abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:17:54 #276
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_118559336
Wat geeft de Westerse wereld het recht om hun normen en waarden aan andere landen op te leggen d.m.v. een militiaire interventie. Daarnaast moet er ook rekening worden gehouden met het feit dat het land kernwapens bezit en de bevolking houdt van hun 'excellente leider'. Dus als de leider ze oproept om mee te strijden zullen miljoenen burgers hun leven geven voor hun leider. Ontelbare burgerdoden zullen vallen en ook de doden aan Westerse zijde zullen niet mals zijn. Kortom slecht plan. Laat die landen in hun waarde. Dictatuur of niet. Het Westen heeft geen recht om N-K en andere landen hun waarden op te dringen. Klaar.
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:45:27 #277
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_118560667
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:17 schreef Jellereppe het volgende:
Wat geeft de Westerse wereld het recht om hun normen en waarden aan andere landen op te leggen d.m.v. een militiaire interventie. Daarnaast moet er ook rekening worden gehouden met het feit dat het land kernwapens bezit en de bevolking houdt van hun 'excellente leider'. Dus als de leider ze oproept om mee te strijden zullen miljoenen burgers hun leven geven voor hun leider. Ontelbare burgerdoden zullen vallen en ook de doden aan Westerse zijde zullen niet mals zijn. Kortom slecht plan. Laat die landen in hun waarde. Dictatuur of niet. Het Westen heeft geen recht om N-K en andere landen hun waarden op te dringen. Klaar.
Dat doen ze ook niet, het is Noord-Korea die samenvoeging wil van Zuid-Korea met Noord-Korea en herhaaldelijk dreigt met nucleaire wapens en raketproeven

Je aanname dat de bevolking van hun geliefde leider houdt is een tikkie ongenuanceerd

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 28-10-2012 22:58:32 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 28 oktober 2012 @ 23:08:46 #278
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_118561698
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat doen ze ook niet, het is Noord-Korea die samenvoeging wil van Zuid-Korea met Noord-Korea en herhaaldelijk dreigt met nucleaire wapens en raketproeven

Je aanname dat de bevolking van hun geliefde leider houdt is een tikkie ongenuanceerd
Die is zeker ongenuanceerd, want ik had moeten aangeven dat het voor veel mensen geldt. Uiteraard zijn er veel mensen die totaal niets van Kim Jong-un moeten hebben, maar het is bijna zeker dat miljoenen mensen ten strijde zullen trekken als het echt tot een militaire interventie komt. Noord-Korea is geen walk-over voor de Westerse wereld en dit moet aangepakt worden middels de diplomatieke weg. Gelukkig zien Westerlingen dat zelf in. Eigenlijk ook niet raar dat ze kernwapens hebben. Als je ziet hoe het Westen lukraak landen binnenvalt onder het mom van massavernietigingswapens. Het is een afschrikmiddel die 'helaas' noodzakelijk is voor 'schurkstaten' zodat ze hun eigen trieste beleid kunnen voeren zonder dat ze bang hoeven te zijn dat VS en consorten halsoverkop landen binnenvallen.

Noord-Korea heeft het strategisch puik voor elkaar. Bijna geen enkel land zal het land durven binnenvallen. Ook al was er olie te halen. Risico's zijn bijna niet te overzien.
  zondag 28 oktober 2012 @ 23:17:28 #279
323876 michaelmoore
pi_118562041
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:08 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Noord-Korea heeft het strategisch puik voor elkaar. Bijna geen enkel land zal het land durven binnenvallen. Ook al was er olie te halen. Risico's zijn bijna niet te overzien.
nou ik denk dat ze op het gebied van moderne wapens wel laser guided en GPS guided wapens wel heel veel achter lopen.
En als de top weg is dan is het grootste gevaar de miljoenen hongerige mensen die naar Zuid Korea willen gaan, dat is erger dan de val van de muur in Oost-Duitsland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 28 oktober 2012 @ 23:22:56 #280
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_118562221
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou ik denk dat ze op het gebied van moderne wapens wel laser guided en GPS guided wapens wel heel veel achter lopen.
En als de top weg is dan is het grootste gevaar de miljoenen hongerige mensen die naar Zuid Korea willen gaan, dat is erger dan de val van de muur in Oost-Duitsland
Tuurlijk. Westerse wereld is superieur op het gebied van wapens, munitie en zwaarder wapentuig, maar dit gaat om meer dan alleen wat raketten. De Westerse wereld kan Noord-Korea laten vallen, daar is geen twijfel over. Het gaat meer om de vraag of we dat willen en of we er een 'waarschijnlijk' hele grote prijs voor willen betalen. Tevens kennen we het gebied niet. Wie weet wat daar allemaal ligt verstopt. Tevens heeft Noord-Korea hun raketten gericht op Seoul. Hoe ga je die ontmantelen? Dan heb ik het nog niet gehad over de kernwapens. Een militaire interventie kan weleens gaan zorgen voor miljoenen doden. Dat is een prijs die Westerse overheden niet kunnen verkopen aan hun eigen bevolking. Daarnaast zullen China en Rusland nooit akkoord gaan met een interventie. Westerse interventies zijn in het verleden op zijn zachtst gezegd niet echt soepeltjes verlopen.

Edit: daarnaast heeft Noord-Korea veel onherbergzaam gebied. Geschikt voor een guerilla-oorlog. En die kunnen eeuwig duren. Zie Zuid-Amerika. Diplomatieke weg is 'bijna' de enige oplossing in mijn ogen.
  zondag 28 oktober 2012 @ 23:27:18 #281
323876 michaelmoore
pi_118562356
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:22 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Tuurlijk. Westerse wereld is superieur op het gebied van wapens, munitie en zwaarder wapentuig, maar dit gaat om meer dan alleen wat raketten. De Westerse wereld kan Noord-Korea laten vallen, daar is geen twijfel over. Het gaat meer om de vraag of we dat willen en of we er een 'waarschijnlijk' hele grote prijs voor willen betalen. Tevens kennen we het gebied niet. Wie weet wat daar allemaal ligt verstopt. Tevens heeft Noord-Korea hun raketten gericht op Seoul. Hoe ga je die ontmantelen? Dan heb ik het nog niet gehad over de kernwapens. Een militaire interventie kan weleens gaan zorgen voor miljoenen doden. Dat is een prijs die Westerse overheden niet kunnen verkopen aan hun eigen bevolking. Daarnaast zullen China en Rusland nooit akkoord gaan met een interventie. Westerse interventies zijn in het verleden op zijn zachtst gezegd niet echt soepeltjes verlopen.
Ach , als NK niet mee doet met nieuwe ontwikkelingen zullen ze steeds armer worden en de bevolking van NK groeit ook nauwelijks
Over tientallen jaren zal er weinig meer van over zijn

Dan lost het probleem zichzelf op
http://www.google.nl/publ(...)l=nl&dl=nl&ind=false
pi_118562407
Noord-Korea binnenvallen is echt het domste wat je kan doen :')
Die hele bevolking gaat dan flippen dus de enige manieren hoe je het daar rustig kan houden is door A niets te doen of door B ze allemaal uit te moorden inclusief de bevolking.
  zondag 28 oktober 2012 @ 23:28:54 #283
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_118562409
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ach , als NK niet mee doet met nieuwe ontwikkelingen zullen ze steeds armer worden en de bevolking van NK groeit ook nauwelijks
Over tientallen jaren zal er niets meer van over zijn

Dan lost het probleem zichzelf op
http://www.google.nl/publ(...)l=nl&dl=nl&ind=false
Ah, weer wat geleerd. Op die manier kun je ze inderdaad onder druk zetten en ze proberen te dwingen om bijvoorbeeld hun kernwapens te ontmantelen.
  zondag 28 oktober 2012 @ 23:32:39 #284
323876 michaelmoore
pi_118562529
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:28 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ah, weer wat geleerd. Op die manier kun je ze inderdaad onder druk zetten en ze proberen te dwingen om bijvoorbeeld hun kernwapens te ontmantelen.
Nee niets doen en alleen voedsel geven is ook een manier
Zolang ze maar niet gaan stunten met die raketten, dan zal t wel gaan

Nederland geeft daar les in het verbouwen van voedsel
  zondag 28 oktober 2012 @ 23:35:07 #285
294141 tarantism
hups in die kont
pi_118562615
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:17 schreef Jellereppe het volgende:
deze man heeft dan misschien een UI met hartjes over een gespierde naakte man, maar praten kan 'ie.

Misschien een tegenvraag: Ik ben het met je eens dat soevereine staten niet zomaar mogen worden binnengevallen. Maar deze visie botst met de breed gedragen moraal dat mensen recht hebben op een minimalisering van pijn. Zouden individuen dan niet verplicht zijn het klaarblijkelijke lijden van Noord-Koreaanse burgers te beperken, en zich dus te bemoeien met de inrichting van Noord-Korea?
  zondag 28 oktober 2012 @ 23:47:54 #286
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_118563021
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:35 schreef tarantism het volgende:

[..]

deze man heeft dan misschien een UI met hartjes over een gespierde naakte man, maar praten kan 'ie.

Misschien een tegenvraag: Ik ben het met je eens dat soevereine staten niet zomaar mogen worden binnengevallen. Maar deze visie botst met de breed gedragen moraal dat mensen recht hebben op een minimalisering van pijn. Zouden individuen dan niet verplicht zijn het klaarblijkelijke lijden van Noord-Koreaanse burgers te beperken, en zich dus te bemoeien met de inrichting van Noord-Korea?
Als die inrichting via de diplomatieke weg vorm kan worden gegeven, dan moet de Westerse wereld, China en Rusland als wereldmachten zich daar zelfs mee bemoeien als er vele hongerdoden zijn en het volk echt lijdt. Vooral China is de sleutel, omdat NK hun als een soort van partner ziet. We zijn mensen, geen dieren, dus het is totaal niet raar dat we naar onze medemens om kijken. In het geval van Noord-Korea kun je zelfs zeggen dat je er heen bent gegaan om mensen te helpen, omdat er geen olie te halen is dus van dat argument heb je niks te vrezen. Alleen veel Noord-Koreanen zijn 'gebrainwashed' als je de Westerse media mag geloven. Miljoenen zullen zich vrijwel zeker tegen ons keren. Daarnaast draait NK al op Westerse voedselpakketten. Schaf dat af en ze zullen binnen no-time uitsterven. Het Westen helpt de bevolking al, maar als het hun pijn echt wil beperken, dan moet het via de diplomatieke weg. Militaire interventie gaat het lijden van die mensen alleen maar verergeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 28 oktober 2012 @ 23:49:14 #287
323876 michaelmoore
pi_118563069
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:35 schreef tarantism het volgende:
. Zouden individuen dan niet verplicht zijn het klaarblijkelijke lijden van Noord-Koreaanse burgers te beperken, en zich dus te bemoeien met de inrichting van Noord-Korea?
Nou in Syrie gebeurt ook nauwelijks iets, en moet de bevolking het ook alleen doen, en ook die staat hoort tot de as van het kwaad
Dus waarom zou het westen NK helpen als het alleen maar oorlog en veel doden oplevert
Nu gaan de mensen daar ook dood, maar zoals gezegd de bevolking moet het zelf doen

Wat men wel kan doen is opvang verzorgen zoals in Turkije en voedselhulp geven
  Eindredactie Games maandag 29 oktober 2012 @ 15:18:46 #288
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_118578970
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:28 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is NK ook niet te doen om explosief te groeien. Dat kan dat land ook niet, want dan moet je nog meer monden voeden en daar hebben ze het nu al moeilijk mee.

Ze moedigen het juist aan om twee kinderen te nemen. Er is gratis medische verzorging voor moeders met kinderen en ze mogen tot drie maanden na de bevalling in het ziekenhuis blijven. Het is NK te doen om juist een stabiele bevolking te hebben, want hoe vul je anders je leger als je geen aanwassen hebt?

Er zijn zelfs speciale programma's voor ouders die een drieling of meer krijgen. Die kinderen krijgen dan gratis opvang, kostschool en een gedegen opleiding in het buitenland!

Het is dan ook leuk met cijfertjes te strooien, maar dit soort kennis krijg je alleen als je verdiept in het land zelf.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:54:58 #289
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_118583419
Kim Jong-un zit er pas net dus het westen onder leiding van de VS wacht af wat dit in de praktijk gaat betekenen. Daarbij weten lezers die verder dan nu.nl komen dat er signalen zijn dat hij voorstander is van een meer markt georiënteerde economie.
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:11:30 #290
323876 michaelmoore
pi_118584276
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:54 schreef Graslul het volgende:
. Daarbij weten lezers die verder dan nu.nl komen dat er signalen zijn dat hij voorstander is van een meer markt georiënteerde economie.
Dar heb ik nog niet veel van gezien
  Eindredactie Games maandag 29 oktober 2012 @ 17:59:16 #291
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_118586604
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dar heb ik nog niet veel van gezien
Inderdaad, jij ziet het niet.

Als je Pyongyang met toen en u vergelijkt begint het steeds meer op een westerse stad te lijken. Inwoners mogen geld hebben en zelf bepalen waar ze het aan besteden (90 procent is nog steeds in de handen van de overheid, helaas).
Ze hebben taxi's, kunnen mobiel bellen (in tegenstelling to wat Floortje van BNN op Reis ook beweerde), er zijn nieuwe futuristische gebouwen gekomen, op de staatstv laten ze nieuws van binnen en buitenland zien en ze zijn ook een stuk opener wat er er gebeurd in het eigen land.
Er worden bijvoorbeeld ook filmfestivals georganiseerd met films zoals "Bend it like Beckham".

Maar daar hoor je natuurlijk niets over....
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:07:00 #292
323876 michaelmoore
pi_118587006
quote:
4s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:59 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Maar daar hoor je natuurlijk niets over....
Nee daar hoor je niets over , dat klopt
  Eindredactie Games maandag 29 oktober 2012 @ 18:08:47 #293
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_118587093
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee daar hoor je niets over , dat klopt
quote:
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:12:59 #294
323876 michaelmoore
pi_118587309
quote:
4s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:08 schreef donald_dick het volgende:

[..]

[..]

Zolang men daar niet mag filmen, kan ik het ook slecht gaan geloven
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:16:48 #295
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_118587493
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar de negatieve berichten slik je als zoete koek?
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:18:49 #296
323876 michaelmoore
pi_118587609
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:16 schreef betyar het volgende:

[..]

Maar de negatieve berichten slik je als zoete koek?
Daar is bewijs voor
Ook wat ontsnapte mensen vertellen en voor bewijs aandragen
Ik zou die concentratiekampen wel en met eigen ogen willen zien
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:27:53 #297
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_118587999
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Daar is bewijs voor
Ook wat ontsnapte mensen vertellen en voor bewijs aandragen
Ik zou die concentratiekampen wel en met eigen ogen willen zien
Graag zou ik die bewijzen willen zien. Geen zielige verhaaltjes die door elke jan lul verteld kunnen worden. Waarom zijn er bijvoorbeeld geen heldere satellietbeelden van die kampen? Ze kunnen tegenwoordig bij wijze van spreken je kentekenplaat lezen vanuit de ruimte.
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:34:23 #298
323876 michaelmoore
pi_118588269
  Eindredactie Games maandag 29 oktober 2012 @ 18:41:41 #299
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_118588541
quote:
Poepoe, 2009. Dat is lekker actueel. Los gezien daarvan:
http://koningaap.nl/noord-korea-reizen
Ga er eens kijken met je eigen ogen, misschien steek je wat op!
  Eindredactie Games maandag 29 oktober 2012 @ 18:43:35 #300
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_118588616
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Je mag ook niet filmen in bepaalde gebieden in Amerika, Rusland, China en Nederland. Allemaal kutlanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')