Goh... dan pas... Maar toch goed om te weten.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:31 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Ik heb vandaag van een medewerker begrepen dat de kweekbakken vanaf januari / februari weer in het assortiment worden opgenomen!
![]()
Warmte zal allicht bijdragen en meer condens veroorzaken maar denk dat licht bij deze plantjes meer welkom is.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:06 schreef Dutchie-WbD het volgende:
[..]
Goh... dan pas... Maar toch goed om te weten.
Hoewel ik denk dat ik tegen die tijd zelf al wel een andere oplossing heb...
Iets in de geest van dit:
Verwarmde Kweekbakjes
Geen verstand van, probeer ondanks dat ik wat plantjes binnen hou deze winter 'moeder natuur' haar gang te laten gaan.quote:Op woensdag 26 september 2012 10:02 schreef Dutchie-WbD het volgende:
Hmmm.... heb iets gelezen over een ledlamp van Ikea... zou dat werken? Of heb je echt speciale kiem / lichtlampen nodig?
Is deze Ikea Lamp
conclusie:
Bij nader inzien lijkt deze inderdaad niet echt de lamp die helpt...
Dat is wat mijn vriendin ook tegen me zei.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:21 schreef CantFazeMe het volgende:
Bij mij beginnen ze al slap te hangenmoeder natuur.
Welke soorten?quote:Op woensdag 26 september 2012 18:21 schreef CantFazeMe het volgende:
Bij mij beginnen ze al slap te hangenmoeder natuur.
Hartstikke mooi... bedankt...quote:Op woensdag 26 september 2012 19:43 schreef Miniem het volgende:
@dutchie en @martijnhaah jullie zaadjes heb ik net verzonden.
Bedankt!quote:Op woensdag 26 september 2012 19:43 schreef Miniem het volgende:
@dutchie en @martijnhaah jullie zaadjes heb ik net verzonden.
Nee hoor, niks mis mee... je moet toch een beetje kunnen lachen in het leven?quote:Op woensdag 26 september 2012 22:56 schreef martijnhaah het volgende:
[..]
En die opmerking over slap hangen is natuurlijk beetje slecht![]()
Goh... een hele week in het weekend? Knapquote:Op donderdag 27 september 2012 12:13 schreef lynda het volgende:
Bloem 4 van mijn drosera is open en de eerste 3 beginnen dood te gaan.. Zal je net zien dat ik dit weekend een hele week weg gaPlant schiet op!
ja, dat zeg ik... dit weekend een hele week... dus een hele week in een weekend tijd... geef mij ook zo'n weekend...quote:
Da's trouwens ook wel iets wat ik me afvraag... hoe doen jullie het met de plantjes?quote:Op donderdag 27 september 2012 13:29 schreef lynda het volgende:
Of je leest het als:
Dit weekend.
Ga ik.
Een week weg![]()
Misschien toch mijn oude buurvrouw maar eens lief aankijken of zij een weekje op de 8 planten wil passen. Inclusief handleiding voor de drosera
Nicequote:Op donderdag 27 september 2012 20:04 schreef Dutchie-WbD het volgende:
Ja, Martijn, dat was niet zo slim om te doen dan... ze hebben nou eenmaal licht nodig.
En over licht gesproken... ik heb (met hulp van m'n dochter) even snel een kweekopstelling voor in de vensterbank in elkaar gesleuteld...
Zie hier het resultaat...
[ afbeelding ]
Tuurlijk. Heb vandaag een enveloppe met zaad binnengekregen. Die was niet van jou (was nog meer onderweg). Was uit de zaadbank van Carnivora.quote:Op donderdag 27 september 2012 20:13 schreef Miniem het volgende:
[..]
Nice![]()
Ben benieuwd of mijn zaadjes het straks gaan doen.
Wel mijn eerste zaad van de venus vliegenval![]()
Laat je dat weten?
50/50 turf, perliet.quote:Op donderdag 27 september 2012 20:21 schreef Dutchie-WbD het volgende:
[..]
Tuurlijk. Heb vandaag een enveloppe met zaad binnengekregen. Die was niet van jou (was nog meer onderweg). Was uit de zaadbank van Carnivora.
Morgen eens kijken of ik een mooi mengsel kan maken. Maar wat gooi ik er door?
Turfstrooisel?
Turfstrooisel en Perliet?
Turfstrooisel en Spaghnum?
Turfstrooisel en Perliet en Spaghnum?
Denk dat het het 2e wordt.
Iemand advies?
Groeten
Theo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |