abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116896428
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
Projskippy - 22 september
.Sparkling. - 22 september
Kekaa - 26 september
Estelle_ - 28 september
Martine1984 - 30 september
Twinkly - 4 oktober
Zomerzon01 - 8 oktober

Users:
Aemelia (01-2012)
Babbel1 (02-2012)
Chanty (09-2011)
Dushi2012(08-2012)
Elmo76 (12-2011)
Estelle_ (07-2012)
Frummeltje86 (12-2010)
Happyme28
Kekaa (11-2010)
L-E (08-2012)
Lijnloos (02-2011)
Lindala (10-2011)
Marijevdh
Martine1984
Poppejans
Projskippy
Sethiwe (08-2011)
.Sparkling. (09-2011)
Winka (01-2011)
Zomerzon01 (08-2012)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door .Sparkling. op 18-09-2012 17:18:07 ]
E.
pi_116896483
Ik hoor graag of er aanpassingen gedaan moeten worden in de OP.

En waar we nieuwsgierig zijn of L-E streepjes piest! :D
E.
  maandag 17 september 2012 @ 17:15:26 #3
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_116896536
Ik durf geen NOD meer door te geven. Als ik dat namelijk niet doe, is mijn cyclus ineens netjes 34 dagen ;) maareh... Ergens eind volgende week verwacht ik bloed of blijheid :)
  maandag 17 september 2012 @ 19:37:27 #4
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_116902700
Mooie spreuk Frummeltje! "Bloed of Blijheid!"
Ik duim voor blijheid!

Sparkling, zou ik ook in de OP mogen?
Elmo76: 12-2011
Alvast bedankt
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_116903418
Je staat erbij Elmo! :)
E.
pi_116903514
:D

Ik heb nog niet gepiest! Nu ja, wel natuurlijk, maar niet voor een streepje. Zeurderig gevoel in de onderbuik, dus er kan goed een menstruatie onderweg zijn inmiddels..
pi_116903521
Wat staan er veel in het rijtje in de OP uit 2010 of 2011 zeg :(
Tijd voor verse streepjes voor alle wachtenden hier!
E.
pi_116903569
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:51 schreef L-E het volgende:
:D

Ik heb nog niet gepiest! Nu ja, wel natuurlijk, maar niet voor een streepje. Zeurderig gevoel in de onderbuik, dus er kan goed een menstruatie onderweg zijn inmiddels..
Nou LE, wat ben jij gemeen!! Zeurderig gevoel kan ook bij een zwangerschap horen hoor ;)
E.
pi_116903658
Ik ben heul niet gemeen. :(

Gewoon incapabel met teleurstellingen om te gaan. ;(
pi_116905357
Nou, vooruit dan maar :*
Maar je gaat ons toch niet meer zo lang in spanning laten hè? Nee toch? ;)
E.
pi_116905439
Nee..

Net getest. Weer negatief. Dus nu wil ik gewoon heel erg graag bloed zien, dan kunnen we verder.
pi_116905492
He verdorie!! :( wat rot LE.. :*
E.
  maandag 17 september 2012 @ 20:31:11 #13
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_116906002
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:49 schreef .Sparkling. het volgende:
Je staat erbij Elmo! :)
Dankje!

Hè sjit L-E. :(
Dan laat idd dat bloed maar komen, dan kun je in ieder geval verder.
pi_116913507
Volgens mij staan er een aantal NOD's in de vorige reeks,... en een aantal nieuwe mensen.

Mijn NOD mag op 26 september. Ik verwacht niks trouwens. Daarna wel weer beginnen met medicijnen.
  maandag 17 september 2012 @ 22:37:21 #15
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_116914386
Mijn NOD is de 19de maar hoeft niet in het lijstje. Ik heb al buikpijn dus volgens mij ga ik morgen ongesteld worden. :(
En heel handig, tijdens m'n volgende vruchtbare dagen zit ik in Polen, zonder m'n menneke. :')
pi_116916322
Balen L-E, het zag er zo hoopvol uit.... Hopelijk kun je snel verder!

Welkom Elmo! En succes ;)
  maandag 17 september 2012 @ 23:21:04 #17
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_116916845
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 23:11 schreef happyme28 het volgende:
Balen L-E, het zag er zo hoopvol uit.... Hopelijk kun je snel verder!

Welkom Elmo! En succes ;)
Dankje happyme! Hoe staat het er bij jou voor?!
pi_116917156
Tsja, het lijkt een beetje hopen op een wondertje, maar daar hopen we dan maar op. Elke maand is het toch weer spannend, hoewel ik weet dat de kans klein is.

Momenteel zit ik op 7dpo, bij mij dus 3 dagen voor NOD dus weer spannend. Hopenlijk van het weekend testen. We zien het wel :)
  dinsdag 18 september 2012 @ 08:03:04 #19
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_116922748
LE balen -O- Hopelijk komt je menstruatie snel op gang nu.

Elmo welkom *O*

Frummel, Kekaa en Happyme spannend! Er mogen wel weer wat strepen voorbij komen hier ;)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_116922993
Welkom Elmo, hopelijk voor jou ook snel een 2de streepje!

Nod's in aantocht, spannend. Fingers crossed dames ^O^

L-E, dat is inderdaad balen! Eerste ronde was ik ook helemaal overtuigd dat het raak was maar de negatieve testen zeiden jammerg enoeg iets anders :{ En dan mag het bloed idd komen zodat je op naar de volgende ronde kan! :Y

Mijn Nod is trouwens 28 september, ook hier afwachten dus !
't es tit tat 't ut es!
pi_116923360
Ik zal straks even het vorige topic nalopen en jullie NOD neerzetten. Ik zit nu op mijn telefoon, dat vind ik niet handig.

Welkom Elmo!
E.
pi_116923989
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:22 schreef L-E het volgende:
Nee..

Net getest. Weer negatief. Dus nu wil ik gewoon heel erg graag bloed zien, dan kunnen we verder.
:*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_116924989
Estelle, wil jij ook in de OP met begindatum? Zo ja, wat is je begindatum?
Volgens mij heb ik alles aangevuld, mocht ik iets vergeten zijn dan hoor ik dat graag O-)
E.
  dinsdag 18 september 2012 @ 10:21:14 #24
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_116925123
Dank dames!

Hoofdpijn, buikpijn, strontchagerijnig, dus het zal straks wel losbarsten hier. :(
pi_116928650
Ik sta ook nog niet in de OP... Mijn NOD is 8 oktober pas, net vorige maand eerste poging mislukt. Komend weekend weer klussen voor de tweede poging.
Oost west, mij best.
pi_116928675
Sorry moest dikgedrukt zijn: NOD 8 oktober
Oost west, mij best.
  dinsdag 18 september 2012 @ 12:33:38 #27
52229 Chanty
pi_116929127
Voor de geïnteresseerden:

Ik ben weer terug uit het ziekenhuis.
Het goede nieuws: ik reageer op de gonal.
Het slechte nieuws: overstimulatie.

Had 8 eitjes tussen de 12 en 15mm en daarom wordt de cyclus afgebroken. De gyn zei dat ze niet verwacht hadden dat ik met zo kort spuiten al zo heftig zou reageren, omdat ik niet op de chlomid reageerde. Maar goed, ik zie het zelf als positief dat ik in ieder geval reageer. Nu nog de juiste dosering vinden.

Alleen... heb gister wel seks gehad en er is een kans dat de eitjes nog doorgroeien en springen. Dus als ik over twee weken niet ongesteld ben, moet ik een zwangerschapstest doen. Maar de kans lijkt me behoorlijk klein.

Volgende ronde wordt dan waarschijnlijk pas in november aangezien ik in oktober een week voor werk in het buitenland zit.
pi_116929584
En dan een 8ling :P
Wel fijn dat je reageert!!
pi_116930622
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:19 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ik sta ook nog niet in de OP... Mijn NOD is 8 oktober pas, net vorige maand eerste poging mislukt. Komend weekend weer klussen voor de tweede poging.
Je staat er tussen. Klopt je startdatum ook? 08-2012?
E.
pi_116939819
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 10:15 schreef .Sparkling. het volgende:
Estelle, wil jij ook in de OP met begindatum? Zo ja, wat is je begindatum?
Volgens mij heb ik alles aangevuld, mocht ik iets vergeten zijn dan hoor ik dat graag O-)
Dat mag :) Begindatum is 07-2012.

Chanty, de kans is klein misschien maar je weet nooit he, toch wel spannend :D
Verder lijkt het me wel vrij moeilijk dat je zo moet zoeken naar wat nu precies werkt voor jouw lichaam... Maar toch wel fijn natuurlijk dat je op die manier geholpen kan worden, al vraagt het waarschijnlijk ook wel wat tijd.
't es tit tat 't ut es!
  dinsdag 18 september 2012 @ 16:58:19 #31
52229 Chanty
pi_116940513
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:48 schreef Kekaa het volgende:
En dan een 8ling :P
Wel fijn dat je reageert!!
Dat gaat niet passen :P Zelfs een drieling gaat niet passen. Met een tweeling zou ik nog wel doormogen. Maar moet er niet aan denken dat ik nu zwanger raak van een drieling en je daardoor alsnog de zwangerschap moet afbreken terwijl je er zo hard voor moet werken om zwanger te raken :{

Estelle: geduld is wel een schone zaak ja :) En welkom en succes ;)
pi_116941117
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:58 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat gaat niet passen :P Zelfs een drieling gaat niet passen. Met een tweeling zou ik nog wel doormogen. Maar moet er niet aan denken dat ik nu zwanger raak van een drieling en je daardoor alsnog de zwangerschap moet afbreken terwijl je er zo hard voor moet werken om zwanger te raken :{

Estelle: geduld is wel een schone zaak ja :) En welkom en succes ;)
Waarom zou je met een drieling de zwangerschap al af moeten breken? Het is natuurlijk heel veel en er zitten risico's aan verbonden maar je zou niet de eerste zijn toch..?

Nouja, ik duim op een (of twee ;)) wondertjes voor je!
  dinsdag 18 september 2012 @ 17:27:22 #33
52229 Chanty
pi_116941762
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 17:12 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Waarom zou je met een drieling de zwangerschap al af moeten breken? Het is natuurlijk heel veel en er zitten risico's aan verbonden maar je zou niet de eerste zijn toch..?

Nouja, ik duim op een (of twee ;)) wondertjes voor je!
De verschillende gyns hebben vrij duidelijk gezegd dat ik met twee doormag, maar met drie niet. Ik ben niet zo heel groot en zwaar, waarschijnlijk zijn de risico's gewoon te groot dan.
pi_116941955
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 17:27 schreef Chanty het volgende:

[..]

De verschillende gyns hebben vrij duidelijk gezegd dat ik met twee doormag, maar met drie niet. Ik ben niet zo heel groot en zwaar, waarschijnlijk zijn de risico's gewoon te groot dan.
Hmm oké, nouja ik neem aan dat jij nog altijd zelf die beslissing mag maken mocht het zover komen.
Maar daar gaan we niet vanuit natuurlijk! :)
pi_116943051
De zwangerschap breken ze niet af hoor Chanty. De overstimulatie breken ze de poging af. Als jij zwanger bent van 3 en je wilt het houden is dat aan jou de keus.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 18 september 2012 @ 18:17:03 #36
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_116943741
Dat lijkt mij inderdaad ook! :Y
Zíj gaan je alleen niet bevruchten als je 3 eitjes of meer hebt.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_116947825
Een drieling, omfg :') Wel spannend Chanty!

Hier nog geen menstruatie. Zucht.
  dinsdag 18 september 2012 @ 19:36:19 #38
52229 Chanty
pi_116947834
Maar drie is geen optie, financieel niet, en ook niet qua mijn gezondheid. Dat zou ik niet trekken en ik wil mijn kinderen wel kunnen geven wat ze nodig hebben.
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:00:09 #39
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_116949152
Wel spannend zo, Chanty! En een achtling lijkt mij ook wat teveel van het goede ;)

Pfff meiden, ik wil echt zó graag dat het eindelijk eens raak is... Van al die maanden voor onze 'wachttijd', de wachttijd zelf en het proberen de afgelopen maanden raak ik best een beetje gefrustreerd dat het nog niet gelukt is. :( Zit ook een beetje in dubio, want ik ben op zoek naar een andere baan. Wat nou als ik kort na een eventuele overstap ineens zwanger blijk? Dat lijkt me nogal wat...

Ik werk nu in het onderwijs, heb een vast contract en weet dus dat ik na een verlof gewoon weer terug zou kunnen komen. (zet je ook gelijk aan het denken dat mijn toekomstige kind net zo'n brutale puber wordt als op mijn werk :') )
pi_116949393
Sparkling je hebt de op weer goed op orde.

Chanty fijn dat je reageert, maar balen dat je er te goed op reageerde.

Elmo en Estelle welkom.

Ongesteldheid is weer voorbij, we kunnen weer aan de klus. Van de week langs de travel health clinic vanwege de vakantie in oktober. Nu hopen dat ze geen beperking opleggen.

Frummeltje lastig dilemma. Kon je maar in de toekomst kijken dan was de keus makelijker. Probeer anders voor jezelf de voor en nadelen van je werk op een rijtje te zetten en dan te kijken wat de hoogste prioriteit heeft. Succes met de keus maken. Al hoop ik echt dat je daar niet over hoeft te denken en je je alleen maar op een zwangerschap hoeft te richten. Je wacht al zolang kan me voorstellen dat je er flink van baalt :*

[ Bericht 43% gewijzigd door Sethiwe op 18-09-2012 20:13:52 ]
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:23:31 #41
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_116950603
Lief :* Je hebt gelijk; ik zou heel graag in de toekomst willen kijken.Eigenlijk weet ik al twee jaar dat ik wil stoppen bij mijn huidige werk, maar ergens durf ik dat steeds niet... En nu schiet ik elke week van de ene emotie in de andere. Eerst wil ik me helemaal richten op solliciteren, dan wil ik weer rekening houden met een eventuele zwangerschap binnenkort. Ik wil echt heel graag iets anders gaan doen. Kom vier van de vijf dagen zwaar depri thuis... :(

Sorry voor mijn zeuractie, ik voel me echt een zeikerd. Moet mezelf even weer een schop onder mijn kont geven en een keuze gaan maken!
pi_116956981
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:23 schreef Frummeltje86 het volgende:
Lief :* Je hebt gelijk; ik zou heel graag in de toekomst willen kijken.Eigenlijk weet ik al twee jaar dat ik wil stoppen bij mijn huidige werk, maar ergens durf ik dat steeds niet... En nu schiet ik elke week van de ene emotie in de andere. Eerst wil ik me helemaal richten op solliciteren, dan wil ik weer rekening houden met een eventuele zwangerschap binnenkort. Ik wil echt heel graag iets anders gaan doen. Kom vier van de vijf dagen zwaar depri thuis... :(

Sorry voor mijn zeuractie, ik voel me echt een zeikerd. Moet mezelf even weer een schop onder mijn kont geven en een keuze gaan maken!
Heel erg herkenbaar. Een kindje heb ik voor mijn gevoel vaak uitgesteld. Eerst een diploma halen, dan een goede baan... dan dit, dan dat.... Nu op dit moment werk ik maar 12 uur per week, en zit ik gedeeltelijk in de WW (had voor een half jaar werk, contract niet verlengd). Heb de afgelopen paar maanden het idee dat ik tegen een burnout aan zat (misschien nog wel zit). Aan het solliciteren.. en is het dan wel handig, zwanger worden en een kindje krijgen? Ook als ik straks wel ergens net werk?

Heb voor mezelf besloten van wel. Kan nog wel weer gaan wachten, maar hoe lang dan? Wanneer is dan het goede moment? Vooral ook omdat het blijkbaar niet zo gemakkelijk gaat. We gaan nu gewoon lekker door met de chlomid. Heb zelf het idee dat het nog wel eens een jaar kan duren, dus liever nu beginnen dan wanneer ik weer meer financiële zekerheid heb (mocht het wel allemaal goed gaan met zwanger worden dan komen we er dan ook wel uit).
pi_116960407
frum.. ik snap het gevoel ook helemaal hoor..
hier dan niet een andere werkgever maar wel een andere functie.. eentje waar ik al 2 a 3 jaar op aan het " asen" ben :) en dan vind ik het ook heul gek als ik dan meteen zwanger zou zijn..
aan de andere kant.. hoor en merk ik wel dat men er " vanuit" gaat dat ik zwanger raak tijdens deze functie.. dus.. dan denk ik weer.. nou hup! we gaan er toch maar voor.. hoeveel rekening moet/wil je er mee houden..

afgezien van het feit dat mijn man enorm last heeft van het mannenkwaaltje " ik ben er nog niet helemaal aan toe " :X

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_116968999
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:15 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Je staat er tussen. Klopt je startdatum ook? 08-2012?
Dat klopt inderdaad. Dank je wel!
Oost west, mij best.
pi_116969100
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:43 schreef Barretje80 het volgende:
afgezien van het feit dat mijn man enorm last heeft van het mannenkwaaltje " ik ben er nog niet helemaal aan toe " :X
Zo had ik er ook een, maar dan komt er op een gegeven moment ineens achteraan "Maar we proberen het gewoon en we zien wel hoe het gaat". Hij doet dan alsof hij er vanuit gaat dat het toch wel even gaat duren voordat ik zwanger ben. Maar stiekem wil hij het zelf ook wel graag want hij vond de eerste keer testen ook wel spannend en vond het ook jammer dat het niet gelukt was.
Dus dat draait vanzelf bij.
Oost west, mij best.
pi_116971029
quote:
12s.gif Op woensdag 19 september 2012 08:57 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Zo had ik er ook een, maar dan komt er op een gegeven moment ineens achteraan "Maar we proberen het gewoon en we zien wel hoe het gaat". Hij doet dan alsof hij er vanuit gaat dat het toch wel even gaat duren voordat ik zwanger ben. Maar stiekem wil hij het zelf ook wel graag want hij vond de eerste keer testen ook wel spannend en vond het ook jammer dat het niet gelukt was.
Dus dat draait vanzelf bij.
dat bij draaien mag wel een beetje rap gebeuren, ;) ik rammel de tent uit en ik ben ook geen 25 meer }:|
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_116971331
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:18 schreef Barreltje het volgende:

[..]

dat bij draaien mag wel een beetje rap gebeuren, ;) ik rammel de tent uit en ik ben ook geen 25 meer }:|
Dat is bij mij inderdaad ook zo. Heel onze vriendengroep is nu ook aan het werpen en dan vindt hij het toch wel ontzettend leuk om met zo'n klein mensje bezig te zijn O+ .
Mannen moeten daar eerst even langzaam aan wennen denk ik. Ik heb er ook lang op moeten wachten hoor. Ik heb het er al drie jaar over en we zijn nu pas gestart. Dus ik heb al heel veel geduld gehad.
Oost west, mij best.
pi_116972085
Cheezburger, hoe gaat 't met jou?

Ik ben heerlijk op vakantie en ik ben na 79 dagen eindelijk ongesteld geworden! Het lijkt ook een 'echte' ongesteldheid te zijn, want ik zit al op dag 3.. Ook ben ik begonnen met het temperaturen.. Ik vergeet het soms nog wel, maar over het algemeen gaat het goed. Nu weer lekker verder met vakantie vieren en dan volgende week dinsdag naar de gynaecoloog.. Ben benieuwd!
pi_116984413
Fijn aan het hypochonderen hier }:| Inmiddels CD30 en nog geen tekenen van mijn ongi. Ik reken echter nergens op, want die symptomen die ken ik nu wel en uiteindelijk blijkt het toch weer niet raak, dus ik wacht in ieder geval tot het weekend :X

Babbel, fijn dat je cyclus op gaan is gekomen. Hopelijk nu sneller de volgende eisprong.

Verder iedereen :*
pi_116985398
Happy :* klote is dat... Zon niemandsland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')