quote:Volcano erupts with smoke on Sumatra
A volcano has erupted on Indonesia's Sumatra island, spewing thick grey smoke up to 1.5 kilometres into the sky.
Monitoring official Suparno says Mount Marapi's eruption on Wednesday is its strongest since August last year, when its status was raised to level three out of four.
Suparno, who uses one name, says there is no plan for an evacuation because the nearest villages are far beyond the danger zone of three kilometres from the crater.
Marapi is among about 129 active volcanos in Indonesia, which is located on the Pacific Ring of Fire, an arc of volcanos and fault lines encircling the Pacific Basin.
Its last major eruption in 1992 killed a climber and injured several others, including two American tourists.
Jaquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:47 schreef Iwanius het volgende:
Ehm... een vraag aan allen hier: moet ik mij zorgen maken voor mijn reis naar Bali komende maanden?
Het schijnt dat de vulkanen gebouwd zijn door een geheim Nederlands genootschap, aangestuurd door ons koningshuis.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:47 schreef Pietverdriet het volgende:
In Indonesie zijn zoveel vulkanen, daar is er altijd wel een stel actief. Als ik de verhalen van mijn ouders hoorde, die zaten vaak op de veranda te kijken naar een of andere rokende vulkaan.
Het is trouwens door indonesie dat Nederland veel kennis had van vulkanologie. Geen ander land had zoveel vulkanen in zoveel verschillende types.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop