Nee, mijn moeder is naar het politiebureau geweest en daar zeiden ze dat we maar met de wijkagent moesten praten(???). Mijn moeder heeft vervolgens naar het algemene politienummer gebeld om met de wijkagent te praten maar die zou ons pas woensdag of donderdag terug kunnen bellen, terwijl wij nu gevaar lopen.quote:Op maandag 17 september 2012 20:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Leuke prachtwijk woon je.
OT, je kunt altijd aangiften doen.
Terug naar het politiebureau gaan en er op aan dringen aangiften te doen.quote:Op maandag 17 september 2012 20:58 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Nee, mijn moeder is naar het politiebureau geweest en daar zeiden ze dat we maar met de wijkagent moesten praten(???). Mijn moeder heeft vervolgens naar het algemene politienummer gebeld om met de wijkagent te praten maar die zou ons pas woensdag of donderdag terug kunnen bellen, terwijl wij nu gevaar lopen.
En desnoods naam vragen van de desbetreffende agent om dit door te geven aan een hogere! Want een aangifte kan je altijd doen en is ook zeer zeker aan te raden.quote:Op maandag 17 september 2012 20:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Terug naar het politiebureau gaan en er op aan dringen aangiften te doen.
Het is niet aan die pennenlikker achter het bureau om te bepalen of er wel of geen aangiften gedaan mag worden.
Anders even een belletje naar de nationale ombudsman om te vragen welk pad je moet bewandelen.quote:Op maandag 17 september 2012 21:02 schreef Nemephis het volgende:
Iedereen heeft het recht aangifte te doen bij de politie van een strafbaar feit.
Als de politie dat weigert kan je een klacht indienen, maar daar schiet je op korte termijn niks mee op.
Wij gaan morgen zeer zeker dan nog een keer terug, maar iemand enige tips om op korte termijn ergens mee op te schieten? Die man met het pistool is dus helemaal niet aangesproken op zijn gedrag oid door de politie, die zei dat ze het gewoon zelfs zouden laten zitten nu omdat ze ''afspraken'' hebben gemaakt met buurman 1, en we hem dus op zijn blauwe ogen moesten geloven..quote:Op maandag 17 september 2012 21:02 schreef Nemephis het volgende:
Iedereen heeft het recht aangifte te doen bij de politie van een strafbaar feit.
Als de politie dat weigert kan je een klacht indienen, maar daar schiet je op korte termijn niks mee op.
Koop ook een pistool.quote:Op maandag 17 september 2012 21:04 schreef mylamboisblack het volgende:
maar iemand enige tips om op korte termijn ergens mee op te schieten?.
bronquote:Wat kan ik doen als de politie weigert om mijn aangifte op te nemen?
Weigert de politie om uw aangifte op te nemen? Dan kunt u dat schriftelijk melden bij de korps-chef van het politiebureau of bij de officier van justitie waar het desbetreffende politiebureau onder valt. De officier kan de aangifte zelf opnemen of de officier kan het politiebureau opdragen om de aangifte op te nemen.
Mochten ook de korpschef en/of de officier van justitie de aangifte niet willen opnemen, dan kunt u per brief klagen bij het gerechtshofexternal link waar de korpschef of officier van justitie onder valt. Ook kunt u een klacht indienen bij de Nationale Ombudsmanexternal link. Via het Gerechtshof kan opgelegd worden dat de aangifte alsnog in behandeling moet worden genomen.
Het is toch niet normaal dat iemand met een pistool niet eens wordt aangesproken, er werd niet eens moeite gedaan om hem te bereiken oid.quote:Op maandag 17 september 2012 21:06 schreef David1979 het volgende:
Politie doet daar idd helemaal niets mee is ook mijn ervaring, pas als er echt iets gebeurt komen ze in actie
Zal ik doen, bedankt.quote:Op maandag 17 september 2012 21:05 schreef Nemephis het volgende:
http://www.nationaleombudsman.nl/ - morgen even mee bellen TS
Bedankt!quote:
Hebben jullie ook gepantserd glas?quote:Op maandag 17 september 2012 21:08 schreef AppelCake het volgende:
Betere sloten en een beveiligingscamera, hebben wij ook.
Nee.quote:Op maandag 17 september 2012 21:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hebben jullie ook gepantserd glas?
Het gaat er meer om dat de buurman(nen) een dreiging vormen voor ons buiten het huis, omdat de buurman met 't wapen zelf een crimineel is en niet schrikt van geweld.quote:Op maandag 17 september 2012 21:08 schreef AppelCake het volgende:
Betere sloten en een beveiligingscamera, hebben wij ook.
quote:Op maandag 17 september 2012 21:14 schreef vosss het volgende:
Soms vraag je je af wie nou de buitenlanders zijn.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt.quote:Op maandag 17 september 2012 21:14 schreef vosss het volgende:
Soms vraag je je af wie nou de buitenlanders zijn.
Sarcasmequote:Op maandag 17 september 2012 21:19 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt.
Nouja dat ik in eerste instantie dacht dat buurman 1 en buurman 2 allochtonen klojo's waren en dat dus later pas bleek dat jullie de allochtonen zijn.quote:Op maandag 17 september 2012 21:19 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt.
Oke, dat kan best. Gelukkig zijn mijn ouders normale allochtonen die netjes werken en nooit in de criminaliteit hebben gezeten. Daar ben ik trots op.quote:Op maandag 17 september 2012 21:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja dat ik in eerste instantie dacht dat buurman 1 en buurman 2 allochtonen klojo's waren en dat dus later pas bleek dat jullie de allochtonen zijn.
Dus ik werd even op het verkeerde been gezet (door vooroordelen)
Goed gedaan van je ouders. Geef ze maar een bonbon.quote:Op maandag 17 september 2012 21:22 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Oke, dat kan best. Gelukkig zijn mijn ouders normale allochtonen die netjes werken en nooit in de criminaliteit hebben gezeten. Daar ben ik trots op.
Ik geloof er ook geen zak van.quote:Op maandag 17 september 2012 21:08 schreef TechnoXXL het volgende:
Geloof er vrij weinig van![]()
![]()
![]()
![]()
Beter gezegd niks.
Maargoed ik zal het voor deze keer geloven, maar dan moet je de volgende keer niet liegen![]()
quote:Op maandag 17 september 2012 21:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Goed gedaan van je ouders. Geef ze maar een bonbon.
Ik heb het precies verteld zoals 't is gebeurd, als jij dat niet gelooft weet ik niet hoe ik je moet overtuigen want dit is precies hoe het is gebeurd, helderder kan ik 't niet beschrijven.quote:
Triest zeg, ik vroeg je alleen of je wou ophouden met mijn topic te verzieken.quote:Op maandag 17 september 2012 21:30 schreef vosss het volgende:
Zeg TS, wat lig je me nou te bedreigen in die DM? Je bent geen haar beter dan die buurmannen van je
En ik wil mijn bonbons terug!
je zal het er wel naar gemaakt hebben. de meeste mensen gaan niet zomaar uit hun dak en trekken een pistool. Anders gewoon het recht van de sterkste en dus niet meer voor zijn deur parkerenquote:Op maandag 17 september 2012 21:11 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat de buurman(nen) een dreiging vormen voor ons buiten het huis, omdat de buurman met 't wapen zelf een crimineel is en niet schrikt van geweld.
Ik zeg toch ook, mijn vader heeft hen terug uitgescholden maar de buurman met 't pistool kwam zich opeens mengen, terwijl hij er helemaal niks mee te maken had. Bovendien heb ik mijn ouders snel naar binnen gesleurd, als ik het er naar had gemaakt zou ik vanaf 't begin wel terugvechten. Maar gelukkig ben ik niet asociaal.quote:Op maandag 17 september 2012 21:39 schreef WrongAnswer het volgende:
[..]
je zal het er wel naar gemaakt hebben. de meeste mensen gaan niet zomaar uit hun dak en trekken een pistool. Anders gewoon het recht van de sterkste en dus niet meer voor zijn deur parkeren
Ik reageer (hierna) wel gewoon niet meer hier, deal?quote:Op maandag 17 september 2012 21:29 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ik heb het precies verteld zoals 't is gebeurd, als jij dat niet gelooft weet ik niet hoe ik je moet overtuigen want dit is precies hoe het is gebeurd, helderder kan ik 't niet beschrijven.
Hier herken ik mijn straat ook in, hij(de man met 't wapen) heeft al meerdere malen ruzie gemaakt met de andere buren maar die zijn heel erg bang en durven geen aangifte te doen of de politie te bellen.quote:Op maandag 17 september 2012 21:46 schreef jisba het volgende:
Even deze jongens inhuren :
geintje, nee je weet nu wat voor mooi tolerant land dit is, walgelijke buren heb je, ik hoop voor je dat je het op een normale manier kan oplossen.
Ik had in een ver verleden ook zo'n buurman. zware asbakken tegen mijn ruiten gooien, met een jachtgeweer naar buiten rennen en mij bedreigen zodra ik naar mijn werk wou, harde muziek tot 6:00 smorgens. Briefjes in de bus doen met doodsbedreigingen. Na 3 jaar samen met de overige buren een rechtszaak gestart, met eis dat hij uit zijn huis werd gezet door woningcorporatie. Gelukt. Politie deed nooit wat, die scheten hem in de broek.
Wij proberen al 7 jaar lang te verhuizen, maar we vinden maar geen passende woning. Overigens heeft mijn moeder wel de woningcorporatie gebeld en alles uitgelegd, en wij zijn op gesprek uitgenodigd. Maar of die zelfde corporatie die eerst geen huizen had opeens huizen kan toveren betwijfel ik nog wel.quote:Op maandag 17 september 2012 21:46 schreef Willaaam het volgende:
De enige oplossing die nog resteert is verhuizen. Zo zit Nederland nu eenmaal in elkaar. Of je overburen vermoorden, maar dan heb je zelf een probleem. Overbuurman en buurman gaan echt niet weg en blijven echt wel agressief.
Ja ik heb heel erg mijn best moeten doen om mijn buren te overtuigen om een rechtszaak te beginnen. Ze waren echt bang, en terecht. Het heeft zijn vruchten afgeworpen.quote:Op maandag 17 september 2012 21:52 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Hier herken ik mijn straat ook in, hij(de man met 't wapen) heeft al meerdere malen ruzie gemaakt met de andere buren maar die zijn heel erg bang en durven geen aangifte te doen of de politie te bellen.
[..]
Wij proberen al 7 jaar lang te verhuizen, maar we vinden maar geen passende woning. Overigens heeft mijn moeder wel de woningcorporatie gebeld en alles uitgelegd, en wij zijn op gesprek uitgenodigd. Maar of die zelfde corporatie die eerst geen huizen had opeens huizen kan toveren betwijfel ik nog wel.
Hendig. Ligt een beetje aan de woningbouw, maar dit is vaak wel een reden om urgentie af te geven. Dan hebben ze ineens zat woningen.quote:Op maandag 17 september 2012 21:52 schreef mylamboisblack het volgende:
Wij proberen al 7 jaar lang te verhuizen, maar we vinden maar geen passende woning. Overigens heeft mijn moeder wel de woningcorporatie gebeld en alles uitgelegd, en wij zijn op gesprek uitgenodigd. Maar of die zelfde corporatie die eerst geen huizen had opeens huizen kan toveren betwijfel ik nog wel.
Dat is dan wel triest dat er op zo'n momenten wel in een keer talloze huizen beschikbaar zijn.quote:Op maandag 17 september 2012 21:57 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Hendig. Ligt een beetje aan de woningbouw, maar dit is vaak wel een reden om urgentie af te geven. Dan hebben ze ineens zat woningen.
Overigens kun je met zeven jaar inschrijftijd in de meeste gemeenten wel een woning vinden inmiddels, dus dat begrijp ik niet helemaal.
Jij weet iig hoe ik me voel.quote:Op maandag 17 september 2012 21:53 schreef jisba het volgende:
[..]
Ja ik heb heel erg mijn best moeten doen om mijn buren te overtuigen om een rechtszaak te beginnen. Ze waren echt bang, en terecht. Het heeft zijn vruchten afgeworpen.
jeugdinrichting?quote:Op maandag 17 september 2012 21:10 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Nee.
Wij hebben geen ramen op de eerste verdieping, alleen hele dikke waar je niet doorheen kunt kijken.
Sorry maar dit is toch echt waar.quote:Op maandag 17 september 2012 22:10 schreef drunk_on_shadows het volgende:
ik geloof er ook heel weinig van.
Jup ik geloof het. Zuur. Zou gewoon proberen zo snel mogelijk te verhuizen. Rechtszaken en politie klinkt allemaal leuk, maar daarmee is het probleem niet binnen anderhalf jaar opgelost waarschijnlijk.quote:Op maandag 17 september 2012 22:04 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat is dan wel triest dat er op zo'n momenten wel in een keer talloze huizen beschikbaar zijn.
Nou, het probleem is dat wij steeds flatten/appartementen of huizen in nog slechtere wijken krijgen die veel te klein zijn, wij zijn met 3 jongens en mijn ouders thuis. Dat past niet in een flat oid(tenminste, die wij kunnen betalen). Af en toe was er wel iets vrij, maar dan stonden we vaak op nummertje 3 of 4 waarbij de nummers voor ons 't huis al wouden. Geloof me, als wij weg konden, dan gingen we echt. Deze buurt is niks meer problemen voor ons.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |