensdag 17 oktober 2012 @ 20:28 |
Schadehersteller misschien? | |
Piet__Piraat | woensdag 17 oktober 2012 @ 21:03 |
Waar woon je ergens? Randstad geloof ik hè? Hier in de buurt weet ik wel iets. Zelf een tijd terug ook een vierwieluitlijning laten doen. | |
mitchelll0181 | woensdag 17 oktober 2012 @ 21:22 |
Net onder rdam, spijkenisse | |
Den_Haag | woensdag 17 oktober 2012 @ 22:32 |
Profile in Den Haag moet dat wel kunnen. Jongens daar racen zelf met BMW's. | |
rival | donderdag 18 oktober 2012 @ 08:32 |
Als je weleens in Amsterdam bent kan je dat ook bij ons laten doen! | |
mitchelll0181 | donderdag 18 oktober 2012 @ 10:28 |
Als k in adam ben ist altijd na 22:00 hahaha | |
rival | donderdag 18 oktober 2012 @ 11:40 |
dan zou je op een vrijdag net mazzel kunnen hebben | |
jitzzzze | donderdag 18 oktober 2012 @ 17:37 |
Zo, net even twee uurtjes bezig geweest hier voor de deur. Met als resultaat: - Nieuwe looprol. Eindelijk van dat gek makende gepiep af. - Nieuw logotje voor op de motorkap. OEM voor een tientje Dat is best een goede upgrade al zeg ik het zelf - Een derde remlicht. Helaas geen OEM (dat is echt onvindbaar, heb er ook nog nooit eentje gezien), maar gezien de voordelen toch maar eentje gemonteerd. Verder ontvangen: - OEM typeaanduiding, het kostte wat moeite om het te vinden maar het is gelukt Nu nog kijken hoe ik die lijmresten eraf ga krijgen en waarmee ik het op mijn wagen ga plakken. - Een dopje voor in de gordel die de gesp halverwege de B-stijl laat hangen. It's all in the details Wat ik nog zoek: - Een logo voor op de achterklep, nog moeilijker te vinden dan een OEM typeaanduiding. Kan wel een nieuwe kopen, maar vind 3 tientjes toch wel erg enthousiast. | |
Piet__Piraat | donderdag 18 oktober 2012 @ 18:11 |
Allemaal van die upgrades die vooral jij gaat zien Heb zojuist nieuwe remblokken en -schijven besteld. Ik moet een nier gaan verkopen binnenkort | |
jitzzzze | donderdag 18 oktober 2012 @ 18:12 |
Huh, waarom zou je een helft van je grille gaan verkopen? | |
Piet__Piraat | donderdag 18 oktober 2012 @ 18:14 |
jitzzzze | donderdag 18 oktober 2012 @ 18:14 |
Zie PI Maar een tip van flip, kijk eens op w i n parts . nl. Schijven zijn niet heel duur daarzo. | |
Piet__Piraat | donderdag 18 oktober 2012 @ 18:25 |
Ik heb ze al besteld . Bij mister-auto waren de originele Bosch-onderdelen in de aanbieding. Heb nu schijven + blokken van Bosch voor samen 85 euro. Prima te doen. Meteen even wat filterwerk erbij besteld, heb ik daar ook weer een voorraadje van! | |
jitzzzze | donderdag 18 oktober 2012 @ 18:25 |
Goede deal inderdaad | |
Driftkikkerrrrr | donderdag 18 oktober 2012 @ 22:07 |
Hoihoi, even een vraagje! Vanmiddag met de e30 naar zo'n onafhankelijk keuringsstation geweest, en die hebben e.e.a. geconstateerd, waaronder het feit dat beide koplampen niet op gelijke hoogte schijnen. Dit is wel verplicht om door de apk te komen. Nu zitten er bij beide lampen twee draaiknopjes waarmee je de lampen horizontaal of verticaal moet kunnen stellen, maar geen van deze knopjes werkt nog. Nu zei die apk meneer dat het het handigst was om op de sloop te kijken of ik dit goedkoop kon krijgen, maar wat eigenlijk? Moet ik opzoek naar een losse lamp, een unit of iets anders? En wat zou zoiets moeten kosten? Alvast bedankt! | |
Andyy | donderdag 18 oktober 2012 @ 22:12 |
Zijn naafkappen universeel? | |
Driftkikkerrrrr | donderdag 18 oktober 2012 @ 22:25 |
Ook met Google kom ik er niet achter wat naafkappen zijn? | |
daNpy | donderdag 18 oktober 2012 @ 22:49 |
Meestal niet. | |
Fer | donderdag 18 oktober 2012 @ 23:44 |
Smiley of reflector lampen? In princiepe zijn ze nog te bestellen, maar de juiste pn's is fucked up. ff kijken.. | |
Turquaz52 | vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:48 |
eBay? | |
jitzzzze | zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:54 |
Ik ga nu vast weer iets heel doms vragen, maar goed, daar gaan we Ik heb, zoals gezegd, een typeaanduiding gekregen. Die wil ik er morgen op gaan plakken, de exacte plek staat in de TIS aangegeven. Nou heb ik dus het idee opgevat om de resten dubbelzijdig tape te laten zitten onder het motto van: vast is vast. En ik heb hier een bus Bison siliconenkit bouw liggen, kit wat alles op alles plakt. http://www.bison.nl/nl-nl(...)1-siliconenkit-bouw/ Ben ik zo op de goede weg, of hebben jullie andere ideeën? | |
Impry | zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:03 |
M'n auto heeft vorige week de hele week in Charleroi op de parking gestaan en daar is een flinke lading saharazand neergedaald, auto zag er echt niet meer uit. Dus net maar even een wasbox opgezocht en een dikke telefoonfoto ervan gemaakt: | |
maart78 | zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:55 |
ziet er weer netjes uit, mooie velgen ook! | |
dester_martijn | zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:56 |
Charleroi ik kom er voor mijn werk soms en als je in een stad niet wilt komen is het daar wel! Ach beter wat zand dan dat een stel Roemenen een gat in je sleutelgat boort, wat mij dus vorige week is overkomen in Luxemburg. | |
Impry | zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:09 |
Ja, ze hebben er gelukkig een vliegveld, vandaar dat hij op de beveiligde parkeerplek van het v.d. Valk hotel stond, maar verder wil je er idd niet dood gevonden worden. Trieste bedoeling. Dat is ook mooi balen van dat slot, ze zijn er ook niets mee opgeschoten dan? Thanks! | |
dester_martijn | zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:15 |
Ik moest op het tankstation alleen even naar de wc, terwijl de meeste mensen er uitgebreid peuken inslaan. Ik denk dat ze het hadden voorzien op geld en waardevolle spullen, maar voor het dezelfde geldt is je auto weg. Ik merkte het pas later, maar herinnerde dat Roemeens-uitziende mannen met me mee naar binnen gingen. Toen ik naar mijn auto ging stonden er naast mijn auto 4 auto's stationair te lopen. Ze waren zogenaamd aan het slapen, maar zeker twee zag ik stiekem kijken. | |
Impry | zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:28 |
Is dus gewoon lopende band-werk voor die mannen. Gelukkig hebben ze geen buit kunnen maken! | |
dester_martijn | zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:33 |
Het waren inderdaad geen koekenbakkers, daarom twijfel ik er ook niet aan dat mijn auto misschien wel weg had kunnen zijn. Ik had niet eens vakantie, dus waardevolle spullen lagen er ook niet in. Ach een gewaarschuwd mens telt voor één! | |
Mr_Moon | maandag 29 oktober 2012 @ 20:37 |
Iemand een idee wat een M30B35 onderblok weegt? Een kilootje of 50? kan alleen het gewicht vinden van een compleet blok, maar dat moet ik dus niet hebben... | |
kaasplankje | maandag 29 oktober 2012 @ 20:42 |
Slim, er loopt er een met je mee en geeft de anderen een seintje mocht je ineens terugkeren. Intussen slaan zij de slag. | |
Alicey | maandag 29 oktober 2012 @ 20:58 |
De zojuist aangeschafte Peake tool werkt wel en die wist me te vertellen dat er 2 foutcodes opgeslagen waren, C9 en CB (Lambda control #1 en Lambda control #2). De voorlopige conclusie die ik daaruit kon trekken was dat er met de lambda sensors zelf waarschijnlijk niets mis was en dat het probleem zit in het brandstof/lucht mengsel en het beide cylindergroepen betreft. Stationair laten draaien en brake cleaner spuiten heeft een slang geidentificeerd die lek is en bij nadere inspectie zelfs zo ongeveer vergaan bleek. Het slangetje is de vacuum slang naar de brandstofdrukregelaar, dus het zou goed kunnen zijn dat dat het enige probleem is. Nieuw slangetje besteld en hopelijk ontvang ik die morgen. | |
LethalNinja | maandag 29 oktober 2012 @ 21:01 |
Lekker bakkie, mooie achtergrondfoto nu voor je desktop | |
Andyy | maandag 29 oktober 2012 @ 23:56 |
Ik heb sinds donderdag ook tijdelijk een 1 serie, die dingen zijn leuk Verschrikkelijk lelijk van buiten, goedkoop plastic van binnen maar bochten nemen ze heel graag, met regen is alles een factor 10 leuker Op het randje van overstuur rijden en dan met gas het corrigeren Had laatst ook een dagje de nieuwe 1 serie gehad, dat ding is dan weer net iets "veiliger" afgesteld en laat z'n kont minder snel een stapje zetten, maar gaat weer iets harder uit bochten heb ik het gevoel | |
jitzzzze | dinsdag 30 oktober 2012 @ 07:58 |
Zo, vandaag 10 jaar op FOK!. Een heus jubileum Daarnaast de auto gepolijst van het weekend. Gewoon met een flesje en een doekje, maar wat een resultaat 80% van de swirls zijn weg, en dat zonder bijzonder hard te werken En hij is drie tinten donkerder geworden | |
Tarado | dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:33 |
Gefeliciteerd! | |
rival | dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:34 |
zeker! | |
Impry | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:09 |
Heb hem met m'n telefoon gemaakt, dus resolutie is niet denderend. Maar op FB als coverfoto is ook een idee, had ik nog niet aan gedacht. Er is inderdaad makkelijk mee te spelen, hier in de buurt heb je flink wat glad asfalt en dan kun je hem op het gas erg makkelijk om krijgen. Mis alleen nog wel een sper, want als het buitenste wiel nog genoeg grip heeft gaat het binnenste wiel als een dolle spinnen maar komt de kont geen centimeter om. En verder natuurlijk goed opletten voor stoeprandjes, want hij gaat soms ook makkelijk rond met dat vermogen. | |
dester_martijn | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:14 |
Tja voor hetzelfde geldt zijn die figuren die met mij naar binnen gaan vrachtwagenchaffeurs. | |
LethalNinja | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:49 |
Dit sowieso , BMW is een merk auto dat je koopt omdat je er trots op bent. Omdat je juist meer wilt dan een auto. Mag je dus imo best een beetje showen! [ Bericht 2% gewijzigd door LethalNinja op 30-10-2012 11:54:48 ] | |
Piet__Piraat | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:53 |
Nice! Wel veel werk hè, dat polijsten? | |
Goddelijker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:55 |
Waarmee heb je 'm gepoetst? | |
Piet__Piraat | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:56 |
Een flinke klodder spuug en een keukenrolletje | |
jitzzzze | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:00 |
Een goede 1,5 tot 2 uur. Voor de hele auto, wel een touring. Maar ik kan het iedereen aanraden. Sonax polish & wax nr2, een microvezel doekje om echt te polijsten en een oud katoenen shirt om de restjes uit te poetsen. Is een twee in 1 product, voor het opknappen en beschermen van de lak. Je bent erna ook klaar, apart waxen is niet nodig. | |
Goddelijker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:03 |
Ik denk eerder dat het een filter is, dan dat daadwerkelijk de swirls weg zijn. Maar regelmatig bijhouden en dan blijft 'ie er netjes uitzien! | |
jitzzzze | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:04 |
Vraag er dan ook niet naar als je het toch beter weet | |
Goddelijker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:04 |
Ik vroeg er juist om omdat ik benieuwd was hoe je zo'n verbetering met de hand kon krijgen. | |
rival | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:06 |
bedoel je niet poetsen? polijsten is toch machinaal? of haal ik nu dingen door elkaar? Als ik hem bij mij laat polijsten dan gaan ze met een machine er overheen namelijk.... | |
jitzzzze | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:06 |
Nou, zoals ik schreef dus. Kan mij het schelen of ze echt weg zijn; zo ziet het er wel uit | |
jitzzzze | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:32 |
Maar tijd voor iets serieus': hoe kan je bij het ruitenwissermechanisme komen van een e36? | |
jitzzzze | dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:37 |
Volgens mij kan het allebei | |
rival | dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:47 |
okok... ben zelf niet zo thuis in het gebeuren. maar wil mijne deze lente ook ff goed laten doen. | |
rival | dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:50 |
ik gok net als bij de E30 onder de roostertjes onder je voorruit. en als ik op onderstaand plaatje kijk dan denk ik onder dat rooster wat in het midden onder je vooruit zit... http://realoem.com/bmw/sh(...)=61_0093&hg=61&fg=45 | |
jitzzzze | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:00 |
Hij zit daar ergens, maar hoe kom je erbij? Onder de voorruit zit een plastic kap en daaronder zit een stuk metalen frame. En daar onder moet het ergens zitten. Het mechanisme zit los aan de passagierszijde en moet dus opnieuw vast. Verder werkt het prima, maar ja, ik kan er niet tegen dat het los zit. | |
rival | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:33 |
Ik ben vanavond bij een E36 dan zal ik ff voor je kijken. | |
jitzzzze | dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:23 |
Duizend maal dank; sta mij toe een absurd bedrag over te maken naar je rekening Als je zou willen kijken hoe je bij het mechanisme komt en hoe dat bevestigd hoort te zitten dan ben ik intens gelukkig | |
Mr_Moon | dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:11 |
M30B35 onderblok naar boven gesjouwd... (vandaar de vraag hoe zwaar zo'n ding is, lomp zwaar dus...) | |
Piet__Piraat | dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:30 |
Volgende keer dus je auto boven parkeren en dan pas uitbouwen! | |
rival | woensdag 31 oktober 2012 @ 08:50 |
ik heb het zelf niet gezien maar via de sms werd mij verteld: In het midden onder de vooruit zit die plastic kap, die moet eraf. daaronder zit die metalen "bak" die kan je ook demonteren. dan kan je erbij. | |
jitzzzze | woensdag 31 oktober 2012 @ 08:58 |
Aha, het mechanisme zit juist aan de bovenkant gemonteerd van die bak. Weet je stiekem ook hoe die bak gemonteerd is? | |
rival | woensdag 31 oktober 2012 @ 09:34 |
hoewel ik heb (nog) niet gezien heb gok ik dat die met bouten of schroeven tegen je schutbord aan zit. dus tegen de achterwand als het ware. | |
jitzzzze | woensdag 31 oktober 2012 @ 09:36 |
Hmm, dan moet ik toch eens goed kijken. Heb die parafan (plastic kap) er wel eens eerder af gehaald en toen zag ik dus die bak zitten en kwam ik niets verder. Zal vanavond eens goed gaan kijken. | |
rival | woensdag 31 oktober 2012 @ 09:38 |
ja sorry heb gisteren geen E36 gezien.... | |
jitzzzze | woensdag 31 oktober 2012 @ 09:40 |
Maakt niet uit Bedankt voor je tijd zover | |
rival | woensdag 31 oktober 2012 @ 09:51 |
Window Motor Repair W/pics http://forums.bimmerforum(...)p?s=&threadid=190119 ik zie geen foto's. daarvoor moet je aanmelden en inloggen. maar ik gok dat je dit wel kan gebruiken. | |
jitzzzze | woensdag 31 oktober 2012 @ 09:57 |
Maar eens aangemeld, er staan een boel DYI's. Thanks Dat wordt weer feest, want een e36 touring hebben ze niet in de USA. | |
mitchelll0181 | woensdag 31 oktober 2012 @ 10:37 |
Waarom staan er op speurders einzers voor 5000 ofzo | |
jitzzzze | woensdag 31 oktober 2012 @ 11:12 |
Gestolen? Kapot? Duizend honderd km gelopen? Slechte lak? Kapot interieur? Rare tik in het motorblok? Lekke koppakking? Schade? | |
jitzzzze | woensdag 31 oktober 2012 @ 11:17 |
Dit gaat over een raammotor, die in je deur zit | |
rival | woensdag 31 oktober 2012 @ 11:22 |
| |
jitzzzze | woensdag 31 oktober 2012 @ 11:26 |
En nu is die site stuk; dus ik kan ook niet zoeken | |
Turquaz52 | woensdag 31 oktober 2012 @ 11:31 |
omdat ze niks waard zijn.. waarom zijn e92's zo duur.. | |
dester_martijn | woensdag 31 oktober 2012 @ 12:27 |
Reageer maar eens, 99% kans dat je een engels standaard geschreven mail krijgt. | |
Impry | woensdag 31 oktober 2012 @ 15:34 |
Type wat ik heb (130i) is juist erg waardevast, vraagprijzen van nu ivm paar jaar terug schelen echt maar 2/3000,-. | |
Piet__Piraat | woensdag 31 oktober 2012 @ 19:04 |
Die Einzers daar klopt geen drol van bij die goedkope advertenties, moet wel een scam zijn. Die heb je op MP niet omdat je daar voor de advertenties moet betalen. Een normale leg je zeker 8k voor neer en dan heb je een 116d of 118d met twee ton op de klok en weinig opties. | |
Fer | woensdag 31 oktober 2012 @ 20:18 |
Gelast uit 3 totalled wrakken. Weer 1 maken, en maar niet goed uitgelijnd krijgen. | |
jitzzzze | woensdag 31 oktober 2012 @ 20:23 |
Nou ik weet het En zo ingewikkeld is het niet, wel kapot. Dat dan weer wel | |
rival | donderdag 1 november 2012 @ 09:17 |
was het simpelweg die "bak" eraf schroeven? | |
jitzzzze | donderdag 1 november 2012 @ 09:26 |
De luchtinlaat van je verwarmingsunit ja Die in het midden net onder de voorruit zit, waar het roostertje op zit. Maar een paar boutjes die hem aan het schutbord vasthouden. Dan kan de moeren losdraaien die op die pinnen (waar je ruitenwisserarmen op zitten) zitten. En dan de beugel onder de parafan die de motor en het mechanisme op zijn plaats houdt. En dan kan het hele spul er onderuit gehaald worden. Ben er achter gekomen dat in 1 van die pinnen het lagersysteem compleet versleten is. Gewoon op, stuk en kapot. Geen redden meer aan | |
rival | donderdag 1 november 2012 @ 09:50 |
lekker bezig geweest dus al gekeken wat dat moet kosten? neem aan dat je het zelf gaat vervangen als je al zover bent? | |
jitzzzze | donderdag 1 november 2012 @ 09:56 |
Ik heb vooral gekeken wat er stuk is; ik koop niet zomaar onderdelen. Ik wil eerst weten wat er stuk is en hoe dat gerepareerd moet worden. Tweedehands mechanisme (zonder motor) kost rond de 40 euro, een nieuwe gaat voor om en nabij de 80 over de toonbank. Ik ga denk ik voor een tweedehandsonderdeel ga, waarbij ik het motortje overzet, of ik koop eentje met motor voor om en nabij de 50 euro. Ik moet er nog even over nadenken wat verstandig is. En het monteren ga ik zelf doen ja. Moet wel lukken in een avondje denk ik, en anders worden het er twee | |
Mr_Moon | donderdag 1 november 2012 @ 13:29 |
jitzzzze | donderdag 1 november 2012 @ 13:34 |
Leuke salontafel. Glasplaat erover en klaar ben je. | |
rival | donderdag 1 november 2012 @ 13:52 |
zo vind ik hem persoonlijk het mooist staan wel een paar hele toffe tussen eigenlijk... http://www.google.nl/sear(...)CSULDdD8W5hAfcgoHgAQ | |
jitzzzze | donderdag 1 november 2012 @ 13:57 |
Die is wel erg nice Maar ik vrees dat ik er niet mee thuis hoef te komen | |
Mr_Moon | donderdag 1 november 2012 @ 14:05 |
en dat is exact de bedoeling | |
Hyperdude | donderdag 1 november 2012 @ 16:19 |
Morgan Freeman: BMW Drivers by The Rod Ryan Show | |
jitzzzze | vrijdag 2 november 2012 @ 08:22 |
Zag gisteravond een advertentie op MP, en die verkoper beweerde dat je voor het inbouwen van CC in een e36 tds model alleen de bedieningshendel aan de stuurkolom hoeft te maken. Hij beweert dat een tds een electronisch gaspedaal heeft, wat de ECU aanstuurt. De ECU zou ook overweg kunnen met een CC handel en daarom zou je geen aparte regelunit en gasklephuis nodig hebben. Zou dat echt zo zijn? Het klinkt een beetje te mooi om waar te zijn. [ Bericht 18% gewijzigd door jitzzzze op 02-11-2012 10:45:17 ] | |
Turquaz52 | vrijdag 2 november 2012 @ 12:34 |
Bij BMW weet ik het niet, maar wat je verteld kon al sinds 1992 in alle VW en Audi TDI's.. | |
jitzzzze | vrijdag 2 november 2012 @ 13:32 |
Hoe kom ik er dan achter of mijn wagen een elektronisch gaspedaal heeft? | |
Craptacular | vrijdag 2 november 2012 @ 14:07 |
1 Serie playerbak is besteld. Hoe bevalt PDC? Nuttige toevoeging tov sensors? | |
Alicey | vrijdag 2 november 2012 @ 21:48 |
Vacuumslangetje vervangen en CEL gecleared. Voor mijn gevoel loopt de motor stationair nu veel rustiger, maar pas morgenochtend, na een stukje rijden na een koude start, weten we zeker of dit het enige probleem was. | |
jitzzzze | zaterdag 3 november 2012 @ 09:06 |
En? | |
YoshiBignose | zaterdag 3 november 2012 @ 10:43 |
Volgens mij heeft de E30 geen elektronisch gaspedaal, maar de E36 wel. Desalniettemin kan je heel gemakkelijk cruise-control inbouwen, gewoon met een draadje dat aanspant. Tenminste, dat is mij verteld. Nu ik op internet kijk, lijkt het toch meer werk. Raar, maar misschien heb je verschillende cc's, aftermarket zooi ofzo wat makkelijker te installeren is. [ Bericht 70% gewijzigd door YoshiBignose op 03-11-2012 10:50:48 ] | |
jitzzzze | zaterdag 3 november 2012 @ 11:02 |
Ik raak er ook steeds meer van overtuigd dat de e36 diesels een elektronisch gaspedaal hebben. In dat geval prik je de bedieningshendel direct in de ECU waarmee je direct klaar bent. Dat zou ook die rare foutmelding van laatst verklaren, dat de CC hendel foutief zou zijn. Ik heb geen zin om alles in te bouwen wat op je foto staat, daar ben ik iets te lui voor | |
YoshiBignose | zaterdag 3 november 2012 @ 11:08 |
De 4-cilinders hebben toch zeker geen elektronisch gaspedaal dacht ik. Volgens mij heb ik ooit gelezen dat de eerste 4-cilinder E46's zelfs nog geen elektronisch gaspedaal hadden dus dat is dan niet vreemd. Misschien bij E36 de diesels en de later 6-cilinders wel, geen idee. Zou je het niet zo kunnen zien? en | |
jitzzzze | zaterdag 3 november 2012 @ 11:33 |
Plaatje twee is sowieso niet van toepassing. Dat heb ik zeker weten niet; heb ooit het pedaal zelf vervangen. De eerste kan, maar in de tekeningen zie ik ook het plaatje van het elektronische pedaal. En daar heb ik wel alle artikelnummers bij en niet bij die van het pedaal met gaskabel. |