Beste fokkers,
Allereerst wil ik vermelden dat dit topic echt serieus is en NIKS is gelogen, ik verkeer in een dreigende situatie waarbij misschien levens in gevaar zijn.
Vanmiddag hebben mijn ouders en ik ruzie gekregen met 2 overburen.
De ruzie:
1 van de buren, die 3 huizen van ons af woont, kwam vanmiddag heel hard aankloppen(beter gezegd slaan) aan onze deur. Toen ik open deed begon hij te schelden dat mijn moeder de auto niet op de parkeervak mocht parkeren die 't dichtst bij zijn huis stond(hoewel hij helemaal geen vergunning ofzo heeft, de hele straat is vrij om te parkeren waar iemand zelf wil).
Hij begon te schreeuwen en noemde mijn moeder ouwe gek, etc etc(dit trouwens voor de 2e keer al deze week, de 1e keer hebben we 't laten sussen).
Ik vertelde hem dat hij rustig moest doen en dat het gescheld helemaal niet nodig was, en toen kwam mijn moeder naar buiten met eten die zij voor mijn vader had gemaakt, die legde ze even op onze stoep neer en die zei dat ze mocht parkeren waar ze wil. Hij begon opeens te zeggen dat hij alleen daar mocht parkeren en dat hij dat al een keer heeft gezegd, terwijl mijn moeder die 1e keer er helemaal niet mee akkoord ging, in feite probeerde hij ons dus een dictaat op te leggen met intimiderende blikken
Opeens kwam mijn vader naar buiten en hij bleef maar schelden waarop mijn vader hem terug uitschold, en hij begon intimiderend te doen, waarbij mijn vader dat terug deed(niet een slimme actie, maar ik kan er niks aan doen).
Toen dat gebeurde, kwam de overbuurman die goed bevriend is met buurman 1 aan, en hij begon ons uit te schelden en zei tegen mijn vader dat hij mijn vader ging slaan. Ik pikte dit niet, maar ik wou geen ruzie dus heb ik mijn vader en mijn moeder snel het huis ingesleurd, en snel de deur dichtgedaan. Voordat ik de deur dicht deed zag ik buurman 1, de man die de ruzie begon, rennend op onze deur afkomen en hij gooide de borden die mijn moeder op de stoep had laten liggen, op onze deur waarop onze deur beschadigd werd en de borden kapot gingen. Daarop begon hij op onze ramen te slaan en op onze deuren te trappen, gelukkig brak er niks.
Toen heb ik snel de politie gebeld(112), waarop de politie raar deed aan de telefoon en gewoon ophing!! 112, hing gewoon op! Ik belde snel nogmaals en toen deed de vrouw die aan de lijn kwam, weer raar. Gelukkig verbond ze mij door met de politie en ik heb snel alles uitgelegd.
Ondertussen gingen mijn vader en moeder via het raam kijken of iets kapot ging waarop buurman 2 een doek had meegenomen, met daaronder een wapen(ik zweer op alles wat ik heb, dat dit niet gelogen is). Hij zei dat als wij niet gingen verhuizen hij ons allemaal zou afmaken, waarop mijn moeder schreeuwde en nogmaals 112 belde en vertelde dat hij een pistool had.
Al snel had de buurman 2 het door dat wij de politie hadden gebeld en ging hij met zijn auto ervan door.
De politie zei dat ze onderweg waren, waarop ze pas 10(!!) minuten later aankwamen, terwijl ik in een best grote stad woon waar je wat snellere werk zou verwachten, maar oke dat geeft niet.
Toen de politie aankwam, ontdekten we dat buurman 1 ook al weg was gereden. Hij kwam wel terug, maar buurman 2 was geen spoor van te bekennen. Eenmaal gepraat met de politie deden ze heel erg raar, mijn ouders kunnen niet vloeiend Nederlands waarop ik soms iets moest uitleggen. Een politieman bleef de HELETIJD bij buurman 1(de dader dus) en ik hoorde hem grappe maken en lachen enz. enz.
Daarna kwam de politieman en zei hij dat ze dus ''afspraken'' hadden gemaakt met buurman 1 dat hij ons met rust zou laten en dat buurman 1 dat zou doorgeven aan buurman 2.
Mijn moeder, die in paniek was en het wapen had gezien, bleef aandringen bij de politie dat de man een pistool had maar de politieman zei dat hij er niks tegen kon doen(maar dat klopt ook, die man was toch allang weg).
Nu zitten wij dus met een groot probleem omdat buurman 2, de man met het pistool, ons zwaar heeft gedreigd en heeft gezegd dat hij ons zou vermoorden. Hij is inmiddels weer thuis hadden wij vernomen. De politie wil ons niet helpen en mijn moeder is later op de dag zelfs naar 't bureau geweest en die zei dat wij geen aangifte konden doen(??????), en dat wij met de wijkagent moeten praten. Terwijl hier sprake is van een zware dreigement.
Mijn familie en ik zijn nu heel erg bang omdat deze man(een kamper die vaker heeft vastgezeten), nu een gevaar vormt voor ons met een pistool in zijn huis. Bovendien heeft de politie niet eens met hem proberen te praten, nee omdat hij niet thuis was hebben ze hem niet eens proberen te bereiken.
Nu komt de vraag:
Wat kunnen wij nog verder doen als de politie ons niet helpt? De man is een grote dreiging voor ons omdat hij namelijk ons iets kan aandoen, hij weet waar mijn kleinste broertje(7) op school zit, hij weet hoelaat mijn moeder ongeveer klaar is van werk en weet zelfs hoelaat mijn vader thuiskomt. We zijn nu heel erg bang en weten niet wat we moeten doen, kan iemand aub helpen?
Mvg,