Als je het op geeft dan uiteraardquote:Op dinsdag 18 september 2012 11:20 schreef dr.Bellows het volgende:
Zoveel je wilt, je wordt alleen gekort op je WW voor het bedrag dat je verdient.
dus alles wat ik verdien aan deze opdracht, wordt in zijn geheel afgetrokken van je ww?quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:20 schreef dr.Bellows het volgende:
Zoveel je wilt, je wordt alleen gekort op je WW voor het bedrag dat je verdient.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:20 schreef dr.Bellows het volgende:
Ja.quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:21 schreef Onnoman het volgende:
[..]
dus alles wat ik verdien aan deze opdracht, wordt in zijn geheel afgetrokken van je ww?
Tuurlijk geeft TS dat netjes op.quote:
Ja. en terecht, want je werkt immers.quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:21 schreef Onnoman het volgende:
[..]
dus alles wat ik verdien aan deze opdracht, wordt in zijn geheel afgetrokken van je ww?
Da's een goeie. Volgens mij het aantal uren inderdaad.quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:28 schreef Lienekien het volgende:
Korten ze het bedrag of het aantal uren?
Urenquote:Op dinsdag 18 september 2012 11:28 schreef Lienekien het volgende:
Korten ze het bedrag of het aantal uren?
Om hoeveel geld gaat t? Duizenden euros of paarhonderd?quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:32 schreef Onnoman het volgende:
hmm.. ik zit nu te twijfelen of ik mijn moeders rekeningnummer ga geven, of dat ik de datum aanpas
paar honderdquote:Op dinsdag 18 september 2012 11:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
Om hoeveel geld gaat t? Duizenden euros of paarhonderd?
En moet je een factuur sturen of is t n particulier die je die paar meier in je hand stopt?quote:
de afnemer wilt dat graagquote:Op dinsdag 18 september 2012 11:38 schreef Stefan het volgende:
[..]
En moet je een factuur sturen of is t n particulier die je die paar meier in je hand stopt?
Hoelang ben je nu werkloos?quote:
Nee, want daarvoor moet je als ondernemer voor de BTW geregistreerd zijnquote:Op dinsdag 18 september 2012 11:42 schreef Stefan het volgende:
[..]
Hoelang ben je nu werkloos?
Wanneer heb je t opgeleverd?
Is de klant een goede bekende?
Moet je factureren met BTW?
wat dacht je van niet doen? jezus wat een moreel besef weerquote:Op dinsdag 18 september 2012 11:32 schreef Onnoman het volgende:
hmm.. ik zit nu te twijfelen of ik mijn moeders rekeningnummer ga geven, of dat ik de datum aanpas
Dat maakt niets uit. Het zijn en blijven jouw inkomsten, en je bent bij wet verplicht die op te gevenquote:Op dinsdag 18 september 2012 11:32 schreef Onnoman het volgende:
Hij vraagt niet wat wij zouden doen, hij vraagt wat je moet doen van de wwquote:Op dinsdag 18 september 2012 11:51 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wat dacht je van niet doen? jezus wat een moreel besef weer
Dus inkomsten worden in mindering gebracht op de hoogte van de uitkeringquote:Op dinsdag 18 september 2012 12:20 schreef Adfundum het volgende:
Je wordt niet gekort op de ww als je inkomsten hebt, je inkomsten worden aangevuld tot ww-niveau.
Dat hoeft niet het volledige inkomen te zijn. Dat is afhankelijk van de hoogte van dat inkomen ten opzichte van de WW-uitkering.quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus inkomsten worden in mindering gebracht op de hoogte van de uitkering
quote:Op woensdag 19 september 2012 08:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zulke kleine bedragen fraude noemen.. damn.
Maak je meer zorgen over die 100'en miljarden die op jouw kosten worden bijgeprint door je regering.
Dat is pas fraude.
Als het er echt wat toe doet.quote:Op woensdag 19 september 2012 08:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vanaf welk bedrag is het wel fraude volgens jou?
En wat is een bedrag dat er toe doet?quote:Op woensdag 19 september 2012 09:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als het er echt wat toe doet.
Als het een ander raakt.quote:Op woensdag 19 september 2012 09:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat is een bedrag dat er toe doet?
Door hoe de WW is opgezet raakt het altijd een ander. De WW is geen potje die je voor jezelf opbouwt (zoals bv. een pensioenverzekering). Het is een potje waar we met z'n allen in bijdragen om diegene te ondersteunen die tijdelijk zonder werk zitten.quote:Op woensdag 19 september 2012 09:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als het een ander raakt.
ww betaal je zelf voor.
Ja, je betaalt ervoor om er een beroep op te doen als het nodig is. Als je ook weer zelf een deel inkomen kunt verdienen, dan heb je een deel dus niet meer nodig.quote:Op woensdag 19 september 2012 09:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als het een ander raakt.
ww betaal je zelf voor.
Ga jij het voelen als iedere ww'er minimaal 100 euro zwart erbij verdiende? Ik garandeer je dat dat sowieso al gebeurt.quote:Op woensdag 19 september 2012 09:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, je betaalt ervoor om er een beroep op te doen als het nodig is. Als je ook weer zelf een deel inkomen kunt verdienen, dan heb je een deel dus niet meer nodig.
Stel dat anderen door fraude onnodig interen op de ww-pot en daardoor jouw recht op ww verkort gaat worden...
Nu niet nee, omdat ik niet in de WW zit. Maar het is wel een feit dat er dan meer WW wordt uitgekeerd dan zou horen, en dat er voor toekomstige uitkeirngen dus minder beschikbaar is. En dus kan het mij in de toekomst raken.quote:Op woensdag 19 september 2012 09:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ga jij het voelen als iedere ww'er minimaal 100 euro zwart erbij verdiende? Ik garandeer je dat dat sowieso al gebeurt.
Het antwoord is nee.
Ik lig er niet direct wakker van als TS iets bij zou verdienenquote:Ga jij het voelen als er massaal geld bijgeprint word om het fiat systeem maar in stand te houden waar 1% van de mensheid baat bij heeft?
Het antwoord is ja.
Maar goed ik zit met mijn gedachtes bij meer dan alleen een lullige ww uitkering waar niemand, op een enkele fokker na dan, wakker van ligt.
En dan tegen mij janken dat ik in 9/10 topics in WGR loop te trollenquote:Op woensdag 19 september 2012 09:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ga jij het voelen als iedere ww'er minimaal 100 euro zwart erbij verdiende? Ik garandeer je dat dat sowieso al gebeurt.
Het antwoord is nee.
Ga jij het voelen als er massaal geld bijgeprint word om het fiat systeem maar in stand te houden waar 1% van de mensheid baat bij heeft?
Het antwoord is ja.
Maar goed ik zit met mijn gedachtes bij meer dan alleen een lullige ww uitkering waar niemand, op een enkele fokker na dan, wakker van ligt.
Maar wel verrekend naar uren. Als je 2 uur werkt en dan 2000 euro verdient wordt je maar 2 uur gekortquote:Op dinsdag 18 september 2012 12:20 schreef Adfundum het volgende:
Je wordt niet gekort op de ww als je inkomsten hebt, je inkomsten worden aangevuld tot ww-niveau.
Nee, dat klopt niet.quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:20 schreef Adfundum het volgende:
Dat hoeft niet:quote:Op woensdag 19 september 2012 11:27 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar wel verrekend naar uren. Als je 2 uur werkt en dan 2000 euro verdient wordt je maar 2 uur gekort
quote:Wanneer trekt UWV inkomsten in plaats van uren af van mijn WW?
Heeft u korter dan 1 jaar aaneengesloten WW gekregen? En gaat u minder uren werken dan het vaste aantal uren waarvoor u een WW-uitkering ontvangt? Dan krijgt u in de meeste gevallen nog een WW-uitkering voor het aantal de uren dat u niet werkt.
Inkomstenaftrek passen we toe als u minstens 52 weken aaneengesloten werkloos bent. Ook moet u in de week voordat u weer als werknemer aan het werk gaat, volledig werkloos zijn.
Heeft u tijdelijk geen uitkering gehad? Bijvoorbeeld omdat u langer op vakantie was dan met behoud van WW-uitkering mag. Als die onderbreking 4 weken of korter duurde, tellen die weken mee voor de periode van 52 weken. Duurde de onderbreking langer dan 4 weken? Dan begint een nieuwe periode van 52 weken vanaf het moment dat u weer WW kreeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |